1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 6]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    zo te zien zit er al een koeler aan de andere kant van de kaart, wat ook de normale plaats is van de koeler!
     
  2. SneakySpidy

    SneakySpidy Supra

    Berichten:
    219
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar dat is aleen een koel blok, ik heb het over een fan :9. of moet ik er gewoon eentje aan de achterkant van me kast hangen??
    [​IMG]
     
  3. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Je zou die passieve koeling kunnen vervangen door een actieve koeling (bv. van Zalman of Artic), maar ik snap niet echt het nut daarvan aangezien je je pc zo alleen maar luider maakt. Ik denk bovendien ook dat een normale 6600 gewoon met actieve koeling komt (was toch zo op m'n stage) en dat die passief gekoelde 6600's aparte reeksen zijn (die bovendien duurder zijn).

    Een fan daarhangen zal heel je pc goed doen, maar verwacht geen drastische daling in de temperatuur van je GPU.
     
  4. SneakySpidy

    SneakySpidy Supra

    Berichten:
    219
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke bedankt, dan laat ik het maar zo als het is voordat ik daardelijk heelemaal geen computer meer heb:+ .
     
  5. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik zou daar, boven je grafische kaart (of nog 1'tje hoger) toch een fan die naar buiten blaasten hangen. Die zal de warme lucht die je CPU afgeeft naar buiten brengen.
     
    Laatst bewerkt: 28 feb 2006
  6. SneakySpidy

    SneakySpidy Supra

    Berichten:
    219
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke en kan ik die dan gewoon aansluiten op mijn moederboord??
     
  7. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Hangt af van het moederbord, maar normaal gezien zou je er zeker één op moeten kunnen aansluiten. Je ze ook gewoon aansluiten op je voeding via een molex welk mijn voorkeur geniet :p.
     
  8. SneakySpidy

    SneakySpidy Supra

    Berichten:
    219
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhmm, die stekkertje van de fan moet tog in een 3 pins aansluiting?? Want ik heb hier een oude Xbox fan liggen en die past wel op me moederboord. Ik heb trouwens drie 3 pins aansluitingen en volgens everest heet mijn moederboord:Asus A8N-E :+.
     
  9. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Een normale fan zou buiten die 3-pin aansluiting ook een molex aansluiting moeten hebben. Die molex aansluiting zit er meestal bij als een soort van verleng draad, als je de fan koopt in een winkel tenminste :+.

    Als die Xbox fan past, wat houd je dan tegen om die aan te sluiten? ;)
     
  10. SneakySpidy

    SneakySpidy Supra

    Berichten:
    219
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat van die Molex ding snap ik neit heelemaal maargoed dat zoek ik wel ff op, en als ik die Xbox fan aansluit maakt Hij veel te veel herrie en die fan controllers snap ik niet hehe :+ 8).

    En ja ik ben een noob op het gebied van modding:9

    Edit: Ik weet nu al wel wat die Molex is, die dingen zitten ook achter in me branders tog??
     
    Laatst bewerkt: 28 feb 2006
  11. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Er zit inderdaad een molex in je branders en ROM's. Het zijn die meestal witte of zwarte dingen waarin 4 gaatjes zitten.
     
  12. SneakySpidy

    SneakySpidy Supra

    Berichten:
    219
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja er zitten bij mij witte in, maar kan ik misschien op een andere manier mijn Xbox Fan langzamer laten draaien??
     
  13. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Weerstandje ertussen maar je kan het beste gewoon een nieuwe fan kopen. Die fan van de Xbox is toch niks.
     
  14. wjtheman12

    wjtheman12 Active Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo mensen.
    ik heb hier thuis een monitor staan die de kleuren niet meer goed weergeeft.
    zo geeft hij rood als zwart aan.

    weet iemand wat dit is en hoe ik het kan oplossen?

    anders moet ik een nieuwe monitor kopen en daar heb ik niet zoon trek in
    alvast bedankt
     
  15. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Driver van videokaart opnieuw installeren?

    Anyway, mijn pc begint BSOD te weergeven. Gister een, zojuist weer een gehad. :mad:
    Eens kijken of ik kan achterhalen waar het probleem zit.
    Merk iig wel dat het afspelen van filmpjes de laatste tijd niet zo lekker meer loopt als voor heen (filmpje eerst downloaden omdat ik met locale mediaplayer wel beeld krijg, wat niet altijd het geval is met mp op een site, zojuist liep online beeld/geluid niet synchroom, filmpjes online stoppen er soms halverwege mee. :confused:
    Als ik ze download heb ik nergens last van, dus geen idee waar het aan ligt. Heb browser al opnieuw geinstalleerd en is echt een recent probleem.

    Edit: zojuist opnieuw. Komt voor als ik een filmpje aan het bekijken bent. Lijkt wel of mijn videokaart opnieuw vervangen moet worden.
    Edit2: offlinke levert het doorspoelen (naar een ander punt op tijdbalk gaam) ook al problemen op. Eens kijken of wat controles enigzins verheldering op kunnen leveren.
    Een tijd terug werd mn pc gerepareerd ivm dode hdd en werd ook mn videokaart vervangen (had niet gemerkt dat ie aan vervanging toe is) en lijkt wel of videokaart opnieuw problemen begint te krijgen.
    Mn videokaartfan maakt daarentegen al een tijd geen herrie meer (eens kijken hoe de videokaart aanvoelt qua temp en of de vga fan niet kapot is).
    Edit2: stekkertje van fan was eruit, vandaar dus geen herrie (videokaart voelde verder niet bijster warm aan ofzo). Maar weer even terug ingeplugd, nog geen herrie gelukkig en hoop dat het zo blijft. Vanavond weer even wat filmpjes bekijken en kijken hoe ie het dan doet.
    Edit3: hij begint nu toch weer een partij takkeherrie te maken. Toch maar weer zonder fan doen.
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2006
  16. xboxrullez

    xboxrullez xbox for li(fv)e

    Berichten:
    390
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn nieuwe pc, hoop dat ik hem eind deze week binnenkrijg.

    1 Chieftec LCX-01SL-SL-B (400 Watt - ATX Midi)
    2 Case FAN (80 x 25) Cooler Master SAF-B83
    1 ASUS A8N5X (nForce4 - ATX - S939)
    1 AMD Athlon 64 3700+ (S939 - Hypertrans) 2,2 BOX
    1 Zalman CNPS 7700 ALCU (Socket 775/478/754/939/940)
    1 PC2-4200 - 1 GB - DDR2 - Corsair Value Select
    1 Maxtor 160 GB 6V160E0 (SATA300 - 8 MB)
    1 Asus EN7800GT/2DHTV - 256 DDR3- PCIe-TV+2xDVI+ViVo
    1 DVD±RW Asus DRW1608P2 Retail
    1 Logitech Internet Pro Keyboard zwart - USB (bulk)
    1 Logitech UltraX Optical Mouse - Bulk
    1 Assemblage compleet systeem + 1 jaar garantie
     
  17. Edris

    Edris Gamechick

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    0
    proper setupje! kostprijs? behuizing?
     
  18. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Is een behuizing met voeding;)

    Waarschijnlijk zag jij het aan voor een voeding!
     
  19. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    ik had een vraagje zou dit een goede game pc zijn ik wil The battle for middle-earth 2 op minimaal high kunnen spelen hier voor de systeem eisen van dit spel : http://forum.fok.nl/topic/816548.
    Maar zou dit een goede game pc zijn :

    Moederbord: Gigabyte GA-7n400 pro2

    Moederbord chipset: Nvidia nForce2 ultra 400

    Processor : AMD Sempron 2600+ 1,8 ghz specs processor: http://www.amd.com/us-en/Processors/ProductInformation/0,,30_118_11599,00.html

    Geheugen : 1 GB

    Videokaart : Sapphire ATI X850XT 256MB
    specs videokaart:http://www.cool-prices.nl/index.php...oolp_Session=e36cf63571259f88e0d812c50a5b2725
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2006
  20. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Processor is niet goed en voor hoeveel koop je die grafische kaart? Wat is jouw budget zodat wij misshien een goede pc kunnen samenstellen :).
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina