1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 6]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Alhoewel ik geen baron heet, hier mijn scores...

3DMark03: 19117
    3DMark05: 9841
    3DMark06: 4716

Want? ;)

2. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 23 mei 2006
  3. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    *miereneuk-modus*
    Ik zie het type moederbord niet staan, evenmin de kloksnelheden van de FSB, de GPU en de CPU en dergelijke...
    *end miereneuk-modus*

Nee, ik snap wel dat je ongeveer een gelijk systeem wil testen maar dan moet je ook echt tot op het laatste puntje gaan vergelijken. Bij wijze van spreken een 100% identiek systeem maar alleen met een andere koeler op de videokaart kan al een verschil opleveren in je scores en jij je maar afvragen waar dat dan aan ligt...:)

4. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    En bovendien heeft de baron maar 1GB geheuge en jij, Carlito, 1.5GB ;).

Ook gewoon al de geïnstalleerd software (of geoninstalleerde software) kan ook al dat puntje verschil maken.

5. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    @Carlito: Wtf? Die scores die je post; zijn die van jou? Wist niet dat er zoveel verschil zat in de 7800GS en de 7800GTX...

6. Baron van Neemwegge

Baron van Neemwegge Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    k zal vast slechte scores halen maar ik heb wel een adelijke titel en julli niet*)

7. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja dat klopt, maar jij hebt ook nog een veel betere processor m.b.t. 3dmark. Mijn 7800GS is natuurlijk ook een agp kaart, scoort net iets beter dan een 6800GT. Ik moet wel even kwijt dat het voor mij echt wel genoeg is hoor, ik speel BF2 op 1280x1024 met alles high en 4xAA.

je hebt natuurlijk ook een gtx top dat scheelt ook.. volgens de asus site 1000 punten t.o.v. de normale gtx

8. 9Huntelaar9

9Huntelaar9 PSN: Ch1merA1989

Leuk Bevonden:
    0
    (eerste post)
    hallo ik wil een nieuwe PC kopen, hoofdzakelijk voor gamen (eigenlijk 99% voor gamen)
    ik heb deze gezien bij Dynabyte voor €1099 exc. beeldscherm (budget is rond de €1400,- a €1500,- inc, beeldscherm)

Acer Aspire E360 Dual Core:

Merk ACER

Processor AMD Athlon™ X2 64 4200 Dual core

Geheugen 2048 MB DDR400 (2x 1024 MB)

Cache 2x 512 Kb

Harddisk 320 GB serial ATA 7200 rpm

CD-ROM/DVD DVD-RW 16x Dual Layer

Geluidskaart 7.1

Videokaart 256 MB ATI X700HM SE (tot 512 MB shared)

Poorten 6x USB 2.0, TV-out, parallel, S-video out, DVI, PCI-E 16x slot

Toetsenbord Draadloos multimedia

Muis Draadloze optische scroll

Netwerkkaart 10/100/1000 LAN

FireWire IEEE 1394 Firewire

Kaartlezer 9-in-1 Cardreader

Besturingssysteem Windows XP Home Editie SP2 NL

Behuizing Desktop

Garantie 12 Maanden garantie, haal en breng service aan huis

is dit wat??? (als je een betere weet zeg het maar:9 )
    ik denk dat ik wel een nieuwe videokaart moet kopen

9. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Even een paar dingetjes inderdaad...

Andere video-kaart is een must; met deze kan je patience nog niet eens fatsoenlijk spelen, om het zo te zeggen.

De CPU; geen idee of het kan maar ik zou er een 4400+ inleggen die heeft nl. 2x 1MB cache.

Muis & toetsenbord zou ik ook vervangen; ga ervanuit dat de bijgeleverd muis het niet lang volhoudt als je veel FPS-games gaat spelen.

Behuizing desktop? Als in; je kan er een monitor bovenop zetten? Hou dan rekening met het feit dat uitbreidingsmogelijkheden beperkt worden ten opzichte van een midi- of big-tower.

Voor de rest lijkt het me wel een redelijk systeem.

10. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Pracht van een pc, behalve die videokaart. Dynabite is sowieso duur.

Waarom niet via sallandautomatisering.nl, azerty.nl of alternate.nl? Drie uiterst betrouwbare sites, en via deze manier ben je veel miner geld kwijt.

De X700 videokaart is een verouderde chipset, traag geheugen, en weinig geheugen(256 is meer toekomstgericht, bij high-end kaarten welteverstaan). Nee, ik raad je af om in een (non-web)winkel zaken te doen, dat is zo duur. Verder zou ik voor de 7900GT/X1800XT gaan, een kaartje van rond de 300 euro, perfecte game-kaart.

En als je tijd hebt om 2 maanden te wachten, wacht tot intel de conroe op de markt brengt. Deze intel-processor trekt de AMD FX-62(processor van 1236 euro) eruit, en kost maar 309 euro(goedkoopste variant). Dat in combinatie met een 7900GT/X1800XT(vergelijkbare kaarten), zal een prestatiewinst van minstens 100% opleveren t.o.v. het systeem wat jij samen hebt gesteld, terwijl dit online kwa prijs niet zal uitmaken(mss nog goedkoper)

-Moet je die pc nu hebben? AMD X2.(4400+ is nauwelijks sneller MAX, ondanks de cache is het de 100 euro echt niet waard(meerprijs))
    -Kan je 2 maanden wachten? COnroe, stukken beter.

11. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wat denken jullie hiervan:

Medion PC 6000

Microsoft® Windows® XP Home SP2
    AMD Athlon 64 X2 4200+ Dual Core processor
    nVidia® Geforce 6200SE PCI-Express
    1024 MB DDR RAM, dual channel memory, PC3200 (400MHz)
    250 GB harde schijf
    Dual Layer DVD-ReWriter
    DVD-ROM 16x / 48x
    8-Kanaals-audio on board
    IEEE1394 Firewire on board
    10/100 Mbit Fast Ethernet LAN poort
    56k. V.90 Data Fax Modem, incl. telefoonaansluitkabel
    Geïntegreerde 6-in-1 cardreader (SD / MMC / CF / MS (Pro) / XD / SM)
    Draadloos multimedia toetsenbord en muis, zwart

24 maanden garantie aan huis!

prijs: 899,00

zie www.medionshop.nl

12. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    @Carlito: ik zou het niet doen; ben zelf totaal geen fan van Medion + de videokaart is crap en de koeling laat het in het algemeen snel afweten.

@9huntelaar9: Kijk eens naar http://tweakers.net/reviews/624/3 en ga wat spelen met wat je niet nodig hebt (zoals de USB-stick en TV-kaart) en vervang eens wat onderdelen voor iets anders. Zelfs zonder spelen met onderdelen zit je met beeldscherm al 300 Euro onder je max budget.

*edit*
    Even Medion motiveren: de koeling bedoel ik de fans die worden gebruikt voor de CPU, GPU, voeding of andere fans. Deze zijn van niet al te hoge kwaliteit en kunnen snel defect raken door stof of iets dergelijks. Het vervangen ervan is vrij moeilijk bij Medion want in veel systemen kan je namelijk niet de fan "los" vervangen maar zit 'ie ook ergens aan vast.

13. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nee ik was het ook niet van plan, maar het is toch een aardig systeempje zo!

ik heb trouwens zelf ook een medion gehad en was er zeer te spreken over hoor, garantie etc was erg goed. moederbord en cpu gesloopt en ze kwamen hem zonder probleem vervangen :) ik had trouwens 3 jaar garantie aan huis! (ze komen hem dus thuis maken, je bent je pc dus niet kwijt!)

14. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoor zelf andere verhalen over Medion maar ben in ieder geval blij om te lezen dat er ook tevreden mensen zijn.

Ik heb trouwens even in die webshop van ze gekeken en zelfs de videokaart in de duurste desktop is van het type TurboCache en alleen al bij die kreet krijg ik rillingen van de slechte performance op grafisch gebied...:x

@TheProf82: ik ben het met je eens dat Intel de komende tijd een voorsprong gaat nemen qua performance. Desondanks zijn de berichten over onafhankelijkheid van de tests voorlopig nog niet van internet verdwenen. Zelf ga ik pas denken over Intel (aanraden) als de end-user tests beschikbaar zijn. Misschien wat wantrouwig maar met elke CPU wacht ik altijd tot ze in het wild verkrijgbaar zijn alvorens een advies uit te brengen en met de Conroe is daar nog erg weinig over bekend.

15. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik had de versie met de ondergeclockte 9800pro (9800XL of zoiets..) maar dat was toch een aardig kaartje, mijn broer heeft hem nu in zijn pc en die draait oblivion met gemak op redelijke instellingen.

hoe die nieuwe kaarten zijn weet ik niet? maar dan gooi je die er toch uit.. ander kaartje erin en je bent nog steeds goedkoop uit! wel even een extra fan in de kast hangen want ze worden wel warm..

16. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Valt wel mee met die warmte. Juist met de nieuwste & gods-dure kaarten valt de warmte-produktie erg mee. Wel vreten ze stroom zoals de X1900 en de 7900GTX. Heb zelf een 7800GTX met een Arctic Silencer erop (zo geleverd door Asus) en die wordt echt niet warmer dan 50 graden tijdens het gamen.

17. 9Huntelaar9

9Huntelaar9 PSN: Ch1merA1989

Leuk Bevonden:
    0
    nog iets ik wil minimaal F.E.A.R. en Oblivion op Ultra High spelen*)

maar wat is nou slimmer dan? in de winkel of on-line bestellen

18. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nee ik bedoel dat die medion kast warm wordt, ze zijn klein en helemaal volgepropt!

19. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hahaha begin dan maar vast met sparen.. Ultra high.. _O_

20. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Sparen; verwacht dat je dan minimaal 2000 Euro uit moet gaan geven... En dan nog op een resolutie kunnen spelen van "maar" 1280x1024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina