1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Ach, denk er maar over na...

De 6800XT is 128-bits en draait op 325 / 600MHz of 256-bit & 350 / 1000MHz
    De 6600GT is 128-bits en draait op 450 / 900MHz

Je kan er dus vanuit gaan dat een extreme misschien iets harder loopt, maar ik zie er weinig heil in dat 'ie "overall" beter presteert dan een 6600GT omdat je een GT waarschijnlijk verder kan klokken dan een XT op dit moment loopt.

Ja, roept men dan; maar de XT is 256-bit. Leuk en aardig maar bij gebrek aan de rest van systeem-specificaties, kan het uitpakken als een Ferrari-motor in een brak frame van een Fiat 500 hangen. Dikke power maar de output kan gewoon niet worden gerealiseerd omdat de rest gewoon niet snel genoeg mee kan doen met het aanleveren dan prestaties. Heb je minder dan 1GB geheugen en minder dan 1.5GHz CPU-power op minimaal 333MHz FSB, dan vind ik een 6800XT 256-bit zonde om aan te schaffen maar dat is mijn mening...

*edit*
    http://www.hardware.fr/articles/596-4/maj-comparatif-cartes-graphiques-milieu-gamme.html <= AGP-versie
    http://www.guru3d.com/article/Videocards/286/1/ <= PCI-X versie dus hierbij zie je wel de voordelen van de 256-bit bus!!!
    Trek je conclusies... Het scheelt niet veel maar misschien budgettair is de ene dus voordeliger dan de andere.

Laatst bewerkt: 6 jul 2006
  2. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    hmm, dan denk ik dat ik dan toch voor de 6800 XT ga, want ik heb 1Gig geheugen en een 2,8Ghz proc op ...Mhz FSB (FBS weet ik niet (, wel een Celeron).

Ik ga pas volgende week een nieuwe kopen dus ik blijf nog een beetje rondspeuren. :cool:

3. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke als ik dit zo lees en ik zeg dat ik in principe gewoon m'n Windows Vista straks met m'n X360 wil kunnen laten connecten, zoals nu al kan met Windows Media Center Edition (je X360 als Media Center Extender gebruiken), dan heb ik aan die Home Premium versie toch al genoeg ? Want daar gaat het mij voornamelijk om, ik wil niet gaan betalen voor dingen die ik hoogstwaarschijnlijk toch niet gebruik of waar ik niks aan heb.

EDIT : Of heeft Ultimate weer betere home entertainment features dan Home Premium heeft ofzo ?

Nog een keer EDIT : Hmm, ik zit wat rond te neuzen en kom deze aantrekkelijke, betaalbare desktop van Dell tegen : klik. Zo te zien is deze ook Windows Vista Ready en kan hij geleverd worden met Windows Media Center Edition. Wat vinden jullie van de specs etc. ? :)

4. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    shame on me, ik zag deze edit nu pas :emo: .. die duitse alternate, leveren die ook gwn in nederland? en heb je er al ervaring mee? :b: want dan bestel ik daar wel ff een nieuwe kaartje :)

edit// die x850's zijn wel wat aan de duurdere kant, ik denk dat ik nog een maandje door spaar en dan nog eens kijk, dan zal mijn budget wel over de €200,- zijn :), maar wat me wel opvalt is dat het in duitsland goedkoper is dan in nederland :eek:

5. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    @ryan23: ja, Alternate DE levert gewoon in NL. Kost je 7 Euro extra ivm internationaal versturen. Drop anders even een mail (in het Engels) naar de Duitse klantenservice voor meer info.

6. polmannetje

polmannetje Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb een asus P4P800 deluxe moederbord.
    Socket 478.
    Windows XP
    Mn voeding kan ook SATA.

Kan mijn moederbord SATA?
    Watvoor harddisk kan ik dan heb beste nemen voor max 80euro (ex eventuele verzending)

Ik zie veel staan over SATAII, kan een SATAII HD wel gewoon op een SATAI aansluiting?

7. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ja, je moederbord beschikt over een onboard sata controller. Sata 2 harde schijven zijn backwards compatible met een 'normale' sata controller, dus dat is geen probleem. Je zou o.a. kunnen kijken naar de Maxtor DiamondMax 10 serie.

8. polmannetje

polmannetje Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ok, bedankt :)

9. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand ? :)

10. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    ff snel een vraagje tussendoor Z3R0-P4R4DOX :9

iemand bekend met dit merk?

edit// en deze kaart heeft hele goede recencies, hoe draait die Prey, Fear & Swat4 ?
    ik hoorde ook dat de 7600 voor AGP kwam, welke maand zou die ongeveer kunnen komen :9 ?

11. _TP_

_TP_ blaaaaat

Leuk Bevonden:
    0
    uhh naar mijn weten is de XT de vervanger van de LE
    de GS is vervanger van de GT ;)

12. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, niet doen... Alleen al op basis van 512MB RAM (brrr) en TurboCache-videokaart (nog meer brrrrrr), kan je wel vergeten hier iets nuttigs mee te doen.

13. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
  14. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Ryan, volgens mij roep ik dit nu voor de tweede keer; de totale volgorde van prestaties en kaart-typen zijn we nu allang achter. Verder staat er in het allereerste bericht van dit topic een link naar Tweakers over prijzen, winkels en onderdelen.

Eerlijk gezegd vind ik het nu wel een beetje tijd worden om zelf eens wat uit te gaan zoeken want het gaat nu al bijna 3 pagina's alleen maar over jouw nieuwe videokaart en het aantal suggesties lijkt me al meer dan voldoende geweest om nou eindelijk eens een keuze te maken.

15. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    ik zit al de hele tijd naar reviews en benchmarks te kijken :emo: .
    Maar ik vraag me dan af wat de mensen die er meer van weten (zijn er een hoop op dit forum :9 ) wat hun ervan vinden, en ik post / vraag mss wel een beetje te veel, komt omdat ik altijd zo blij word van al die verschillende kaartjes en er dan heel snel wilt weten of ze goed zijn en beter dan ... :cool:
    Ik hou mijn keuze nu (voorlopig :9 ) op de Sapphire X800GTO 256MB. :)

16. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die 512MB RAM wordt 1024MB RAM want dat is een aanbieding bij Dell nu....die videokaart gaat het mij nu ook niet om, ik hoef niet direct gelijk de dikste spellen te kunnen spelen en ik kan later altijd een betere videokaart erin doen toch ?

Verder lijkt het me wel een goed systeem, Media Center zit erop (gaat het mij voornamelijk om) en hij is ook Vista Ready. Ik heb er hoogstwaarschijnlijk minder verstand van dan jij hoor, maar dat ik het "maar moet vergeten om hier iets nuttigs mee te kunnen doen" alleen op basis van die 2 dingen die jij noemt lijkt me ietwat overdreven....

Laatst bewerkt: 7 jul 2006
  17. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    benchmarks zuigen en zo simpel om te buigen... ;) daar moet je echt niet op af gaan. Eerder een deftige review lezen. En dan liefst niet op een door bepaalde merken gesponsorde site gelijk tomshardware ...

btw de sapphire is zeker geen slecht kaartje.

hoe dan ook het beste van het beste op dit moment is achter een halfjaar antieke brol met oude technologie so why spend more???

beter minder uitgeven en jaarlijks een algemene update doen.

18. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    No offense, maar 1 van de redenen dat ik gestopt ben met het bijhouden van dit topic is dat er zoveel onzinnige vragen werden gesteld, en steeds maar weer door dezelde personen.

Volgens mij vraag je al advies over een videokaart vanaf deel 4, en ondertussen zou je echt wel moeten weten wat wel en niet goed is!
    En volgens mij heb ik dit al eerder tegen je gezegd!

19. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    ja Hoosie, je hebt het al keerder eerder gezegd :x (I STFU NOW :D )

@Edris// ok, dan word het die kaart :)

edit// me laatste keuze :9, ik heb een Leadtek nVidia 6600GT 128MB voor €99,- op de kop kunnen tikken :) :D, die ga ik morgen direct halen (Alternate, snuffelhoek :9 )

20. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    EDIT : Laat maar :)

Laatst bewerkt: 8 jul 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina