1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 6]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
  2. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    +
    Iets met CTRL+F5 op zijn tijd... :lol:

Over kastjes; best leuk zo'n kast maar hou er rekening mee dat de nieuwe videokaarten vrij snel tegen je harde schijf zitten te porren en er ook nog een voedingskabel naar je VGA-kaart moet? Juist vanwege de geringe diepte, zou ik eerst maar een bedenken welke kaart je gaat kopen, daar de afmetingen van bedenkt, daar de lengte van een HDD bij optelt en daar nog eens 5 tot 10cm. bij optelt om de diepte van je kast te berekenen.

Laatst bewerkt: 29 mei 2006
  3. stitchy

stitchy Yeah sure

Leuk Bevonden:
    0
    weet iemand een goede printer? prijs kwaliteit verhouding?
    lieft ook met scannen en kopieren.

zo'n goedkope schijnt weer in de cardridges duur te zijn. was is de beste volgens jullie?

4. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
    Epson Stylus DX3850 - 79 €

Die wordt bij ons in de winkel best veel verkocht. De cardtridges zijn maar 10€ :)

het voordeel is dat je 4 cardtridges hebt, en niet de hele kleuren cardtridge hoeft te vervangen als bijvoorbeeld aleen de cyaan kleur opraakt.

5. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou op zoek gaan naar een printer in de aanbieding waarbij een mooie kleuren-cartridge wordt meegeleverd. En als die op zijn, nieuwe printer kopen met weer gratis cartridges. Voor HP-printers is dat vaak goedkoper dan cartridges aanschaffen.

6. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
    Goed advies! :x

Tegenwoordig heb je in veel printers 4 of meer cardtridges zitten. Cyaan, Magenta, Geel en Zwart.

Die zijn veelal een tientje per stuk. Dit is eem stuk goedkoper dat gelijk een nieuwe printer kopen hoor...

En over die HP printers. "Oudere" cardtridges als de 10, 20, 40, 50 en 70 series, zijn inderdaad duur ja, zo'n 35 € gemiddeld. Dan heb je inderdaad voor 2 cardtridges een printer van ongeveer 70 €.

De nieuwere 343, 344, 339 etc zijn iets goedkoper. De print techtnieken zijn ook iets beter geworden waardoor deze iets minder inkt verbruiken.

7. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    40 Euro aan cartridges als je ze allemaal een keer vervangt...

Terwijl je in NL al een respectabel merk inktjet printer hebt voor onder die prijs...

*edit*
    En een scanner heb je ook al vanaf 4 tientjes... Dus ja, wat is handiger?

8. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
    De bedoeling van die 4 cardtridges is juist dat je ze NIET in 1 keer hoeft te vervangen.

Geloof me, ik verkoop dagelijks een handjevol cardtridges, en weet écht wel hoe het zit :)

Een scanner van 4 tientjes ? Dan kan je net zo goed een scanner op je printer kopen. Dan heb je dezelfde kwaliteit. en betaal je waarschijnlijk minder.

9. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Ongetwijfeld weet je wat de vervangings-cyclus is, maar ik doel er alleen maar op om aan te tonen dat men nadenkt over wat men koopt en tegen welke prijs. Kijk, als je veel print dan ben je misschien goedkoper uit met cartridge A of B soms vervangen. Maar als je relatief weinig print, en wel graag wil scannen, weet ik zo net nog niet of een all-in-one machine een goed idee is. Gaat de scanner kapot, ben je ook je printer kwijt voor reparatie.

10. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
    Goed, maar dan is een scanner van 4 tientjes alsnog geen perfecte oplossing. Koop dan een duurdere die hogere resoluties scant.

Print je veel, ga dan denken aan een Laserprinter met toner. Dat scheelt aanzienlijk in de kosten op wat langere termijn.

/Edit: Nog een goede reden waarom je geen printer met cardtridges moet kopen, om deze te vervangen als de cardtridges op zijn: Bij elke printer zitten als het goed cardtridges. Maar dit zijn vrijwel áltijd "half-gevulde" cardtridges. D.w.z. dat deze vrij snel op zijn, en je per jaar zo'n 12 printers moet aanschaffen ;)

11. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is hoog tegenwoordig? Gemiddelde scanners doen 2400dpi interpolated... Dat is meer dan voldoende want drukwerk wordt niet zo hoog afgeleverd bij je en foto's gaan tegenwoordig sowieso bijna allemaal digitaal.

Besides; een laser-printer heb je ook al vanaf 4 tientjes...

Ikzelf zie namelijk tegenwoordig prijstechnisch gezien geen goede argumenten om een all-in-one inktjet te kopen met het oog op mogelijk volume van aantal printjes en "gezeik" bij een mogelijke reparatie.

Maar ieder zijn heug en meug... :) ;)

12. SneakySpidy

SneakySpidy Supra

Leuk Bevonden:
    0
    FF me eigen gequote omdat ik nogsteeds dit probleem heb en het heel erg iritant begint te worden!! kan niet eens de Battlefield 2 V1.3 patch instaleren!!!!!!!!! help mij! anders dwing ik me eigen een nieuwe hardeschijf te kopen of wat dan ook 8)

13. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    http://nsis.sourceforge.net/Why_do_I_get_NSIS_Error
    http://www.combobulate.com/nsiserror.htm

Het lijkt erop dat er gebruik is gemaakt van een installer die iets kritisch heeft overschreven in Windows. Lees vooral ff de 2e link of je er iets aan hebt.

14. SneakySpidy

SneakySpidy Supra

Leuk Bevonden:
    0
    Oke ik heb dus de laatste versie van die NSIS gedownload alleen hier begint het probleem met bijna elk programma! ik krijg die foutmelding!!! Ik kan hem dus gewoon niet instaleren.

15. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    hitman pro keertje laten draaien want het klinkt niet goed! anders ff formateren mss dat dat helpt :)

16. SneakySpidy

SneakySpidy Supra

Leuk Bevonden:
    0
    Uhmm hij is 4 dagen geleden al helemaal geformateerd, maar helpt niet dus dan zal hitman ook weinig helpen denk ik.

Ik koop wel een nieuwe hardeschijf, lijkt me nog wel beter.
    Want de buurman zij dat er een fout in me hardeschijf zit of in me geheugen ofzow hij was ict beheerder van iets dus hij zal het wel weten:)

Laatst bewerkt: 30 mei 2006
  17. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    dan is dat mss ook de beste oplossing :)
    ik had eerst een harde schijf die om de 2 maanden crashde :emo:
    ik had een nieuwe gekocht (samsung is aanrader :thumbs: ) en nu werkt alles perfect *) . veel geluk verder :): :)

18. SupahMaster

SupahMaster Guest

Het wordt waarschijnlijk een 7900GT maar dat ligt aan de omstandigheden tegen de tijd dat ik ga kopen. ( Geldgebrek als 12 jarige, moet dus veel shit verkopen maar gelukkig heb ga ik een krantenwijkje met een maat delen. )

EDIT// Weet er iemand een goeie site met pre-casemod kasten voor rond dezelfde prijs? Ik heb gelezen dat de lak en het klepje allemaal heel broos en slap is. Heb er liever ook eenmet een schuifklepje.

Btw ik zoek er ook een die handig is om mee te nemen/tillen ( LANS enz )

Laatst bewerkt door een moderator: 30 mei 2006
  19. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    kijk eens voor een Antec Lanboy ofzo. Het enige echt lanbakske wat ik bij mijn weten ken. volledig alu, stevig maar zo dun dat je zonder de zij en toppanelen je het frame gewoonweg neerklapt. Veel ruimte (case is langer maar ook breder ;) + handvat.
    Die pre-mods zijn allemaal zo lelijk als de nacht. En niet veel waard voor hetgeen ze durven vragen voor die kasten. (ook ivm airstream, ruimte-ordening etc)

www.antec.com

//edit blijkbaar maken ze de lanboy niet meer met handvat. Naar de gamma u een alu deurklink halen (eigen smaak) en 2 gaatjes boren in aluminium. Niets simpelder dan dat...

20. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
    Ik zou persoonlijk niet gaan voor een case, die alleen geschikt is voor Lans. Ik heb de Thermaltake Tsunami, en die doet het prima op lans, ondanks dat ie best groot, prijzig en breekbaar is.

Ik zet hem altijd op een goede stevige plaats neer (niet op de grond onder de tafel, ivm lamme gast en schoenen aan :)) En dan komt het allemaal wel oké

Maar om terug te komen; Ik zou liever een case kopen met goede airflow en inbouwmogelijkheden.

/Edit: Paar pics van me kast. Zoals je kan zien zat er standaart niets in. En voor nog geen 20 euro heb ik leds/neon etc erin kunnen zetten :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina