1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt helemaal gelijk wat betreft dat geld....en aangezien ik het voorlopig toch nog niet bij elkaar heb, ga ik eerst maar eens ff flink sparen :cool: En dan ondertussen idd ff wachten op de nieuwe hardware.....bedankt :thumbs:

Laatst bewerkt: 14 jul 2006
  2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Hoort hier wel niet thuis mja :). Dat is waar, HDR zit in de Source engine en deze wordt gewoon berekend met de rest van de Source-code. Bij andere games wordt HDR berekend met een aparte code, namelijk fp16.

@Leroy: Zover ik het begrepen is 1 van de (voornaamste) redenen dat je voor Alienware wilt/wou gaan het design. Het toeval is dat je gewoon een Alienware case look-a-like kan kopen in de normale pc shop. Tuurlijk, een look-a-like is niet hetzelfde. Maar geloof mij, er zijn look-a-likes die verdomd hard lijken op het echte. Bovendien kosten deze cases niet zoveel (€50-€99) :).

3. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ Pegas : Je hebt een goed punt....moeilijk die keuzes allemaal 8)
    Nee maar ik zal eerst maar eens gewoon flink wat geld opzij gaan zetten, en dan tegen de tijd dat ik een PC wil kopen nog eens rondkijken wat er allemaal te krijgen is. Ik heb het nu hoog in m'n bol, maar nog lang de poen niet :+

4. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Laat je alsjeblieft niet zo verleiden door die grafiekjes, Arjan. Want die zijn echt zwaar overdreven. Dat de conroe goed wordt, ja, maar zo goed, nooit. Vandaag komen als het goed is de eerste echte reviews, ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken + wat de power is van de lagere cache conroe's(6300/6400)

Oke, dan kan je die configuraties van de vorige pagina wel vergeten. Tenzij je het geld binnen 2-3 weken gaat krijgen. Want elke maand is 'de beste pc' weer verouderd. Als je zo'n pc over 3 maanden koopt is er al lang wat beters.

en sorry voor de dubbelpost

Laatst bewerkt door een moderator: 15 jul 2006
  5. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Mwah, die grafiekjes berusten voor een groot deel wel op de werkelijkheid hoor. De heren van HWI verdraaien geen cijfertjes o.i.d, en ze hebben deze modellen al uitgebreid aan de tand kunnen voelen. En hun resultaten komen behoorlijk overeen met alle andere reviews.

Hier wordt trouwens ook de E6400 getest.

6. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kijk het nog even aan, vertrouw het niet helemaal. Maar als ik binnenkort uit reviews wijzer wordt, en als ze echt zo snel zijn, EN als ze meteen beschikbaar zijn @ launch, bestel ik de E6300 ipv een X2 4200+(die zo'n 200 zal gaan kosten)

7. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Ach, als je toch al budget hebt voor een 4200, dan kan je net zo goed een E6600 halen; nog een flink stuk sneller dan de E6300.

Maar inderdaad; let even op de reviews.:thumbs:

8. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja is ook zo....ik had ff geen rekening gehouden met de komst van DirectX10 e.d. |:-

9. 9Huntelaar9

9Huntelaar9 PSN: Ch1merA1989

Leuk Bevonden:
    0
    ff nog iets over :thumbs: Alienware:thumbs:
    omdat Dell Alienware heeft(gaat) overgenomen(overnemen)
    zal waarschijnlijk Alienware in Nederland te koop zijn (wel Internet)
    dus zal de service ook beter zijn

10. SupahMaster

SupahMaster Guest

Ok bedankt!

11. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Die discussie is hier al eens geweest. En nee, de service blijft in handen van AlienWare en niet van Dell.

AlienWare is al overgenomen maar gaat verder als eigen business-unit onder de vleugels van Dell. Prijzen, merken, garantie etc. blijft in handen van AlienWare.

Maar als je de berichten van, pakweg 4 maanden geleden zou lezen, wist je dat al.

12. 9Huntelaar9

9Huntelaar9 PSN: Ch1merA1989

Leuk Bevonden:
    0
    maar het zal toch wel hier in Nederland te koop zijn?

13. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, want ik wacht op de prijsverlagingen, waardoor ik hoop dat de X2 4200+ zo'n 200,- gaat kosten. Als dit niet doorgaat, zal het een AMD 64 4000+/X2 3800+/E6300 worden:thumbs:

14. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
  15. Midas-vb

Midas-vb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraagje, ik wil een nieuwe processor fan voor mn pc kopen. Maar echt heel veel verstand heb ik er niet van (ik bouw hem ook niet zelf in) dus mijn vraag is waar ik op moet letten bij het kopen, welke merken aanraders zijn (en welke niet). Ik heb een asus moederbord, socket 775 met een Pentium D 930 Dual Core. Het is dus wel de bedoeling dat de fan heel stil is :) want dat is de standaard fan niet echt. Alvast bedankt. :)

16. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    -Arctic Freezer 7 Pro
    -Thermaltake Big Typhoon
    -Zalman CNPS7700-Cu
    -Zalman CNPS7700-ALCu
    -Zalman CNPS9500 LED

Dit zijn toch wel de betere/stillere koelers die er op dit moment zijn die op je socket passen.

17. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    Ga dan voor de Zalman, let wel op dat uw moederbord het gewicht van de volledige kopere blok kan dragen!!!

18. Midas-vb

Midas-vb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt Xboxgangsta en Edris. Ik zal eens naar wat prijzen gaan zoeken :)

Edit: Ik denk dat het de CNPS7700-CU wordt, de 9500 is te groot voor in mijn kast en de luchtstroom komt dan niet goed uit (Ik heb een Antec Sonata II) En hoe weet ik of mijn moederbord het gewicht aankan?

Laatst bewerkt: 16 jul 2006
  19. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    kan hier verder niks over vinden (ook de links op de 1e pagina al gechecked!), maar is het slim om van een Celeron 2,8 Ghz Nortwood naar een Celeron D 3,2 Ghz prescott overtestappen..? (dan vooral op gamegebied en stabielheid!). die celeron D heeft wel een 2x zo groot Cache geheugen als me oude (op lvl1 en lvl2).. :)

na deze recensies te lezen, ben ik best overtuig om hem te nemen, kan vergeleken worden met een pentium 2 2,8Ghz, terwijl mijn oude celeron 2,8ghz zelfs slechter was dan een pentium 4 2,4Ghz! toch wel een goede performance winst denk ik zo zelf, alleen die laatste recensie was ik best wel bang.. Reviewed by: Gadgetgirl on Jun 12, 2006
    Summary:
    After careful research, I bought this chip to go into a computer I'm building for my husband for Father's Day. Problem is, it doesn't fit into most socket 478 motherboards. It has a few extra raised circuits in the center that create this problem. Oh yeah- you can't return it once it's opened. So you're stuck with it if you make a mistake. I then bought a motherboard specifically for this chip- a very nice one that stated it took Celerons up to 3.2 ghz. This chip didn't fit into that one either. If you're going to buy this chip, your best bet is to buy it bundled with a motherboard that it works with. And Tiger really needs to have more info listed about what boards this works with, as well as the fact that it doesn't work with a lot of them. Very frustrating experience!
    :eek:, ik heb zelf een socket 478 mobo met prescott ondersteuning, dus die proc moet passen denk ik zelf.. én hij moet toch met alle chipsets van de mobo's kunnen werken? :confused:

20. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    @beerbommel: welk moederbord heb je van asus? zou eventueel ook in je manual moeten staan.

@ryan: heb ongeveer hetzelfde aan de hand gehad met vgakoelers. Kameraad had toen ook een 9800pro net als ik, beiden van asus. maar mijn was recenter en had een weerstandje op een ambetante plaats staan. Dus moest ik een stuk uit mijn koeler dremelen om die toch te kunnen doen passen.
    beste wat je kan doen is je mobo meenemen en dan in de winkel kijken of die cpu daadwerkelijk wel past.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina