1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 6]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nefarious

Nefarious Active Member

Leuk Bevonden:
    0

op die pc kwam ik dus uit, maar behaald zo'n raptor hdd echt zoveel extra snelheid in spellen (laadtijden oid) ?

En er moet dan nog alleen een voeding bij... Aardig prijzig, €1700, ik kan dan gelukkig wel €323 aan belasting eraf trekken (19%btw)

2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Die extra snelheid die de Raptor leverd is imo veel te weinig voor zijn prijs. Je kan dat geld beter bijhouden of gebruiken voor iets anders tenzij je echt waarde hecht aan die paar seconden.

3. Xante

Xante Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  4. Xante

Xante Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Moet je geen kast erbij :+? Zorg ook voor een goede voeding (geen B-merk rommel van 25 euries).

5. Uiteraard, zelfs nog specifiek gevraagd in de winkel of er een DVI-aansluiting op zat :eek:

6. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    ik heb hier nog steeds een 17" CRT monitor staan waar ik mee werk. Ik wil deze nu eindelijk eens gaan vervangen voor een LCD scherm

heeft iemand ervaring met de Acer 1916Ws ? Ik kan deze nieuw kopen voor ongveer 215 €

7. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Widescreen schermen hebben minder beeldoppverlakte dan hun 5:4-broertjes, dus zo gek is het niet. ;)

8. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Denk dat je niet veel beter voor €215 kan vinden.

9. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
    M'n budget is ongveer 350 euro. Maar ik vind dat gewoon een leuk ding, zo widescreen. Dus is het wat of niet?

10. Tr@m$

Tr@m$ inactieve gebruiker

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb de 1916Ws nu een paar uur en tot nu toe bevalt die uitstekend!

Ik heb wat kleine dingetjes met mijn nieuwe PC, bij "veilig hardware verwijderen" wilt die mijn harde schijf verwijderen. Hoe kan dat?
    Ook doen mijn zogenaamde F-toetsen het niet (Logitech Cordless Rechargable Dekstop).
    Het vreemdste is dat die bij vele gedownloade programma's (Winzip, Firefox) een foutmelding geeft als ik het wil installeren: data en file transfer error. Iemand die weet wat daar de reden van kan zijn?

11. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
    Kun je misschien een foto er van maken, met een object ernaast zodat ik even goed kan zien hoe "groot" hij is ?

Net zoals graveheart ooit eens deed met een zak chips naast de Z5500 woofer zeg maar

12. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou dan een 21" zoeken voor dat geld ofzo. :)

13. Nefarious

Nefarious Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Hehe, ik heb al een "coolermaster ammo 533 case" , die houdt m'n hardware wel goed koel :b: De voeding, tja, ik wilde een Tagan of Enermax ofzo, die zijn goed volgens de meesten. Maar hoeveel Watt heb ik dan nodig? Ik wil wel nog ooit uitbreiden naar een SLI configuratie met 2x 7900GT...

En dat moederbord wat ik had 'voorgesteld' met 2 pci-sloten met ieder een snelheid van 16x ipv de 'normale' 8x.. is dat de extra kosten waard?

14. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    krijg deze week een samsung 930 BF binnen :cool: mij benieuwen, ik game nu op een 21 " inch crt van hitachi......zal wel ff wennen zijn

15. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    @Nefarious: Voor 2x7900GT pak je voor de zekerheid toch het best een 600W voeding.

Het moederbord is soms iets sneller, maar of het de meerprijs waard... . Check eens deze review van Anandtech.

16. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    het is bijna Juni en voor mij tijd voor een pc upgrade \o/ :9

ik heb op dit moment een:

2,8 ghz intel celeron (sockedt 478)
    768MB RAM
    AGP GeForce 6200 (overclocked -> sig) [TeKoop! Pm Me:thumbs: ]

ik wil graag een nieuwe video kaart, hiervoor zal ik dus ook mijn (280 Watt) voeding moeten veranderen, omdat ik hier de Thermaltake Swing nog in de doos heb staan, moet ik dus een ATX voeding nemen. Ik wil overstappen naar PCIe dus is een andere mobo ook nodig. Mijn proc vind ik nu nog goed, want fear ziet hem als maximum proc :b:

als voeding zat ik aan deze te denken.

voor een mobo aan deze, deze of deze.
    Aangezien dat de enige mobo's voor socket 478 zijn met PCIe ondersteuning moet ik 1 van die drie nemen, maar welke.? :p

Als graka dacht ik aan deze, maar levert die wel goede prestaties en dan vooral voor BF2. (en latere games). Zijn er betere die mss ietsje duurder zijn (ati of nvidia)

Mijn budget is rond de €250,-

Wat raden jullie mij aan? :)

edit// games die ik er vooral mee wil gaan spelen zijn: Battlefield 2, Oblivion. Fear, Half Life 2, Vampires Bloodlines. (HL2 egt een must, hiervoor beter een ATI kiezen?)
    Ik wil daarom ook weten of de bovenstaande games met die kaartgoed zijn te spelen op high settings. :)

Laatst bewerkt: 15 mei 2006
  17. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Voeding lijkt in orde. Bij de moederbord kan je alleen de 2de of 3de nemen aangezien de 1ste nog maar AGP heeft. Het verschil tussen de 2de en d 3de is dat je op de 3de maar harde schijven kan aansluiten en deze ik ook ATX factor terwijl de 2de micro-ATX is. Voor de rest is er denk ik geen verschil.µ

Probeer voor de grafische kaart een 7600 GT te nemen. De 7600 GS is min of meer hetzelfde, alleen heeft deze DDR2 geheugen wat een pak slechter is en ook nog eens warmer wordt. Half-Life 2 en andere Soucre games zal je hiermee op high kunnen spelen (GS en GT). FEAR zal ook met de GT lukken (GS weet ik niet), idem voor BF2. Oblivion daarentegen is een ander verhaal, dat zal medium met een paar dinges high worden voor de GT (GS weet ik alweer niet). Maar ik is ging enkele sinlge-card config die Oblivion high vlotjes kan draaien (bij een Oblivion Gate).

18. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    aller eerst bedankt voor je reactie :)
    die voeding gaat het dan worden, en ook de derde mobo (van €79)
    ik kan wel voor een 7600GT gaan, ik zat dan aan deze te denken omdat die er ook nog eens mooi uit zag *) is dat een goede keuze voor een 7600 gt als je kijkt naar deze lijst. :)

Laatst bewerkt: 15 mei 2006
  19. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Pak gewoon de goedkoopste 7600 GT. Het grootste verschil bij de merken zit in de default snelheden, maar die kun je ook bereiken door even zelf te oc'en. Hier en daar zal ook de koeler verschillen, maar dat gebeurt vandaag de dag steeds minder en minder.

20. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    okidoki :) :b: :thumbs: \o/

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina