Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ah oke das mooi, eens ff een keer informeren hoeveel van die fans ik dan precies nodig heb en hoeveel extra dat me gaat kosten :) En nee niet vroeg op, gewoon niet geslapen. Klote weer :mad:

2. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat 5 fans op de goede plek en op goede snelheid wel goed zal zijn. (maar dat denk ik he! :+ )

enne, niet slapen :eek: probeer dan 6 uurtje's te pitten zoals mij }:] :9

3. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Neh, ik ga vanmiddag zwemmen met m'n vriendin en wat vrienden dus heb geen zin om me te verslapen :+ Maar goed, das allemaal offtopic geblaat en niet belangrijk 8)

4. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    weet iemand hierop antwoord? :thumbs:

Laatst bewerkt: 26 jul 2006
  5. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    ja normaal gezien wel. de motherboardtray in alle torens zijn hetzelfde en zijn normaal ATX-standaard.

BTX is dan weer een andere versie die eigenlijk beter zou zijn. Maar het nadeel met die moederborden is dat je eigenlijk met nog meer hitte op je grafische kaart zit. Daarom is dit type eigenlijk al voorbijgestreefd en blijft de ATX nog steeds de standaard.

officiële site van thermaltake

Toch maar even vermelden: Indien je moederbord een BTX is (maar waarschijnlijk niet) kan je een BTX upgrade kit kopen. Nadeel is dat de achterkant van je moederbord voor je window zit en je dus geen nut meer hebt aan een window

vergeet niet die kast weegt wel megaveel (16,2Kg)
    chassis is gemaakt uit 1mm SECC, front is aluminium dus niet echt de beste metalen voor een full-tower pc-behuizing

Ik zou eerder voor de coolermaster stacker of de Lian Li (volledig aluminium) gaan, beiden aan 149€

maarja, da's mijn keuze. Het oog wilt ook wat en niet iedereen heeft de moed om er zelf aan te beginnen modden.

6. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    ik wil niet zelf modden,ik wil gewoon met window , en hoe kan je zien of je moederboord atx-btx is?
    en dat i 16 kilo weegt zal me een worst wezen je heb wel meer ruimte

edit
    is het handig om van die computerbladen te kopen.
    ik kan bij de bruna computertotaal 3 magazine'es voor 5 euro kopen , en nog een computerblad ook 3 magazine's voor 7,50

7. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lol, Arjan heeft even voor me uitgezocht wat dit geintje nu ongeveer echt gaat kosten (in een winkel that is, die handige kennis van mijn vriendin spreek ik van de week nog wel :+)....en we komen op ongeveer ruim 4600 euro exclusief BTW uit 8) Ik denk dat ik maar eens een gironummertje ga openen waar jullie dit goede doel van mij kunnen steunen O-) :9

Laatst bewerkt: 27 jul 2006
  8. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    Waar je op moet letten bij aankoop van een case:
    - materiaal dat gebruikt worden. Secc en Staal houden nogal wat hitte vast, dus moet je voldoende koelen als je pc langdurig op gaat staan (ook in idle-mode, dus als je niets doet en screensavertje bolt)
    - de ruimte die je nodig hebt
    - de accessability. Namelijk hoe gemakkelijk het is om je hardware erin te steken. en of je de kabels gemakkelijk weg kunt steken. Je kabels houden veel van de luchtstroming tegen.
    - Luchtstroming op zich. Kijk of die case een goede stroming kan teweegbrengen.
    - Plaats voor je voeding. Sommige voedingen hebben enorm veel kabels eraan hangen, zorg dat je die kabels die je niet gebruikt bijv. boven je dvdplayer kan weg steken zodat ze niet onnodig hangen rond te bengelen. Of dat er plaats bovenaan is dat je de onnodige kabels gewoon kunt samenbinden m.b.v. een elastiekje of strapbandjes.
    - natuurlijk ook je eigen smaak. Het kan best zijn dat de beste case voor je hardware hondslelijk is... Je moet natuurlijk ook altijd op die case kijken.

Die magazines. Tja, het heeft zijn voor en nadelen. Ze zijn best goedkoop tegenover de meeste magazines. (hardware.info kost al rap 15€ per stuk)
    Meestal kan je die reviews en testen van die magazines ook lezen op hun site.
    Dat kost je niets en dan kan je eventueel vergelijkingen doen per magazine/site zonder je hele tafel vol boekjes te hebben liggen en kan je de kernzaken die voor jou belangrijk zijn snel copy/pasten naar je kladblok/word/... en dit eventueel afdrukken en mee naar de winkel nemen.

http://www.hardware.info/
    http://www.pcmagazine.nl/
    http://www.netwerk.be/
    CT magazine
    http://www.computertotaal.nl/
    ...

9. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe lang duurt het nog voordat je je geld binnen hebt?

10. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maandje, uiterlijk anderhalve maand.

EDIT : Krijg zojuist het telefoonnumer van die kennis in m'n handen gedrukt, ga van de week maar eens ff een afspraak met um maken....scheelt me qua totaalprijs iets minder dan de helft als ik mijn vriendin moet geloven :)

11. Opgeduveld

Opgeduveld Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kunnen wij dat nummer ook krijgen? :+

En wat vinden je ouders / vriendin / vrienden ervan dat je zo'n prijzig systeem koop? Verklaren hun je niet voor gek?

12. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    thnx voor de info :thumbs:

-ik vind die kast echt super mooi, en ook al staat me hardware er niet bij dan maar Super veel neon zodat je ogen pijn gaan doen en nix erin zit zitten
    -op dezesite kan je een tut volgen voor kabels wegwerken , dus die zal ik wel volgen.
    -met 4 goede koelers lijkt mij dat het niet ultra warm wordt.
    -over die luchtstroom :de site die je gaf lijkt mij dat het een goede doorstroming heb , van voor naar achter en naar boven , dus het lijkt mij goed geventileerd.

maar 1 ding snap ik niet , dit plaatje [​IMG]
    hoe wil je je dvd/cd driver erin doen of je neon controller als die fan in de weg zit :confused:

13. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :+

Neuh ze hoeven me op basis van deze beslissing niet voor gek te verklaren....dat ik niet spoor is al langer als vandaag bekend dus opzich O-)

14. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    @ grumpiestocean: Als ik me goed herinner kan er van voor maar 1 fan, maar dan wel op 1 van die 3 plaatsen. Als die fan geplaatst is kan je erboven/eronder je drives plaatsen.

15. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Dus je kan hem naar boven en beneden schuiven, ik ga denk binnekort die kast bestellen, mischien deze week of volgennde week.
    Dan gelijk kijken hoe dat erin zit,want anders bestel ik nog wel een fan.
    Hoe meer des te beter:D
    ik kan ook altijd nog waterkoeling erin maken :)

Ik moet eerst weten wat voor moederboord me nieuwe pc heb (me vaders oude pc )
    Moet je dan de kast openmaken of kan je met een handig tooltje checken wat voor moederboord et is ?
    dus atx of btx:)

16. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    in een midi tower altijd ATX of Micro-ATX, nooit BTX volgens mij (alleen voor de towers geloof ik)

enuh Z3R0, mag ik dat nummer ook? of z'n adres :+

17. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    systeem hebben ze van de coolermaster stacker gekopieerd. Je kan dus kiezen om een 120mm fan te zetten (met daarachter plaats voor 3 harde schijven) of je laat die ruimte vrij en dan kan je 3 optical drives steken (wat eigenlijk onnuttig is want het enige wat je nodig hebt voorlopig is een DVD-schrijver, die leest en brandt alle mogelijke... later misschien een HDDVD/BR lezer/brander)

BTX is nog maar amper 2jaar oud dus daar hoef je niet echt zorgen om te maken. Het is waarschijnlijk ATX. De gewone standaard. Tenzij het een P1 of een P2 betreft, die hebben micro-atx borden en hebben maar 6 schroeven.

trouwens vergeet niet die mounting schroefkes onder uw mobo te zetten bij het overplaatsen. Ge zou niet de eerste zijn die zijn moederbord hierdoor onder kortsluiting heeft gehangen... *rolleyes*

18. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lol :+ Je maakt mij niet wijs dat ik de enige ben die mensen kent met verstand van PC's en die ook in die business zitten ;) Gouden Gids ? :9

19. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    ik ken wel iemand, die had zijn pc voor 700 euro, die had ik toen bij alternate samengesteld en kwam ik op het bedrag van 1400 uit :eek: binnenkort maar even een babbeltje maken}:]

20. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wijs :b:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina