Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Edris

    Edris Gamechick

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    0
    ja omdat je tijdens je instal maar 1 cd drive hebt. en daar steekt je win al in...

    die dikke servers van HP/Dell draaien niet op windhoos. Ik ken mensen genoeg die die servers onderhouden.

    Er zijn slechts enkele servers die Windows hebben. Maar lang niet allemaal enkel de mainservers. En voor een mappenstructuur is dos voldoende, dees bestaat uit 5 floppy's.

    tenzij jij een dosinstall weet op cd dan mag je me altijd een url doorsturen. Kan ik hier ook gebruiken dan op mijn server.
     
    Laatst bewerkt: 7 jun 2006
  2. MiGilleS

    MiGilleS Green Mile User

    Berichten:
    725
    Leuk Bevonden:
    0
    yo mijn geluid is ook gefixed alleen me mic niet hahahaa :D dus.. euh... :9
     
  3. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Ga je alsjeblieft verdiepen in iets wat je wel weet. Zoals ik al eerder zei; er zijn zat on-board controllers die je niet standaard kan aanspreken met je OS-CD, al zou je 10 CD-spelers in je PC hebben zitten. Daarvoor zal je nog steeds een floppy moeten gebruiken; en dat geldt niet alleen voor Windows-varianten maar dat wist je waarschijnlijk ook al (niet, omdat je het over "win" hebt).

    En als je in mijn profiel had gekeken, had je misschien ook wel kunnen bedenken dat ik iets met servers doe en ook daar is een floppy af en toe nodig en ja, bijna 96% van al onze servers (in totaal 290U) draait op Windows maar "de mensen die je kent" moeten je misschien wat meer voorlichten over het feit waarom een bepaalde server met bepaalde taken een bepaald OS nodig heeft en niet "by default" gaan lopen roepen dat ze niet op Windows draaien. Wij draaien ook servers zonder Windows-OS maar met Fedora Core of een andere *nix-variant maar dat is puur vanwege wat er moet gebeuren op die bakken.

    Mainservers? Zeg dan niks; deze term kennen we echt niet in de ICT en desnoods kan je je licht opdoen op Google... _0/ _0/

    *edit*
    Speciaal voor Edris: ik was MCSE Windows NT, was MCSE Windows 2000; ik ben MCSE Windows 2003, Cisco CCNA, CCEA PS3.0 en CCA PS4.0 dus succes ermee!
     
    Laatst bewerkt: 7 jun 2006
  4. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds langere tijd een HP Pavilion ZD8000 laptop, bij aanschaf heeft de mediamarkt verkopen mij verteld dat er in de case nog ruimte is voor een 2e hardeschijf (2.5 inch uiteraard). Weet iemand met zekerheid te zeggen of dit klopt en welke hardeschijf zouden jullie mij aanraden (qua prijs/omvang/prestatie/snelheid/warmte)

    Bij voorbaat dank
     
  5. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij werkt dat alleen met een Ultrabay-uitbreiding die dan je CD/DVD-speler vervangt.

    Bel anders 0900 - 117 0000 (5 cent per minuut).
     
  6. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik ben van plan om een USB HDD bij m'n iBookje te kopen, omdat ik 'maar' 30GB opslag heb op het moment.

    Ik zag deze bij Informatique.nl staan, en dat leek me wel een goeie.
    Uiteraard wil ik het nog even aan de 'experts' voor leggen. ;)

    [​IMG]
    Toshiba 250Gb Harddisk, 7200rpm, 3.5'', USB2

    Producteigenschappen van Toshiba 250Gb Harddisk
    Opslagcapaciteit: 250 GB
    Interface: High-Speed USB 2.0
    Rotatiesnelheid: 7200 rpm
    Toegangstijd: <8.5 ms
    Buffer: 8 MB
    Afmetingen (B x L x H): 117 x 35 x 206.5 mm
    Gewicht: 1.09 Kg


    Jullie mening?
     
  7. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    @graveheart: ik ben niet weg van Toshiba-schijven. Tenminste, er is weinig over te vinden maar ik kan niet zien welk merk HDD erin zit. Wat mij betreft kan je beter een paar tientjes meer neerleggen en een Maxtor of LaCie kopen. Sowieso de garantie-voorwaarden vind ik beter alsmede de random-read doorvoer is een stuk hoger.

    *edit*
    Ik ken de iBook niet maar zit daar ook een IEEE139-interface op (of FireWire, voor de Nederlanders)? Zo ja, dan zou ik je aanraden om daar ook wat onderzoek naar te verrichten want je USB deelt natuurlijk zijn bandbreedte met overige USB-apparaten terwijl FireWire dat niet doet.
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2006
  8. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Of al gedacht aan gewoon ee HDD te kopen en dan een omhulsel aka enclosure (bv. Icy Box). Komt soms goedkoper uit dan zo'n kant en klare. Ook is het zeer simpel om het in elkaar te steken en dus ook om de HDD te vervangen.
     
  9. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    Laatst bewerkt: 9 jun 2006
  10. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    @ryan23: Geen idee wat je wil gaan bouwen maar ik zou ten allen tijde voor de Seasonic gaan maar ik wil je er wel op wijzen dat 350W vrij snel op is. Gezien je moederbord, denk ik niet dat je er een dikke game-machine van maakt en dan is de Seasonic een briljante voeding ook vanwege de stille 12cm fan.
     
  11. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    ok dan ga ik voor doe SeaSonic, voor moederbord wou ik deze MSI 865PE Neo2-V , maar die is tijdelijk niet meer leverbaar dus neem ik die AsRock, ik gebruik géén dual channel omdat ik niet gelijke MB ram heb (768) dus kan ik dan toch beter gaan voor Asus P4P800-X ?
    Ik ga volgende week zaterdag (17e) de spullen halen, als de MSI 865PE Neo2-V dan nog niet leverbaar is neem ik 1 van de 2 eerder genoemde.

    edit// is het slimmer om deze Seasonic S12-380HB of de Enermax ELT400AWT te nemen dan de eerder genoemde Seasonic S12-330HB
     
    Laatst bewerkt: 9 jun 2006
  12. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    @ryan23: lees nogmaals mijn bericht...:):
     
  13. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    oow te snel geleze, ik wil een budget game pc (low-mid)
    ik heb nu een 2,8 ghz intel celeron, maar die kan ik altijd nog uitbreiden naar een pentium 4 (rond de) 3 ghz. ik heb 768 MB Ram en een leadtek geforce 6200 (alle pipelines geunlocked '8', @ 6600 speeds).

    Ik wil later dus naar de 1 / 2 gig MB Ram, een betere Processor en een andere grafische kaart (7800gs).

    Ik wil dus niet een HIGH-end maar gwn een pc'tje waar je leuk op kan gamen. Dus geen nieuwe socket en AMD of de Intel Conroe processor. Ik wil dus een klein beetje de sterkste socket 478 Pc maken :9
    Met deze kaart die ik nu heb ben ik zeer tevreden en draait fear goed met mooie graphics. (Condemned ook met mooie graphics) en alle hebben een goede frame-rate.
     
  14. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
  15. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Ga je vaak wat uitprinten of is het voor sporadisch gebruik? Want de kosten om een foto mooi uit te kunnen printen zijn vrij hoog en bij regulier gebruik is het slimmer om gebruik te maken van akties van foto-winkels in de buurt waarbij je 50 of 100 digi-pix tegelijk voor weinig kan laten afdrukken.
     
  16. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Wel redelijk maar het is niet alleen om fotos uit te printen maar ook om gewoon teksten en werkstukken mee te printen, maar is die printer een beetje goed?
     
    Laatst bewerkt: 9 jun 2006
  17. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij lijkt heeel erg op http://www.canon.nl/For_Home/Produc...x.asp?ComponentID=306075&SourcePageID=26389#1 en die zou ik dus echt niet aanschaffen voor andere taken dan foto-printen. Als ik naar de extra specificaties kijk, kan je "maar" 360 gewone A4's printen bij 5% zwart-dekking en dat is wel enorm laag in mijn ogen.
     
  18. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet je dan een goed alternatief voor foto's en gewoon beetje dezelfde prijsklasse?
    En wat bedoelen ze met printen op dvd cd?
     
    Laatst bewerkt: 9 jun 2006
  19. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet echt; er is namelijk een aanzienlijk verschil tussen een printer die goed/vaak foto's kan printen en een printer die gebruikt wordt voor werkstukken, guides en andere tekstuele dingen uitprinten.

    Ik zou eens langslopen bij de wat betere fotozaken in de buurt en je daar laten voorlichten of kijk eens op http://forums.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1003
     
  20. auke

    auke Active Member

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey ik ben een tijdje weg geweest maar ik had een dell dimension 2400 (pci) mijn vraag is of er ook pci-Express kaarten in mijn pc kunnen?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina