1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Goede setup, maar waarom daar? Azerty.nl is goedkoper, en dichterbij8)

2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Ik zie geen voeding, klopt dat? Pak ook een betere grafische kaart mocht je budget het toelaten want Geforce FX 5200 heb je er al voor €38 en een Geforce 6200 vanaf €59. Deze zijn allebij beter dan dat MX 4000 gedrocht.

3. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Whoa, ik heb er geen haast bij....was gewoon wat aan het brainstormen en had ook nog niks concreet besloten ofzo ;) Vond het systeem er qua uiterlijk gewoon mooi uitzien en qua onderdelen/configuratie zag het er ook niet verkeerd uit. Alleen zit er dan geen monitor/speakers/toetsenbord + muis bij dus dat was er sowieso nog bijgekomen. Nee ik wacht nog ff af, eerst eens kijken voor hoeveel ik mijn eerder samengestelde systeem kan krijgen :) Maar toch bedankt voor je aanbod ! :b:

Laatst bewerkt: 2 aug 2006
  4. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Ok, ik had even nagevraagd en die ik nu hierboven heb staan zou moeten werken. Kan iemand dat bevestigen?

5. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een onzin. De Geforce 3 is zelfs sneller dan de Geforce 5200, lees de reviews er maar op na!

6. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Kan best, maar het gaat hier over een Geforce 4 MX 4000. Deze kaarten worden door de meeste games niet meer eens ondersteunt omdat deze kaart maar DX7 is als ik me goed herinner. Ok, ik weet dat het geen game config is. Maar ik denk wel dat Edris waar voor haar/zijn geld wil.

7. MiGilleS

MiGilleS Green Mile User

Leuk Bevonden:
    0
    hey,
    ik heb sinds gisteren 512 MB ram gekocht alleen ik merk het voor geen meter ik had eerst 512 MB nu dus 1024 maar het loopt allemaal goed ect. alleen vrieden zeiden dat het nóg beter zou lopen alleen merk ik het niet of nauwlijks (de PC ziet hem wel dus hij werkt wel...)
    alhoewel ik het wel merk bij MSN en LimeWire...

én ! ik heb nog een vraag:

Bij Battlefield 1942 loopt de game erg haperig zelfs als ik het op de laagste GFX speel..
    terwijl als ik Wolvenstijn ET speel op een gemiddel GFX loopt ie wel erg goed..
    hoe kan dat ?

Specs PC:

AMD Athlon 2000+ MMX, 3D Now 1,7 GHz (is AMD dus +- 2,2 a 2,4 Ghz bij Pentium)
    1024 Mb RAM
    NVidea GeForce4 MX 440 met AGP8X 64 Mb

8. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    @MiGilles: helaas is de bottleneck op dit moment je videokaart en/of je CPU, voor games. Voor de genoemde games voldoe je wel aan de eisen; vragen/opmerkingen hierover horen in een ander topic thuis.

Zeer waarschijnlijk zal je bij gewoon Windows-gebruik of het bewerken van fotootjes en dergelijke wel degelijk een sneller gevoel krijgen maar voor games is de doorvoer van geheugen/CPU naar de videokaart het grootste probleem.

9. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    ff over azerty.nl dat gaat me 5€ schelen, en dan heb ik al een akasa rounded ide moeten nemen. die heb ik hier ook met de massa liggen maar die zijn niets waard. verschillende keren last mee gehad. + ook een slechtere graka, slechter dvd-brander. Nou voor die 5€. het enige interessantste was dus dat Windows home NL dat die ook maar 84€ kwam daar maar dat was de standaard dus nog niet met SP2...
    Ahja en waar liggen die mannen ergens? vind het adres niet op de site wel de openingsuren. Trouwens is mijn case nog niet meteen beschikbaar.

Nou voor die 5€ maakt het mij niet uit. En ik ken de eigenaar van bij Bora die geeft me nog eens extra korting of een HD er boven op. Ik heb die zijn 2de winkel in Aken helpen opbouwen. 4j lang wekelijks naar daar rijden voor een pc in een te steken. Regelmatig ook geholpen met andere nederlandstalige klanten dus...

Over die graka, ik ben nog wat reviews aant lezen. kzal er nog op terug komen als ik meer weet.

10. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0

Azerty Hardware is gevestigd op het volgende adres:

Wechelerweg 18
    8102 HK Raalte
    Nederland

Lezen is een vak\o/

11. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, heb zojuist te horen gekregen dat de afspraak met die kennis vanavond niet doorgaat omdat hij onverwacht bezoek kreeg van zijn boekhouder. Nja jammer maar helaas. Hij heeft me overigens wel gevraagd alvast een lijstje naar hem te mailen met daarin de specifieke onderdelen, zodat hij vast aan een prijsopmaak kan beginnen. Just to be sure, hier nog even een double-check voor het geval ik dingen vergeet :

Behuizing : Lian-Li PC V2000
    Voeding : Silverstone ST60F
    Moederbord : Asus P5W DH Deluxe
    CPU : Intel Core 2 Extreme X6800
    Geheugen : Corsair TWIN2X2048-8500C5
    Videokaarten : (2x) Sapphire Radeon X1950 XTX in CrossFire
    Geluidskaart : Creative Audigy X-Fi Fatal1ty
    DVD+/-R(W) : Plextor PX-760SA
    HDD : (2x) Western Digital Raptor 150GB 10k RPM
    HDD : Western Digital Caviar 250GB SATA II
    Besturingssysteem : Microsoft Windows XP Professional

Monitor : Samsung TFT SyncMaster 244T
    Input : Logitech Cordless Desktop MX3000
    Speakerset : Logitech Z-2300 THX

Niks vergeten, alles oke ? :)
    Trouwens, voor het geval het nog wel ff gaat duren voordat die ATI X1950 XTX kaarten een beetje beschikbaar worden....gaat het veel uitmaken als ik daarvoor in de plaats dan toch voor de X1900 XTX versies zou gaan ? Nogmaals, nog geen beslissing....just brain-storming :)

12. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Ziet er goed, alleen betwijfel ik dat die persoon al een prijs gaat hebben voor de X1950.

Het verscil tussen de X1900 en X1950 zal niet groot zijn, maar je komt misschien wel goedkoper uit als je de X1950 zou pakken. Deze heeft naar verluidt een adviesprijs van $399 (of toch zeker onder de $499). De kaart zou midden, ten laatste eind augustus beschikbaar zijn.

13. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik zal um vragen voor de prijs van de X1950 gewoon ff uit te gaan van die van de X1900....maar als de X1950's er eind augustus zijn dan wacht ik zeker nog ff tot eind augustus :)

14. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    nou ja, ik ga voor een ander moederbord gaan. MB Gigabyte GA-K8N51GMF 754 MATX Gigabyte 66.00 Euro
    Onboard GF6100 bora

dan spaar ik wat geld uit. Ik ga nog geen WinXP erbij nemen en ga wachten tot Vista uitkomt. Dan ga ik hem wel halen. Ik heb 1Gb ram wat volstaat voor de vista. Ze zeggen 2Gb vereist maar dat is nu met die Beta. maar dat is dus de Beta... if u get my point.

Mijn totaal komt nu neer op 418€
    en dan hou ik de rest van het budget voor Vista en eventueel ram. Ik schat dat vista om en bij de 120-150€ gaat kosten. (OEM)
    misschien nog een kleine wijziging ivm ram of cpu.

ahja een voeding heb ik nog liggen Zalman 400W

dit is nu mijn huidig lijstje
    Geh. AeroCool AeroEngine Jr. Gamer Case, schwarz retail 55.00 Euro
    MB Gigabyte GA-K8N51GMF 754 MATX onboard GF6100 66.00 Euro
    AMD Sempron 3000+ Socket 754 64bit 56.90 Euro
    Soc. 462/478/754/939/940 Zalman CNPS7000B CU+LED 32.50 Euro
    DDRAM 1024MB PC400 G.Skill Value CL2.5 Red Heatspreader firebri 95 Euro
    WD ATBUS 160GB WD1600BB Caviar PATA 7200 59.00 Euro
    Festp.kab.Revoltec blau UV ATA133 48cm retail 9.00 Euro
    DVW 16x/16x/ 8x/8x NEC 3570 DDL black intern bulk 45.50 Euro

Totaal: 418,9€

15. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er kwam naar alle waarschijnlijkheid toch geen OEM versie uit van Vista ?

16. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Lees: http://tweakers.net/nieuws/43766/Effect-snel-geheugen-op-prestaties-Core-2-gemeten.html
    Snel geheugen is eigenlijk veels te duur voor de prestaties... Kan je misschien wel wat schelen maar anders moet je beide typen even meenemen in de offerte?

Klopt!

17. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    who knows? we zullen tegen dan wel zien. Aangezien dat de WinXP64 niet zo vlot verkoopt zoals ze dachten en de beta-tests momenteel redelijk vlot lopen.

18. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gelezen....alleen jammer dat het meeste wat er staat voor mij een hocus-pocus verhaal is :confused: :+

Maar ik zal dan sowieso beide typen grafische kaarten (de X1900 XTX en de X1950 XTX) ff mailen :)

19. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    @Edris: no offence, maar het systeem wat je gaat bestellen, gaat van zijn lang zal zijn leven Vista niet trekken tenzij je de "kleinste versies" gaat installeren. En dan nog, met onboard videokaart en genoemde CPU gaat het systeem keihard op zijn bek als je Vista erop wil zetten en wil genieten van alle functionaliteiten van, bijvoorbeeld, Vista Ultimate Edition.

Aangezien je eerder zei dat het toch voor je moeder is en dat ze er kleine dingetjes mee ging doen, lijkt me XP32 geen enkel obstakel en veel beter voor dit systeem.

Nee, het RAM-geheugen wordt besproken in dat artikel. Vraag een offerte met zowel PC8500 als PC5400 geheugen!

20. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    vereisten voor windows Vista.
    * Een recente processor (minimaal 800 MHz1).
    * 512 MB systeemgeheugen.
    * Een grafische processor die geschikt is voor DirectX 9.

waarom zou ik de ultimate versie willen?
    Windows Vista Ultimate
    Wilt u de beste zakelijke functies, de beste functies voor mobiliteit en home-entertainment van Windows Vista, dan is Windows Vista Ultimate dé oplossing voor u. Met Windows Vista Ultimate hoeft u geen concessies te doen.

met de basic ben ik meer als content
    Windows Vista Home Basic
    Windows Vista Home Basic is betrouwbaarder, veiliger en gebruiksvriendelijker en bedoeld voor thuisgebruikers die hun computer voor alledaagse werkzaamheden gebruiken.

Vista edities

vereisten voor mijn pc zijn dus:
    Een Windows Vista-computer moet minimaal over het volgende beschikken:
    * Een recente processor (minimaal 800 MHz1).
    * 512 MB systeemgeheugen.
    * Een grafische processor die geschikt is voor DirectX 9.
    Een Windows Vista Premium-computer moet minimaal aan de volgende vereisten voldoen:
    * 1 GHz 32-bits (x86) of 64-bits (x64) processor1.
    * 1 GB systeemgeheugen.
    * Een grafische processor voor Windows Aero2.
    * 128 MB videogeheugen.
    * Vaste schijf van 40 GB met 15 GB vrije schijfruimte.
    * Dvd-station3.
    * Audio-uitgang.
    * Internettoegang.
    capable?

het eerste wat ik altijd doe bij een clean install is een hoop dingen wat ik niet gebruik uitschakelen.
    ik ken mijn weg wel in windows en tweaken en bij de vista zal het misschien ff zoeken zijn maar toch te doen.

maar dit is een hardwarethread, dus met mijn setup kan ik de premium aan, en tegen dan kan ik nog altijd ram bijsteken. (ook meer ram aan mijn graka toekennen)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina