Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 6]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. auke

auke Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 21 mei 2006
  2. fllix313

fllix313 Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    hallo allemaal,

ik wil een nieuwe monitor kopen waar ik op kan computeren en gamen hij moet 19" zijn en tot €450,- heeft iemand nog suggesties of tips? ik hoor het graag:)

3. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    @ ryan23: De X800 GTO is een goede kaart, maar vergeet niet dat deze geen Shader Model 3.0 ondersteunt en dus ook geen HDR (in Oblivion).

@ auke: Typ eens in "Uitvoeren" 'dxdiag' in. Dan zal je een venster krijgen waar o.a. de systeemfabrikant en systeem model opstaan. Zet die 2 dinges hier even op het forum zodat we misschien kunnen kijken of je nu AGP of PCI hebt.

@ fllix313: Als je een TFT wilt, raad ik je de Samsung 930BF (940BF als je je scherm in de hoogte wilt verplaatsen). Ik gebruik het scherm ook en heb er totaal geen ghosting mee. Alleen zijn bij donkere gedeeltes van games de zijkanten iets te hard verlicht, maar het valt alleen op als je er echt op let. Voor een breedbeeld scherm moet je eens een paar pagina's terugkijken want daar staan er dacht ik ook een paar goede.

Als je nog een CRT wil dan kan ik je niet helpen. Want die schermen zijn echt zeldzaam aan het worden, zeker de 19" schermen die een lekkere resolutie aankunnen :).

@ Nefarious: Dat moederbord kan geen DDR2. De RAM's boven DDR400 zijn er om beter te kunnen overclocken.

4. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    koop gewoon lekker een dikke 19" of 21" CRT voor een euro of 50-75, de rest van je geld kan je gebruiken voor belangrijkere zaken..

ik heb een 19" en 22" Iiyama en ik kan je verzekeren dat dat echt zwaar relax gamen is! :)

5. auke

auke Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    systeemfabrikant: Dell Computer Corporations
    systeem model: Dimension 2400

6. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Dat was te verwachten dat dat daar ging staan 8). Ondertussen heb ik even gezocht naar een review van de Dimension 2400 en het AGP slot is er dus, zoals eerder hier gezegd, eruit gehaald. Je zult dus een PCI kaart moeten kopen.

Op de site die door Herman is gegeven raad ik je de XFX GeForce FX5200 128MB DDR (PCI) aan. De 256MB versie ervan is eigelijk nutteloos omdat die kaart toch te traag is voor games die 256MB eisen.

7. auke

auke Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke bedankt maar als ik toch nog RAM geheugen wil, kunnen jullie dan nog wat aanraden?

8. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Uit diezelfde review staat dat er maar 2 geheugensloten op het moederbord zijn welke elk een maximale grootte van 512MB ondersteunen.

Dus de vraag is, heb jij 1x512MB of 2x256MB? Daarvoor moet jij eens Everest open doen, bij Moederbord "SPD" kiezen en zeggen hoeveel dimms je er ziet.

Je kan ook bij Computer, DMI, Geheugenmodule openvouwen en eens zien wat er bij "Geïnstalleerde Grootte" staat. Als er bij 1 van de 2 "Niet Geïnstalleerd" staat betekend dat je nog een slotje vrij hebt :).

9. auke

auke Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    kan je dat ook zien as je pc open maakt?

10. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Ja, normaal gezien staat het geheugen recht van boven, naast de CPU. Daar zou je oftewel 1 gleuf en een latje moeten zien of alleen 2 latjes. Wel niets aanraken hé ;), tenzij je statisch ontladen bent én de pc afstaat.

11. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    dan de vraag of die kaart goed zal werken op een Pcie 4x poort :b:

12. auke

auke Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er dan 2 van 256.
    Maar waarom kunnen die Geheugensloten dan maar 512 per stuk aan?

13. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, maar nooo wayyy!! De FX5200, 5600, 6200 zijn echt hele slechte kaarten terwijl je voor een tientje meer al een 5700 kan vinden en voor nog iets meer een 5900 of een 6600.

14. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    mss staan hier goede PCI kaarte bij?

15. auke

auke Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals The Anwser al zei kunnen die niet in mijn pc.

16. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Wegens beperking van de chipset (en kosten) denk ik.

Als je je geheugen wit uitbreiden dan zul je 1 latje van 256MB er moeten uithalen en vervangen door eentje van 512MB (hier is zo'n latje) of beiden door vervangen door 512MB (hier is zo'n kitje van €90). Maar ik zie het nut er niet van in als dat alleen maar voor Halo en Morrowind is.

Je zit ook nog met pc2700 (DDR333 ) welk duurder is dan het gewone pc3200 geheugen. Je kan natuurlijk ook gewonn pc3200 kopen en die zal dan gewoon aan pc2700 werken, maar ik zie er echt het nut niet van in.

Persoonlijk zou ik dat kitje van €90 kopen en de latjes die er nu insteken nog (proberen) te verkopen of gewoon het geheugen laten zoals het nu is.

Btw, hier is de link naar die review van de Dimension 2400

Als je er eentje op pc vindt, post de link dan hier.

@ ryan23: De beste kaart die er tussen staat is wederom de XFX FX5200.

Of dat de X800 GTO op PCI-E 4x snelheid gaat werken zul je moeten testen, maar normaal gezien zou dat geen problemen moeten geven. Ook zou er zo goed als geen prestatie verlies moeten zijn, maar ik garandeer niets :x.

17. auke

auke Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga toch naar de plaatselijke computer winkel en die hebben deze geheugen modules maar wat zou hiervan het beste zijn?
    Heeft de grote van de harde schijf nog iets te maken met de snelheid want mijn is maar 18.6 GB.

18. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Op die site is de Dane-Elec C7 512 MB PC2700 DDR of de Dane-Elec C11 512 MB PC3200 DDR de beste keuze voor jouw. Maar het geheugen zal sowieso aan pc2700 werken. Tenzij misschien dat je 2x pc3200 neemt, maar dan zal het van het moederbord afhangen en ik denk persoonlijk van niet.

De grootte van de harde schijf heeft niets met snelheid te maken, wel de rmp ervan. Deze zal bij jouw nog 5400rmp zijn wat in die tijd standaard is, maar daar moet je je eigelijk geen zorgen over maken.

Als je pc toch trager wordt en je hebt toch geen spy-en adware of virussen dan komt het omdat het register een beetje te groot begint te worden. De beste manier omdaar vanaf te geraken is formateren. Er bestaan ook programma's die je register opkuisen, maar vanaf een bepaald punt is het gewoon beter te formateren.

19. auke

auke Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt maar dit gedeelde snap ik niet.

20. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    Zo, na 4 jaar vond ik het welis tijd om een nieuwe high-end pc te gaan kopen en heb geresearched enz en kwam op het volgende systeempje uit. Als iemand nog tips heeft of veranderingen laat me het weten, budget zit op 1600,- :)

AMD Athlon 64 X2 4200+ Manchester (S939. 2.2GHz. 2x512KB. Boxed)

Twinmos 2048MB DDR2 PC533 CL 4 (2x 1024 MB) Dual Channel Kit

Asus A8N-SLI Premium. nForce4 SLI (Sound. LAN. SATA II. RAID. 1394)

Maxtor 300GB SATA II 7200RPM 16MB Diamond Max 10 (6V300F0)

Club3D Geforce 7900 GTX 512MB DDR3 (PCI-e. 2x DVI. ViVo) CGNX-X792

Creative SB Audigy 4 Bulk

NEC ND-3570 16x (Dual-layer.Bulk. Black)

Philips DVD-Speler PCDV5016B 16X zwart

Zalman ZM-460B-APS PSU 460W

Coolermaster Centurion 5 CAC T-05. ZONDER VOEDING

Zalman Multifan Speed Controller ZM-MFC1

Microsoft Windows Mediacenter 2005 NL + Licentie + Installatie

Prijs atm: 1590,-

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina