1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 6]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coen

Coen of niet?

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, dat is een beetje het lastige omdat ik nog niet precies weet hoeveel ik krijg maar ik ga ervan uit dat het "genoeg" is.

Ik heb ook al wel op alternate gevonden en iets proberen samen te stellen maar ik krijg een probleem dat de dvd brander niet aangesloten kan worden i.v.m. de voeding ofzo.

En ik heb eerlijk gezegd niet zo zin in dat gedoe met zel samenstellen. Ik denk dat als ik bij Dell koop de onderdelen goed op elkaar zijn afgestemd en de kwaliteit goed is.

Ook had ik al bij www.sallandautomatisering.nl gekeken maar de prijs scheelde niet veel met Dell.

2. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    wat betekent dat zolang amd nog niet met iets komt dat de prestaties evenaart van de core 2 duo deze mijn nieuwe processor wordt.......die prestaties en nog passief gekoeld ook :cool:

3. Majin

Majin Bye bye~~

Leuk Bevonden:
    0
    ik wou 512mb geheugen kopen pc3200 en nu zit ik te twijfelen tussen kingstom of merkloos :9 merk je het verschil tussen die 2 of nie?

en

waar kan ik goedkope dvd-r of +r bestellen? ik bestelde vroeger bij ddvd maar na weken heb ik geen mail terug gekregen en dit gebeurde ook bij een andere winkel. iemand raad welke winkel?

Laatst bewerkt: 9 mei 2006
  4. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    ten eerste: bij dell heb je wel een megagoede service erbij. Ze komen je pc/laptop gewoon bij je thuis ophalen en leveren ze ook mooi terug af. Die pc's zitten deftig ineen, alles is mooi op mekaar afgesteld.

ten tweede: Kingston of no-name. Ja dat zal je toch wel merken. Kingston is misschien duurder, maar het is een van de betere ramproducenten. Minder snel errors in je ram na een tijd gebruik.

5. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik bestel altijd via http://www.ddvd.info/nl/ en ben er zeer tevreden over. Snelle leveringen, nooit iets verkeerds en de prijzen zijn ook goed volgens mij.

6. Majin

Majin Bye bye~~

Leuk Bevonden:
    0
    ja ik bestelde daar ook vroeger bij ddvd maar ik krijg opeens geen mail terug.

7. _TP_

_TP_ blaaaaat

Leuk Bevonden:
    0
    Merkloos zou ik nooit nemen.. gewoon twinmos, dane elec, pqi enz is prima geheugen voor weinig geld.

8. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0

www.opus.nl Supersite, Service etc. Binnen 2/3 (werk)dagen heb je je dvd's standaard, goedkoop geimporteerd uit duitsland.

9. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    OK nou ik ben dus weer gefokt door pcfastfood.nl :/

die stelletje naaiers hebben me vandaag eindelijk WEL een 512 MB so-dimm 33mhz toegestuurd maar deze werkt niet in mijn laptop :/ hij wil niet opstarten...

dit is al de 2e keer dat ik iets verkeerds krijg van pcfastfood

10. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Zit die andere geheugenmodule er ook nog in? Zo ja, probeer dan eens om op te starten met alleen de nieuwe geheugenmodule.

11. SneakySpidy

SneakySpidy Supra

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga volgende week een nieuw beeldscherm kopen, nu had ik een vraagje: Is dit beeldscherm een beetje goed? Want ik zag hem bij de makro in de aanbieding staan, ik dacht €239. Wie kan mij dus vertellen of het de moeite waard is op deze te kopen? ik ga hem voornamelijk gebruiken voor games.

Alvast bedankt.

12. Xante

Xante Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Specs zien er goed uit. 500:1 contrast, DVI, 8ms.

13. SneakySpidy

SneakySpidy Supra

Leuk Bevonden:
    0
    Zegt mij allemaal niks :+.
    Je kan het proberen uit te leggen als je daar zin in hebt hehe...

14. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    500:1 contrast betekent gewoon de lichtopbrengst van wit vergeleken met zwart. TFT monitoren hebben altijd een lamp achter het scherm, daardoor is het heel lastig om goed zwart te krijgen. Als je de lichtopbrengst zou meten, zou die bij een 100% wit scherm 500 keer zo hoog zijn als bij een 100% zwart scherm. Naja, 500:1 is niet uitzonderlijk goed ofzo, maar goedkoepre monitoren hebben soms 450:1 of 400:1. 500:1 is dus 'gemiddeld', maar voor een monitor van €239,- best aardig.

Die '8 ms' betekent de responsetijd. TFT monitoren hebben tijd nodig om pixels van kleur te laten veranderen. Dit kan deze monitor in 8 ms. Bij een te hoge responsetijd krijg je last van ghosting. Dit is vooral het geval bij reponsetijden hoger dan 16 ms, maar met 8 ms zit je daar ver onder dus dat is ook een nette waarde. :)

Tenslotte DVI. In tegenstelling tot een normale CRT monitor zijn TFT monitoren digitaal. DVI is digitaal en dus zonder 'ruis'. Als je een DVI poort op je videokaart hebt en je sluit hierop je monitor aan, is het beeld scherper dan wanneer je een normale VGA aansluiting zou hebben. Dit omdat je videokaart in principe digitaal is, maar VGA signalen anders om zou moeten zetten. Bij het omzetten van digitaal naar analoog zou je dan kwaliteitsverlies hebben. Nouja, DVI geeft dus een scherper beeld dan bij een normale aansluiting, en dit is best goed te zien vind ik persoonlijk. O-)

Dus voor die prijs en die specs is dit een goede monitor.

15. SneakySpidy

SneakySpidy Supra

Leuk Bevonden:
    0
    Oke thanks, ik snap het *)

16. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de uitleg van contrast Drone, dat wist ik nog niet:D

17. Laatst bewerkt door een moderator: 12 mei 2006
  18. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Goede denk ik. 8ms schijnt goed te zijn(lees posts hierboven), contrast is dus ook ok, en 19inch is ook relaxt+de speakers:)

19. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    Ook niet duur 300 smeurie...19 inch!

20. meeste schermen van 19" zijn ook zo rond de 400 €.. dus iig niet teveel betaald

wou eigenlijk 21" maar die was wel erg monsterlijk groot.. dus werd het deze :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina