1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap het wel maar brainstormen over nog niet bestaande hardware levert nooit zoveel op.

Tip: spaar tot die tijd in ieder geval zo veel mogelijk want zoals hier op de forums al staat; Vista Ultimate gaat je rond de 600 Euro kosten en dan heb je nog geen systeem...:x

2. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat had ik net toevallig al gelezen....maar wat ga je kunnen dan met Vista Ultimate wat je met andere (goedkopere ?) versies niet kunt ?

3. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
  4. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Exactly....nja ik kijk tegen die tijd wel. Bedankt.

5. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Gewoon downloaden :+ ;)

ohneej foei mag niet

//edit:

Windows Vista Ultimate
    If you want all of the best business features, Nope
    all of the best mobility features, Nope
    and all of the best home entertainment features that Windows Vista has to offer, Ja

Windows Vista Ultimate is the solution for you. With Windows Vista Ultimate you don't have to compromise.

Dat hoef ik niet dus zou deze voldoen:

Windows Vista Home Premium
    Whether you choose to use your PC to write e-mail and surf the Internet, for home entertainment, or to track your household expenses, Windows Vista Home Premium delivers a more complete and satisfying computing experience.

Laatst bewerkt: 5 jul 2006
  6. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    hoe is deze grafische kaart :) HIS VGA X1600Pro IceQ 256 MB AGP, GPU 500Mhz, Geheugen 800Mhz. (€125 bij sallandautomatisering)

ik heb nu een 6200 @ 6600 speeds maar vind hem niet meer zo goed voor mijn eisen (duhh zullen jullie denken :+). Fear doet het goed en half life 2 matig (wel speelbaar) maar bij SWAT4 tript het. bij de drivers 84.,, doet die heel raar met opstarten en bij missie laden zie je geen loading screen maar een vage blok enz. ik heb nieuwe drivers geinstalleerd (91.31) en dan start die goed op, goede loadings etc, maar bij het spelen zie je vage textures en open gaten in de gebouwen, lucht, enz enz. heel vaag, daarom zoek ik een nieuwe AGP kaart voor rond de €120,- waar ik dit jaar nog mee kan doen, en dan wil ik ook prey goed spelen (wat wel te doen is met de kaart die ik nu al heb). pas volgend jaar wil ik de Gaindward Bliss 7800GS halen met 512MB en 24 Pipelines (399 bij alternate :9)

7. Y3LLoW

Y3LLoW Fear Me

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het nergens op slaan dat sommige mensen zeggen dat je pas een pc moet kopen als vista uitkomt vanwege DX10. Als je nu een Conroe-systeem koopt met alles erop en eraan hoef je alleen maar van videokaart te wisselen en dan kan je DX10 aan.

8. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    @ryan23: no offence maar zowel de kaart die je nu wil kopen als de kaart "die je volgend jaar wil gaan halen" zijn beiden al dusdanig traag/verouderd dat je beter op zoek kan naar een alternatief, tegen een ander budget en zeker een andere planning. En lees ook de afgelopen paar berichten even (iets met Vista en aanschaf onderdelen).

Nee, nu inderdaad een PC kopen a 1400 Euro, over een half jaar nog geen Vista zien, je PC al 20% goedkoper zien staan en een gloednieuwe/dure videokaart moeten kopen. Dat is nuttig?

En gezien de budgetten die men stelt aan nieuwe PC's, ga ik ervanuit dat men niet "even" over een half jaar weer 300-600 Euro uit gaat geven voor een videokaart, dus dan liever safe spelen en prijsverlagingen & OS op elkaar af laten stemmen.

9. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    Maar ik hoef geen Vista en wil games (half life 2, prey, Swat4), de games die leuk zijn om te spelen en beetje mooi (vooral voor lan party's, doen we meestal geen spellen met uber hoge systeem eisen) te gaan spelen. [en wat zou nu dan een betere keuzen zijn, die van HIS of een 6600GT?]
    Ik heb net een nieuwe mobo (asus P4S800-X) geen PCIe alleen AGP, me oude was kapot. Maar als je 'moest :+' zeggen wat de beste AGP kaart was voor rond (maxi) €125,- (:9 )

10. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    @ryan23: Probeer een X8-serie van Ati op de kop te tikken. Ik weet even niet of ze allemaal in AGP zijn, maar van langzaam naar snel: X800, X800XL, X850, X850PRO.

Zelfs de langzaamste X8-serie is bijna 1.5x zo snel als de voorgestelde 1600-serie die je wil kopen.

*edit*
    De X850's zijn aanzienlijk goedkoop op de Duitse uitvoering van Alternate; zorg wel voor een 256-bit uitvoering en 256MB DDR3.

http://www.alternate.de/html/produc...GP&Level3=ATI&Level4=&column=2&direction=desc

11. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    k, ik ga ff checke bij Tweakers of ik een X8- nieuw kan krijge anders ff ergens (marktplaats ?) kijken voor een 2e hands :)

12. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Ik koop niks tweedehands op een andere site dan Tweakers... Iets met "onkundigheid" op die andere sites.

*edit*
    Check dit: http://tweakers.net/aanbod/advertentie/40814

13. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    oh, ik wist niet Tweakers ook een sectie had waar mensen hun spullen verkochten, dan ga ik daar ff rond checken :).
    Die Sapphire Radeon X800 XT PE is idd een mooi kaartje, maar iets te hoog over me budget. (maxi €125). Ik zal ff kijke of ik wat van de prijs kan afhalen bij hem :9 . Anders ff kijken voor een andere kaartje rond de prijs van mijn budget. Btw, welke Nvidia kaarten (agp) zijn goed vergelijkbaar met de X8-serie van Ati? :)

14. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    6800GT / 6800Ultra's en die zijn volgens mij wat duurder en moeilijker te vinden.

15. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
  16. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Kan nog net; hij is ongeveer 15% trager met HL2 dan een X8-serie en kan worden beschouwd als de hekkensluiter van de snelle AGP-kaarten sinds de 5-serie van NVidia en de 9000-serie van Ati...

*edit*
    Er bestaan ook GT's met 256MB DDR3; misschien dat dat net lekkerder speelt dan de 128MB-uitvoeringen.

17. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    Mijn budget is onderhand verhoogt naar max €160,-. Ik kwam bij alternate deze kaart tegen. Ik vind het een mooie kaart en aan die recensies te lezen ook goed. Maar is deze kaart daardwerkelijk zo goed? :+ . Dan ga ik hem rond volgende week halen(, of mss morgen want dan ga ik mijn Zalman Fan Controller ruilen, 2 ledjes doorgebrand :mad: ) *)

18. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Is het misschien handig om een type-nummer plus het woordje performance door Google te halen? Een 6800XT is zelfs slechter dan een 6600GT.

En volgens mij weet je ongeveer wel wat voor AGP nog te krijgen is, wie met wie kan concurreren en nu is dus het enige je budget.

19. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    een 6800 XT is echt wel een stuk beter dan een 6600 GT hoor , dit was de vervanger van de 6800GT

20. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    nicht vergessen, dit is de 6800 XT Xtreme :+ .. ik kijk nog is ff goed, mss zoek ik een 6600 GT of neem ik die 6800 XT Xtreme :)

Laatst bewerkt: 6 jul 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina