1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 6]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan haal ik morgen nog even z'n kabeltje op.
     
  2. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    ff een vraagej over dit, zou je die ook op de buitenkant van je case kunnen doen? :)
     
  3. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    dat soort dingen kun je maken waar je zelf wil.. als je het maar zelf kan;)
     
  4. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Houd er dan wel rekening mee dat er een kabeltje naar de buitenkant vanje case komt hè ;) Ziet er niet al te mooi uit :9
     
  5. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    ja daar d8 ik vandaag nog aan, en dat ziet er niet mooi uit nee :p, dus toen ik bij alternate was heb ik maar het volgende gekocht: Logitech G1 Gamers mouse, Logitech X-230 en Trust KB-1800S.. het was wel eens aan vervanging toe :p :)
     
  6. Coen

    Coen of niet?

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een dilemma:

    Ik wil mijn pc dus een beetje upgraden. Dit wou ik doen door een 7800GS, 1024mb ram en een nieuwe voeding te kopen (voor de videokaart o.a.). Maar dit alles brengt mij op een prijs van 400,-. Aangezien het geld niet in onze tuin groeit en ik nog niet eens een baantje heb ofzo is dit aardig veel geld.

    Maar ik zat dus te denken, voor 400,- van ik ook een xbox360 kopen en dan daar Oblivion (loopt nu dus k*t op mijn pc) op spelen. Maar toen zat ik weer te denken: "voor zo'n mooie xbox360 kan je wel het beste een HD tv'tje hebben, maar daar heb ik dus helemaaaaaal geen geld voor".

    Wat denken jullie? De eerste optie (pc upgraden) of de tweede optie (een xbox360 kopen)?

    p.s. is op een (groot) computer beeldscherm ook mooi beeld?? met xbox360.?
     
  7. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Tja, als jij voor 400 € je pc gaat upgraden om in principe alleen Oblivion te kunnen draaien, zou ik voor de Xbox 360 gaan. Hier kan je later zonder vervangen van je hardware ook de nieuwste games op spelen. Gamen zonder HD-TV gaat primá, daar hoef je je geen zorgen over te maken

    Post anders is wat specs van je syteem, dan kunnen we beter de huidige situatie inschatten.
     
  8. Coen

    Coen of niet?

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok bedankt. Ik zal even mijn huidige systeem posten.

    MSI MS 6701
    Ati Radeon 9600TX 128mb
    Pentium 4 2.6ghz
    512mb SDRAM
    200w voeding

    en nog wat andere dingen (het is een aldi-pc).

    Trouwens ik vind het wel wat jammer dat de xbox360 met bijvoorbeeld Oblivion niet de pc de grond in boort, komt dit doordat developers de hardware nog niet zo goed kennen of wat? Heeft Oblivion op de x360 trouwens HDR??
     
  9. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    ff een vraagje tussen door (srry Coen :p)

    Ik heb nu de volgende moederbord: Columbia V (GA-8SIML-NF5).
    Daarin zit het volgende onboard geluidskaartj:
    Geïntegreerd op de Sigmatel Technologies? Sigmatel STAC9750T -audiocodecs
    DirectSound AC'97 2.2 Audio
    Input en Output: Stereo inputs voor lijningang, cd-audio, aux, mono inputs voor microfoon en TAD, MPU-401 (UART-modus)-interface voor synthesizer en MIDI-apparaten. Geïntegreerde spelpoort.
    Mixereigenschappen: mixer met stereo voor lijn, cd-audio, aux ,muzieksynthesizer, digitale audio (Wave-bestand), en mono voor microfoon en telefoon met luidspreker.
    Kenmerken: 3D stereo-verbetering voor gesimuleerde surround, ondersteunt energiebeheer.
    SPDIF-uitvoer voor PCM & AC3 geluidsindelingen.


    Mijn vraag is, is het waard (voor zowat gratis) om een Creative Soundblaster 64 PCI (ES1371) te nemen en die te gebruiken voor me geluid ipv me onboard kaartje.
    (Ik heb de Logitect x-230 speakers)

    ty, $partan23R
     
  10. Coen

    Coen of niet?

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    no prob:+

    ik weet het niet echt maar als dat kaartje zowat gratis is zou ik het sowiezo doen, zal wel wat beter zijn dan onboard.
     
  11. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Even een vraagje;

    Stel, een AMD en een P4 hebben allebij 2200 Mhz, net nieuw, dan is de AMD cpu toch sneller aangezien deze hogere prestaties levert op lagere snelheden ? Of klopt dat niet...
     
  12. Baron van Neemwegge

    Baron van Neemwegge Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, een AMD 64 3200+ is ongeveer te vergelijken met een Pentium 3.2 GHZ, ondanks de eerste maar op 2 of 2.2 ghz loopt. AMD benut zijn megahertz's gewoon beter.

    Denk niet dat een AMD X2 4800+ net zo snel is als een Pentium 4.8 ghz, die bestaat namelijk niet:p

    Boven de 3200+ gaat het allemaal veel te ingewikkeld, lol!
     
  13. Baron van Neemwegge

    Baron van Neemwegge Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    dames, is een 280 watt Q-tec voeding genoeg voor mn pc?? ofmoet ik meer nemen
     
  14. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Pssst! welke pc ? 8)
     
  15. Coen

    Coen of niet?

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand me helpen met dit probleem??

    Ziet het er dus mooi uit op een pc beeldscherm (geen flatscreen)? Of een 70cm breedbeeld.

    Ik weet trouwens niet of dit een geschikt topic is, laat het me anders weten.
     
    Laatst bewerkt: 20 apr 2006
  16. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Als je bij je 360 zo'n VGA kabel koopt zou je in principe je monitor kunnen gebruiken als tv voor de 360. Dan ziet het er minstens zo goed uit als op een HDTV (op een goede CRT ziet het er zelfs "beter" uit).
     
  17. Baron van Neemwegge

    Baron van Neemwegge Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    ja joh mn handtekening werkt niet:confused: ik kan m nie zien naja

    3 ghz p4
    1 gb ram
    7800 gs
    2*160 gb harddisk
    floppydrive
    dvd brander
    dvd lezer

    edit: sig werkt
     
  18. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    nee, bespaar zeker niet op een voeding, en koop sowieso geen q-tec.
    Met zo'n pc zou ik ook minimaal voor een 400W van een A-merk gaan zoals bijvoorbeeld Zalman.
     
  19. Greate Pier

    Greate Pier euuhm

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey.. ik heb ff een vraagje. Op het moment heeft m'n pc de volgende setup:
    AMD 2500XP
    GF 5900XT AGP
    ASUS NF7S Moederbord
    768MB RAM
    160GB HDD
    En je raad het mss al, ik wil gaan upgraden. Ik gebruik 'm vooral om te gamen. Mijn budget is ongeveer 500 euro. Wat raden jullie me aan? Wil eigenlijk wel games als Oblivion fatsoenlijk kunnen spelen :9
     
  20. Jradman

    Jradman Active Member

    Berichten:
    398
    Leuk Bevonden:
    0
    socket 939 moederbord, met minimaal AMD Athlon(64bits) 3200+, PCIe 6800GT/7800GT, minimaal 1Gb RAM (2 aangeraden), grootte harde schijf is aan jou :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina