Oke mensen ik ben van plan om na de aankoop van een PS3 eindelijk eens een keer te gaan sparen voor een eigen PC, aangezien ik die nog steeds niet heb (ook nooit heb gehad trouwens ) en altijd de laptop van mijn vader gebruik voor de dingen die ik erop doe.
Goed, ik moet er gelijk eerlijk bijzeggen dat ik een typisch voorbeeld ben van een leek als het gaat om PC's/hardware en de meest (voor mij in ieder geval) ingewikkelde termen die mij vaak totaal niks zeggen. De PC hoeft er sowieso pas tegen het eind van 2007 te komen, aangezien ik niet verwacht er eerder geld voor te hebben. Ik heb een bedrag van 1000-1200 euro in gedachten voor het totaalplaatje (dit bedrag kan en wil ik eventueel wel verhogen mocht dat nodig zijn in verband met mijn eisen), wat er tegen die tijd voor te krijgen is is natuurlijk moeilijk te zeggen maar ik ben me wat aan het orienteren en ik heb in ieder geval de volgende eisen :
- Windows Vista moet erop zitten, compleet met Media Center en de hele rotbende om zodoende ook de functionaliteit van m'n X360 wat uit te breiden.
- Grafische kaart moet redelijk zijn, hoeft niet high-end te zijn aangezien ik verwacht mijn PC niet voornamelijk voor games te gaan gebruiken. Eventueel HD materiaal kan ik dan als het goed is naar m'n X360 streamen en via zijn grafische kaart laten draaien.
- Er hoeft geen monitor bij te zitten, ik heb een HDTV die tevens ook als monitor gebruikt kan worden.
- Natuurlijk een beetje een snel systeem, nogmaals ik weet natuurlijk niet wat er tegen die tijd precies te krijgen is maar een multi-core PC zou wel aardig zijn.
Kan zo gauw ff verder geen punten meer bedenken, was ook maar wat aan het brainstormen. Iemand die misschien nog nuttige tips heeft voor deze leek, laat het me alsjeblieft weten
Greetz,
Leroy a.k.a. Z3R0-P4R4DOX
Laatst bewerkt: 5 jul 2006