Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 6]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    gvd, ik word genaaid door die HP helpdesk. Onlangs een laptop gekocht en telkens wanneer ik werk op de accu heb ik last van een zeer hoge "piep". Dit had ik ook al bij mijn stok oude IBM CRT scherm maar nog nooit gehoord bij een LCD (laptopscherm).

Nu moet ik een een of andere hardwarereset doen wat me dus 2 uur gaat kosten en waarschijnlijk niet zal helpen. En een biosupdate. dat laaste is niet zo'n groot probleem want die kan via windows gedaan worden. iemand nog meer last hier ooit van gehad?

2. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Waar heb je die laptop gekocht en hoe lang is "onlangs"?

Als 'ie uit een winkel komt, heb jij zaken te doen met de winkelier. Op geen enkel moment staat het consumentenrecht toe dat die winkelier je doorverwijst voor direct contact met HP tijdens de garantieperiode die door de winkel is gedefinieerd.

En als de laptop uit de webshop van HP komt, zou ik het gedrag van deze laptop zeker de eerste 2 jaar niet accepteren en aandringen op volledige aanspraak op garantie (oftewel; HP gaat het oplossen voor je en niet jij, in combinatie met de dure helpdesk van HP).

3. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hmm, is misschien wel een idee om gewoon te zeggen: "neem de laptop maar mee en kijk maar wat er mogelijk is'. Er zit nog gewoon 1 jaar garantie op.

4. SupahMaster

SupahMaster Guest

Bedankt, ik was al aan het kijken op sites maar op google vind je geen reet.

5. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    jawel je moet enkel het juiste vragen. PC case of PC housing is een verschil... ;)

maar thermaltake pfft ik vind die cases zo lelijk standaard. Nou ja, het is jouw keus.
    En als je echt makkelijk wilt lannen dan neem je een microtower en een TFT

6. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet je inderdaad niet laten piepelen door HP of de winkel. Wij als zakelijk gebruiker staan soms ook nog te kijken wat ze te zeggen hebben zoals "ja hoor meneer, die USB-poort mag u zelf wel proberen vast te zetten".

Het is gvd een laptop van 1400 euro; daar ga ik toch niet zelf aan liggen schroeven???

Oftewel; terugtrappen en het probleem bij de leverancier (winkel of HP) neerleggen.

7. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    mmm een biosupdate? wie heeft jou dat wijs gemaakt? als die continue piept dan heeft dat niets met den bios te maken. zorg dat je dan zeker niet zonder stroom zit want anders ben je genaaid.

en trouwens dat is iets voor HP en niet voor jou. Jij hebt betaald voor die laptop waarom zou jij dan moeten gaan knommelen met de hardware instellingen etc??? en als er dan iets mis is sturen ze die u naderhand terug met vermelding "BIOS altered" ...

been there, done that, seen that to many times. HP ZUIGT qua service. (en ook sommige producten)

8. SupahMaster

SupahMaster Guest

Ik ga alleen in de vakantie naar een lan ik wil geen echte lan case gewoon maar eentje die niet snel kapot gaat als ik m meeneem. En een tft kan ik echt niet betalen als ik alle upgrades heb gehad. Ja misschien een hele goedkope maarja dan kan ik geen 7900GT kopen. Mijn budget ligt rond de 400 euro tegen het eind van het jaar. Gelukkig kan mijn pa bij Temco kopen ( inkoop bedrijf ). Ik kijk wel of ze daar wat hebben.

9. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
  10. SneakySpidy

SneakySpidy Supra

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga dus binnekort nieuwe hardeschijf kopen, maar passen nu alle hardeschijven in me pc of moet ik een speciaal merk of type heben?

11. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    In principe hebben alle nieuwere moederborden 2 aansluitingen (meestal 2 IDE en 2 Serial ATA). Dus dan zou je allebei de soorten kunnen aansluiten.
    je hebt dus 2 soorten: IDE (40 pins - lang blokje als het ware) en SATA (4 pins, kort draadje, plat blokje)

In prijs is er tegenwoordig weinig verschil, sata is misschien iets duurder maar over het algemeen wel sneller en je hebt een betere doorstroom van lucht. Je hebt immers een klein kabeltje.

12. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Niet helemaal; sommige fabrikanten weigeren nog PATA-aansluitingen te monteren mede vanwege het feit dat ze SATA-schijven en SATA-DVD leveren.

Ik zou zeggen; schroef je PC open of lees je handleiding. Vind uit welke aansluiting je hebt en koop dat zo'n HDD.

13. SupahMaster

SupahMaster Guest

Bedankt. Ik hoop dat ik een van metaal kan vindne maar ik zoek er gewoon een met een window+leds/neon ik hoef niks plastics op mijn kast.

14. SneakySpidy

SneakySpidy Supra

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn Moederbord:

Maar nu weet ik nog niet welke ik moet hebben snap er niks van:confused: :+

Edit: uit mijn hardeschijf komt zo'n lang plat zwart geval, stikkertje zit er nog op: HDD Cable
    En een Wit kort stekkertje waar 4 kabels uitkomen: gele, 2 zwarten en een roode.
    Dus welke moet ik hebben?

Laatst bewerkt: 31 mei 2006
  15. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Zo'n een platte is (P)ATA. Jij hebt 2 (P)ATA aansluitingen en 4 S-ATA aansluiting op je moederbord. Je kan dus best een S-ATA harde schijf kopen.

Die kleine witte is een molex stekker die uit je voeding komt.

Btw, sinds wanneer heeft Asus een nieuwe koeler op hun A8N-E? Die is zeker beter dan dat geval van er voor?

16. SneakySpidy

SneakySpidy Supra

Leuk Bevonden:
    0
    Oke bedankt!, ga ik zaterdag ff naar de winkel.

En ik heb een andere chipfan, meer ronde vorm.

17. 9Huntelaar9

9Huntelaar9 PSN: Ch1merA1989

Leuk Bevonden:
    0

Helemaal niemand:confused: :confused: :confused: :'-( :'-( :'-(

18. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    http://forum.xboxworld.nl/showpost.php?p=1880041&postcount=1051

Trouwens, als je ziet hoe snel dit topic volloopt, is het misschien slim om je volledige vraag na een paar dagen nogmaals te stellen; ik persoonlijk baal er altijd zwaar van om "willekeurig" een aantal pagina's terug te moeten gaan klikken om op te zoeken wat de vraag ook alweer was.

Laatst bewerkt: 1 jun 2006
  19. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Geen enkel idee. Zelfs met google vind je niet eens een zoekresulataat op de foutmeldings codes. Hier kan ik en alle andere dan ook heel weinig mee. Kan je niet op "Details" klikken als je dat schempje krijgt waarin die foutmeldingscode staat? En anders in de logboeken de foutmelding opzoeken: Configurtiescherm --> Systeembeheer --> Logboeken En dan onder Toepassingen.

20. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Nou dat is dan heel zelden of bij een specifiek type moederrbord. Echt nagenoeg alle moederborden die ik onder handen heb gehad hadden altijd beiden aansluitingen:+.( Soms alleen IDE/parra-ata)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina