1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 6]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Afhankelijk van het aantal geheugenbankjes op het moederbord, is het met een socket 939 moederbord wel mogelijk om vier geheugenmodules in dual channel te laten werken. Socket 754 cpu's hebben geen dual channel ondersteuning in de geheugencontroller zitten.

2. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Over die voedingen hè. Toen ik mijn nieuwe pc aan het maken was op m'n werk, kwam ik er achter dat er geen voeding in me case zat. Toen heb ik zolang maar een Sweex 400 watt voeding gekocht, wetend dat het een crap ding was, maar ik kon niet anders op dat moment

Maar hij trekt het gewoon primá :confused: Ik laat hem fijn zitten tot ie kapot gaat, en dan koop ik wel een "duurdere".

3. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Geen voeding? Gek! En deze voedingen werken opzich wel hoor. Maar je moet er op letten dat je 'voedingswaarden'(veel potentie voor een woordgrapje:)) goed zijn. Dit kan je zien met Everest, speedfan, enzovoort, ik raad Everest aan, want Speedfan gaf bij mijn coolermaster 380 watt verkeerde waarden(11 volt op de 12 volt lijn, everest/bios zegt 11.92, en de pc werkt perfect)

Hier zie je dan bijvoorbeeld 11.8 op de 12 volt lijn, dit is acceptabel(maar wel een beetje laag). Men zegt meestal dat het maximaal 5% mag afwijken, dus dan zou 11.4 het minimale zijn. Mijn vorige MaxPower voeding(budget merk), 350 watt, is na 4 maanden doorgebrand, met waarden van 11.1 op de 12 volt lijn. En dit kan gevaarlijk zijn voor andere onderdelen, gelukkig was dit bij mij niet het geval. Ik zeg, check de waarden, en ga aan de hand daarvan conclusief trekken:). Maar ik zou niet bezuinigen op een voeding, want soms kan het met crap merken zomaar fout gaan, en dan kan je hele pc f*cked up zijn.

Als je een rookluchtje ruikt, weet je wat het is:p

4. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Everest geeft bij mij 14.34V voor mijn 12V lijn aan 8), Speedfan 12.85 en de bios een lekkere 12.15 :). Dus ik zou die programma's voor dit niet al te veel vertrouwen (tenzij mijn bios ****** ** is). Ik heb het trouwens over een Antec Neopower 480W.

5. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    hey, ik ben van plan wat extra werkgeheugen te kopen maar nu weet ik niet welke ik moet hebben: ik heb er nu 512 MB inzitte daar wil ik nog 512 MB bij doen maar moet je dan 2 dezelfde hebben of maakt dat niet uit ?
    en verder waar kan je zien wat voor soort je nu hebt

en dan nog een videokaart ik zag bij alternate de ATI radeon x1600 pro 512 MB staan voor €160 (is nu tijdelijk van de site dus ff geen link, maar nu is mijn vraag of het een beetje een goede kaart is

6. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Twee dezelfde merken heeft als voordeel dat je zeker weet dat ze goed met elkaar samenwerken. Maar in principe kunnen geheugenmodules van de bekende merken (Dane-Elec, Kingston) met alles overweg.

7. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
    Bedankt voor je goede uitleg! :D

8. Xbox_wacko

Xbox_wacko Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een probleempje met mijn PC. Ik heb sinds gisteren nieuwe RAM geheugen in mijn PC zitten. maar elke keer als ik mijn pc wil opstarten slaat dat windows scherm met dat laadbalkje vast. Als ik daarna op de reset knop druk staat er: Windows kon niet worden opgestart, mogelijk komt dit omdat er nieuwe hardware is geplaatst(wat uiteraard klopt). Onze excuses voor het ongemak.
    Daarna kon ik kiezen om mijn pc te starten met de oude instellingen. Dat heb ik toen gedaan, maar tot mijn verbazing blijft het windows scherm elke keer vastslaan als ik mijn pc op wil starten.
    Weet iemand de oorzaak en oplossing hiervoor?

9. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
    Als je dat nieuwe ram geheugen eruit haalt, en opstart, werkt het dan wel ?

10. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    En post anders even welk geheugen erin zit & welke je erin hebt gedaan. Het kan zijn dat het een conflict geeft met elkaar.

11. Xbox_wacko

Xbox_wacko Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had eerst 2gb DDR van OCZ en die is vervangen door 2gb DDR van kingston.
    Ik heb trouwens een ASUS A8n-SLI preminum moederbord met amd athlon 64dual core 4200+, een geforce XFX 7800 GTX xxx 256 MB

12. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Ik denk dat de geheugentimings wat te 'strak' staan. Probeer in je bios deze wat 'losser' in te stellen, of laat het automatisch instellen mocht dit nu niet het geval zijn.

Als je het oude geheugen weer inbouwt, start Windows dan wel probleemloos op?

13. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    ff een vraagje: je heb verschillende kasten (ATX, E-ATX, µATX) en ook met moederborden (ATX, µATX).. Ik heb op dit moment een µATX Kast dus ook een µATX moederbord.

Ik wil een andere moederbord waar meer dan maar 1gig Ram op kan, en het liefst dual channel, die dual channel is zeldzaam voor een µATX moederbord.. Dus als ik een nieuwe ATX Kast koop bij een ATX moederbord kan ik dan de rest van mij pc (wat ik nu heb) behouden en gebruiken? :)
    (En passen alle voedingen in alle kasten?)

Laatst bewerkt: 17 apr 2006
  14. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Alle overige pc-onderdelen zouden in principe probleemloos moeten passen in een ATX behuizing en op een ATX moederbord. Tenzij de fabrikant van de pc bepaalde onderdelen heeft gebruikt die niet volgens de standaard afmetingen zijn gefabriceerd. En ATX voedingen passen natuurlijk uitstekend in ATX behuizingen.

15. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    dan heb ik nog 1 vraagje, is deze behuizing van goede kwaliteit? of kan ik dan beter gaan voor deze? :)

16. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Kwaliteit zal van beide wel in orde zijn ;).

Ik zou persoonlijk voor de 1ste gaan omdat er meer fanholes voorzien zijn en als je in alle 4 een fan steek zal alles waarschijnlijk iets beter gekoeld worden Natuurlijk kan je ook altijd bij de 2de wat fanholes bijmodde, maar waarom die moeite doen :p. Bovedien: smaken verschillen.

17. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    Die 1e vond ik zelf mooier door die window aan de zijkant, kan je neon koelers erin zetten :D , dan is me keuze nu dus gemaakt :)
    Ik wil ook graag een andere moederbord, ik zat aan deze tedenken :) goede keuze?

18. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Moederbord ziet er ook deftig uit ;).

19. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Als je je Monitor via DVI aansluit krijg je dan ook beter/scherper beeld?

20. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Theoretisch wel, maar in de praktijk hangt het van mens tot mens af (en monitor). DVI Heeft ook nog een ander voordeel: het past de grootte en vorm van het beeld automatisch aan.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina