1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. _TP_

_TP_ blaaaaat

Leuk Bevonden:
    0
    idd processor upgraden naar 3ghz is een goede keuze. Al moet ik zeggen dat ik mijn cellie niet slecht vind presteren maar die is wel wat nieuwer dan die van jou.

RAM upgraden is iig niet echt noodzakelijk.

2. SupahMaster

SupahMaster Guest

´T is niet de goeie plek maar ik heb ook weer geen zin om een nieuwe topic aan te maken.

Ik heb mijn hosts file ene beetje messed up, kan iemand ff de tekst van die file kopieeren?

Die staat in C:\WINDOWS\system32\drivers\etc

3. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Staat weinig in:)

Alleen dat "127.0.0.1 localhost" doet er blijkbaar echt toe

4. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Ik ga als Windows Vista uit komt een nieuwe PC kopen maar wil nu alvast een nieuwe monitor hebben. Dan weet ik iig een beetje waar ik het voor doe :).

Nu zat ik te twijfelen tussen deze:
    http://www.dixons.nl/De_online_wink...70702/default.aspx?productmenu=specifications
    Of deze:
    http://www.dixons.nl/De_online_wink...916Ws 19_xdt_ TFT-scherm.7074909/default.aspx
    Welke zouden jullie doen en waarom?

Het geeft BTW toch niet welke PC ik nu heb? Niet dat ik een hele oude PC heb hoor.

EDIT:
    Deze is ook nogal mooi

sorry voor het verneuken van layout maar Urls doen het anders niet

Laatst bewerkt: 12 jul 2006
  5. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Packerd Hell is bah:+

Samsung heeft 4ms refresh rate, en acer 8. Beide wel goed!

6. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Neem dan bijvoorbeeld liever de Acer 2016Ws; die is 8ms maar heeft een resolutie van 1680x1050. Hierdoor is het oprekken van "oude" 4:3-resoluties voor games een stuk minder erg (1024 -> 1050 is minder groot oprekken dan 768 -> 900 hoog)

7. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Die Samsung is bijna honderd euro duurder. Zou je dat ervoor overhebben? Lijkt mij dat je die 4ms verschil toch niet merkt.

EDIT: Jah die zou ik natuurlijk het liefst willen hebben alleen groeit het geld niet op me rug. Wil het liefst ong 250 euro uitgeven max 300.

8. _TP_

_TP_ blaaaaat

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou gewoon die Acer nemen. Packerd Bell is inderdaad niet goed

9. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    CPU: Intel Celeron 2,8 GHZ [S478, Northwood]
    GPU: XFX Geforce 6800 Xtreme 256MB GDDR-3 [Overclocked @ 514(core)/1310(mem)]
    RAM: 1 gig [2x 256, 1x 512]

hiermee haal ik een 3DMARK'03 (free version) score van 6178 (goede score?), alles verliep goed behalve bij die CPU test, daar was het steeds 1 frame soms iets hoger en bij die vliegtuigen soms 50 :+ , ik wacht met smart op een andere CPU :D
    Ik heb trouwens Windows XP Proffesional Service Pack 1, als ik service pack 2 installeert gaat hierdoor mijn FPS omhoog?

btw, ik heb een Packard Bell 15'inch lcd monitor, en die doet het goed :)

edit// alternate oplichters? op de site staat dat min 6800 xtreme 8 pipelines heeft, in rivatuner staan er maar 4 geactiveerd en 3 vertex shaders, ik dus ff checken en moest ik zelf de overige 4 unlocken, nu dus 8 pipelines en 4 vertex shaders, andere pipelines helaas niet unlockbaar, ik ga ff kijke wat voor 3DMARK'03 score ik nu krijg :)
    edit// ik heb nu een 3DMARK'03 score van 8229 :D, wel een grote verhoging! (CPU TEST score van 287 :+ snel die pentium4 3.0ghz prescott score :))

10. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar als je hij het niet goed doet dan ben je de balhaar. Ik ben igg niet te spreken over P&B zijn service.

11. 9Huntelaar9

9Huntelaar9 PSN: Ch1merA1989

Leuk Bevonden:
    0
    ik zou cker ff wachten met die monitor, want ze gaan rond oktober flink dalen in prijs. (het gerucht gaat dat 19'' schermen ongeveer €200,- gaan worden)
    is een beetje lullig als je nu een beeld van €250-€300 gaat halen en dat als je je computer gaat halen dat ie dan maar €150-€200 is

12. _TP_

_TP_ blaaaaat

Leuk Bevonden:
    0
    bron?

13. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    lol heb hem als besteld en het geeft niet als de prijzen zakken... ik wil gewoon nu een nieuwe monitor. ookal is die dan wat duurder

14. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    ff de laatste vraag, wat is het verschil tussen een 128 bit geheugeninterface en een 256 bit geheugeninterface, want ik heb nu een 6800XT 256MB GDDR3 128 bit geheugeninterface, maar voor tien euro meer heb ik dezelfde kaart maar dan met 256 bit geheugeninterface, ik vraag me ook af op welke "core (NV40 / NV41)'' die met 256 bit geheugeninterface.. want anders ga ik morgen ff langs.

15. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm... Volgens mij is dat niet bijster snel. Tenminste, als je kijkt naar de unlockte 6800LE-versies van een jaar of wat terug; toen haalde ik al 11K in 3DM03. Maar volgens mij heb ik eerder al eens geroepen dat die 6800XT niet zo heel top is en je een aantal alternatieven voorgelegd, maar dat kan je vast wel teruglezen.

Volgens mij heb je dat in de afgelopen berichten over videokaarten kunnen lezen. Ik heb er zelfs nog een neutraal bericht over gepost met de enorme tip dat men er iets van kan leren...

No offence, maar ik begin enigszins moe te worden van de constante vragen en het gemiep over een tientje meer of minder en wel/niet inruilen, upgraden, anders kopen en dergelijke.

16. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind de 6800XT een prima (zie uitstekende kaart). Speel NFS:MW, Doom III, Quake 4, AOE3, Prey (alleen fear nog is teste) op HIGH (DoomIII ultra high) met goede framerate, alleen bij Prey wilt die nog wel eens zakken in FPS, maar dat komt denk ik door me brakke proc! Mijn vraag was dus of het veel verschil maakt tussen 128bit en 256bit geheugeninterface (?) want dan ruil ik hem wel ff om :). nee ik ben niet lui, want ik zit al de hele avond te zoeken ernaar (google :) ) en vind alleen iets over hoger resolutie en AF + FSAA. Resolutie kan ik niet hoger dan 1024.. vanwege me 15'inch lcd screentje (maar zal later zkr een 19'ich worden!). maar dat AF en (FS)AA vind ik wat interessanter, ik kan nergens vinden hoe de perfomance tussen die twee is. =(

ps. ik weet dat ik teveel zeikt :9, maar kan ik niets aan doen srry :D

btw, deze kaart even duur als mijn 6800XT, is die veel sneller vanwege de 'GT' versie en de 16 pipelines?

that were my last questions, shall u'r brains rest now *)

Laatst bewerkt: 13 jul 2006
  17. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Het verschil tussen een 128 Bit en 256 Bit geheugenbus is vrij groot ja. Het is namelijk een theoretische verdubbeling van de bandbreedte.

6800 XT / 256 MB GDDR3 / 350MHz core / 1000MHz mem. / 8 pixel pipelines / 128 Bit geheugenbus
    6800 'GT' / 128 MB DDR / 350MHz core / 700MHz mem. / 16 pixel pipelines / 256 Bit geheugenbus

Zie de verschillen...
    De enige twee voordelen van de 6800 (afgeslankte) GT zijn de 256 bit geheugenbus en de 16 pixel pipelines t.o.v. jouw videokaart. Jouw videokaart loopt op hogere snelheden, beschikt over twee keer zoveel geheugen en beschikt over het snellere GDDR3 geheugen.

18. 9Huntelaar9

9Huntelaar9 PSN: Ch1merA1989

Leuk Bevonden:
    0
    wat vinden jullie van mijn nieuwe pc (binnenkort) Alienware Aurora 5500

AMD Athlon™ 64 X2 3800+ with HyperTransport and Dual Core Technology
    Genuine Microsoft® Windows® XP Home Edition with Service Pack 2
    Alienware® Full-Tower Chassis (Saucer Silver)
    Alienware® AlienIce™ 2.0 Video Cooling (Astral Blue)
    Alienware® 650 Watt ATX 2.0 Power Supply
    Alienware® nForce™4 SLI™ Chipset Motherboard PCI Express
    2GB Dual Channel Low-Latency DDR PC-3200 at 400MHz - 2 x 1024MB
    160GB Serial ATA 3Gb/s 7,200 RPM w/ NCQ & 8MB Cache
    16x DVD-ROM Drive with Software DVD Decoder
    256MB NVIDIA® GeForce™ 7600 GT - DVI Dual Link Supported
    AlienAdrenaline: Video Performance Optimizer
    Integrated High-Performance 7.1 Surround Sound with S/PDIF and Coaxial Digital Outputs
    Integrated Dual High Performance Gigabit Ethernet
    Alienware® USB Full-Size Keyboard
    Logitech® G5 Laser Gaming Mouse
    2-Year AlienCare Toll-Free 24/7 Phone Support w/ Onsite Service
    Alienware® Respawn Recovery Kit
    Microsoft® Works 8 Productivity Suite
    AlienInspection - Exclusive Integration and Inspection - $99.99 Value - FREE!
    AlienWiring - Exclusive Internal Wire Management - $99.99 Value - FREE!
    Exclusive AlienGUIse Theme Manager

19. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    @9Huntelaar9: zeker een mooi systeempje alleen voor de lol zou ik er een 7900GTX inzetten en een (extra) Raptor schijf. Voor de rest; fijne config!

20. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Idd, een mooi systeem.

Maar ben je zeker dat je voor Alienware wilt gaan? Want voor het geld dat je betaald voor dat systeem kan je bij een gewone (online) pc-shop wel een systeem samenstellen dat iets beter is... .

The choice is yours ;).

Laatst bewerkt: 13 jul 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina