1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Enorm vette behuizing Huntelaar :thumbs:.

2. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221

Wat moet ik me daar bij voorstellen?

3. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Voor zover ik AlienWare ken, krijgen zij drivers van de GPU-fabrikant met gedeeltelijke documentatie. Hierdoor kunnen ze een aantal dingen in de drivers aanpassen waardoor de driver alleen 100% effectief werkt op die PC.

Verder willen ze nog wel eens aanpassingen doen in voltages en/of BIOS waardoor je VGA-kaart nog optimaler draait dan "die van de buurman die dezelfde kaart bij de computerboer om de hoek heeft gehaald en in een willekeurige PC heeft geprikt".

4. _TP_

_TP_ blaaaaat

Leuk Bevonden:
    0
    leuk systeem hoor.. post maar even wat foto's als je hem binnen hebt :b:

"There’s also an “AlienAdrenaline: Video Performance Optimizer” for an additional $18. This “AlienAdrenaline” is an Alienware branded copy of PowerStrip, a video card overclocking utility which normally costs $30."

Laatst bewerkt: 13 jul 2006
  5. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    oh overclock tooltje dus

6. 9Huntelaar9

9Huntelaar9 PSN: Ch1merA1989

Leuk Bevonden:
    0

jah ik zat er nog over na te denken om een 250-300 gig schijf te doen
    alleen een 7900GTX is wel leuk en aardig maar zo'n kreng kost al weer ong. €450 extra

@ Pegas hier betaal ik €1400,-
    valt wel mee toch

Laatst bewerkt: 13 jul 2006
  7. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, want voor 1200 euro koop ik soon al een pc met een snellere cpu(4200+, zakt naar zo'n 200,- binnenkort hoop ik, anders wordt het een 3800+), 2 GB ddr2 ram, X1900XT, 250 GB HD, dus een stuk sneller pure performance(ook nog case enz, erbij hoor).

Maar dat is dan geen alienware\o/

8. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    waarom geen WinXP Pro? :9

9. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Weten jullie hoeveel geld je ongeveer moet neerleggen voor een goede PC waarmee je een paar jaar kan blijven gamen?

10. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    paar jaar? rond de €2000,-! ofzo :eek: , dan moet je wel ff wachten dan koop je meteen die nieuwe Conroe van intel en een Quad SLI / Crossfire Direct X10 kaartje(s) }:]

ff snel een vraagje, op internet vond ik niet heel erg veel, ik weet dat een X850XT (agp) sm 2.0 heeft en geen 3.0, dus geen HDR, maar las ergens heel vaag dat die wel HDR in Half Life 2 (episode 1 ect) kan, is dat waar? :9

11. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Oei word nog ff sparen had wel zon beetje rond de 1800 verwacht ja.

Mijn ouders betalen ook een klein deel mee, heb gezegd dat het deels voor me studie was :p (ICT-Beheerder)

12. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    EDIT : Laat maar.

Laatst bewerkt: 14 jul 2006
  13. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    hoe durf je dat te vragen }:] die pc is masterlijk *)
    maarre, wat is beter (:9 agp) Xpertvision / Palit X850XT vs Gainward Bliss 6800GS 512MB :cool:

14. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Geen idee want de link die je geeft gaat naar de default-config van die Aurora. Verder zijn de specs "extreem" maar voor zover ik kan beoordelen is QuadSLI niet eens volledig officieel ondersteund door NVidia dus ik begrijp niet zo goed waarom je dat zou bestellen.

En eerlijk gezegd snap ik ook niet waarom ze er geen Raptors in kunnen leveren; SATA2 is officieel ook geen meet-standaard dus wel 3Gb/s mag je rustig interpreteren als niet waar en zal je dus ook niet halen. Zeker niet op een 7200rpm schijfje.

No offence, maar 5600 Euro down the drain terwijl juist deze maand de Conroes officieel worden voorgesteld en worden gebenchmarkt en voorlopig gehakt maken van elke FX-CPU van AMD (m.u.v. de FX60 & FX62) en dat tegen een veel lagere prijs; je kan alleen al op je CPU 500 Euro besparen en in totaal op een dik game-systeem misschien wel 1500-2000 besparen als je geen Alienware koopt.

In dit geval: jammer, maar dit systeem is in mijn ogen poorly configured en heeft meer bottlenecks dan je lief is.

*edit*
    Ik zie wel heeeel erg vaak mensen met "hoe vet/snel is deze PC?" terwijl ik toch minder dan 5% van de mensen later ook daadwerkelijk die PC zie kopen. Is het patsen of lekker overdrijven want als je dergelijke sommen geld uit kan geven, koop je geen kant&klaar!

*edit2*
    Ow ja, je hebt voor bijna 6 ruggen nog niet eens een monitor en als je echt wil genieten van je GPU-config, mag je op zoek naar een 4-6ms 24" of groter LCD voor games/Windows a 1000 Euro extra, zo niet meer...

*en edit3*
    De mooiste kasten vind ik zelf van Falcon NorthWest; en tegen een flinke meerprijs kan je zelfs je eigen kleuren aanleveren of zelfs officiele autolakken vragen van Ferrari of noem eens een merk.

15. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    EDIT : Laat maar.

16. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Als jij het design 1500-2000 euro waard vind, oke, maar dat zou ik nooit begrijpen. Koop liever voor 3000 euro een zeer high-end pc, samengesteld bij Alternate ofzo. Hierdoor bespaar je zoveel geld, waarvoor je andere dingen kan kopen:b:

Ik denk dat aan de volgende setup van 3000+ euro:

FX60/FX62
    4 GB ram
    2*250 GB raid
    Duur moederbord:p
    7950 in SLI/X1900XTX @ Crossfire

Dit is zo ongeveer het snelste wat er is, de quad-sli techniek in die alienware pc wordt zo slecht ondersteund dat het dik zonde is van je geld=(

17. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Dat afkraken valt wel mee; iemand vraagt wat de rest ervan vindt en ik geef daar een eerlijk antwoord op. Alleen in elk antwoord geef ik eigenlijk meerdere opties/meningen omtrent bepaalde onderdelen of eigenschappen van wat men vraagt.

Bijvoorbeeld: heel fijn/doordacht dat jij een 26" HDTV wil gaan gebruiken als monitor maar heb je al opgezocht wat de max. resolutie is van dat ding? Ik gok maximaal 1080i oftewel 720P. Weinig videokaarten die dat willen/kunnen aansturen puur vanwege het feit dat het een non-native resolutie is van een PC. En als het tegenzit snappen je drivers het niet en kan je maximaal 1024x768 output genereren; dat kan je ook met een PC van een kwart van je budget.

Je vraagt: is deze PC vet? Het antwoord is ja.
    Is de PC dik? het antwoord is nee, want een aantal componenten kloppen niet.
    Heb je een monitor nodig? Ja
    Heb je een monitor? Ja, een HDTV.
    Kan die HDTV je PC aan/is het mooi? Ik gok van niet tenzij je een 26" van een eurootje of 3000 hebt staan en wat toeters en bellen.

Niet om je af te kraken maar als je bewust 5500 Euro uit wil geven aan een PC, snap ik gewoonweg niet waarom men alleen naar het prijskaartje kijkt of dat te betalen is en niet wat je ervoor krijgt of ermee kan. In het geval van jouw geliefde AlienWare: over minder dan een jaar (mark my words) is je CPU nog maar middenklasse. Is het dan handig om nu de allerduurste te kopen, daar een afschijving van bijna 700 Euro op te realiseren en over een jaar misschien een nieuwe te moeten kopen?

Maar zoals je zelf aangeeft: je hebt er hard voor gespaard, vind 'm erg mooi en wil 'm graag hebben; trek je dan vooral niets van mij en mijn ongenuanceerde (maar technische) mening aan.

18. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    * PC Hardware Reviews/ Nieuws Sites *
    Anandtech
    FiringSquad
    Guru of 3D
    HardOCP
    Hardware.Info
    t-break
    The Tech Report
    Tom`s Hardware Guide
    Tweakers
    X-bit labs

No offence, maar als je een beetje zoekt op de bovenstaande sites kan je zeker een review of mega-test vinden waar die videokaarten worden getest :).

Het doel van deze thread is en blijft om mensen te voorzien van een (goed) advies m.b.t. de aanschaf van nieuwe hardware. Het is niet de eerste keer dat je een vraag stelt, en dat is ook helemaal niet erg, want je kan immers beter te veel vragen dan te weinig. Maar voordat je dit soort vragen hier stelt, kan je eigenlijk best zelf even wat onderzoek verrichten. Als er dan naar aanleiding van een test nog onduidelijkheden zijn, kan je veel gerichter en met meer inhoud je vraag stellen. Het is ook een stuk leerzamer, ook al stel je dan als nog een vraag, je hebt jezelf immers in de materie verdiept.

19. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke laat maar, want ik ga niet in discussie over dingen waar ik zelf weinig verstand van heb. Laat ik het anders brengen....

STEL ik wil gewoon een Alienware....vanwege het design. Dan is er toch wel een fatsoenlijke PC van hun te krijgen ? Want anders snap ik al die heibel van andere mensen niet over het merk Alienware :confused: En dan wordt het misschien niet dat model ik daarstraks liet zien....maar als jullie der zoveel verstand van hebben, stel voor mij dan eens een leuke Alienware PC samen. Mag gerust meer dan 3000-4000 euro kosten. Verras me zou ik zeggen....stel iets samen waar ik zeker van kan zijn dat het een goeie aankoop is :thumbs:

EDIT : En even voor de duidelijkheid, ik heb nog nergens voor gespaard....ben gewoon wat aan het rondkijken :)

EDIT 2 : En sorry, ik wou niet bot overkomen ofzo. Ik realiseer me dondersgoed dat ik een leek ben op PC gebied....daarom kunnen jullie me wel proberen te overtuigen van iets, maar dan moet ik hetgene wat je probeert te zeggen wel snappen :+

Dus het budget is bekend : 3000-4000 euro. Liefst een Alienware, vanwege het design. Ik wil huidige PC games zoals Oblivion, Prey e.d. op maximale kracht kunnen draaien. Liefst ook de volgende generatie PC games. En dan nog even over die HDTV : ik ben dat formaat nu zo gewend, een monitor zou voor mij een terugschakeling zijn zegmaar. Maar goed, verras me ofzo....

20. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat is moeilijk; zoals TheProf82 al zei: er is beter maar met minder design. Als ik nu jouw budget zou hebben, zou ik een dergelijk systeem veel beter vinden om "nu" te kopen, nog een 1000 Euro over te houden en misschien eind volgend jaar de rapste videokaart te kopen + nog wat geheugen enzo:

Silverstone 600Watt Modular Power Supply
    Microsoft Windows XP Professional
    Asus P5N32-SLI Dlx. For SLI & Single GPU
    Intel Core 2 EXTREME X6800 2.93GHz
    2GB TwinX DDR2 8500C5 W/EPP
    (4 GPU''s)2x nVidia GeForce 7950 GX2 2048
    2x Western Digital Raptor 150GB 16MB Cache
    Western Digital 250GB 16MB Cache SATAII
    Plextor 760A 16x DVD+-RW Dual Layer
    Viewsonic VP2330wb 23in. 8ms 1920X1200

*edit*
    Dit kost je nu, in NL, inclusief BTW, exclusief ongeveer 100 Euro verzendkosten: 3700 Euro
    Er zit dus zelfs een zeer goede & afgestemde monitor bij, bootschijven (Raptor in RAID0) die gewoon dik 120MB/s doorvoeren.
    Je houdt dus in NL 2000 Euro over; volgens mij kan je daarvoor iemand zelfs inhuren om een andere kast helemaal te maken zoals jij wil.

*edit2*
    Ben je slim, dan ga je "nu" voor een dergelijke set. Kan je een mooie kast bijzoeken (ongeveer 1500 typen leverbaar in NL), helemaal laten waterkoelen en optuigen met lampjes, ledjes, stroboscopen en professioneel laten spuiten en dan nog 1000 Euro overhouden. Kan je mooi van op vakantie, DVD's kopen, of whatever.

*en weer edit3*
    Leek zijn is niet erg maar lees dan vooral veel op het internet over de onderdelen apart. Dan zie je snel genoeg of een kant&klaar systeem van merk X wel of niet snel is met wat er nu te koop is en of de onderdelen op elkaar afgestemd zijn.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina