1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Een zeer duidelijk voorbeeld van de onnodige info zijn de dingen die je niet gaat kopen. Als je die dinger er zou uit halen is de minniscuul probleempje al gewoon opgelost :).

Goede sites voor wat te leren en benchmarks te bekijken zijn:
    Tweakers
    The Guru of 3D
    Firingsquad
    Anandtech
    Xbitlabs
    Madshrimps
    ...

Ook handig zijn deze en deze FAQ's die zijn gemaakt door "gewone" forumgebruiks van het Telenet Games forum. Natuurlijk zijn er nog andere sites die wat uitleg geven en je hebt ook nog altijd wikipedia :p :).

Laatst bewerkt: 19 jul 2006
  2. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    @Z3R0: vergeet het om je PC aan te sluiten op je HDTV. Al helemaal als je een PC wil met dikke SLI-opstelling want dan staat je PC voor de helft van de tijd uit zijn neus te vreten omdat je "maar" 1300-resolutie hoeft aan te sturen. En volgens mij heb ik ook al alternatieven gemeld voor een mooie monitor, die niet bakken met geld kost en wat qua resolutie gewoon beter is dan je HDTV.

De rest/algemeen: ik zie ook dat de hulpvaardigheid hier iets afneemt en daar doe ik zelf ook hard aan mee. Het lijkt mij namelijk niet handig, op geen enkel moment, om voor een onderdeel/PC alles voor te kauwen; dat kan je PC-boer op de hoek ook. Essentieel is om veel te lezen, ongeacht of je een hele PC koopt of een USB-kaartje; Google is je beste vriend! Begrijpend lezen is nog belangrijker; elke jojo kan naar de winkel rennen en 2GB RAM kopen en daarna hier komen posten dat de PC langzamer is geworden (omdat je niet hebt gelezen over CAS-latency en overige specificaties).

En zoals ik al eerder vandaag heb aangegeven: prijzen fluctueren met de dag. Als je NU iets voor 2000 Euro uitzoekt, kost het over 2 maanden nog maar 1700 Euro. Eerst sparen en dan pas vragen/kopen is simpelweg de beste manier om een duidelijk, snel en onderbouwd antwoord te krijgen.

3. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Vanaf het eerste deel van deze thread was ik vaak te vinden in deze hoek, maar vanwege m'n werk en studie heb ik deeltje 6 zo'n beetje gemist :).

Ik ben hier dan wel niet zo actief aanwezig geweest, maar wel dagelijks even de thread doorgelezen. Ook ik merk dat de hulpvaardigheid aan het teruglopen is en dat is jammer, want dat maakte de vorige delen juist zo gezellig en interessant om te volgen.

Dat sommige members zelf wat meer onderzoek zouden kunnen plegen ben ik met een ieder eens. Vragen zoals 'welke videokaart is beter, kaart a of b?' kunnen wat mij betreft ook achterwege blijven, dat is iets wat men zelf heel eenvoudig op kan zoeken op het internet. Als men aan de hand van reviews of testen nog vragen heeft, zijn ze van harte welkom. Maar dit heb ik al eerder aangegeven een paar pagina's terug.

Laten we in ieder geval niet vergeten dat het in de eerste instantie een Xbox forum is, waarvan een subforum is toegewijd aan PC hardware. Het is geen volledig PC forum ala Tweakers of Hardware.info. Dus laten we het hier nou niet zo serieus gaan maken zoals het elders gaat.

Prijzen van producten veranderen op een dagelijkse basis, en dat verschilt weer per winkel. Je kan nu in principe best een systeem samenstellen dat je over circa twee maanden aan wil schaffen. Want wat is er nu werkelijk veranderd over twee maanden? Het moederbord is iets goedkoper geworden, voor de processor kan je voor hetzelfde geld twee modellen hoger nemen, de videokaart is goedkoper geworden, dus ook misschien een beter model haalbaar binnen een budget en het geheugen is weer goedkoper geworden.

Maar goed, we zitten nu wel in een periode van nieuwe hardware en prijsverlagingen, dus veranderd er relatief veel in een korte tijd. Dus is er wel wat te zeggen voor het nu samenstellen van een pc die men over een aantal maanden aan wil schaffen. Feit is wel dat men binnen zijn budget een systeem kan samenstellen dat op het moment dat het geld daar is, slecht 'geupdate' hoeft te worden. In de voorgaande delen is dit nooit een obstakel geweest om iemand te helpen.

4. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    @Arjan: ik denk/hoop dat dit topic een stuk leuker wordt om te lezen als inderdaad alle speculatieve vragen "redelijk streng" worden gemodereerd waar nodig. Daardoor kunnen de hardware-kenners betere en uitgebreidere antwoorden formuleren voor mensen die echt weten wat ze willen maar toch nog de puntjes op de i van de details willen hebben. En hierdoor kan de rest ook nog wat opsteken van een aantal vaktermen als ze aan bod zijn gekomen en dan ook zelf een betere beslissing gaan nemen op een later tijdstip.

5. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Dat ben ik met je eens :)
    Aan de slag dan maar! :b:

6. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha... :lol:

Jij modereert en ik reageer wel.:thumbs:

7. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    OCZ2P8001G

Ik heb geen review kunnen vinden, sorry. Is dat geheugen goed genoeg voor Am2 dual core?

8. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    http://www.3dxtreme.net/index.php?id=oczddr26400xtc4
    http://www.bytesector.com/data/bs-article.asp?ID=621&page=3
    http://www.3dgameman.com/vr/ocz/ocz_pc26400el/written_review_03.html
    http://www.techpowerup.com/reviews/OCZ/PC2-6400PlatinumXTC/4
    http://www.cluboc.net/reviews/memory/ocz/pc2-6400_platinumXTC/p3.htm

En ja, het is 800MHz geheugen en pas dus goed bij een AM2 CPU.

*edit*
    Ik zie nu pas dat sommige reviews gaan over de voorloper van dit geheugen. De specificaties van je geheugen staan op http://www.ocztechnology.com/products/memory/ocz_ddr2_pc2_6400_platinum_dual_channel en dat voldoet zonder problemen aan AM2-specs; het is mooi & snel CAS4 geheugen alhoewel ik je aanraad om voor de OCZ2P8002GK te gaan (2x 1GB matched pair).

9. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, ik heb echt gezocht:emo:

Als ik hierop google krijg ik alleen maar prijsvergelijksites, echt irritant. Maar wel bedankt, ik vind het altijd nogal ingewikkeld met dat ddr2 geheugen, je moet volgens mij op veel meer dingen letten dan bij normaal ddr geheugen.

Als je had gelezen(kan iedereen gebeuren), dan had je kunnen zien dat ik pas 10 dagen na deze pc geld heb voor de 2e gig, en ik hem echt zo vroeg mogelijk wil. Vandaar nu nog maar 1 gb

10. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    @TheProf82: het belangrijkste voor de nieuwe CPU's is de CAS-latency t.o.v. de FSB. Tot 800MHz ben je het beste uit met CAS4 (en heb je een procentje of 10-20 voor overklokken over). Boven de 950MHz kan je beter overstappen op CAS5.

Let even heeeel goed op wat je moederbord slikt want met de nieuwe iNtel 96x-serie zitten daar ook weer verschillen in.

11. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het wel goed zit met de asus m2n-e

12. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is inderdaad een heel fijn bordje; lekker compact maar met veel features. Single-card setup zo te zien?

13. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Jep, 1x de asus x1900xt, voor het nodige game-werk. Je kan tegenwoordig voor 1200 euro echt mooie pc's samenstellen8)

14. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey ik heb mezelf wat meer in de materie zitten verdiepen zoals je zei, en na jouw genoemde configuratie te bekijken in combinatie met het prijskaartje en als ik dat ga vergelijken met de systemen die ik had samengesteld....dan denk ik toch ook wel dat het design van de PC me wat meer gestolen kan worden :eek: 8)

Als jouw genoemde systeem op 3700 euro incl. BTW neerkomt dan kan ik nog 19% van de prijs eraf halen, als ik mijn vader het apparaat laat bestellen that is (heeft eigen bedrijf). Als ik dan ook nog overweeg mijn HDTV te verkopen om zodoende plaats te maken voor een breedbeeldmonitor die een veel hogere resolutie aankan....dan heb ik het geld best redelijk snel bij elkaar, of kan ik zelfs nog boven die 3700 euro gaan zitten uiteindelijk :eek:

Sorry dat ik zo eigenwijs was mensen, maar ik wil het design van de Alienware best inruilen voor een bak waar ik gewoon veel meer mee kan. En ook voor een zelfsamengestelde PC zullen er toch wel leuke/aparte behuizingen te vinden zijn neem ik aan ? Ik laat het jullie hoe dan ook weten als ik voldoende geld bij elkaar gesprokkeld heb en klaar ben voor de aanschaf, dan mogen jullie me gaan helpen met de definitieve keuze ! :cool:

Laatst bewerkt: 20 jul 2006
  15. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Heb totaal geen verstand van behuizingen, maar voor 100,- heb je al een prachtige behuizing!

En sorry, maar er is geen snellere pc dan dat verkrijgbaar, LOL!

DE E6800 is de snelste processor tot nu toe(nog niet eens uit, volgende week), de 7950GX2 in SLI is dus 4 videokaarten, meer bestaat nog niet:)

2 GB RAM is ook veel, er is niets wat meer echt goed benut:)

Sorry, je kan misschien iets meer HD ruimte nemen ofzo, maar kwa kracht is er niets snellers, 8)

16. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Zoals ik al eerder zei worden er ook Alienware look-a-like cases verkocht. De een al wat beter dan de anderen. Maar je kan het best eens wat rondneuzen in shops (staan er genoegn op pag. 1) want cases zijn in alle soorten en maten verkrijgbaar :).

17. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    Oh mijn god wat heeft die paradox een budget. Weet je hoe een vette auto je daar van kan kopen, en dan heb je NOG geld over voor een normale PC 8)

18. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk anders naar behuizingen van Coolermaster of Thermaltake, zijn ook erg mooi.

19. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Mensen die niet weten of twijfelen welke dual core CPU het beste:
    Op Xbitlabs is een artikel verschenen waar ze (bijna) alle dual-core desktop CPU's testen.

Laatst bewerkt: 20 jul 2006
  20. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha lol :+ Nee maar ik heb m'n rijbewijs toch niet en heb sowieso vrij weinig met auto's, dus die vlieger gaat voor mij niet op ;)

On-topic : Nee das mooi, dan wacht ik gewoon ff op die nieuwe processor he :) In de tussentijd eens rondneuzen voor behuizingen van verschillende merken, de rest wat in dat lijstje stond was vrij duidelijk. Ow die 23 inch Viewsonic breedbeeldmonitor die jij aangaf MAX, die kon ik niet terug vinden op de site van Azerty. Wel eentje die erop leek, maar dat was een ander model en die had niet de 8 ms reactietijd die jij aangaf, wel 12 ms overigens. Mja details, we kijken straks wel verder.

Laatst bewerkt: 21 jul 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina