1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 6]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    je sata drivers zitten ook niet bij je harde schijf, maar staan op de driver cd van het moederbord;)
     
  2. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    maar wat ik dan vaag vind, is dat hij de mobo driver cd niet leest omdat de harde schijf niet is geinstalleerd :confused:
    mja, morge ff ruilen voor en IDE
     
  3. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi systeempje, processor/ram kunnen goed mee. Ik denk dat voor jou de 6800 GS een goede kaart is, is echt een snelle kaart die alle games goed trekt!

    Ik neem aan dat je een AGP moederbord hebt, aangezien de 9700pro niet in pci-e verkrijgbaar is. Enig nadeel is dat deze kaart 235 euro kost op de tweakers pricewatch

    Tweakers Pricewatch Videokaarten
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2006
  4. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    @ Ryan23: Probeer de pc eens op te starten met de Windows XP cd erin of gewoon zonder cd.

    Meestal staan de SATA drivers op een diskette die bij het moederbord zit, maar aangezien je Windows XP al hebt geïnstalleerd heb je die denk ik niet meer nodig.
     
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Om welk merk/type moederbord gaat het? Vaak kan je de inhoud van zo'n cd gewoon van de website plukken.

    Als het om allemaal nieuwe onderdelen gaat, kan het zo zijn dat het bios de SATA harde schijf niet kan vinden. Maar als je zegt dat jullie Windows XP hebben geinstalleerd, zal dat wel niet het geval zijn (voor de zekerheid toch even nakijken). Probeer de pc eens op te starten zonder die moederbord cd in de drive. Jullie hebben tenslotte Windows XP al geinstalleerd, dus hoef je niet meer vanaf een cd op te starten.

    Mocht het nu zo zijn dat er geen SATA drivers zijn geinstalleerd, moet je Windows XP opnieuw installeren. In de meeste gevallen wordt er een diskette bijgeleverd waar de benodigde drivers op staan. Maar het komt ook weleens voor dat ze de drivers op de cd zetten, en je deze zelf op een diskette moet zetten. Of ze staan op de website.

    Als je de harde schijf nog niet hebt omgeruild, en je de diskette of drivers hebt gevonden, moet je het maar even posten. Het installeren van een SATA harde schijf stelt werkelijk niets voor, maar je moet het net even weten. Met een goede handleiding van het moederbord is het helemaal geen probleem :).
     
  6. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    jammer dat ik het nu pas lees :'-( we zijn vanochtend om 9 weg gegaan en al omgeruild :confused: .. maar toch bedankt! als ik een nieuwe harde schijf koop wil ik toch een SATA, en dan kijk ik wel eerst op de website voor de drivers :)
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2006
  7. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Een vraag mijn pc krijgt nu tering veel fout meldingen. Dus zou ik hem opnieuw willen hebben net zoals ik hem kocht. Ik heb begrepen dat dat kan via formateren, ik heb op mijn HDD een partie die er standaard op zit. KAn iemand me hierbij helpen? En ik had tevens bij aankoop van mijn pc een dvd programma erop blijft deze erop nadat ik heb geformateerd?
     
  8. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Nee, het formateren van een schijf heeft ten gevolge dat je hele HD helemaal leeg is.

    Als je een pc hebt die van de Aldi of AH komt oid. Probeer dan is tijdens het opstarten te kijken of je ergens een optie vind voor herstel.

    Bij mijn pc was het destijds op het moment waar je ook de bios in kon op F9 drukken, en dan kreeg een programmatje die een "image" terug zette.

    Een image een "perfecte copie" van je HD zeg maar. Deze kan je maken als je net Windows hebt geinstaleerd, en ergens veilig opslaan op een diskette (Diskette vanwege het programma dat ik gebruikte, maar dat hangt natuurlijk af van het programma wat jij gebruikt) Mocht nu je pc in de soep lopen, kan je die image terug zetten. Nu worden alle 0'en en 1'en terug gezet naar de positie waar ze stonden op het moment dat jij de image maakte. (1'en en 0'en is een denkbare manier waarop een computer werkt, hier ga ik niet verder op in)

    Bij de meeste pc's die van de Aldi oid komen, zit zo'n back-up funtie ingebouwd. Probeer het eens. Mocht het nou niet zo zijn, back-up dan eerst alle bestanden die je wilt bewaren en dan moet je gewoon Windows herinstaleren.

    Succes :)
     
  9. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Maar een programma zoals intervideo, die ik op mijn pc had toen ik hem kocht. Zal deze ook weer te zien zijn. Als ik dus formateer gaat alles eraf, maar hoe komt windows xp er dan weer op?
     
  10. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Door opnieuw op te starten en de windows cd die je bij je pc hebt gekregen te installeren.
     
  11. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Waarschijnlijk zat er bij de pc die je toen kocht een cd met alle drivers voor het moederbord ed. Hierop kun je meestal ook veel extra programma's vinden zoals dat intervideo ed. Dit is meestal voorgeinstaleerd op je pc.

    Je hebt kans dat er een recovery mogelijkheid is. Voer deze uit en dan heb je waarschijnlijk alles weer terug naar de fabrieksinstellingen. Anders moet je eerst even op je moederbord cd kijken of deze software erop staat.

    Als je je schijf formateerd dan ben je zoiezo alles kwijt!
     
  12. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Formatteren_O_

    Heerlijk, een versie windows, alle back-ups van muziek enz. terugzetten, en dan je eerste game er weer op zetten. Dan loopt ie echt als een trein! Totdat je na een week of 3 weer net zo veel troep hebt als voorheen, maarja, dan moet je weer formatteren he}:]
     
  13. SnOOpyMasta

    SnOOpyMasta gaming is a science

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    als ik u was zou ik gewoon een systeemherstel doen en de datum zo ver mogelijk int verlede aan klikken. Good luck.
     
  14. Gyrolion

    Gyrolion Active Member

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    Na advies van jou en advies van mijn broer heb ik maar een nVidia GeForce 7800 GS besteld.
    Wanneer hij aankomt is nog onduidelijk
    Ik heb de AGP 8X versie niet de PCI.

    link:
    http://www.nvidia.com/page/geforce_7800.html
     
    Laatst bewerkt: 30 apr 2006
  15. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    7800 GS?

    Kan ook :D
     
  16. _TP_

    _TP_ blaaaaat

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    0
    Goede keuze gemaakt! Stuk sneller dan die 6800GS en maar 40/50 euro duurder.
     
  17. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Wie kent een goede dvd speler die ook dvd's van de harde schijf afspeelt?
     
  18. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    Intervideo WINDVD ..


    HELLUP​

    Ik heb 1x512 MB SO DIMM gekocht maar nu ik hem erin heb zitten náást een 256 SO DIMM (dus samen,) is het geheugen NIET gecombineerd!!

    Ik zie, als ik gebruik maak van Tune Up Utilities 2006(of Everest home) dat er 512 MB geheugen is! Hoe kan ik dit combineren! Ik heb vrij zeker het goede gekocht.

    wacht

    Ik zie nu bij Everest bij 'Geheugenmodule' en daaronder bij DIMM1 geïnstalleerde grootte : 256 MB staan, eveneens bij DIMM 2! Ook staat er bij geactiveerde grootte 256 MB.

    Daaronder bij geheugenbank staat er bij bank 1 en bank 2 ook 256 MB. Terwijl er één van 512 en één van 256 nu in zit. Moet ik die nieuwe installeren ofzo?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 mei 2006
  19. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    Please weet iemand hoe ik mijn nieuwe geheugen kan combineren....aangezien het forum binnenkort offline gaat!
     
  20. _TP_

    _TP_ blaaaaat

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    0
    wat staat er bij eigenschappen van deze computer? ook gewoon 512mb?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina