Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 6]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    Die [nieuwste] Aldi pc, is wel vrij duur! 1000 euro voor 3ghZ Intel Duo Core/1gig geh./250gig HD(heb ik niet eens nodig)/6700XL videokaart(is hetzelfde ongeveer als een 6600GT toch?) en speakers, muis toetsenbord e.a. .

2. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    Een XL is allesbehalve een GT... Misleidende reclame noem ik dat. De XL is de budgetversie van de XT

3. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    3Com is wel een goed merk, maar ik ben ook heel erg tevreden over het merk sitecom. Heb nu een switch en 3 netwerkkaarten van dit merk, en het werkt allemaal perfect!
    De switch is helemaal perfect aangezien er magneetjes aan de onderkant zitten zodat je het op bijvoorbeeld je case kunt 'vastplakken'

4. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    der zijn wel meer merken die die magneten hebben, maar 1 nadeel, je harde schijven, optische lezers en nog wel wat andere hardware hebben het niet zo op magnetische velden... Heb hier ook een hubke met magneten en die hangt tegen de aircotunnels in de kelder :p

5. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    gelukkig zit hij hier totaal niet in de buurt van de case, maar aan de zijkant van het bureau, maar het is een mogelijkheid om hem helemaal aan de achterkan van je case te doen waar weinig optisce apparaten zitten;)

6. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    ja maar dan moet je oppassen voor je mosfets en je koeling... ik zou sowieso nooit iets met magneten aan mijn kast hangen. Al is het om geen statische electriciteit te bewaren... en dat heeft wel nasty gevolgen zoals graka doorbranden etc...

7. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    Ok die draadloze netwerk doet het weer eens niet. Ik erger me daar zoals gewoonlijk helemaal kapot aan. Alles werkt en doet het uitstekend maar nee dat achterlijke tyfuskolere kut netwerk is niet beschikbaar gvd

opstelling: laptop moet draadloze verbinding met draadloze router maken. Gewone desktop, die naast de router staat en waar ik mijn laptop nu ook naast heb staan, heeft WEL GEWOON draadloze verbinding met het netwerk.
    checklist:
    firewall helemaal uit bij desktop én laptop: netwerk niet beschikbaar
    firewall uit bij laptop: netwerk niet beschikbaar
    code opnieuw instellen voor draadloos netwerk op laptop: netw. niet beschikbaar
    code opnieuw instellen voor draadloos netw. op desktop: netw. niet beschikbaar
    een nieuwe verbinding maken op laptop en daarna opnieuw opstarten: netwerk niet beschikbaar
    een nieuwe verbinding maken op desktop en daarna opn. opst.: netw. niet beschikbaar
    Thuisnetwerk of een klein bedrijfsnetwerk installeren: netwerk niet beschikbaar
    Draadloze netwerkverbinding herstellen: netwerk niet beschikbaar
    Beschikbare draadloze netwerken weergeven op laptop: GEEN DRAADLOOS NETWERK BINNEN BEREIK GEVONDEN[router staat er 20 fucking centimeter vanaf]

ik ben radeloos en ben about to throw my laptop out of the f#$%ing window

8. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    een gewoon windhoos draadloos netwerk installeren en dan in je router de beveiliging opzetten en niet in windows, want die houdt meer tegen dan goed is...

in je router enkel je mac-adress toelaten van je laptop + pc en dan kan enkel je laptop + pc erop en niemand anders...

veel simpelder en beter beveiligd.

start uitvoeren
    "cmd" ingeven en ok klikken
    ipconfig (geeft je huidige status)
    ipconfig /release (geeft je ip vrij)
    ipconfig /renew (vraagt nieuw ip aan)
    ipconfig /all (geeft alle info weer, ook je macadres)

eventueel bij de geavanceerde eigenschappen van je verbinding DNS-registreren uitschakelen, zeker als je je ip-adres toegewezen krijgt van de router... dan wisselt den DNS nogal eens...

9. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0

Alleen probleem is, bij je verhaaltje, dat er nog meer computers aan het netwerk moeten. Het moet wel een 'open' netwerk blijven, met de WEP-key als beveiliging. Maar ik heb nu al mijn laptop aan een usb-wireless connection van Conceptronic, die het wel uitstekend doet. Ik zal zien of ik het probleem van mijn gewone draadloze verbinding kan oplossen...eerst een dagje wachten om uit te stressen 8)

10. Nefarious

Nefarious Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben er nu bijna uit met m'n pc keuze, maar zit nog een beetje met de wat hoge kosten, nu is mijn vraag, zou ik op die cpu cooler en voeding kunnen bezuinigen? En passen deze componenten allemaal goed bij elkaar, en is het geheugen oke? Hij heeft een latency van 2, dus dat zit wel oke toch?

Want €114 voor alleen een voeding is nogal wat, alleen ik heb geen zin om over een jaar, als ik een 2e 7900gt heb, een nieuwe voeding te moeten kopen.
    Op het moederbord ga ik niet bezuinigen, want na die test van anandtech te hebben gelezen, blijkt dat je ook als je maar 1 Videokaart gebruikt, tog wat fps boost krijgt, wat zeer welkom is als fanatiek gamer.

En dan nog 1 vraagje, vanwege plaatsgebrek moest ik een tft scherm kopen, en omdat die voor games geschikt moest zijn, kom je al gauw bij de syncmaster serie. Maar nu willen mijn ouders wel ruilen qua plaats, dus hebben hun een 'gewoon' tft scherm nodig. De bedoeling: marktplaats, outlook, muziek downloaden je kent het wel ;) Hij moet 17" zijn, maar voor de rest het liefst zo goedkoop mogelijk...

Laatst bewerkt: 18 mei 2006
  11. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Niet bezuinigen daarop, koop dan een 4200+ ipv een 4400+ ;)

12. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Die cpu koeler kan je laten weg vallen want is zit sowieso een koeler bij een cpu, tenzij je de "niet-boxed" (ben even de goede benaming kwijt) versie neemt. Maar zover ik weet is dat er niet voor de AMD X2.

Voor de voeding zou 550W ook nog gaan, misschien zelfs nog 500W. Ookal gaat dat riskant worden want die config met de 7900 GT in SLI zal +/- 500W gebruiken. Daarom raad ik minstens een 600W voeding aan zo dat je ook nog een klein beetje ruimte hebt voor wat te upgraden, oc'en of modden.

Het systeem ziet er voor de rest zeer goed uit (ook het geheugen) :thumbs:.

Als scherm raad ik de Neovo F-417 aan, deze kost €209 bij Salland Automatisering. Zeer goed scherm (zelfs voor te gamen heb ik gelezen :p) en voor veel minder gaat je toch geen TFT vinden.

13. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan niet alles zien, maar heb wel een paar vragen/opmerkingen...

17" TFT aansluiten op een VGA-kaart die bizar hoger resoluties eruit kan gooien... Waarom?

Het geheugen, is dat 2x 1GB of 1x 2GB?

En opmerking: die schijf vind ik niet netjes; leg alsjeblieft een 100 Euro bij en zet er een snelle 36GB Raptor extra in voor je Windows en je essentiele games/programma's... Verder is de Caviar niet de snelste 7200RPM schijf die je kan vinden, kijk liever naar een Hitachi Deskstar 7K500 ofzo

SLI?? Ik zie geen SLI-opstelling dus die voeding moet het kunnen trekken... Heb zelf een dergelijke opstelling staan op een 480W van Tagan.

*edit... sorry*
    Een 7900GT kan zelfs zonder eigen power-cable draaien op een PCI-E 8x dus trekt minder dan 75W per kaart. Daar hoef je dus ook in SLI geen nieuwe/betere/andere voeding voor te hebben.

14. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Wel lezen he, hij wil in de toekomst een SLI opstelling neerzetten.

Vraagje:

Is de x1800XT256 sneller dan de 7900GT? Of andersom? Ik kan geen benchmarks vinden. De X1800XT512 mb is iig wel sneller dan de 7900GT 256(en 'maar' 50 euro duurder).

Ik zag een benchmark van de x1800512 en de 7900gt 256, en de eerste ownde nogal. Bij CoD2 op een bepaalde reso 40% verschil!!!

Edit: Had je edit niet gezien, sry 8)

15. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    DP, sry

(toch maar even gebruik van maken)

Die monitor die je aanwijst, the answer, heeft wel een matig contrast(500:1 is normaal), en 12 ms, niet echt een topding

Nee, die 740BF is stukken beter!

16. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Daarom had ik nog een edit maar we zijn elkaar misgelopen...

Een 7900GT trekt maximaal 68W per kaart... Dat moet te doen zijn met de voeding die hij nu heeft uitgezocht, zelfs als er in de toekomst een tweede GT bij wordt gezet.

*wederom een edit*
    Ja, een X1800XT is sneller dan een 7900GT in synthetische benchmarks. Het ligt er soms wel aan hoeveel AA/AF er is ingesteld want daar is Nvidia niet altijd even goed in.

17. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Het geheugen is 2x 1GB. Waar zou die TWINX anders voor staan \o/.

Als er een ding is wat ik echt geld weg gooien vind is een Raptor kopen, zeker de 36GB versie. Koop dan minstens de 74GB of de 150GB als je echt geld te veel hebt. Maar hij moet nu al besparen dus raad ik zeker geen Raptor HD aan.

:x :x :x :x Ik was de hele tijd aan een 1900XTX in CF aan het denken :eek:. Zo'n config kan +/- 500W vragen. Een 7900 GT SLI config daarentegen zou eigelijk al moeten toekomen met een 400W voeding \o/. Mijn excuses voor de foute informatie :):.

De 740BF is ook wel een stuk duurder. Die Neovo F417 is goed genoeg voor Nefarious zijn ouders en zoek een op een zoekmachine naar reacties op die Neovo. Allemaal positief (zelfs om te gamen maar dat terzijde) :).

18. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Had ook wel een vermoeden over die 2x 1GB maar just to be sure.

Over die Raptors; ik krijg de indruk uit de offerte dat er veel moet worden opgeslagen op de gekozen schijf. Het lijkt mij dan handiger (maar ja, ik heb dan ook alle Raptors al gehad) om een single 36GB te gebruiken als nette, kleine bootschijf. Met de andere Raptors zit je met langere access-tijden op de buitenste tracks en worden ze per saldo trager (ietsjes, maar toch). Tuurlijk is een grotere Raptor mooier/beter maar daar betaal je dan ook flink voor vanaf 150 Euro voor de 73GB tot over de 250 Euro voor de 150GB

*en dan wederom een edit; ik moet me beter concentreren*
    De monitor met 17" vind ik zelf erg zonde van het geld. Waarom? Omdat een enkele of dubbele 7900GT dusdanig veel pixels eruit kan gooien wat niet altijd op een 17" weer te geven is. Bijvoorbeeld; ik draai een 7800GTX op 1680x1050x32bit en nog haal ik met gemak 70fps gemiddeld in BF2 (op een 20" breedbeeld).

Really, ik zou een 19" neerzetten maar let goed op de native resoluties van de monitor/monitoren die je kiest.

19. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Moest het puur voor Windows zijn zou dat inderdaad handiger zijn, maar er worden waarschijnlijk ook games en programs op geïnstalleerd en er af gegooid. Zo wordt het allemaal na een tijdje toch trager en heb je niets meer aan dat klein beetje extra snelheid dat de Raptor biedt.

Over dat scherm: tegenwoordig pakken de 17" en 19" TFT's allebei 1280*1024 al native resolutie en zit je daar aan vast. Dus waarom in een 19" installeren als je toch geen hogere resotie krijgt (en als je al met een 17" tegen je budget zit). Ok, ikzelf heb een 19" TFT maar ik wou gewoon een groot scherm en ik had geen plaats voor een CRT (had ervoor een 17" CRT, bureau stond 10cm van de muur in mijn klein kamertje).

20. Nefarious

Nefarious Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    bedankt allemaal! ik ga toch maar niet voor een raptor, maybe wel een andere dan die Western Digital (aanraders?) Is SataII sneller als gewoon Sata? want ik heb nog een Maxtor80gb schijf liggen, die ik alleen voor spellen + windows zou kunnen gebruiken, en dan die 300/400gb schijf voor muziek/films/massa opslag.

De tft is voor m'n ouders, zelf heb ik hier een 17"crt staan. SLI is voor de toekomst idd, en een 400/500w voeding voor de toekomst moet volstaan? Tagan? Enermax? Zalman?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina