1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    De E6400 is inderdaad iets sneller, met de nadruk op iets, maar met een moederbord voor die processor zit je al op 220,- + 150,- = 370,-.

De AMD X2 5000+ wordt 280 dollar = 225,- + 100,-(goed AM2 moederbord) = 320,-.

Ik ga dan ook voor dat laatse, wat ik overigens nooit had gedaan zonder prijsverlagingen:)

2. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik had ook nog mijn twijfels over de Physics kaart, maar goed. Ik blijf maar aan het brainstormen haha :+

Mensen, wegens omstandigheden heb ik toch liefst binnen redelijke termijn (laten we zeggen, een maand of twee) een eigen PC in m'n kamer staan. Omdat ik mijn budget hierdoor enigszins moet verlagen, heb ik besloten wat minder veeleisende dingen aan de PC te stellen. Ik wil er gewoon huidige PC games (o.a. Oblivion) moeiteloos en met zo'n beetje alle grafische toeters en bellen erop en eraan kunnen spelen zegmaar, en als het ff kan het komende jaar niet direct te hoeven upgraden. Ik besef mij dat er nieuwe hardware aan zit te komen, daarom is het ook belangrijk dat ik mijn gekochte PC probleemloos moet kunnen upgraden. Ik zou ook toekomstige next-gen PC games straks met dezelfde (weliswaar inmiddels natuurlijk weer ge-upgrade) PC willen spelen....zonder daar dus weer een heel nieuw systeem voor te moeten kopen. Afijn, of dat allemaal wel zo makkelijk kan en de hoe en waaroms daarvan etc. hebben jullie meer verstand van dan ik, dus ik hoor het wel :)

Om toch maar even binnen het kant-en-klare-PC's genre te blijven steken, heb ik op zowel de Europese Alienware site als op de Nederlandse Dell site enkele PC's samengesteld. Dit zijn ze met de specs zoals ik ze geconfigureerd heb :

Alienware Aurora™ 7500 Prijskaartje : 4200 euro excl. verzenden

Operating System: Microsoft® Windows® XP Professional UK with SP2
    Warranty: AlienCare 1-Year Free Phone 24/7 and Collect & Return
    Automated Support: AlienAutopsy: Automated Technical Support Request System
    AlienRespawn: Alienware® Respawn Recovery Kit
    Chassis: Alienware® Full-Tower Case - Space Black
    Chassis Upgrades: Alienware® Liquid Cooling with AlienIce™ 2.0 Video Cooling System
    Power Supply: 700 Watt Alienware® Approved Multi-GPU Power Supply
    Motherboard: Alienware® Approved NVIDIA nForce 590 SLI Motherboard
    Processor: AMD Athlon™ 64 FX-62 Dual Core Processor - Extreme Power!
    Memory: 2GB DDR2 PC-6400 SDRAM at 800MHz - 2 x 1024MB
    Video Card: Dual 256MB PCI-Express x16 NVIDIA® GeForce™ 7900 GT - SLI Enabled
    Video Optimiser: AlienAdrenaline: Video Performance
    System Drive: Extreme Performance - RAID 0 - 500 GB Serial ATA 3Gb/s, 7,200 rpm w/16MB Cache (2x250GB)
    Optical Drive One: 16x Dual Layer DVD±R/W Recorder
    Sound Card: Creative Sound Blaster® X-Fi XtremeMusic
    Network Card: Integrated High Performance Gigabit Ethernet Adapter (DSL-ready)
    Removable Storage: Alienware® 28-in-1 Digital Media Reader / Writer
    Floppy Drive: 1.44 MB Floppy Drive - Black
    Monitor: 19" LCD Samsung SyncMaster 930BF Black Ultra Fast - 4ms response! - Quantity 1
    Keyboard: Logitech® G15 Gaming Keyboard
    Mouse: Logitech® MX™518 Gaming-Grade™ Optical Mouse
    Speakers: Creative® 7.1 Inspire™ T7900 - EU Power Supply
    Security Software: Kaspersky Anti-Virus Personal Professional - English
    Productivity Software: Microsoft® Works 2006 - English
    AlienInspection: AlienInspection - Exclusive Integration and Inspection - £50 Value - FREE!
    AlienWiring: AlienWiring - Exclusive Internal Wire Management - £50 Value - FREE!
    Free T-Shirt: Alienware® T-Shirt - Black - XL
    Free Alienware Mousepad : Free Custom Alienware® fUnc Mousepad
    Free Desktop Enhancements: Exclusive AlienGUIse Theme Manager

Alienware Area-51™ 7500 Prijskaartje : 3504 euro excl. verzenden

Operating System: Microsoft® Windows® XP Professional UK with SP2
    Warranty: AlienCare 1-Year Free Phone 24/7 and Collect & Return
    Automated Support: AlienAutopsy: Automated Technical Support Request System
    AlienRespawn: Alienware® Respawn Recovery Kit
    Chassis: Alienware® Full-Tower Case - Space Black
    Chassis Upgrades: AlienIce™ 2.0 Video Cooling System with Acoustic Dampening
    Power Supply: Alienware® 650 Watt ATX 2.0 Power Supply with Active PFC
    Motherboard: Alienware® nForce™4 SLI™ Intel Edition Chipset Motherboard w/ Dual PCI Express x16
    Processor: Intel® Pentium® D Processor 950 w/ Dual Core Technology 3.4GHz 800MHz FSB
    Memory: 2GB Dual Channel DDR2 SDRAM at 667MHz - 2 x 1024MB
    Video Card: Dual 256MB PCI-Express x16 NVIDIA® GeForce™ 7900 GT - SLI Enabled
    Video Optimiser: AlienAdrenaline: Video Performance
    System Drive: Extreme Performance - RAID 0 - 500 GB Serial ATA 3Gb/s, 7,200 rpm w/16MB Cache (2x250GB)
    Optical Drive One: 16x Dual Layer DVD±R/W Recorder
    Sound Card: Alienware® Edition Sound Blaster® X-Fi® High Definition 7.1 Audio with XRAM Technology
    Network Card: Integrated High Performance Intel Gigabit Ethernet Adapter (DSL-ready)
    Floppy Drive: 1.44 MB Floppy Drive - Black
    Monitor: 19" LCD Samsung SyncMaster 930BF Black Ultra Fast - 4ms response! - Quantity 1
    Keyboard: Logitech® G15 Gaming Keyboard
    Mouse: Logitech® MX™518 Gaming-Grade™ Optical Mouse
    Speakers: Creative® 7.1 Inspire™ T7900 - EU Power Supply
    Security Software: Kaspersky Anti-Virus Personal Professional - English
    Productivity Software: Microsoft® Works 2006 - English
    AlienInspection: AlienInspection - Exclusive Integration and Inspection - £50 Value - FREE!
    AlienWiring: AlienWiring - Exclusive Internal Wire Management - £50 Value - FREE!
    Free T-Shirt: Alienware® T-Shirt - Black - XL
    Free Alienware Mousepad : Free Custom Alienware® fUnc Mousepad
    Free Desktop Enhancements: Exclusive AlienGUIse Theme Manager

Dell XPS700 Prijskaartje : 3830 euro excl. verzenden

Processor Intel® Pentium® D Extreme Edition Processor 965 (3.73GHz, 1066MHz fsb, 2x2MB cache)
    Microsoft Besturingssysteem Legitieme Windows® XP Professional, SP2
    Uitgebreide Services 1 Jaar On-site service

ESSENTIËLE UPGRADE OPTIES

Geheugen 2048MB Dual Channel DDR2 533MHz (4x512) Geheugen
    Harde Schijf 320GB (7200rpm) Serial ATA Hard Drive with 8MB DataBurst™ cache
    Optische drive 16x max. DVD+/-RW and 16x DVD
    Antivirus & beveiligings software McAfee® Security Centre™ 15 maanden abonnement
    Microsoft Software Microsoft® Works 7.0

MULTIMEDIA OPTIES & UPGRADES

Grafische Kaart 512MB nVidia™ GeForce 7900GTX graphics card
    Physics PCI kaart None
    TV Tuner & Afstandsbediening None
    Monitor Dell 19" (48 cm) Ultrasharp Flat Panel - in hoogte verstelbaar, kleur zwart (1907FP)
    Dell Digitaal Breedbeeld Flat Panel (3007WFP) None
    Extra Monitor None
    Speakers Dell 5650 5.1-surroundluidsprekers
    Geluidskaart Sound Blaster X-Fi Xtreme Music card,PCI w/Dolby Digital,7.1 speaker surround and THX certification

PRINTERS & ELECTRONICS

Dell Printers None
    Dell Handhelds None
    Dell LCD TVs None
    Dell Projectors None

INTERNET & NETWERK UPGRADES

Modem Geen Modem
    Draadloze routers voor kabel en/of ADSL aansluitin Geen
    Draadloos Internet / Netwerk None
    Internet Service - Breedband None
    Network assistant 90 days trial of Network Assistant included

VERBETER UW DESKTOP UPGRADES

Additionele opslagmedia No Floppy Drive
    Media Kaart Lezer Internal 13-in-1 Media Card Reader
    Toetsenbord Logitech LX700 draadloos toetsenbord & muis - US Intl (QWERTY)
    Muis Muis reeds inbegrepen in draadloos toetsenbord
    Piekstroombeveiliging None
    USB Memory Keys None

FOTOGRAFIE & VIDEO BEWERKINGSUPGRADES

Digitale Cameras Geen
    Software voor fotobewerking / foto album beheer Geen Foto bewerkings of Foto Album software

SERVICE UPGRADES

Thuis Installatie Services PC Installation - Standalone
    Zakelijke Installatie Services None
    Installatie Upgrades Geen
    Transfer my pc None
    CompleteCare None

Aan jullie het verzoek me even te vertellen waarom ik beter voor de ene of voor de andere kan gaan, ervan uitgaande dat het dus een van die drie wordt. Ik moet bij de prijzen nog vermelden dat ik via mijn vader de 19% BTW niet hoef te betalen. Als je een vergelijkbare configuratie kunt samenstellen op die modellen waar ik in jullie ogen dan meer aan heb gezien het budget, laat het me dan alsjeblieft weten. Zeg gewoon wat eventueel overbodig is, en waar ik wel wat aan ga hebben als ik het te besparen geld daaraan zou besteden.

Mijn dank is vast groot :cool:

Laatst bewerkt: 19 jul 2006
  3. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    @Z3R0-P4R4DOX : wat is er mis met http://forum.xboxworld.nl/showpost.php?p=1936352&postcount=340 ?

Tel daar assemblage bij op (aangezien je kant&klaar wil); is in mijn ogen nog steeds bakken sneller dan wat je hierboven hebt geconfigureerd en is ook beter op elkaar afgestemd.

Of was je van plan met bovenstaande systemen op "maar" 1280x1024 te gaan gamen (default-resolutie van genoemde 19"-schermen)? Want dan kan je veel goedkoper uit zijn want alle genoemde systemen zijn overkill als je geen hogere resoluties kan/wil gaan gebruiken.

Maar wat heb je ondertussen zelf al uitgezocht over CPU's, VGA-kaarten, RAM-snelheden, HDD's en dergelijke? En heb je op basis daarvan zelf al beslissingen gemaakt over wat je wel/niet wil kopen per definitie?

4. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    *ZUCHT*

Gister zei je nog dat je zou wachten tot je het geld daadwerkelijk hebt, mede omdat de processoren worden afgepreisd en er elke paar weken iets nieuws is in hardware land, maar je gaat toch steeds door met het posten van systemen.

We hebben je al tig keren afgeraden om zo'n duur alienware systeem te kopen wat niet eens super presteert!

Ik bedoel, ik haal voor 1200 euro het volgende, na de AMD prijsverlagingen:

AMD X2 4600+
    2*1 GB DDR2
    Asus EAX X1900XT
    250 GB harddisk
    NEC dvd writer
    coolermaster realpower 450W
    Centurion 5, zwart
    asus m2n-e

Dit systeem is al zeer snel voor hedendaagse games, trekt alles op ultra high denk ik(muv oblivion wellicht)

De systemen die jij daar hebt zijn wel snel, maar doordat er een 7900GT is zit, kan je er niet eens SUPER mee gamen, gewoon zeer goed.

Kwa game prestaties zul je niet erg boven de specs van bovengenoemde pc uitkomen, terwijl ik 3x zo weinig betaal.

Als je echt waar voor je geld wilt, laat ons dan, als je het geld hebt, een goede pc samenstellen, die je budget echt goed benut. Laat hem dan assembleren, zodat je hem kant en klaar opgestuurd krijgt.

Want de pc die max had samengesteld voor 3700 euro veegt de vloer aan met jouw systemen. En dan bedoel ik echt veegt de vloer aan. Zullen jouw systemen een score van rond de 5000 halen in 3dmark06, die van max haalt de 10.000, deze is dus 2x zo snel. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat design zo zwaar weegt bij jou.

5. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    @TheProf82: blij dat we op 1 lijn zitten qua specificaties/ideeen maar zoals je zelf ook aangeeft; als je design opoffert voor snelheid, ben je snel honderden Euro's goedkoper uit.

In het algemeen: als je nu geen budget hebt voor een PC of onderdeel, post het dan niet. Prijzen en prestaties zijn zo ontzettend wisselend dat je globaal eerst bedrag X moet sparen en daarna pas hier posten wat je in gedachten hebt.

6. westcoast

westcoast hejj

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zoek een pc om te gamen games zoals battlefield 2
    Mijn budget ligt rond de 650 euries, en ik hoop dat jullie me kunnen helpen met een goede game pc.

7. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Is het echt alleen de pc of moet je ook nog een beeldscherm/muis etc. hebben?
    En hoe ziet je momentele pc eruit(als je die hebt), want misschien kan je wat onderdelen hergebruiken als je wilt.

8. SupahMaster

SupahMaster Guest

Die XPS 400 kan je als je die een beetje stript voor een redelijke prijs krijgen. Kan je die ook naar Nederland laten verzenden want in NL kun je die niet bestellen..

9. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    2GB CL4 geheugen = 150
    Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart) = 90
    GigaByte GA-8I945P-G, 945P (ATX, PCI-e, SATA II)) = 85
    Sparkle GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI) SP-PX76GDH = 170
    Hitachi Deskstar T7K250, 160GB (7200rpm, SATA II, 8MB) = 70
    Intel Pentium D 805 Dual Core (S775, 2.66GHz, 533MHz, 2x1MB, Boxed) = 110

Reken uit... Zoals je ziet zal je dus monitor, muis, toetsenbord en CD/DVD-stations moeten hergebruiken uit je huidige PC. Komt ook omdat je voor jouw budget nou niet echt de gaming-markt kan betreden.

Wees dus gewaardschuwd; bovenstaand systeem is binnen de kortste keren te oud qua video-prestaties om over een half jaar tot een jaar nog lekker snel te kunnen gamen (bij wijze van spreken Battlefield 2142).

10. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Dat valt best mee, wacht even tot de prijsverlagingen en pik dan een AMD voor 110 mee(AM2, beter voorbereid op de toekomst). 7600GT gaat nog wel n tijdje mee hoor, net zoals de 6600GT ook al een tijd mee gaat en die was bij de release te vergelijken met de 7600gt nu:)

Oke, iets heel anders, ik ben lang aan het sparen geweest voor n eigen pc:D, en hier komt de configuratie dan:

Enige notaties:

-Ik ga voor dual core omdat Conroe net buiten mijn budget valt
    -Ik ga voor de X2 4600+ omdat deze zeer binnenkort wordt afgeprijsd naar 225 dollar = 225 euro of goedkoper
    -Kort na deze bestelling(beduidelijk minder dan een maand) komt er een gelijk reepje ram BIJ, wat het totaal maakt op 2 GB
    -Ik heb al een samsung 940BF
    -Ik heb al een soundblaster LIVE
    -Ik heb al een creative 5.1 setje.

De voedingskabel gaat er wellicht uit, omdat ik geen 14 dagen daarop ga wachten(dan maar mycom:))

Waarom ik voor X2 ga: mijn budget is 1200 euro(inclusief de toekomstige reep RAM), en dat haal je niet met een conroe, unless je een E6300 haalt, die ongeveer gelijk presteert met een 4600+, en soms langzamer, terwijl de conroe E 6300 zelf misschien wel goedkoper is, maar een moederbord 50 euro duurder is.

Ik denk dus dat dit wel ongeveer het beste is voor een game pc wat je kan halen voor 1200,- (1100,- en later 1100 erbij)

Ik ga trouwens voor assemblage omdat ik dat prettig vind + dat het dan zeker in 1 x binnenkomt + dat ik dan garantie heb van 1 jaar

Ik hoop dat het ook hier wordt goedgekeurd(andere fora wel:))

VOeding is ook wel genoeg denk ik

11. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, mijn welgemeende excuses dan. Ik dacht dat deze thread bedoeld was om ook de mensen met wat minder kennis in PC land te helpen bij het aanschaffen van een leuke machine. I guess I was wrong, ik zal dan ook stoppen met het posten van systemen.

12. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is ook zeker de bedoeling van deze thread, maar we hebben je al vaak genoeg advies gegeven, er is niet echt veel wat we nog kunnen zeggen. Ik zeg, wacht totdat je het geld bij elkaar hebt, meld dat dan hier, dan stellen wij twee systemen samen van dezelfde prestaties. Eentje alienware, eentje 'normaal'. Het prijsverschil zal dan bepalen wat je voor design over hebt. Deal?

13. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    @ TheProf82: Voeding is genoeg, maar je zal weinig (tot geen) marge meer hebben om er wat bij te steken.

@ Leroy: Het is hier inderdaad om mensen te helpen. Ik begin ook te merken dat de hulpvaardigheid hier wat achteruit gaat, maar in sommige gevallen kan ik het ook wel begrijpen.

Jij ligt hier al een aatal pagina's systemen te posten (met een hoop overbodige info) die een scherm lang zijn. Dat is op zich nog niet zo erg, daar dient deze thread immers voor. Maar het is zo dat al die systemen zo goed als niets van elkaar verschillen en bovendien ga je de pc pas kopen binnen een aantal maanden. Tegen die tijd zouden de nieuwe generatie grafische kaarten moeten uitkomen, dus ik hoop dat je begrijpt dat het een beetje nutteloos is dat je hier systemen ligt te posten.

Als je meer wilt leren over pc's is het het beste dat je artikelen gaat lezen en benchmarks gaat bekijken. Natuurlijk kan je hier best wat vragen stellen, maar niet elke keer dezelfde of een vraag waarop je gemakkelijk het antwoord zelf kan vinden (hé Ryan23 :p) ;).

14. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke prima. Maar ik wil over uiterlijk 2 maanden een PC hebben staan voor een budget van 3000-4000 euro. Kweet niet wat er in 2 maanden tijd nog uit gaat komen in de tussentijd, maar dan heb je vast een richtlijn.

Het hoeft ook zeker niet een Alienware te worden, ik zeg alleen dat ik verliefd ben op het design van die dingen. Hier thuis speel ik Prey op max en een resolutie van 1280x1024 op de Dell XPS400 van m'n pa, het hoeft ook geen Dell te worden maar ik bedoel alleen te zeggen dat ik geen slechte ervaringen heb met kant-en-klaar systemen. Dat er voor minder geld meer te krijgen is als je zelf iets samenstelt geloof ik achter mekaar, maar voor een leek als mij is dat onbegonnen werk.

Even over die monitor kwestie....ik ben inmiddels mijn 26 inch LCD HDTV gewend als het gaat om het kijken naar een beeldscherm. De max. resolutie wat ie aankan is 1366x768, ik geloof best dat monitoren nog hogere resoluties halen maar qua grootte is het voor mij gewoon een stap achteruit wanneer ik een 19 inch monitor zou nemen. In hoeverre is het verstandig om straks eventueel bakken met geld uit te geven aan een, laten we zeggen, 24 inch breedbeeld monitor....als ik dus eigenlijk al de beschikking heb over een 26 inch scherm. Ik sluit weleens onze laptop op die TV aan, en alles ziet er gewoon strak uit hoor.

@ Pegas : Ik wil me best meer verdiepen in de materie achter PC's, maar ik heb geen flauw idee waar ik zou moeten kijken. Begrijp ook dat 9 van de 10 termen waar jullie (en websites) mee smijten, mij TOTAAL niks zeggen. Wat jullie dus als overbodige info zien, is in mijn ogen niet meer dan een extra stukje van de grote puzzel....en ik vermeldt ze gewoon, omdat ik niet beter weet.

15. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Onbegonnen werk? Wij stellen precies samen welke onderdelen je nodig hebt, het enige wat je hoeft te doen is ze in je winkelwagen te gooien op Azerty, voor 35 euro een assemblage erbij kopen, en je systeem wordt kant en klaar afgeleverd, net zo kant en klaar als een alienware pc.

En als je over 2 maanden iets wilt, is het, sorry, niet mogelijk om nu al iets te zeggen over wat je nodig hebt, omdat prijsverlagingen en nieuwe onderdelen in deze markt wekelijks de 'beste pc' voor 'dat en dat budget' compleet veranderen.

Ik had 2 maanden geleden een 1200,- kostende pc samengesteld, en het enige wat nog hetzelfde is met het systeem wat ik uiteindelijk koop is de voeding, case en de writer8) .

Wacht aub geduldig af, ondanks het lastig is, en als de tijd rijp is, laat ons dat het vuile werk maar doen:)

16. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Wow wat ben jij van plan :9 Project ;)

17. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hou op hou op want, ik word er gek van 8) :+

18. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Hij is van plan een meesterlijke pc te kopen, maar aangezien hij nog niet precies weet of het wel of geen alienware/ander dure design pc wordt, en omdat hij nog niet (al) het geld heeft, moet ie(samen met ons) nog even beslissen wat het beste wordt:)

Maar het zal zeker een mooie pc worden:thumbs:

19. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    We gaan ons best doen ;) Ik moet er nu vandoor, spreek jullie later ! :)

20. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    AuroraAuroraAuroraAuroraAuroraAurora:+

Nu weet ik waar dat vandaan kwam ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina