1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Pfff... Met wat meer info zou je kunnen zeggen dat AlienWare inderdaad door Dell is overgenomen maar als aparte business-unit verder gaat. Sterker nog; AlienWare helpt Dell bij het ontwikkelen van snelle Dell-machines maar als het gaat om ruwe power kan je beter een AlienWare bestellen dan een Dell.
     
  2. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    oke, en als ik nou een video kaart koop, waarmee ik counter strike kan afspelen, zo'n 1gb bankje en een snellere hdd hoeveel ben ik dan ongeveer kwijt :confused:
     
  3. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Gast, ik bedoelde meer dat Dell een raar bedrijf is en dat het jammer is dat Dell Alienware heeft overgenomen. Maar fijn dat jij alles weer even recht komt zetten. :{
     
    Laatst bewerkt: 29 jun 2006
  4. pobo

    pobo Ganja User

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo mensen _0/

    Ik heb een vraag is het slim om deze pc:
    AMD Athlon 64 3000+ Venice (S939, 1.8GHz, 512KB)

    Leadtek GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (PCI-E, DVI), WinFast PX6600 GT TDH

    512 consair geheugen

    Gigabyte GA-K8NF-9, nForce4-4X (PCI-e, Sound, LAN, SATA, RAID, 1394B

    dvd-speler

    80 gig

    Te ruilen tegen deze laptop.
    Medion 2,0 GHz

    Mobility Radeon M6-P 32 MB DDR RAM incl. TV Out

    Combodrive 2 in 1 DVD-player/CD RW brander

    14.1” TFT XGA Color display

    Werkgeheugen 512 MB

    20 GB harddisk

    10/100Mbit Fast Ethernet LAN intern 56k modem

    16 bit soundchip met optische digitale uitgang (SPDIF)

    intern 3,5” diskettestation

    Li-ion accu met hoog vermogen

    Externe elektrische voeding

    USB 2.0 kaart

    Originele Handleiding

    Luxe draagtas

    Alvast bedankt :thumbs:
     
  5. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    ik weet niet veel van laptops met de cpu's enz, maar hij heeft wel weinig schijfruimte. Die pc is wel aardig alleen is 1gig mb ram beter, en dan is mijn vraag of je die laptop krijgt of die pc krijgt. (wat doe je weg? die pc of die laptop? :9)
     
    Laatst bewerkt: 29 jun 2006
  6. pobo

    pobo Ganja User

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0
    die pc, :)
    En ik weet ook niet zo veel over laptops =(
     
  7. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
  8. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.tweakers.net/pricewatch

    Ik denk dat je een Eurootje of 200 uit kan geven en dan de snelste PCI-kaart kan vinden, geheugen en een HDD van 100GB ofzo.

    Lekker gefundeerd antwoord ; Dell is best een goed bedrijf alleen de consumenten-PC's die ze leveren zijn gewoon niet top-of-the-line voor het geld dat ze willen vragen. Daarbij is het aantal defecten bij Dell niet hoger dan bij HP, IBM, Fujitsu of andere OEM's. Dus, wat jij er raar aan vind moet je vooral zelf weten maar zowel voor Dell als AlienWare zijn er aanzienlijke voordelen aan deze gedeeltelijke fusie.

    Ik heb niet met je geknikkerd, dus hou "gast" ff lekker voor je vriendjes op straat ofzo.

    Nee, die laptop lijkt me een slechte keuze. Tenzij je echt heeel graag een laptop wil, ga je aanzienlijk achteruit in prestaties.

    Weinig, buiten het feit dat die Audigy waarschijnlijk iets minder van je CPU snoept dan de onboard. Verder zie ik zelf geen enkele reden om een PCI-kaart aan te schaffen als je er niet minstens een goede versterker + speakers achter hangt (en dan heb ik het niet over een surround-setje van 100 Euro ofzo).
     
    Laatst bewerkt: 29 jun 2006
  9. pobo

    pobo Ganja User

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0
    Laat ik het zo zeggen kan ik voor ong E400 een betere krijgen denk je *)
     
  10. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    ik heb de logitech x 230
     
  11. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Komop jongens, even rustig he:thumbs: .

    Ik heb een SoundBlaster Live! kaartje, 24 bits, PCI. Verder een 5.1 setje, de Creative DTT2200. Dit setje was 6 jaar terug nog duur(zaam), maar is nu volgens mij niets meer waard. Maar toch klinkt het erg lekker, maarja, wie ben ik, ik vind mijn 230,- kostende JVC stereo ook prachtig klinken.
     
    Laatst bewerkt: 29 jun 2006
  12. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Nope, maar hoe kom je nou weer ineens op 400 Euro? Aan een laptop met een beperkt budget zitten aanzienlijke nadelen in performance; misschien eerst eens handig om voor jezelf op een rijtje te zetten wat je wil met "een computer" en daarna kijken "wat voor budget ervoor nodig is" en daarna pas beslissen of het een "desktop of laptop" gaat worden.

    Dat is een stereo-setje; dus daar hoef je in mijn ogen geen extra Audigy voor te kopen.

    Precies; een goede set speakers kan al veel voor je doen op een PC met een goede geluikdskaart. Maar zoals je zegt, en wat ik ook vind; een goede allround-versterker met aparte speakers vind ik altijd beter klinken dan een gemiddelde PC-sound met een waarde van ongeveer 200 Euro.
     
  13. pobo

    pobo Ganja User

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0
    omdat ik mijn pc ook voor E400 verkoop,
    maar ik ga er vanuit dat die laptop genoeg zal zijn, want ik gebruik er alleen word enzo op voor mijn opleiding, en de enigste game die ik er op zal spelen zal quake 3 zijn
     
  14. 9Huntelaar9

    9Huntelaar9 PSN: Ch1merA1989

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    0
    oke er is nog een probleem bij gekomen, namelijk als ik de computer aanzet zegt de computer '' er is een fout opgetreden blablabla bij Explorer.EXE blablabla, verzenden en niet verzenden
    :'-( :'-( :'-( :'-( :'-(

    /Mod
    Vind het klote voor je met dat probleem en zo, maar dit is niet de geschikte thread voor zulke vragen. Deze thread gaat over vragen over nieuwe pc's en/of onderdelen, en dus niet over software-gerelateerde vragen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jul 2006
  15. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
  16. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Laatst bewerkt: 30 jun 2006
  17. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ze zijn door vooral die grafische kaarten wel duur. Maar het viel mij juist op dat als je er een neemt waar amper een grafische kaart in zit (ik ga er vanwege mn 360 toch geen spellen op doen) je voor het zelfde geld een snellere processor krijgt en meer ram geheugen dan bij de andere aanbieders. Als ik gelijkwaardig spul aanklik bij dell zit ik op een hoger bedrag. (helemaal raar nu het is overgenomen). Je krijgt er bij Alienware ook nog standaard een monitor bij, misschien geen super, maar dat verlaagt de meerwaarde voor een beter wel aanzienlijk. Dat is ook iets wat ik bij dell niet zie.

    Misschien zie ik het niet helemaal goed, maar bij bepaalde configuraties ben je volgens de site bij alienware nog helemaal niet zo duur uit.
     
  18. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke mensen ik ben van plan om na de aankoop van een PS3 eindelijk eens een keer te gaan sparen voor een eigen PC, aangezien ik die nog steeds niet heb (ook nooit heb gehad trouwens :+) en altijd de laptop van mijn vader gebruik voor de dingen die ik erop doe.

    Goed, ik moet er gelijk eerlijk bijzeggen dat ik een typisch voorbeeld ben van een leek als het gaat om PC's/hardware en de meest (voor mij in ieder geval) ingewikkelde termen die mij vaak totaal niks zeggen. De PC hoeft er sowieso pas tegen het eind van 2007 te komen, aangezien ik niet verwacht er eerder geld voor te hebben. Ik heb een bedrag van 1000-1200 euro in gedachten voor het totaalplaatje (dit bedrag kan en wil ik eventueel wel verhogen mocht dat nodig zijn in verband met mijn eisen), wat er tegen die tijd voor te krijgen is is natuurlijk moeilijk te zeggen maar ik ben me wat aan het orienteren en ik heb in ieder geval de volgende eisen :

    - Windows Vista moet erop zitten, compleet met Media Center en de hele rotbende om zodoende ook de functionaliteit van m'n X360 wat uit te breiden.
    - Grafische kaart moet redelijk zijn, hoeft niet high-end te zijn aangezien ik verwacht mijn PC niet voornamelijk voor games te gaan gebruiken. Eventueel HD materiaal kan ik dan als het goed is naar m'n X360 streamen en via zijn grafische kaart laten draaien.
    - Er hoeft geen monitor bij te zitten, ik heb een HDTV die tevens ook als monitor gebruikt kan worden.
    - Natuurlijk een beetje een snel systeem, nogmaals ik weet natuurlijk niet wat er tegen die tijd precies te krijgen is maar een multi-core PC zou wel aardig zijn.

    Kan zo gauw ff verder geen punten meer bedenken, was ook maar wat aan het brainstormen. Iemand die misschien nog nuttige tips heeft voor deze leek, laat het me alsjeblieft weten :)

    Greetz,
    Leroy a.k.a. Z3R0-P4R4DOX
     
    Laatst bewerkt: 5 jul 2006
  19. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    @Z3R0-P4R4DOX: stel je vraag dan nogmaals als Vista leverbaar is, want het is echt onzin om nu een PC samen te stellen voor een bepaald budget terwijl je totaal niet weet wat er de komende 6-8 maanden aan hardware & prijzen aan zit te komen.

    En aangezien mijn glazen bol defect is, kan ik je dus ook niet helpen met een PC voor eind 2007!!!
     
    Laatst bewerkt: 5 jul 2006
  20. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja is ook zo, daarom zei ik al....ik zit maar wat te brainstormen ;) Ik heb ook zelf totaal geen idee waar ik over praat, al helemaal niet qua bedragen ofzo 8) :+

    EDIT op jouw EDIT : Jaja I get the message....shit zeg :{
     
    Laatst bewerkt: 5 jul 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina