1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 6]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Pak als processor de X2 4400+, laat desnoods die Raptor HD vallen moest dat niet in je budget passen.

AMD ondersteunt op dit moment nog geen DDR2, dat zal pas rond eind juni dacht ik gebeuren met het hun AM2 socket. Maar rond die tijd komt ook de Conroe uit van Intel en die ziet er toch wel iets beter uit.

Voor voeding zou ik gaan voor Tagan of Enermax. Maar als je SLI wilt gaan gebruiken zonder dan ook een nieuwe voeding te moeten gaan kopen, zou ik een voeding van 600W nemen (heb je ook nog wat ruimte voor extra fans, neon's en die die dingen).

Als DVD-RW kan je het best een NEC nemen, goedkoop en zeer goed.

Als je met scherm die Samsung 730 of 740BF bedoelt, zeker kopen. Ik heb hier een 930BF staan en dat is echt een uitstekend schermpje. Geen enkele last van ghosting. Alleen van tearing tijdens sommige games, maar daarvoor biedt Vsync een oplossing :).

2. _TP_

_TP_ blaaaaat

Leuk Bevonden:
    0
    @Nefarious
    Mocht je nog even een paar maanden kunnen wachten dan zal ik als ik jou was wachten op de Conroe processor.. zo niet, dan gewoon de AMD aanschaffen

3. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Conroe duurt nog wel meer dan een paar maandjes, nee, ik zou daar niet op wachten. En waarom is een 4200+ zoveel minder als een 4400+?

4. _TP_

_TP_ blaaaaat

Leuk Bevonden:
    0
    Meer dan een paar maandjes? Hij komt ergens in juli volgens de roadmaps.. dat is 2 maanden!

Maargoed als je snel een nieuw systeem wilt hebben dan moet je idd voor die AMD gaan.

Laatst bewerkt: 8 mei 2006
  5. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    De 4400+ heeft dubbel zoveel cache geheugen als de 4200+. Dat lijkt mij iets belangerijker dan zo'n Raptor HD. Ook kan je die 4400+ door maar 200MHz te oc'en naar 4800+ prestaties brengen.

6. Coen

Coen of niet?

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het laatst met mijn vader gehad over een nieuwe pc en hij vond het wel een goed idee om mijn erfenis van mijn tante daarvoor te gebruiken. Ik wil het gelijk weer een keer goed doen en een kwalitatief goede pc kopen die weer een paar jaar mee kan.

Het lastige is dat ik nog niet weet wanneer ik die krijg en hoeveel het precies wordt (ik neem aan dat ik er een mooie pc+ beeldscherm voor kan kopen). Ik zat te denken aan de Dell Dimension 9150.

Maar ik heb toch al wat vraagjes.

1) Wat zijn jullie ervaringen met Dell?

2) Je kan bij de pc die ik dan wil wel een x1900xtx kiezen maar is er op het moederbord crossfire mogelijkheid? Zodat ik er later gewoon een kaart bij kan doen.

:cool: Kan ik niet beter wachten op Vista + DX10?? (aangezien ik minstens 2 jaar met deze setup wil doen)

7. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Je stelt het best zelf een pc samen en als je echt van plan om nu een zeer dure pc te kopen (met SLI/CF enzo) dan kan je misschien inderdaad nog beter wachten op Vista en DX10.

Maar de eerste kaarten die DX10 ondersteunen zullen die effecten niet tegen een al te hoge prestatie kunnen weergeven (zie nu naar de Radeon 9700 Pro). Daarom kan je dan het best wachten op de 2de generatie DX10 kaarten en die zijn toch nog een jaar tot anderhalfjaar van ons verwijderd.

8. Coen

Coen of niet?

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, bedankt.

Het gaat vooral om DX10 want Vista zet ik er later wel op denk ik. Maar als jij zegt dat goeie kaarten nog 1/1.5 jaar gaan duren ga ik daar niet op wachten.

Ik vraag me ook af of het moederbord wat je bij de Dimension 9150 krijgt crossfire ondersteunt om later er nog eventueel een kaart bij te doen.

Of raad jij aan om een XPS 600 te kopen en dan met Sli?

dus 1 x1900xtx of dual 7800 gtx?

Is het sowiezo de moeite waard om een XPS 600 te kopen i.pv. een gewone dell.

Thanks,

9. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Behuizing: Aopen HQ08 (Mooie bigtower)
    Voeding: Levicom Blackline 450 Watt (Stil en gesleeved, zeer stabiel volgens testen)
    Moederbord: DFI NF4 Ultra-D (Prima en snel bord!)
    Processor: AMD 64 3000+ (Whinchester)
    Geheugen: Twinmos Dual kit 2x512MB
    HD: Samsung Spinpoint S-ATA 160GB (Snel maar vooral stil)

Vraagprijs: 385 euro

Is dit een beetje een goede deal? Het is wel 2dehands. De proc is ook een winchester, waren die niet slechter? Videokaart koop ik ergens anders :)

10. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Wacht dan nog 2 maand en koop dan een Dell pc met de Conroe CPU. Want de huidige Pentium's zijn iets te duur voor wat ze presteren (in vergelijking met AMD), zeker in games.

Bij die lijst van grafische kaarten van de XPS 600:
    7900 GTX in SLI > 7800 GTX in SLI > X1900 XTX
    Dan heb je nog die 7900 GS, maar vind ik niets van terug (ik wist niet eens dat die bestond, buiten de Go versie dan). Maar naar de prijs te zien valt dat kaartje in het niets tegenover de andere in de lijst.

Ik ben er bijna zeker van dat er bij de Dimension 9150 geen moederbord inzit met CF ondersteuning. Ook denk ik dat dat hetzelfde is bij de XPS 600 (ookal ben hier ik veel minder zeker van).

@M_Master: €385 is geen slechte prijs, maar probeer er €350 van te maken want Twinmos geheugen is niet bepaald het neusje van de zalm (maar zeker niet slecht) eveneens de voeding en case.

De Winchester is de eerste AMD 64 op 90nm en er is dus zeker niets slechter aan dan aan zijn voorganger.

Laatst bewerkt: 8 mei 2006
  11. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Haha ja die behuizing is lelijk en zal ook wel slecht zijn idd, maar de voeding was toch wel redelijk dacht ik volgens reviews :) Zou proberen er nog wat vanaf te halen. thx

12. Coen

Coen of niet?

Leuk Bevonden:
    0
    Okay thanks The Answer je bent echt the man hier:+

Dan wacht ik nog op de Conroe cpu's.

En ik ga dan denk ik gewoon voor de Dimension 9150 + Ati x1900xtx aangezien dit de beste single kaart is en de voordelen van Sli de prijs nog niet goedmaken.

Thanks

13. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Conroe duurt nog wel een half jaartje

14. Coen

Coen of niet?

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ik dacht dat het deze zomer zou komen?

15. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    De Conroe komt uit in Juli

Bron: Daily Tech

16. Coen

Coen of niet?

Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig, bedankt:)

17. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou geen Dell kopen omdat deze machines over het algemeen te duur zijn voor game PC's. Voor gewoon office workstations of iets dergelijks is Dell goed geschikt, maar als je een game PC wilt kopen zou ik toch voor iets anders kiezen. Zelf samenstellen bij Alternate bijvoorbeeld.

Wat is je budget?

18. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Ik las op tweakers.net dat de conroe in juli uit de fabriek komt, maar voordat ie voor de consument te krijgen is, is het denk ik wel eind 2006. Sowieso vanwege de grote vraag, maar ook vanwege de moeite die het met zich meebrengt om zo'n ding in de winkel te krijgen(gaat een heel ontwikkeltraject af), en misschien is ie wel eerst te verkrijgen in Dell pc's, en daarna pas los.

19. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Nee, er staat dat de Conroe zal worden verscheept in Juli, dus die zal waarschijnlijk begin augustus te koop zijn.

20. Dr Zoidberg

Dr Zoidberg WuWuWuWuWu

Leuk Bevonden:
    0
    De Conroe heet inmiddels geen Conroe meer, maar Core 2 Duo.

Hij zal in augustus voor de consument in de winkel te krijgen zijn.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina