1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, mja dat bedoel ik dus....het meeste wat je opnoemt zegt me vrij weinig tot niks :mad: Ik neem aan dat je zelf iets hebt samengesteld ? Dus wat je nu allemaal opnoemt, zit niet in een Alienware/is ook niet mogelijk in een Alienware ?

2. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad; wat ik heb opgenoemd zijn de snelste onderdelen op de markt die tegenwoordig verkrijgbaar zijn. Hiermee blaas je die AlienWare helemaal weg op alle vlakken van benchmarks (zowel in 2D als 3D prestaties).

Helaas is dit gebaseerd op een systeem van Falcon NorthWest wat $8900.- moet kosten. Ik heb er even wat overbodige dingen vanaf gesnoept en je een "basis" systeem gegeven waar je zeker nog 2 jaar mee kan gamen. En dus nog geld aan overhoudt wat je, als je slim bent, lekker op de bank zet en over een jaar of anderhalf investeert in andere videokaarten, meer geheugen, extra HDD's enzovoort.

*edit*
    @TheProf82: ik snap dat 4GB RAM leuk is maar gezien de huidige programmeer-architectuur, kan je vaak niet meer dan 2GB RAM per proces aanspreken en voor veel processen zelfs niet shared meer dan 2GB. Totdat er native geprogrammeerd gaat worden onder XP64 of Vista, moeten we het helaas met tricks doen om meer dan 2GB netjes te kunnen gebruiken onder full-load systemen (die niet op een server-OS draaien).

Laatst bewerkt: 14 jul 2006
  3. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Moeilijk moeilijk allemaal 8) Maar bedankt voor je advies tot zover. Ik ga eerst mijn budget nog maar eens flink uitbreiden tot ik in de buurt kom van wat ik net zei....en dan nog maar eens rondkijken.

Nog ff 1 ding wat ik dan logischerwijs gewoon niet snap : Als je, met verstand van zaken, iets kunt samenstellen waarmee je een Alienware wegblaast....wat is er dan, behalve het design, zo speciaal aan dat merk ?

4. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Niets. Helemaal niets. Dat geldt ook voor de modellen die Dell onder XPS op de markt zet.

Waarom AlienWare, Falcon, Dell en anderen zo duur zijn, is de zogenaamde garantie die je de komende 3-5 jaar kan krijgen. Wat trouwens niet garandeert dat je binnen een dag geholpen bent of dat je eenzelfde onderdeel terugkrijgt. Sterker nog; Dell kijkt op een gegeven moment naar dagwaarde dus als je videokaart over 2 jaar kapot is en op Marktplaats (bijvoorbeeld) vraagt men er gemiddeld 200 Euro voor, levert Dell jouw een vervangend onderdeel van 200 Euro als ze die specifieke kaart niet meer hebben.

Oftewel; why bother. De garantie van AlienWare in Europa is ook niet om over naar huis te schrijven. Ze zijn groot geworden door hun 24uurs service in Amerika maar in Europa redden ze dat niet. Reken gemiddeld 7 dagen; wil je zolang zonder systeem zitten? Of wil je een systeem wat sneller is, en waar je in echte noodgevallen 2000 Euro van over hebt gehouden om zelf snel iets nieuws te kopen?

Tegen de tijd dat jij je budget rond hebt; kom dan nog eens vragen maar lees tegen die tijd vooral veel reviews van processoren, moederborden en VGA-kaarten. Dat zijn de belangrijkste onderdelen. Schijven en geheugen zijn ondergeschikt want die kan je zo goed samenstellen dat die nooit de bottleneck vormen.

En desnoods betaal je me tegen die tijd 200 Euro voor een advies; is altijd goedkoper dan AlienWare...:):

5. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Het design is inderdaad het meest speciale aan het merk. Verder optimaliseren ze drivers om nu net wat extra uit de hardware te persen dan de standaard drivers dat kunnen. Maar daar houdt het verder wel mee op...

6. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Wist je, of niet, dat de 80-serie van Nvidia door "tweakers" sneller waren dan de 80-serie van AlienWare? Tenminste, ergens een keer benches gezien op een forum van HardOCP of iets dergelijks.

Maar inderdaad; AlienWare (zie ook vorige pagina's) heeft aparte drivers die op sommige punten net iets beter lopen dan standaard drivers. Het nadeel daarvan is dat je op geen enkel moment je PC zou kunnen/willen overklokken omdat ze harde settings hebben ingebakken terwijl je volledige configuratie misschien wel 10 tot 20% sneller zou kunnen lopen met end-user drivers.

7. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm oke ik begrijp jullie punten, er zijn overigens bepaalde mensen uit mijn directe vriendenkring die me hetzelfde proberen wijs te maken : voor minder geld kun je een betere PC hebben.

Maar goed, dat zijn dus mensen uit dezelfde categorie als jullie : met verstand van zaken waarschijnlijk. Ik wil gewoon een dikke PC om voorlopig lekker op te kunnen gamen, het totale prijskaartje maakt me niet zo gek veel uit. De rede waarom ik bij AlienWare aan het rondkijken ben is o.a. omdat ik gewoon verliefd ben op het design :+

Mijn vader heeft trouwens zo'n Dell XPS systeem....voor zover ik als leek kan beoordelen functioneert ie prima. Prey kan ik spelen met alle toeters en bellen. En daar gaat het mij gewoon om weet je....lekker kunnen gamen met alle toeters en bellen erop en eraan. Als ik in de toekomst wil/moet upgraden dan moet ik trouwens ook iemand anders om hulp vragen....want ik weet het zelf gewoon echt niet. Daarom dus in eerste instantie zo'n kant- en klaar systeem. De ene vriend van mij zegt dus wat ik in de eerste alinea zei, de andere zegt weer dat een AlienWare een prima systeem is. I'm confused ! 8)

8. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    @Z3R0-P4R4DOX: regel een budget, lees veel, stel wat samen en post dan zowel hier als op http://gathering.tweakers.net je vragen. Gooi na een dag of 2 alle antwoorden op een hoop; filter de belangrijkste/snelste onderdelen en ga shoppen. 99 tegen 1 dat je 100en Euro's goedkoper uit gaat zijn dan je pa of je AlienWare-vrienden.

9. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, ook dat hoor ik vaker :+

Nee maar das nou juist het probleem, ik ben daar niet het type persoon voor. Ik heb er gewoonweg te weinig verstand van en ben in die zin misschien ook gewoon te "lui". Heb ook altijd op consoles gegamed, juist om die redenen. Dat ik uit gemak wat meer geld kwijt ben dan iemand die wat meer moeite doet lijkt me dan ook logisch, maar daarom vind ik het ook niet zo'n probleem.

Nu wil ik de overstap maken naar de PC, omdat ik het dan bij 1 systeem kan houden waar ik eventueel nog meer op kan dan alleen gamen. Maar goed, stel dat het toch een AlienWare wordt (ja ik ben eigenwijs), welk model raden jullie me dan aan als ik je zou vragen daar naar te kijken ? Met welke onderdelen erin enzo ?

Kan ik met zo'n PC ook niet gewoon in een Nederlandse PC winkel terecht met mijn eventuele vragen/problemen....ookal gaat het om een merk wat ze zelf niet verkopen ? Ik kan ook bij de Expert naar binnen lopen met vragen over iets wat ik elders gekocht heb namelijk....

10. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Wat je doet; vraag offertes aan bij http://www.degreef.nl

Zit sowieso bij je in de buurt, is een gerespecteerde zaak. Ja, ze zijn iets duurder dan anderen (mijn voorgestelde systeem van de vorige pagina komt dan ongeveer op 4000 Euro) maar dan heb je wel een zaak in de buurt waar je dus dingen kan vragen enzo.

11. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke dank je wel :)

Hmm dit viel me nog ff op. Hier geef je namelijk wel complimenten aan iemand die een AlienWare gekocht heeft/wil kopen. Het is dus niet alleen maar het design waarvoor je betaald, het kunnen dus WEL degelijke systemen zijn als je weet waar je op moet letten ?

Want anders mag iemand hier voor mij ook best zo'n leuk AlienWare systeem in elkaar knutselen en hier de config. posten, mits het binnen mijn genoemde budget valt. Ik wacht nog steeds op een leuke verrassing eigenlijk.... :+

Laatst bewerkt door een moderator: 14 jul 2006
  12. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha, het systeem van Huntelaar is binnen de prijsstelling zeker niet slecht alleen geef ik daar wederom commentaar op bepaalde onderdelen. Maar jouw prijsstelling is gewoon onrealistisch om daar een AlienWare voor te kopen.

Je moet namelijk zo zien: 90% van de PC's valt binnen prijsklasse X (zoals Huntelaar) en die 10% extra, die jij wil, valt in prijsklasse X + duizenden Euro's. En juist dat verschil moet je niet bij AlienWare besteden maar anders zien te regelen.

13. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Op dit moment zou ik geen van de bestaande (basis)configuraties kopen! Persoonlijk zou ik nog even wachten totdat ze systemen gaan leveren met Intel's nieuwe Core 2 Duo (of Extreme) processor. De prestaties in games zijn een aardig stukje hoger vergeleken met gelijkwaardige AMD 64 processoren :).

14. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke oke, maar een Alienware is dus niet alleen maar slecht slecht slecht....dat bedoelde ik ;)

@ Arjan : Ik heb geloof ik een Extreme processor van Intel op de site van Alienware zien staan. Wel bij een ander model, maar het was een van de keuzemogelijkheden bij de configuratie.

EDIT : En als ik in een lagere prijsklasse ga zoeken, en gewoon zorg dat specifieke onderdelen er gewoon uitblinken....kan ik dan geen vergelijkbaar systeem zoals Huntelaar samenstellen op de site van Alienware ? Gewoon een goed systeem waar ik voorlopig de nieuwste PC games lekker op kan spelen....?

EDIT 2 : Ben net ff bezig geweest met de configuratie van het Alienware Area-51 7500 model. Met Intel Extreme Edition Processor, de duurste grafische kaart, Physics kaart, monitor en nog wat andere meuk kwam ik op ruim 5000 euro. Nog steeds duur, maar weer met een heel andere configuratie :eek:

Als de experts onder jullie anders ff naar dat model willen kijken : hier. Ga dan even naar configuratie en stel um samen zoals jullie um zouden willen hebben, op hoeveel geld kom je dan uit ? Raadt mij gewoon een configuratie aan alsjeblieft.... :)

15. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap sowieso niet waarom je 3000-4000 euro uitgeeft, aangezien je voor 2000 al een zeer high-end systeem hebt waarmee je oblivion op zn hoogst trekt, en ook de toekomstige games wel!

Iedereen heeft het trouwens wel over de Conroe enzo, maar ik ga gewoon voor AMD X2. Moederborden zijn stukken goedkoper, beschikbaarheid is dan geen probleem, en men zegt dat het grote performance verschil tussen Conroe/X2 in werkelijkheid flink minder is dan in die 'objectieve' benchmarks. Op tweakers.net zag ik een linkje, waarin games in HOGe resoluties werden gedraaid ipv lage(waarin de conroe sterker is), en niet in een systeem waarin Conroe in het voordeel is, en daar waren de verschillen miniem. En als mijn X2 dan over een jaar ofzo verouderd is, koop ik wel een echt goede processor, als er wat meer info is. Sowieoso laat mijn budget anders maar een E6300 toe, waar geen reviews over zijn. Nee, ik ben nogal sceptisch over die conroe, het is volgens mij lang niet zo goed als men zegt.

16. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke wil jij dan even iets leuks voor me samenstellen op die site van Alienware ? En dan vind ik het niet erg als ik uitkom op meer dan 2000 euro....als ik er maar, zoals je zegt, dikke games op kan spelen. Nu, en voorlopig in de toekomst :)

Ik bedoel, er moet toch een betaalbare en goede Alienware PC te krijgen zijn....en jullie weten vast beter waar je op moet letten dan ik. Dat Area-51 7500 model bijvoorbeeld, met de juiste onderdelen erin....en dan zonder te overdrijven, dat is toch geen slecht apparaat ?

17. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Zo zou ik 'mijn' Alienware samenstellen als ik in die serie zou kopen:

* Intel® Pentium® D Processor Extreme Edition 965
    * 2GB Dual Channel DDR2 SDRAM at 667MHz
    * 1024MB NVIDIA® GeForce™ 7950 GX2
    * 500 GB Serial ATA 3Gb/s, 7,200 rpm w/16MB Cache (2x250GB) (RAID0)
    * 150 GB Serial ATA 1.5Gb/s, 10,000 rpm w/ 16MB Cache
    * 16x Dual Layer DVD±R/W Recorder
    * 16/48x IDE DVD-ROM Drive
    * Alienware® Edition Sound Blaster® X-Fi® High Definition 7.1 Audio
    * Alienware® 28-in-1 Digital Media Reader / Writer

Totaalprijs: €4,744.62

Maar mijn punt m.b.t. de huidige processorlijn van Alienware zal ik middels het volgende grafiekje proberen te verduidelijken:

De Intel Pentium D Extreme Edition 965 staat er ook tussen. Vergelijk de 965 XE eens met de onlangs uitgebrachte Core 2 Extreme X6800! :eek: (tenminste, nog niet leverbaar op dit moment, wel deze zomer iig)

18. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Operating System: Microsoft® Windows® XP Home Edition UK with SP2
    Warranty: AlienCare 1-Year Free Phone 24/7 and Collect & Return
    Chassis: Alienware® Full-Tower Case - Saucer Silver
    Chassis Upgrades: AlienIce™ 2.0 Video Cooling System with Acoustic Dampening
    Power Supply: Alienware® 650 Watt ATX 2.0 Power Supply with Active PFC
    Motherboard: Alienware® nForce™4 SLI™ Intel Edition Chipset Motherboard w/ Dual PCI Express x16
    Processor: Intel® Pentium® D Processor Extreme Edition 965 w/ HT 3.73GHz 1066MHz FSB
    Memory: 2GB Dual Channel DDR2 SDRAM at 667MHz - 2 x 1024MB
    Video Card: Dual 512MB PCI-Express x16 NVIDIA® GeForce™ 7900 GTX - SLI Enabled
    System Drive: 150 GB Serial ATA 1.5Gb/s, 10,000 rpm w/ 16MB Cache - Quantity 1
    Storage Drive: 250 GB Serial ATA 3Gb/s, 7,200 rpm w/ 8MB Cache - Quantity 1
    Optical Drive One: Premium 16x Dual Layer DVD±R/W Recorder
    Sound Card: Integrated High-Performance 7.1 Surround Sound with S/PDIF and Coaxial Digital Outputs
    Network Card: Integrated High Performance Intel Gigabit Ethernet Adapter (DSL-ready)
    Floppy Drive: 1.44 MB Floppy Drive - Black
    Monitor: 24" Dell UltraSharp Widescreen Flat Panel Monitor with HDCP!
    Keyboard: Logitech Internet Keyboard UK - Space Black
    Mouse: Microsoft® Basic Optical Mouse Black
    Security Software: Kaspersky Anti-Virus Personal Professional - English
    AlienInspection: AlienInspection - Exclusive Integration and Inspection - £50 Value - FREE!
    AlienWiring: AlienWiring - Exclusive Internal Wire Management - £50 Value - FREE!
    Free T-Shirt: Alienware® T-Shirt - Black - XL
    Free Alienware Mousepad : Free Custom Alienware® fUnc Mousepad
    Free Desktop Enhancements: Exclusive AlienGUIse Theme Manager

@ 4700 Euro; nog steeds goedkoper dan je vorige model. Eventueel kan je ervoor kiezen om een 2e Raptor erin te zetten en deze in RAID0 te laten configueren als boot-schijf. Deze config geef ik ongeveer anderhalf jaar voordat je de videokaarten moet upgraden want eind van dit jaar/begin volgend jaar komt de volgende generatie GPU's uit en dan kan je ongeveer een jaar rekenen voordat die volledig benut worden.

@Arjan: bedankt he, nou ben ik spuit 11... :lol:

19. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk, dit is tenminste info waar ik wat aan heb. Bedankt ! :)

Uhm lol....hebben jullie nou alle twee dezelfde PC samengesteld ? :+

@ Arjan : Ah kijk, dat maakt het zaakje idd wat duidelijker voor me. Hmm, ik heb het geld zo gauw toch nog niet bij elkaar....dus wie weet is die nieuwe processor er dan wel ? :)

20. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Ghehe, normaal ben ik niet zo snel met posten :cool:.

@Leroy,

Als je graag een Alienware systeem wil kopen moet je dat gewoon doen! Jij moet er tenslotte van kunnen genieten :b:. Dat andere mensen voor dat geld liever zelf een systeem assembleren is bijzaak. Zelf ben ik ook erg gecharmeerd van het Alienware design, maar ik denk niet dat ik er ooit één zou kopen. Dat puur vanwege de prijs :cool:.

Mijn advies is om nog even te wachten totdat Alienware hun assortiment update naar de nieuwe hardware die spoedig beschikbaar komt. Denk hierbij aan de Intel Core 2 Extreme X6800 processor en aan een DirectX 10 videokaart. Want het geld waar we nu over praten geef je niet zomaar even uit!

Edit//

Bijna hetzelfde systeem ja! haha

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina