1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 6]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Je hebt nu 2x256MB pc2700 (x en y) steken. Moest je latje 'x' daarvan vervangen door eentje van pc3200 'z' dan zal dat latje 'z' aan pc2700 werken omdat het ander latje 'y' niet aan pc3200 kan werken.

Moest je nu die 2x256MB pc2700 vervangen door 2x???MB pc3200 dan zouden ze misschien aan pc3200 draaien als het moederbord dat ondersteunt. Maar ik denk dat het moederbord maximum tot pc2700 ondersteunt.

@Inferius:
    - Jij hebt DDR2 gekozen en de socket 939 ondersteunt alleen maar DDR.
    - Als je niet van plan bent SLI te gaan gebruiken laat dat SLI moederbord dan vallen en pak een gewoon (bv. de MSI Neo4-FI of de Asus K8N-E).
    - Je bent ook een voeding vergeten, ga voor een Tagan/Enermax/OCZ/Antec van minstens 400W voor nog wat ruimte te hebben voor een upgrade.

Ook misschien een 4400+ ipv een 4200+ pakken, maar zie eerst dat de punten hier boven in orde zijn want dit is niet zo belangrijk.

Persoonlijk zou ik nog een maandje of 2 wachten en dan een Conroe kopen. Op dit moment ziet die er goedkoper en beter uit dan de AMD 64 X2 reeks. Of wacht tenminste nog een weekje of 2 en ga dan voor de AM2 socket van AMD welk DDR2 ondersteund.

Laatst bewerkt: 21 mei 2006
  2. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    vaak kunnen Dell pc's ook alleen maar dell geheugen gebruiken.. een vriend van me had hetzelfde probleem pas geleden.. het meeste geheugen past niet in die dingen..

3. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    Thnx for the update, maar zou je dan ook gelijk kunnen zeggen wat je me zou aanraden? ;)

EDIT: Over de moederboord, was een foutje aan mij kant. Ik had idd een normale gepakt sinds ik niet van plan ben om SLI te gebruiken. :)

4. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Ik zou je aanraden te wachten op de Conroe. Maar daarvoor kan ik nog geen (volledig) systeem van samenstellen omdat ie nog niet op de markt is.

Als je voor een socket 939 of AM2 wil gaan, zeg het dan even en geef ineens je budget erbij.

5. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    Dat staat er, 1600,-. ;)

Thxn voor de moeite alvast. :)

6. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Oh ja sorry :+.

Als je voor dat systeem gaat dat je zelf hebt samengesteld:
    - Pak als moederbord de MSI Neo4-FI of Asus K8N-E.
    - Voor het geheugen heb je DDR400/pc3200 met een CL van minstens 2.5. Bijvoorbeeld de deze.
    - Een Tagan 480W als voeding

Als je voor een AM2 systeem gaat:
    - Als moederbord de MSI K9N Neo-F (Asus variant weet ik hier niet op)
    - Dit geheugen
    - Gewoon terug een AMD X2 4200+ maar dan voor de AM2 socket.
    - Die Tagan voeding hierboven
    - Dan de rest van het syteem dat jij hebt samengesteld.

Maar die AM2 moederborden en CPU's zullen pas (vlot) beschikbaar zijn binnen een week of 2.

Persoonlijk zou ik toch gewoon wachten op de Conroe :p.

7. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    Nog even over het geheugen, de CL moet dus minstens 2.5 zijn of liever 3.0? En wat ondersteunt DDR2 dan al wel? :)

Edit alweer: Je zegt dat ik een voeding ben vergeten terwijl ik toch echt de Zalman 460 watt heb. :)

8. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Oh ja, er staat inderdaad al een voeding tussen :x (gisteren dan toch iets teveel gedronken denk ik :p). Die zalman is ook goed;).

Hoe lager de latency hoe beter, dus 2.5 is beter dan 3.0. Je hebt ook nog 2.0, maar dat is niet zoveel sneller dan 2.5. Tussen 2.5 en 3.0 daarentegen zit toch een iets groter verschil waardoor het in mijn ogen waard is om voor 2.5 te gaan (welk eigelijk standaard is voor DDR).

Bij DDR2 mag de latency wat hoger zijn omdat het tegen hogere snelheden werkt. Maar ook daarvoor geld: hoe lager hoe beter.

DDR2 wordt ondersteunt door de AM2 socket en de Conroe (officiële naam is btw Intel Core 2 Duo).

9. SneakySpidy

SneakySpidy Supra

Leuk Bevonden:
    0
    Heb nieuwe fan genaamd: Killer machine kijk naar het plaatje en je snapt het wel, hij werk nog echt ook! want hij hangt in me pc:)

10. Nefarious

Nefarious Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nu je het over AM2 heb "the answer"
    1) Wanneer komt dat precies uit?
    2) En heeft dat performance voordeel?
    :cool: Heb je daar ook een mobo variant van de a8n32-SLI op?

En ik las zojuist op een forum, dat geforce geen HDR en AA ondersteund,
    4) is dit belangrijk? Want AA heb ik wel meestal aanstaan, en zorgt voor (simpel gezegd) minder kartel randjes, HDR heb ik geen ervaring mee.
    5) Moet ik toch voor een x1900xt of xtx gaan? Die dat wel ondersteund.

En Conroe (core 2 duo), dat duurt nog ff, moeilijk om te wachten.
    6) Maar is het echt de moeit waard? Ik bedoel, ik geef nu €440 uit aan de CPU.
    7) Wat voor perfomance boost moet ik dan verwachten met gelijk geprijsde Core 2 Duo tegenhanger.

11. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    1) In de loop van volgende week
    2) Niet zoveel, maar een paar %.
    3 ) Ja, de Asus M2N32-SLi Deluxe

4) AA is inderdaad belangrijk, maar je kan ook gewoon de resolutie verhogen. HDR zorgt voor realistischere lichteffecten en het ziet ook zo uit :). Maar HDR en AA in Oblivion is gewoon weg te zwaar, zelfs een X1900XTX in CF kan dat niet vlotjes draaien op een deftige resolutie.

5) Moet jezelf weten, maar omdat te doen in Oblivion is die kaart niet krachtig genoeg.

6) Hier kan je lezen dat de high-end Core 2 Duo voor de mainstream zo'n 20% beter presteert dan een AMD FX-60. Dit is wel een preview van de prestatie en ook waren de BIOS'en niet optimaal en is het niet gebeurd op de beste chipsets. Dus het kan allemaal nog wat veranderen, maar het ziet er uit dat de Conroe de vloer zal vegen met de huidige architectuur van de AMD CPU's.

7) Aan de roadmap van de AM2 socket te zien, is er momenteel geen Conroe killer bij.

12. Nefarious

Nefarious Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    thnx voor het beantwoorden van m'n vragen, ik ga voor de wat goedkopere 7900gtx, en Oblivion speel ik toch niet, niet mijn genre.

Worden die AM2 cpu's / mobo's duurder? En als ik tog een 939 chipset koop, heb ik dan nog wel upgrade mogelijkheden over 2jaar? AM2; enigste verschil is toch DDRII?

13. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Als AM2 uitkomt zal socket 939 de socket voor de Sempron (budget) reeks worden. Er zullen dus alleen nieuwe high-end CPU's voor de AM2 uitkomen, niet meer voor 939.

De prijs van de AM2 is min of meer hetzelfde als die van socket 939, idem voor de CPU's.

AM2 moet je bezien als socket 754, een soort van tussensocket. Binnen 2 jaar (ergens in 2008 ) dacht ik komt AMD weeral met een nieuwe socket en die ziet er een pak beter uit dan de AM2, ookal is er zo goed als niets officieel bekend van.

DDR2 is het enigste opmerkbare verschil, voor de rest zullen er altijd betere chipsets en CPU's (met betere instruction sets) uitkomen.

Nog over die HDR en AA: Ik nam Oblivion als voorbeeld omdat het momenteel het zwaarste spel op de markt is.

14. auke

auke Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke ben er bijna uit, The Answer zei Dane-Elec C11 512 MB PC3200 DDR of Dane-Elec C7 512 MB PC2700 DDR. Even later zeg je dat mijn pc 3200 misschien niet aan kan waar kan ik dat zien?
    Zit er nog verschil tussen deze?

15. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Die pc3200 zal zeer waarschijnlijk wel werken, maar of die ook werkelijk aan die snelheid gaat draaien... . Voor de prijs is het eender, want ze kosten toch evenveel.

Voor de toekomst maak het ook niet meer veel uit. Vanaf volgende week is DDR2 de standaard (natuurlijk is er nog socket 939 met zijn DDR die langzaam zal verdwijnen naar de achtergrond). Binnen 2 jaar mag je je heel misschien al verwachten aan DDR3 geheugen. Dus voor de toekomst maakt het niets uit of je nu pc3200 of pc2700 neemt, je zult het geheugen toch niet meer kunnen herbruiken.

16. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb ff oblivion lopen checken met bloom vs hdr. en ik zag deze pics

ik zou de PCIe Sapphire X800GTO, maar nu ik deze pics heb gezien wil ik wel een kaart met sm3 en dus HDR compatible, X800GTO (256MB) kost 119 bij Alternate, is er een andere kaart met (ongeveer) dezelfde prestaties maar die ook sm3 ondersteunt..? :eek:

17. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan wachten tot je een ons weegt, maar zulke graphics produceert een kaartje van 120 euro niet.

En tussen de image tags moet je niet een ulra neerzetten, maar de link die bij eigenschappen van het plaatje staat!

18. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    De snelste klokt altijd terug naar de langzaamste.

Dus zelfs als je een moederbord zou vinden waar je PC3500, PC3200, PC2700 en PC2100 tegelijk in kan stoppen, draait alles op PC2100.

19. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    dus dan moet ik het deze keer toch echt een X800GTO nemen omdat die de beste presentaties zal leveren in die prijsklasse (rond €120,-) :): :b:

ok zal ik doen voor de volgende keer :9

20. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij moet je dan maar eens op http://anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2746 kijken.

En alvast een teleurstelling; een dergelijke upgrade-set gaat aardig in de centen lopen...:x

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina