1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Thank God, ik zou in dat ander wormvormig aanhangsel geen diskette in willen steken (eigelijk niets) :x.

Maar het blijft nog steeds handig zo'n diskettedrive. Ik gebruikt het nog redelijk vaak om toe te geven :D.

2. Baron van Neemwegge

Baron van Neemwegge Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hopeloos verouderd man}:]

3. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik hem alleen om over te geven:lol:

4. Opgeduveld

Opgeduveld Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Help!

Mijn PC word heel erg traag als ik een dvd aan het uitpakken ben, ik ben dan alleen maar muziek aan het luisteren en aan het chatten..
    Zijn er nog andere programma's waarmee je .rar / .zip kan uitpakken, ik heb winzip nog niet geprobeerd..

Hieronder vind je mijn specs
    AMD Athlon(tm) XP 2400+ (2.0Ghz)
    1,50 GB Geheugen
    Radeon 9800 Pro videokaart
    120GB Ide hardeschijf

5. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    @ Opgeduveld: Verkeerd topic
    en wat bedoel je met een dvd uitpakken? Ruikt naar iets illegaal.

Misschien iets voor in de startpost?
    Een lijst van merken voor voeding onderverdeeld in 5 tiers (van goed naar slecht).

Laatst bewerkt: 31 jul 2006
  6. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Dit is eigenlijk niet de geschikte thread voor je vraag, en er zit een illegaal luchtje aan. Maar zo'n proces vraagt nu eenmaal veel van je harde schijf, en relatief veel van je processor. Dus het is niet zo gek dat je PC dan trager wordt.

@Pegas,

Bedankt voor de link, zal hem er even bijzetten :).

7. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    ff een vraagje, is het handig / slim / helpend om een PCI slot fan de kopen en die onder je vid card te zetten zodat die meer / beter gekoeld word?

alvast bedankt!

8. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Begrijp ik hieruit dat het toch niet zo'n hele slimme zet is van mij om die samengestelde PC van enkele pagina's terug te kopen voor al dat geld....als ik kijk naar de processor en straks Windows Vista ? :eek:

Of is dit een onnodige paniek reactie en kan ik straks op mijn PC gewoon fatsoenlijk Vista draaien ? :+

9. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    PC zal Vista gemakkelijk aankunnen ;).

@Ryan23: Ik heb gehoord dat het help, maar hoeveel weet ik exact niet.

Laatst bewerkt: 1 aug 2006
  10. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha oke mooi :b:

11. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Vista zal geen probleem zijn, die kan je makkelijk draaien :).

Tja, over een maandje of 6 á 9, komt AMD waarschijnlijk met een tegenhanger van Intel's Core Duo processoren op de markt. En Intel zit in de tussentijd ook niet stil. Verder zullen er dan naar verwachting DirectX 10 videokaarten te koop zijn.

Ik ben inmiddels ook weer toe aan een nieuw systeem, maar ik wacht het voorlopig nog even af. Ik ga rond maart '07 wel weer eens kijken :b:

12. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    ok ty, dan ga ik er toch maar eentje aanschaffen voor die €12,- :)

13. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Met andere woorden, als je er niet tegenkunt dat je pas gekochte systeem na een paar maanden alweer verouderd is moet je gewoon nooit iets kopen 8)

Nee maar ik snap het punt. Voor mij is het gewoon een kwestie van de knoop doorhakken en straks gewoon kopen wat ik wilde kopen voor het door mij samengestelde budget zodra alle onderdelen beschikbaar zijn. Ik mag er wel vanuit gaan dat ik voor dat bedrag wel ff vooruit kan 8) Upgraden naar Vista en een DirectX10 videokaart komt ergens in 2007 wel aan bod denk ik dan.

Een dingetje nog waar ik een vraag over heb. Ik heb begrepen dat op het moederbord wat ik wil hebben PCI-E x16 sloten te vinden zijn. Van een vriend van mij begreep ik echter dat het ook niet zo gek lang meer duurt voordat PCI-E x32 beschikbaar is....kweet niet of dat waar is hoor, en binnen welk tijdsbestek we dan praten, maar is het niet verstandiger om daar op te wachten dan ? :eek:

14. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Nee, maar dit moment is een uitzondering omdat er begin volgend jaar een nieuw OS én en nieuwe Direct X uitkomt. En dan uit 2007/begin 2008 heb je natuurlijk de quad-cores CPU's :+.

@ Arjan: als ik jouw was zou ik wachten op de 2de generatie DX10 kaarten. De 1ste kaarten gaan de DX10 effecten waarschijnlijk toch niet tegen een super goede framerate kunnen weergeven zoals je waarschijnlijk weet.

@ Leroy: PCI-E 32x? Nog nooit van gehoord, tenzij van die SLI/CF moederbord waarbij beide PCI-E sloten daadwerkelijk op 16x werken i.p.v. op 8x zoals bij de gewone/goedkopere SLI/CF moederborden. Dat wordt dan meestal in het moederbord zijn naam verwerkt door er 32 achter te plaatsen (bv. Asus M2N32).

15. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm oke, nja laat maar....just wondering :)

En ja, wegens omstandigheden heb ik toch het liefst zo snel mogelijk een eigen PC staan. Een maand, 2 maanden wachten gaat nog wel....maar ik weet van mezelf dat ik het niet ga redden te wachten tot begin 2007 als Vista/DirectX10 kaarten uitkomen, ookal weet ik in mijn achterhoofd dat dat idd wel verstandiger is.

Maar als ik het goed begrepen heb is mijn PC straks gewoon probleemloos up te graden. Dat Asus moederbord uit mijn config had bij de specs staan dat het ook voorbereid is op de toekomstige multi-core CPU's, en een DirectX10 videokaart + Vista koop ik wel zodra ik echt merk het niet meer met mijn huidige config te kunnen redden. Maar ik neem aan dat je met een dual-core processor + Windows XP + dikke DirectX9 videokaart(en) voorlopig nog wel ff vooruit kunt ;) Mja, als jullie vinden dat ik toch stom bezig ben moet je het gewoon zeggen hoor :+

16. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Je zal het waarschijnlijk nog wel een paar jaar kunnen trekken met die config :). Alleen ga je niet kunnen genieten van de speciale DX 10 effecten.

17. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    hoe duur gaat zo'n kaartje kosten ??
    ben wel nieuwschierig

18. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Dat geneuzel over Vista en DX10; er zijn al tientallen huidige GPU's die zowel DRM-media als DX10 ondersteunen met volledige Windows Aero-functionaliteit. Dus als de bangmakerij over Vista en "je moet een nieuwe kaart kopen" even achterwege kan worden gelaten?

Zowel op de site van Ati als NVidia staan lijsten met GPU's die al DX10-compliant zijn en die kaarten zijn vanaf de spreekwoordelijke paar tientjes al te koop.

19. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Hoort de X1900-serie hierbij!?

20. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina