Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 6]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    Laatst bewerkt: 20 mei 2006
  2. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
  3. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Van zwak naar sterk in Oblivion (ook uit dat artikel van Anandtech):
    6800XT -> 7600 GS -> X800 -> X800 GTO

MAAR de X800 reeks ondersteund geen Shader Model 3.0, welk een vereiste is voor HDR (in Oblivion). HDR ziet er zoveel mooier uit dan de gewone bloom effecten en is helemaal niet zo zwaar om te renderen. Ik zou persoonlijk voor de 7600 GS omdat die meer toekomst vast is. De X800 reeks is eigelijk al begraven.

4. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb nog geen pci express mobo, maar daarvoor wou ik deze er meteen bij kopen. en dan de vraag of deze voeding die ik er ook bij koop alles aankan :)

thnx MAX3400 & The_Answer, dan word het de 7600GS :)

5. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Hallow vraagje:

Hoe kan ik een tweede monitor aansluiten op mijn videokaart?
    Mijn monitor die in nu gebruik zit op DVI-D dus ik heb een VGA ingang vrij.
    Toen ik daar een tweede monitor via VGA op aansloot kreeg ik daar geen beeld op.

Ik heb de GeForce Ti 4800 SE

Wie helpt mij?

6. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Klein vraagje: Is er een progammatje waarmee je zeg maar een 'foto' kan maken van het beeldscherm wat je nu ziet? Ik zie namelijk wel eens foto`s van de specs van een pc via evrest, en vroeg me af hoe dat kon...
    Kan ik meteen ff patsen met me nieuwe systeem :)

7. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    Druk op Printscreen (Prt Sc) boven op je toetsenbord, ga dan naar paint (of photoshop) en doe plakken. :) :)

8. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nieuwe drivers downloaden, en dan bij nView Display settings (beeldscherm eigenschappen/instellingen/geavanceerd) kan je kiezen voor 2 displays :)

9. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    specs?

10. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Oke zal ik straks even proberen.
    * Jat monitor van broer 8)

11. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat die Sharkoon het wel moet redden; geen idee wat je nog meer in je PC hebt zitten maar het vermogen wat je nodig hebt kan je uitrekenen op http://www.extreme.outervision.com/psucalculator.jsp

Of druk op ALT+PrintScrn; dan pak je alleen het aktieve venster waar je op dat moment mee bezig bent.

En daarna is het inderdaad CTRL+V in een willekeurig programma; ik gebruik voor dit soort snelle screenshots liever www.irfanview.com dan Photoshop want IrfanView is gratis.

12. auke

auke Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil wat RAM geheugen en een video kaart gaan kopen maar kunnen al RAM geheugen dingen in een computer of moet je dan nog kijken wat in je pc past? Zelfde vraag over video kaart?

13. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Specs?

14. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    voor de videokaart moet je kijken of je AGP of PCIe aansluiting heb
    voor de RAM heb je DDR-SDRAM of DDR2 *edit// TheProf82 was me voor :))

ook ff een (belangrijke) vraagje, bij deze mobo staat er dat die 1 IDE aansluiting heeft, ik heb nu 2 IDE harde schijven en heb een kabel waar ik 2 dingen kan aansluiten op 1 aansluiting. Maar hoe moet ik dan mij 2 dvd drives (1 brander) aansluiten? zal dit niet kunnen?

want dan moet ik voor een andere mobo zoeken en die zijn er dan niet met PCIe dus word ik gedwongen om een andere te nemen met AGP en zo ook een AGP vid card =(

15. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Je zal dan een AGP kaart moeten nemen... .

@auke: Geef zoals hiervoor vermeld je huidge pc configuratie op en natuurlijk ook je budget :).

16. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    maar als ik die Pcie compatible mobo zou nemen, zou ik wel me 2 IDE harde schijfen kunnen aansluiten maar dan niet mijn dvd drives?
    welke agp kaart zou dan een goede zijn rond de €130/150

17. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Op 1 IDE aansluiting kunnen 2 apparaten worden aangesloten: een master en een slave.

Ik denk dat je dan voor ee 6600GT moet gaan, maar ik denk dat de AGP versie daarvan juist iets boven de €150 is. De 6600GT presteert wat minder de 7600GS maar ik nog steeds een goei kaartje (heb hem gehad, heb hem zelfs nog liggen :p).

18. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    ty voor reactie :)
    hmm ok, hoeveel vraag je ervoor :p

heb ff verder gekeken, en zag deze mobo, is een ATX formaat, en ondersteund én AGP én PCIe. alleen PCIe 4x, dus vraag ik me af of ik bijvoorbeeld de 7600GS zou kunne aansluiten omdat deze 16x is.. :)

19. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Even een paar dingen; op het mobo wat je wil kopen kan je ook nog 4 SATA-schijven aansluiten later dus schijven upgraden zal geen probleem worden.

Asus heeft trouwens ook nog: http://www.asus.com/products4.aspx?modelmenu=2&model=942&l1=3&l2=12&l3=0 met zowel AGP als PCI-E dus kan je altijd nog kiezen/kijken wat voor videokaart erin kan. En eerlijk gezegd; een 6600GT of een 7600GS maakt niet zo heel veel uit in mijn ogen.

*edit*
    ryan3 was me net voor...

20. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    ty voor reactie :)
    maar het probleem is dat ik pas weer over een jaar weer ga upgraden =(
    dus dan ga ik toch voor de Asus P4V800D-X. ondersteunt ook nog is dual channel en is goedkoop (€49).
    maar hoe zit dat met die PCIe 4x? :eek:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina