1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    is een mooi systeempje, genoeg ram en goede processor, alleen wat weinig schijfruimte, wat voor grafische kaart zit erin?

2. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    geen :+
    maar wat kost tegenwoordig nou een 80 á 160 gb schijf , bijna niks meer.
    en een goede budget videokaart :+
    ik kan altijd nog een 1 gb bankje erin zetten dan heb ik 2000 mb ram :eek:
    beetje overbodig dan he

Laatst bewerkt: 22 jul 2006
  3. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    ik ben op zoek naar een nieuwe monitor voor mijn PC. Mijn budget is (maar :'-() maximaal €200,-

Geen idee waarom, maar ik heb het liefste een breedbeeldscherm. Ik heb zelf natuurlijk al wat rondgekeken, en deze 3 heb ik tot nu toe gevonden

Iiyama ProLite E1900WS-1 €229 (die €29 probeer ik nog van ouders los te peuteren :D)

Acer AL1916WS
    €219,- (die €19 probeer ik nog van ouders los te peuteren \o/ )

V7 L19WA €179,-

welke is het beste? of zijn er andere modellen die ik over het hoofd heb gezien?

ik ga het gebruiken voor: Internet, Games, Xbox 360, Tekstverwerken... ehm...alles dus :9

4. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb een iets ander systeem in gedachten dan eerder in dit topic:

-Antec Sonata Lifestyle II
    -Asus P5ND2-SLI
    -Pentium D805
    -Corsair TWIN2X 1024-5400 CAS4 Dual Channel
    -Samsung Spinpoint SP2504C (250GB)
    -Asus GeForce EN7600GT/2DHT 256MB
    -NEC ND4570 (CD/DVD-brander)
    -NEC 3,5" diskettestation
    -Logitech S200 (speakers)
    -Logitech Desktop Cordless EX110 (Toetsenbord+muis)
    -Linksys WiFi G-adapter
    -Fujitsu-Siemens T17-2 (TFT)

Heeft iemand hier nog op- of aanmerkingen op?

Laatst bewerkt: 22 jul 2006
  5. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    ik zal inderdaar hierop de antwoord willen weten welke de beste is, want ik zoek ook voor nieuwe een nieuwe beeldscherm (ook het liefst een breedbeeld :)) omdat me 15'' packardbell dood is :mad: !

6. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Ik heb op mijn stage een half jaar gewerkt met een Acer 1916ws op m'n bureau. Beviel me echt uitstekend. Enja, ik zou persoonlijk gaan voor de Acer :)

Ik meen nu niet dat die de beste is hè ! Maar mijn ervaringen zijn gewoon top.

7. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Oke mischien heb je hier wat aan , ik denk zelf best nog wel veel want :
    de V7 kan je voor 166 euro zien te krijgen
    de Iilyama voor 214
    de acer voor 198
    niet zoveel maar dan hoef je die euro's mischien niet eens echt te vragen aan je ouders.

Er staan bij 2 monitoren een review wat natuurlijk handig is , maar ik denk dat je kwa specs er ook wel uit kan komen.
    Hopelijk heb je er wat aan.

DE IiYama ProLite E1900WS-B1 ZONDER REVIEW
    DE ACER MET REVIEW
    V7 L19WA MET REVIEW

/Mod Iets minder 'vet' s.v.p. ;), is niet echt nodig. ~Arjan
    sorry :eek: tis toch vet zo''n reactie met zoveel moeite ;)

Laatst bewerkt: 23 jul 2006
  8. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    ik vind wel vet :9

die V7 lijkt me niet zo (weet niet waarom }:] ) dus ik kies tussen de Acer en de IiYama. Denk dat ik dan voor de IiYama ga, want die heeft én een beter Contrast Ratio(700:1) en betere Responsetijd (5ms) en is lichter (4,5kg :9 )

9. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    hmm de acer trekt me tot nu toe nog het meeste aan (design, en McSparkle met zijn ervaring helpt natuurlijk daaraan mee :9)

maar nu ben ik deze tegengekomen. Volgens mij is het enige verschil met die van de vorige pagina, dat deze DVI heeft... Is de beeldkwaliteit met DVI zoveel beter dan met een normale VGA (d-sub) aansluiting? Of is dat iets waar ik niet echt op hoef te letten? (mss heeft het effect als ik 360 games erop wil gaan spelen?? )

zit in de zelfde prijsklasse als die andere: http://tweakers.net/pricewatch/131946

10. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke hartstikke bedankt voor de info weer :) Ik zal de naam van die Radeon kaart onthouden en daar tezijnertijd eens voor rond gaan kijken dan. De rest van de onderdelen van die Informatique PC zijn volgens mij wel dik in orde....maar ook misschien daarin nog wat kleine wijzigingen tezijnertijd.

11. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    @ Leroy: Oops, iets vergeten. De 7950 GX2 in SLI wordt dus meestal voorbij gestoken door een X1900XT(X) in Crossfire. Dus niet door maar 1 1900 XT(X) :+.

Bovendien hangt het er vanaf wanneer je je pc gaat kopen. Binnen een maand of 2 zal er niet zoveel veranderen, maar eind dit jaar (oktober/december) of begin volgend jaar komen de nieuwe generatie videokaarten ;).

@ monitor mannen: Die Iiyama heeft de best specs en is/was een goed merk voor CRT monitoren. Ik weet niet hoe ze zijn voor LCD monitoren. Acer is ook een goed merk btw ;).

DVI heeft als grootse voordeel (imo) dat het beeld automatisch wordt aangepast aan de grootte van je scherm. Dus geen gekloot meer om je beeld recht te krijgen. Een ander voordeel van DVI is dat het beeld iets scherper is, maar in praktijk merk je er niet veel van vind ik.

12. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja de Crossfire opstelling uiteraard....ik had um begrepen hoor ;) :+

Maar ik zoek het niet om te wachten tot begin 2007 met het aanschaffen van een PC, dat wordt over uiterlijk een maand of 2 denk ik. Als de nieuwe generatie videokaarten uitkomt dan upgrade ik wel een keer ergens in 2007 :thumbs:

13. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
    Mijn pa's TFT'tje heeft gewoon een "auto resize" knopje. 1 druk en het hele beeld wordt perfect verdeelt over de totale oppervlakte. Deze is aangesloten op VGA poort though...

Dat lijkt mij nou niet het grootste voordeel van DVI

14. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Nou, ik vind van wel en er is zelfs geen knop voor nodig :D :+. Maar dan is de iets betere/scherpere beeldkwaliteit het grootste voordeel (en waarschijnlijk het enigste).

15. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
    Analoog, en digitaal signaal zegt je niets ?

16. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    dus DVI is geen reden om een van die andere 3 niet aan te schaffen :) (aangezien het verschil in beeldkwaliteit te verwaarlozen is :D)

Wat ik wel vreemd vind is dat ik maar zo weinig over die Iiyama kan vinden :confused:
    op tweakers zijn er bv. geen reviews voor.

is het soms een té nieuw model :+

|||De stand op dit moment:|||

op 1: de Acer en V7 (de Acer vooral vanwege het design, + de goede ervaringen van andere mensen. De V7 voor de prijs, als ik die neem kan ik gelijk ook die VGA HD kabel voor de 360 meebestellen :9 Maar ik heb tot nu toe maar 1 review kunnen vinden

2: de Mirai, tot nu toe toch vanwege die DVI aansluiting

3: De Iiyama, omdat er vrij weinig over is te vinden. Dus zolang ik nog geen ervaringen weet, weet ik ook niet of die betere specs iets uitmaken :b:

*twijfelt zich een weg tussen alle internet pagina's door

* neemt tabletje voor hoofdpijn

17. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Ja hoor, vandaar ook de betere beeldkwaliteit.

Ok. De videokaart moet iets minder werk doen door dat hij het signaal niet moet moduleren en demoduleren. Maar aangezien de capaciteit van de videokaarten van vandaag (zelfs die van €50) zo hoog zijn, is dat geen enkel probleem meer. Daarom dat ik dat ook niet meer echt als een voordeel bekijk.

18. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    me toekomstige pc (die van me pa ) , is een midi tower.
    Ik wil denk dan een andere behuizing kopen,1 van deze
    NUMMER 1

NUMMER 2

NUMMER 3

ik ga zelf voor Thermaltake Soprano vanwege het uiterlijk , maar jullie hebben er meer verstand van dus voor welke zouden jullie gaan?

19. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    hmm je heb de zelfde smaak als mij :D :thumbs: :9 , ik ben voor de Swing gegaan en die bevalt me heel erg goed, ik vind ze allemaal mooi maar de swing was het goedkoopst :+

20. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    dacht ik al :9
    maar met zwart kun je veel kleuren combineren en ziet er luxer uit vind ik .
    als je een witte kast heb met rode of blauwe neon vind ik persoonlijk niet mooi.
    maar ik vind die swing ook wel erg mooi 8)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina