1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 6]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    Ik ben van plan mijn pc over een maandje misschien iets later te kopen, maar is de AM2 socket goedkoper/dezelfde prijs als wat de X2 nu is?

2. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Lees alsjeblieft even een of 2 pagina's terug; we hebben net al dagen een discussie met iemand gevoerd over videokaarten...

Als je een AM2 wil, kan je nog wel een half jaar wachten plus het feit dat nieuw altijd duur is.

*edit*
    Even teruggezocht; voorlopige prijzen van AM2's zullen op het niveau liggen waar nu de X2 en de FX-serie staat. Duzze, jij zal over 3 tot 6 maanden evenveel geld neer moeten leggen als wat nu en X2 kost (die dus alleen maar zal zakken in prijs de komende maanden).

Laatst bewerkt: 22 mei 2006
  3. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    even wat m.b.t. alle videokaart vragen, zeg eerst even duidelijk waar je je pc voor gebruikt of wil gaan gebruiken. niet iedereen heeft een goede videokaart nodig. Sommige willen alles met hoge resoluties draaien en hebben dus een andere videokaart nodig als iemand die alleen op internet zit.

verder even in het algemeen:

kijk goed naar wat je wilt gaan doen met je pc en koop dan de hardware die je nodig denk te hebben, ik zie hier een hoop mensen die een enorm systeem willen kopen maar waarschijnlijk nooit een hoop van de functies zullen gebruiken.. je kan echt een hoop uitsparen als je zorgvuldig je hardware kiest bij je behoeften.

4. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    @carlito: helemaal mee eens over "upgraden van onderdeel X of Y".

We hebben minstens nodig:
    - wat voor systeem heb je nu en post dit uitgebreid!!!
    - wat is je budget in Euro!!!
    - wat wil je met je systeem gaan doen zoals 70% gamen, 25% videobewerking en 5% mail !!!

*edit*
    Onderstaande heb ik eens op een ander forum gepost:

Gezien het aantal topics wat we de laatste tijd zien over hardware-vragen, dan hier dan ook maar een topic! In dit topic kan je vragen stellen als je je PC wil aanpassen met nieuwe hardware maar niet precies weet wat je moet kopen.

Hoe stel ik een vraag?
    Simpel, vermeld zo duidelijk mogelijk het systeem wat je nu hebt. Geef daarbij een korte en duidelijke omschrijving waarom je een aanpassing wil doen (voor games of videobewerking of DVD's maken of iets anders). Verder vermeld je duidelijk je maximale budget in Euro's.

Hoe antwoordt iemand op een vraag?
    Simpel, quote de originele vraag. Geef daarna aan welke onderdelen je zou kopen en motiveer dat antwoord. Discussies als AMD vs. Intel of NVidia vs. Ati worden niet op prijs gesteld. En tenzij een vorig antwoord van iemand 100% fout is, is het niet de bedoeling om met elkaar in discussie te gaan; geef alleen duidelijk en netjes aan waarom het niet goed is.

Tip: geef liever geen antwoord als je niet precies weet wat je gaat zeggen; we willen niet dat een verkeerd advies leidt tot een langzamer systeem!

Waarom krijg ik verschillende antwoorden?
    Simpel, meerdere wegen leiden naar Rome en zo zijn er ook meerdere mogelijkheden om je systeem aan te passen. Als je 3 antwoorden krijgt die allemaal binnen je budget vallen, is het misschien simpeler om alle 3 de antwoorden uit te printen en voor te leggen aan je computer-leverancier om de hoek om te kijken wat leverbaar is.

Hoe weet ik wat ik voor onderdelen nu heb?
    Simpel, ga naar Start => Uitvoeren en type dxdiag. Als het goed is heb je dan een knopje op alles op te slaan. Doe dat op je Bureaublad, open het bestand dan met Kladblok en post de volgende dingen:
    • Alles onder System Information tot DXDiag Notes.
    • Van Display Devices alleen de Card Name, Chip Type en Display Memory.
    • En je moederbord-type; dat staat meestal in beeld als je de PC opstart.

Voorbeeld:
    ------------------
    System Information
    ------------------
    Time of this report: 4/20/2006, 23:13:49
    Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp.050928-1517)
    Language: English (Regional Setting: English)
    System Manufacturer: System manufacturer
    System Model: System Product Name
    BIOS: Phoenix - Award BIOS v6.00PG
    Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 3800+, MMX, 3DNow (2 CPUs), ~2.1GHz
    Memory: 2048MB RAM
    Page File: 533MB used, 3407MB available
    Windows Dir: C:\WINNT
    DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)
    DX Setup Parameters: Not found
    DxDiag Version: 5.03.2600.2180 32bit Unicode

---------------
    Display Devices
    ---------------
    Card name: NVIDIA GeForce 7800 GTX
    Chip type: GeForce 7800 GTX
    Display Memory: 256.0 MB

--------------
    Mainboard Type
    --------------
    Name: Asus A8N-SLI Deluxe
    Type: NForce4 Ultra

Adviezen zijn niet bindend en de koop is ten allen tijde te beslissen door de vraagsteller. Genoemde prijzen zijn dag-prijzen en kunnen per winkel verschillen. Aan antwoorden kunnen geen rechten worden ontleend; het is meer een richtlijn om tot een eigen besluit te komen.

5. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    De AM2 socket zal dezelfde prijs hebben als de socket 939 versie. Als je toch nog zeker een maand ga wachten, ga dan voor een Conroe systeem (moest ie echt zoveel beter zijn).

Half jaar :eek:. Ik weet niet hoe het zit in Nederland, maar hier in Belgiƫ zullen de AM2 CPU's en moederbord vanaf deze week beschikbaar zijn.

6. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik snap het niet meer :p AM2 is toch alleen voor de nieuwe amd's? Wat voor socket ondersteund dan Conroe? :)

7. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Conroe is van Intel, AM2 is van AMD...

Conroe doet 775 socket en de AMD S939 als het goed is.

8. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    AM2 heeft nieuwe socket naar mijn weten.

Socket AM2 dus.

Deze procesor heeft 940 pinnetjes, om verwarring te voorkomen met skt 940, zitten de pinnetjes anders.

9. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ja ok dat eerste snapte ik :) bedankt verder.

edit
    http://tweakers.net/nieuws/41037
    niet op de huidige 775 dus :)

10. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Yup, inderdaad... Het is een 940-afgeleide van de Opteron-familie alleen met andere pin-plaatsing...

Hoe kwam ik dan ook bij die S939???:x

11. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    Maar is de Conroe dan niet velen malen duurder? Ik ben best bereid te wachten maar het moet wel binnen mijn budget blijven ofc.

12. auke

auke Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey The Answer jij zei dat de die fx 5200 in mijn pc paste, niet dus.

13. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Naar verluidt zou de Conroe zelfs goedkoper zijn dan de huidige Intel processoren.

Op die site stond dat ie voor PCI was en een FX5200 op PCI bestaat, daar ben ik zeker van. Ik ben er ook zeker van dat jouw pc een PCI slot heeft. Waar ik echter niet zeker van ben is dat de site geen fout heeft gemaakt of dat jij hebt je vergist en de AGP versie hebt genomen.

Laatst bewerkt: 23 mei 2006
  14. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    /Mod *knip

Is illegaal, dus niet op dit forum! -Arjan

Laatst bewerkt door een moderator: 23 mei 2006
  15. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    /Mod Zie bovenstaande post van Rikkel ;)

Laatst bewerkt door een moderator: 23 mei 2006
  16. Baron van Neemwegge

Baron van Neemwegge Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Never mind;)

Laatst bewerkt: 23 mei 2006
  17. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
  18. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Tja, als je niet wil luisteren moet je maar voelen. Beetje dom maar ja |:-. Als je mijn tweede waarschuwing ook negeert en deze daarnaast verwijdert...

19. Baron van Neemwegge

Baron van Neemwegge Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal me aan de regels houden. Excuses.

20. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hey baron wat haal jij voor score in 3dmark03 en 05?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina