1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 6]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Het valt mij op dat je op 60Hz vernieuwingsfrequentie draait. Is dat niet een beetje laag?

2. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    wazig :confused: , ja van de graphics tab kan ik ook doen :)

@xboxlol, ik kan: 60, 70, 72 en 75 hertz, welke zou jij mij aanraden :D

edit//

Laatst bewerkt: 8 apr 2006
  3. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Weeteeëf.

4. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Post even die screens van gister erbij(andere tabs, effects enzo), zodat ik exact de graphics kan overnemen. Want je hebt nu de screens weggehaald(misschien niet bewust, kijk maar op de vorige pagina)!

Edit: never mind, maar wat heb je bij 'advanced computer options?'

daar staat ook een rijtje settings!

Oke, ik geloof je eigenlijk niet. Als ik jouw settings overneem, haal ik maar 30 frames/second gemiddeld. En jij, met een 6200, gemiddeld 55? Dat is bijna 2x zoveel. Dat zou moeten betekenen dat de 6200 zo'n 5000 punten in 3dmark05 haalt, terwijl dit het niveau van een x800xt is!!!(die 220 euro kost).

Nee, ik geloof het niet.(had computer settings op medium)

5. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ff een vraagje over upgraden van laptop geheugen.

Er zit nu 512 MB DDR SDRAM in, en ik merk de laatste tijd dat hij toch wel langzaam is voornamelijk na het afsluiten van spellen. Ik heb ook nog een gewone desktop en daar zit 1024 MB in , dat gaat echt merkbaar sneller.

Ik kan mijn Acer laptop upgraden tot en met 2 gig. Wat kan ik dan het beste kopen , en kan ik ook gewoon 1× 1024 erbij dat ik dan totaal 1536 MB heb? Is dat mogelijk? Hoe moet ik dat dan zelf installeren...of is dat vrij eenvoudig wat ik vermoedt...

6. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, wat zijn de laptop specs. Dual channel moet je ook aan denken, is weer iets sneller dan single channel:)

7. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    Maar het is wel zo |:-

8. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Maar het kan gewoon niet|:-

9. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, en waarom wil je zo graag een nieuwe kaart als je alles op medium draait met 55fps!?

Nee, het kan niet dat een betere processor, meer ram, en een duidelijk betere videokaart 2x zo weinig frames haalt. Kan niet!

Een 6200 kan nooit zo goed scoren, is een crap budget kaart, die trekt de game op 800*600 en medium misschien re-de-lijk, maar hoger niet. Ik geloof het gewoon niet.

10. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe moetie 't dan bewijzen?

11. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hij heeft volgens mij een Sempron CPU, die hebben geen ondersteuning voor dual channel.

12. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Niet, ik kan ook wel 'bewijzen' dat mijn pc oblivion op max trekt8)

Sorry, dit wist ik niet. Drone, pro zijnde, kan jij nog even commentaar geven op het incident hier omvangende het FEAR spektakel:cool:

13. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    maar ik speel het wel met een 6200 op die settings :)
    je mag een keertje langskomen om te zien :eek:
    en wrm ik nieuwe gk wil, om het om maximum te spelen :) ;)

14. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    ondanks ik het niet geloof:p, gooi wat settings om hoog, 51fps is teveel:D, ik speel dan met 40 ofzo, loopt perfect

Maarja, hoe loopt CoD2 bij jou?

By the way, wat is je 3dmark05 score? DOwnload anders ff 3dmark, ben erg benieuwd!

15. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Het kan aan verschillende factoren liggen waarom hij gemiddeld 55fps kan halen in FEAR. Maar het blijft altijd zijn woord tegen dat van jullie. En deze thread is eigenlijk niet bedoeld voor zulke welles nietes discussies ;).

Door in de beeldeigenschappen van de videokaart in Windows het mipmap detail level op high-performance in te stellen, is ook al een aanzienlijke snelheidswinst te boeken. En op het plaatje waar de resultaten van de test te zien zijn, wordt de setting voor 'computer' overlapt door een ander plaatje. Alleen de 'M' is nog te zien, minimum, medium of maximum.

Evengoed, zijn score lijkt mij niet reëel, daar ik deze resultaten heb behaald met zowel computer als graphics card op high:

[plaatje]http://webdisk.planet.nl/barne326/publiek/album/_w/1_JPG.jpg[/plaatje]

- P4 3,0GHz
    - 2GB RAM
    - X800 Pro
    .

In FEAR wordt duidelijk dankbaar gebruik gemaakt van shader model 3.0, maar dat een 6200 met sm3.0 een 6600 GT met sm3.0 of een X800 Pro met sm2.0 voorbij raast, dat denk ik niet.

Laten we deze 'FEAR performance' discussie dan ook maar laten voor wat het is, en weer gezellig on-topic gaan :).

16. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Oke....

ik geloof het nog steeds niet

:p

17. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    Ok maare ik weet nu nog steeds niet hoe ik ff een geheugenbankje moet installeren in mijn laptop....want die is te traag met 512 MB DDR SDRAM geheugen.

specs laptop: AMD Sempron 3000+ 1.8 Ghz cpu/512 DDR SDRAM/100 GB HD/Ati X700 128 MB/

Kan ik, als ik ergens bijvoorbeeld 1024 MB geheugen erbij bestel, dit gewoon zelf installeren?

18. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    Arjan proficiaat :) jij hebt me door! ik had alles op minimum met 640*480! en daardoor zulke goede Fps ;) jij heb me door dat ik die Minimum heb overlapt met andere plaatje *) .. Ik speel het wel vloeiend met granaten en licht effecten, die ingame pics die ik heb laten zien zijn hoe ik het vloeiend speel, me computer op maximum en gk custom, alles low em off behalve effect van die granaten op maximum en light op medium op 1024*768 :)!!
    bij deze, I'm Busted! }:]

edit// welke refresh rate van me lcd scherm (17 inch) kan ik het beste doen?: 60, 70, 72 of 75 hertz

19. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Op zich maakt het niet uit waar je hem op instelt bij lcd schermen. Meestal zie je ze op 60Hz staan, maar er zit verders weinig verschil tussen. Het is in ieder geval niet te zichtbaar :).

20. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Dat dacht ik ook toen ik op lcd overschakelde, maar toen kreeg ik zoveel tearing dat het gewoon om te huilen was. Daarom heb ik hem op de hoogst mogelijke refreshrate gezet en vsync aan indien nodig :p.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina