Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Of de Vento 7700 van Asus, met een vleugje Alienware :+

2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Misschien een Lian-Li mocht je geïnteresseerd zijn om met water-koeling te beginnen?

3. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Kast? CoolerMaster Stacker all the way. Niet in de laatste plaats omdat je videokaarten waarschijnlijk aardig wat warmte genereren en deze kasten bieden een achterlijke hoeveelheid ruimte en koel-mogelijkheden.

4. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    is dat ook een midi tower?

ers staat wel dit :
    maar of dat ook gelijk midi tower zegt ?
    er zit jammer genoeg geen window in :-(

edit
    laat maar het is een big tower

Laatst bewerkt: 25 jul 2006
  5. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Is je al eens verteld in dit topic dat lezen erg "handig" is. Als je een gemiddelde midi-tower vergelijk qua maten met de Stacker-familie, kan je zeer eenvoudig de conclusie trekken dat een Stacker aanzienlijk meer ruimte biedt en zowel in "grote midi-tower" als "big-tower" te verkrijgen is.

No offence maar volgens mij heb ik het de afgelopen pagina's al vaker over deze familie kasten gehad...:):

6. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    ik las het ook op die site maar kon er niet echt uit komen.
    en het is ALLEEN bij de stacker familie, want ik vond deze :CoolerMaster Mystique
    ook niet verkeerd, maar daar kan je geen 9 x 120 mm fans in doen8)8)
    maar ik hou het denk wel bij de Thermaltake Soprano of coolermastr mystique.
    het liefst een kast met veel ruimte,prijs tot 130.-,en window.
    (ik heb geen zin om zelf een window te zagen)

deze vind ik ook toppie ,maarja wel ruimte maar geen window :
    sunbeam tuniq 2

7. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Dat bedoel ik; die standaard midi-towers zijn redelijk klein. Zoals je ziet in de specs van jouw gevonden kasten, zit 'ie vol bij 6 HDD's of je moet gaan werken met adapters om ze in de ruimte te plaatsen van een DVD-speler ofzo. Ik heb nu al 6 HDD's en verwacht komend jaar er minimaal 2 bij te plaatsen; daarvoor ga ik geen nieuwe kast kopen elke keer.

Verder wil ik Z3R0-P4R4DOX erop wijzen dat een goede koeling essentieel is als je een dergelijk systeem met dit weer koel wil houden (aan de andere kant: hoe vaak is het zoooo warm in NL).

Iemand riep trouwens Lian-Li; mooie kasten en goed gebouwd ook. Misschien is het wel heel cool om een PC-V2000 thuis neer te zetten van die fabrikant.

8. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0

Ga ik morgen bestellen:D

(4600+ is afgeprijsd naar 234,-)

9. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    :thumbs: Ga je ermee gamen? Zo ja, neem dan een Logitech G5 ofzo want ik denk niet dat die muis van 6 euro nog wat lang meegaat en lekker speelt.

10. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    wat moet je in gods naam met 8 HARDESCHIJVEN!!
    als je nou 6 x 250 gb schijf heb , heb je toch zat aan ..?
    maar ja , jij gaat voor egt die-hard en neemt het beste van het beste .
    zie je het verschil eigenlijk goed dat een raptor met 10.000 toeren sneller dingen doet dan die van bijv : samsung 250 met 7,200 toeren?

en nog 1 vraagje :eek:
    als ik nou een bigtower koop met window natuurlijk en VEEL ruimte ,kan ik dan uit me midi tower de moederboord zo overzetten , of is i dan te klein(moederboord) waardoor hij niet past?

als dat wel kan ga ik voor een big tower zoeken met window!
    *is aan het zoeken 8)

het wordt deze dan!
    http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=TQXT82&
    4 ventilatoren ! dat wordt hard modden dan (ben wel n00b erin maarja,met tips van ryan23 :9 )

11. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Lego-en met RAID, duh \o/

12. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Nee...

Aangezien ik thuis ook graag dingen doe die op werk aan bod komen, heb ik alleen al 300GB gereserveerd voor studie en dus testen van OS'en en aanverwante programma's. Die hele zooi draait onder VMWare als physical disk dus ben gewoon 300GB kwijt onder Windows.

Daarnaast heb ik 3 smaken Windows op mijn PC staan; eentje voor games, eentje voor ontwikkelen van sites en eentje voor algemeen gebruik.

Verder heb ik ooit eens een paar honderd CD's omgezet naar WAV-formaat; ik hoef je vast niet uit te leggen hoeveel ruimte dat inneemt.

Zoals ik aangaf; binnenkort 2 schijven erbij en daarmee kom ik in totaal op 2TB aan schijven... Nou en; dat is zo op als je je daadwerkelijk interesseert voor bepaalde computer-software.

13. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey bedankt mensen, ik heb al wat leuke cases voorbij zien komen. Die Asus van Arjan heeft wel wat, maar ook die Coolermaster van MAX3400 zag er wel strak uit. Maar natuurlijk liever functioneel dan supermooi :)

Uhm ja een zeer goede koeling lijkt me vanzelfsprekend (dit weer is gewoon asociaal :mad:)....waterkoeling weet ik nog niet of ik daaraan wil beginnen. Nogmaals, als alles straks maar werkt ben ik al dik tevreden :cool:

Ik ga nog eens op me gemak rondkijken, bedankt weer alvast ! :)

EDIT : Wat moet ik me qua kosten voorstellen bij een leuke case + efficiente koeling ? En scheelt het echt zoveel als je waterkoeling gebruikt i.p.v. lucht ?

14. Opgeduveld

Opgeduveld Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou voor een ander scherm gaan, je wilt er extreme op gaan gamen, dan zou ik niet voor 10ms gaan maar meer gaan kijke voor 2ms of 4ms!

Voor de rest top systeem! :)

15. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zulke lage reactietijden bestaan voor zover ik weet nog niet op schermen van een dergelijke omvang. En als ik qua grootte van het scherm (en dus ook qua resolutie) lager ga zitten is zo'n PC config ook overbodig.

Mijn HDTV heeft geloof ik 12 ms reactietijd en daar heb ik ook nooit geen problemen mee gehad (geen ghosting of whatsoever), dus lijkt me niks om me zorgen over te maken :)

EDIT : Na ff te hebben ge-Googled heb ik die PC-V2000 van Lian-Li eens ff zitten bekijken. Ziet er strak uit ! Genoeg ruimte ook voor efficiente koeling neem ik aan ? :) Oh grappig, alle onderdelen zitten er ook nog eens up-side-down in ! 8)

Hmm, denk dat ik niet verder hoef te zoeken....zeer strakke case, en wat ik uit de reviews heb begrepen koelt ie goed genoeg en biedt ie genoeg ruimte voor alles wat ik erin wil hebben. Just to be sure : de koeling zit erbij als ik die case zou willen, toch ? Nja ik geloof het wel, the Lian-Li PC-V2000 it is ! :cool:

Laatst bewerkt: 26 jul 2006
  16. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Nu nog een leuk setje speakers (niet te heavy, 5 speakers + subwoofer gaat sowieso niet passen op m'n kamertje) en ik denk dat ik m'n systeem een heel eind compleet heb :cool: PRICE-CHECK !! 8) :+

EDIT : Ik kan de prijzen van alle exact genoemde onderdelen ff zo gauw niet terug vinden op een (Nederlandse) website. Iemand enig idee wat dit geintje me straks in totaal gaat kosten ? Uitgaande van incl. BTW en winkelprijzen natuurlijk. Ik heb echter een kennis die ook overal aan kan komen voor minder (moet van de week eens een afspraak met hem gaan maken), en via mijn pa hoef ik geen BTW te betalen. Maar een indicatie is wel handig, dan weet ik op hoeveel ik ongeveer moet gaan rekenen :)

Laatst bewerkt: 27 jul 2006
  17. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Die haal ik er later wel bij, ben best tevreden over de standaard muizen. Maar specs zijn wel oke?(2e GB komt er nog bij)

18. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    @Z3RO-P4R4DOX: Neem gewoon een coolermaster stacker. Dat ding heeft een zeer goede airflow en je hebt genoeg ruimte voor al je hardware.

@TheProf82: Waarom neem je een Western Digital-HD? Die dingen zijn luidruchtiger en worden veel warmer als bijv. een Samsung Spinpoint (SP2504C, 250GB voor 75 euro).

19. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke dan wordt het gewoon 1 van die 2, de CoolerMaster ziet er ook wel mooi uit namelijk :) Het enige wat ik alleen nog niet begrepen heb is of de koeling bij de case inbegrepen zit of dat je die apart moet aanschaffen ?

20. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    ''lekker vroeg uit de veren'' :+
    Bij alternate te zien (als het dan gaat om een big tower) krijg je wel een paar case fans erbij, maar niet alle.

edit// en bij die link van Max, als je die Stacker bedoelt.
    Daar zit dus standaart 2 fans bij.
    en is uit te breiden naar 9 stuks :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina