Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    FF vraagje tussendoor, ik heb nogal vaak last dat mijn dvdbrander(nec 4571) en dvdspeler niet bij 'deze computer" en in nero zelf staan.

Ik moet dan naar "device manager" gaan en een paar keer op "scan for hardware changes" klikken en dan zijn ze er opeens weer.

Wat kan dit zijn?

Slechte verbinding lijkt me, ide kabel brak ofzo?

2. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Svp hier je vraag opnieuw stellen, om het beetje overzichtelijk te houden!

3. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    ja die kunnen misschien 8Gb aan maar een latteke van 4Gb zal dan wel standaard een hoger snelheid hebben.
    maar ik denk gewoon met wat ram NU beschikbaar is en niet in de verre toekomst...

het is best mogelijk, maar om zoiets op die site te zetten is om het gewoon moeilijk te maken. Stel dat nu zo'n ouwe peer naar de winkel gaat. Ik moet ram hebben van 2GHz...

Laatst bewerkt: 28 jul 2006
  4. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    We gaan wat off-topic maar "een ouwe peer" koopt geen SLI-Deluxe bord als hij een PC nodig heeft om te mailen of een foto van zijn kleinkinderen te zien. En de mensen die een dergelijk bord wel willen kopen, zouden eigenlijk eerst onderzoek doen naar de mogelijkheden.

Dan over het geheugen; ik weet niet of je regelmatig in winkels kijkt, maar 1GB latjes zijn zeer wijd verkrijgbaar, 2GB al wat minder makkelijk en voor 4GB betaal je je voorlopig nog blauw. Oftewel; voor de mensen die het kunnen betalen, is het dus al mogelijk om 8GB in een "gewone PC" te stoppen en dan nog 2 sloten over het houden op het moederbord.

Maar ja, zoals je waarschijnlijk wel bekend is; 4GB of 256MB zijn op dit moment op dezelfde snelheden te koop dus die snelheden zullen voorlopig niet omhoog gaan.

5. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb daarstraks een latteke ram (merk mag ik niet vermelden) in mijn handen gehad van maar liefst 20Gb en die had een fsb van 12000GHz
    was wel maar een prototype maar die werkte wel op hun moederbord met bijhorende CPU.
    Ik heb eveneens een HD gezien van 10Tb.
    en toen ik zei dat ik nog het liefst op mijn P3-700MHz zat keken me eerst zo aan van WTF?!? en toen zeiden ze dat dat toch nog deftige bakskes waren die meer kunnen wat sommigen denken (maar niet qua gaming ofzo)
    trouwens hebben die hun hele research gedaan op P2 computers met Linux

Ik ben niet degene die ooit zei: "640Kb ought to be enough for everybody"...

En ja ik heb al pc's moeten samenstellen voor ouwe peren met SLI-moederborden. Omdat die willen dat ze achter 10j nog gemakkelijk een stuk kunden vinden en liefst niet elke 5j naar de winkel moeten voor een onderdeel. Hoe denk je dat het komt dat ik nog steeds P1-P2-P3 pc's moet repareren. Die dingen gaan na 15j ook nog niet kapot hé.

6. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    ff off topic vraagje :cool: , , soms is me het heel vaag met typen, dan typ ik een letter vóór een andere letter en dan gaat die letter weg en word die vervangen met die nieuwe letter... is er een sneltoets om dit weg te krijgen? :mad:

Laatst bewerkt door een moderator: 29 jul 2006
  7. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Zullen we er maar vanuit gaan dat er op vrijdag in Belgie een biertje teveel wordt gedronken?:):

En dan even voor de mensen die nu vraagtekens gaan stellen waarom ze van mij dan andere produkten kregen aangeraden; 20 is geen binaire waarde en is dus ook geen rekenwaarde of produktie-mogelijkheid voor PC'.s Evenals HDD's van x aantal TB; de grootste platters zijn 250GB op dit moment dus ook daarvoor hoef je niet te Googlen om de genoemde HDD niet te kunnen vinden.

En gezien de levensduur van een x aantal PC-onderdelen (wet van Moore) en de verplichte wettelijke replacement-policy in een aantal landen, is het onmogelijk om na 3 tot 5 jaar nog een nieuw of vervangend onderdeel te vinden via de fabrikant voor een oudere PC.

@ryan23: dat is geen vraag voor dit topic, maar toch een kort antwoord: de Insert-toets 1x indrukken en dan nogmaals proberen?

8. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    300, 320, 400, 500 en 750GB bestaan al.

9. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Dat ontkent toch niemand?

Een HDD bestaat uit platters en heads... Een HDD kan meer dan 1 platter bevatten en ook meer dan 1 head maar om het efficient te houden is 4 platters het maximum en daaraan verwant een maximum van 8 heads (1 om te lezen en 1 om te schrijven per platter).

10. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    En tot hoe groot gaat 3,5" op het moment (lees xb360 hd)

11. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Oh. Ik dacht dat platter een of ander beligisch woordje was:lol: 8)

12. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Een XB360 HDD is 2.5" en die gaat op dit moment tot 160GB. De oude XB had wel een 3.5"

13. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    3,5" is normaal formaat? Wat ook in pc's zit zeg maar? Want zo één zat in de xbox 1 (normaal formaat)

ja dus

Laatst bewerkt: 29 jul 2006
  14. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    ik wil binnenkort paar nieuwe / meer koelers aanschaffen om alles wat koeler te maken.

Op mijn CPU zit een 70mm fan, die wil ik met een adapter vergroten naar 80mm en dan deze fan erop zetten.

Zal mijn CPU dan nog voldoende gekoelt worden en is die fan daar dan goed voor? Want ik heb nergens kunnen vinden wat voor ''CMF'' (m³/h) en / of ''RMP'' word aangeraden voor een Cpu. :)

15. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    @ryan23: zoals altijd; vermeld even duidelijk wat voor onderdeel je al hebt wat je wil uitbreiden want na je, excuse me, twijfelachtige posts over wat je nou wel en niet ging upgraden, denk ik dat weinig mensen nou precies weten wat er in je PC zit.

Heb je zelf al gezocht op de site van de CPU-fabrikant hoeveel CFM (cubic feet per minute) de standaard-koeler levert want zolang je meer CFM kan vinden bij een andere fan is het RPM (revolutions per minute) niet van belang!

*kleine edit*
    Als je al had gezocht op reviews voor de Celeron-koelers, is het in mijn ogen niet waard om extra geld te steken in een andere fan behalve dan een mogelijk lagere geluidsproduktie want echt veel koeler worden ze niet op luchtkoeling. Ook niet met de duurdere Zalman's of iets dergelijks.

Laatst bewerkt: 30 jul 2006
  16. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    niet voor die Tek gaan. waardeloze fannekes voor dat geld. er zijn veel betere op de markt. en met zo'n adapter werken. tja, ik vind dat je beter kan kijken naar een deftige koeler met een fatsoenlijke blok om te beginnen en dan zoals Max3400 zegt een fan met voldoende CFM.

@Langejan: er zijn al 3.5" HD's te krijgen tot 750Gb tegen een kostelijke prijs. Voor een 300Gb betaal je ongeveer 120€. Voor een 500Gb iets van een 350€
    De X360 HD's zijn laptop size en voor een 60Gb betaal je ongeveer 130€ tot hoe hoog je al kan krijgen weet ik niet. Ik denk 160Gb.

17. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    Me processor dus ook die koeler komen uit een packard bell pc, van Intel.

info over de CPU:
    CPU Specifications
    Manufacturer Intel
    Type Celeron (Northwood, 0,13 Micron)
    Model SL77V / SL77T
    Clock Speed 2.8 GHz
    Front Bus Speed 400 MHz
    Cache 128 kB
    Socket FC-PGA 478
    Stepping core D1
    Maximum temperature 75°C
    Maximum power dissipation 69 W

Op de intel site kan ik niks vinden over de koeler die er bij zit en packard bell site ook niet. Ik weet alleen dat de koeler nu een max heeft van 3800 RPM, maar zoals je al zegt hoe meer CFM hoe beter.

edit// ok, dan zoek ik wel ff verder voor een andere merk, en mss dan een mooie die ook 70mm is. welke merken koelers zijn aan te raden? Ik d8 zelf iets van een Papst of een Sharkoon.

18. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Een Northwood Celeron hoef je niet extra te koelen. Als je regelmatig de standaard-koeler controleert of er geen overbodig veel vuil in hangt, ben je een hele grote jongen als je 'm constant boven de 60 graden kan krijgen bij normale omstandigheden (zeg, kamertemperatuur tussen 18 en 22 graden).

Spaar je geld en als je toch wil koelen is het een slimmer idee om te kijken of je nog een 120mm fan-uitgang hebt in je kast en daar een IBL-fan te monteren (zonder ledje, dat wel) maar die zijn erg stil, hoge CFM en trekken goed de warme lucht uit je PC.

19. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    laatmaar, ben er al uit. thnx guys :)

20. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221

Ik heb een prescott P4 3,2ghz en met mijn zalman cnps7000b alcu krijg ik de cpu toch zeker 15 graden koeler dan met de standaard fan+blok die erop zat...

Zelfde geldt voor mijn gpu, helpt wel degelijk

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina