Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie daar anders niets over DX10 staan. Alleen Vista. Of ze ook DX10 ready zijn, ik betwijfel het. Er komen niets voor niets binnenkort DX10 ready kaartjes uit, anders zouden ze dat toch niet hypen.

2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    M.a.w. iedere DX9 kaart is Vista-Ready.

@TheProf82: Ze kunnen geen DX10 effecten weergeven, maar waarschijnlijk wel (hangt van de game af) DX10 games kunnen draaien. Hetzelfde zoals nu met de DX9 games op DX8 kaarten.

Laatst bewerkt: 1 aug 2006
  3. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Dat lijkt me ook meer dan redelijk. Stel je voor dat ik over een jaar met mijn x1900xt de games niet meer kan opstarten, dat zou zot zijn|:-

4. Jradman

Jradman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Allemaal bedankt voor jullie tips enzo.. Het is uiteindelijk de Creative I-Trigue 5600 geworden! :)

5. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Veel plezier ermee!\o/

Heb net te horen gekregen dat mijn pc morgen+overmorgen wordt geassembleerd, alle onderdelen zijn binnen:cool:

6. Jradman

Jradman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Veel plezier ermee! \o/

:+

7. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ TheProf82 & Jradman : Gefeliciteerd met jullie aankopen en veel plezier ermee, al zal dit vast en zeker wel gaan lukken :b:

Oh ik kwam hier trouwens een leuk artikel tegen op GameSpot over Windows Vista en backwards-compatibility met hedendaagse en wat oudere games. Zoals je kunt lezen werkt nog lang niet alles vlekkeloos, maar er wordt aan gewerkt en Vista is er natuurlijk nog niet dus ze hebben nog tijd zat om een en ander werkend te krijgen :)

8. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Het samenstellen van mijn pc is eindelijk een beetje op gang gekomen :).. Heb op mijn Guild forum van WoW een topic gemaakt met suggesties voor een systeem. Dit leek mij wel netjes:
    Mij zegt het allemaal niet veel tbh. Als ik het goed begrijp heb ik nu geen geluidskaart meer nodig? Wat ontbreekt er allemaal nog? Koeling e.d. En welke moet ik dan nemen?

Alvast bedankt,

Furies

9. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    DVD (rewriter) en dan nog een specifieke case en voeding (al dan niet inbegrepen bij de case). Misschien ook nog een scherm enzo mocht je dat nog nodig hebben.

Case moet je zelf zien aangezien dat nogal persoonlijk is. Wat pagina's terug zijn er genoeg cases aan het bod gekomen. Je kan dus daar wat gaan rondneuzen moest je echt geen idee hebben. Die case/voeding die je is aangeraden lijkt mij goed als je ze schoon vindt tenminste :).

DVD-Rom/Rewriter: Plextor 16x50x PX-130A (Zwart) en/of NEC ND-4571 16x. Beiden zijn ook in het zilver te verkrijgen.
    Voor de duidelijkheid: de Plextor is de DVD-Rom en de NEC is de DVD Rewriter.

Voeding als die niet bij case zit (of die is te zwak): Tagan TG580-U22, 580W.

Een geluidschip zit al op het moederbord. Tenzij je een echte audiofiel bent en/of je gaat veel met muziek werken is een aparte geluidskaart niet echt nodig.

10. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Leuke config Furies :)

11. Furies

Leuk Bevonden:
    6
    Okay, de case staat daarboven ook al genoemd. Die Nexus Breeze 500, waar een 500W voeding bijzit. Hoe weet ik of deze voeding sterk genoeg is?

12. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Hier zie je een review van de case, inclusief de voeding. Handig voor de andere members ook, als je een review zoekt van een onderdeel, ga naar Google en tik in: "Productsurvey *onderdeel*(zonder de *). Vaak krijg je dan een artikel van het veelgezochte tweakers.net\o/

13. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Case is goed zoals ik al zei in mn edit :). Alleen moet je zelf wel schoon vinden hé. Voeding is ook goed genoeg voor jouw noden ;). Hier een review van de voeding.

14. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    is het mogelijk om een desktop (de compaq deskpro EN ) over te plaatsen in een midi tower?
    wel toch ?
    me moederboord = compaq deskpro

15. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, die Informatique X6800 Extreme PC is nu gewoon in een keer volledig te bestellen op Informatique (duh :+)....en ik moet zeggen dat die er ook wel zeer aantrekkelijk uitziet. Vooral vanwege die lampjes. Lastig hoor, kiezen O-)

16. Furies

Leuk Bevonden:
    6
    Yea, ik vind de case mooi. :)

Heb ik ook nog een koeler nodig oid?

17. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Koeler is niet meer nodig ;).

@ Leroy: Die pc is inderdaad zeer mooi, maar de pc die je wou bestellen is toch iets beter. Bovendien kan je al die LED-fans enzo ook zelf kopen enzo. De onderdelen staat allemaal netjes op de site die TheProf82 een tijd had gegeven.

Ik zie die pc wel niet op de site van informatique staan :x?

18. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja je moet ff doorklikken op de bovenste advertentie, in dat balkje :) Dan krijg je de specs + direct bestellen scherm te zien. Hij is echt zeer aantrekkelijk, mja morgen heb ik een gesprek met een kennis dus ik wacht eerst die mogelijkheden af voordat ik gekke dingen doe. Met een beetje geluk kan ik via hem veel goedkoper aan die betere configuratie komen, dus dan valt de Informatique PC sowieso af. Ik hou jullie op de hoogte, en hoop op goed nieuws morgen ! :cool:

19. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    @Furies: misschien even een aantal pagina's teruglezen; niet elke type geheugen kan in elk 975X-bord voor de Core Duo!

Nee; 99% van de oudere Compaq's heeft zijn eigen screw-layout en past niet in een willekeurige kast.

*edit*
    @Z3R0: ik maak een deal met je; die PC van Informatique kan ik je leveren voor 3500-3600 Euro, goed?? Moet je alleen geduld hebben met de levertijd van de onderdelen. Sorry, maar dit soort aanbiedingen zou ik dus resoluut wegklikken als je ziet dat ze bijna 700Euro winst maken t.o.v. precies dezelfde onderdelen los (in Nederland, maar inclusief BTW) kopen.

20. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb me een simpel budgetpc'ke samengesteld want deze P3 (750MHz, 320Mb Ram) gaat de geest geven denk ik zo.

Pc moet niets anders doen dan surfen, wat van die gamehouse spellekes voor ons ma en homebanking. Dus moet niet echt top of the art worden. Enkel redelijk wat storage omdat ik met mijn volledige cd-collectie als mp3 zit. 80Gb minimaal.

Mijn budget is om en bij de 500€ en ik ga prolly shoppen in Duitsland bij mijn vaste winkel: Bora

Dit heb ik nog staan wat nog kan dienen.
    Scherm 17" Samtron
    Muis + toetsenbord Logitech
    Boxkes (cheapass dingen en dienen alleen maar voor wat geluid bij funny filmkes ofzo)
    printer (HP Deskjet 3560, goed genoeg om mijn werkuren af te drukken)
    Northbridge koeler
    UV-verlichting

-----
    Kast: AeroCool AeroEngine Jr. Gamer Case, zwart 55.00€
    Moederbord: ASUS K8V-X SE 754 ATX 46.00€
    CPU: AMD Sempron 3000+ Socket 754 64bit 56.90€
    Koeler Soc. 462/478/754/939/940 Zalman CNPS7000B CU+LED 32.50€
    Pasta: ArcticSilver5 6.00€
    RAM (1Gb): 2x DDRAM 512MB PC400 G.Skill Value CL2.5 Heatspreader 94.00€
    Grafische kaart: MSI GF4 MX4000 T DDR AGP 128MB retail 39.00€
    Harde schijf: WD ATBUS 160GB WD1600BB Caviar PATA 7200 59.00€
    HD-kabel: Revoltec rounded blau UV ATA133 48cm retail 9.00€
    DVD-rw: 16x/16x/ 8x/8x NEC 3570 DDL black intern bulk 45.50€
    BesturingMS WINDOWS XP Home Edition SB SP2 Engl. 84.00€

Totaal: 526,9€

aangezien dat ik altijd mijn pc's gemod heb zou ik deze trend iets ofwat willen behouden. dus zal er met blauwe verlichting en uv gewerkt worden.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina