1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Praktijk-test van Vista, laatste beta-build direct van Microsoft gekregen: Pentium Mobile 2.0GHz, 1024MB geheugen, 64MB dedicated VGA-kaart: vergeet het maar met alle "mooie" opties aan. Ik heb 'm terug moeten schroeven naar basis-Vista; dus geen Aero-glass, geen transparante Windows etc.

2. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oh op die fiets :+ Nee oke is goed, maar ik ben gewoon uitgegaan van het type RAM geheugen wat jij me eerder aanraadde :)

3. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik ook want de bandbreedte is inderdaad hoger. Maar nu blijkt dat er, bij dit type CPU, iets nieuws is waardoor bandbreedte en snelheid niet meer lineair aan elkaar verbonden zijn.

Vandaar mijn last-minute opmerkingen om dit even mee te nemen in de offerte; zou jammer zijn als je teveel betaalt voor geheugen wat bijna even snel is.

4. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    en dat geloof jij? :): :+ die ''minimum vereiste sh*t is bij alles meestal crap, als je die minimum heb dan kan je het wel draaien maar dan wel crappy als je begrijpt wat ik bedoel :cool:

Laatst bewerkt: 2 aug 2006
  5. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb winXP ook al gedraaid op een P1 met 32Mb ram dus... (en het ging vrij vlot voor het ding. als ge al die services en zooi uitschakelt hebt ge zelfs geen 64Mb nodig)

en ik hoef geen transparante windows want daar krijg ik het alleen maar op mijn heupen van.

Vista komt uit normaal begin 2007 ergens, dan zien we dan wel hoe of wat. Genoeg reviews die me verderhelpen en genoeg kameraden (IT'ers) die hun pc hierop zullen bollen. enough off-topic.

6. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke bedankt :) En hoe heet het volledige type/merk geheugen wat je als alternatief bedoelde ?

7. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ff snel opstelling gemaakt die mijn oude 478 P4 moet vervangen. Nog niet helemaal zeker over de processor. Die Intelmeuk is toch wel een stuk beter als ik de testreviews mag geloven (jaja, iedereen zei het. Ik bleef sceptisch:+)But then again, Dit moederbord is ook wel mooi (veel functies, ingebouwde optische meuk etc en voor de windowcase) en een keer overstappen op AMD kan ook geen kwaad (ben erg tevreden met mijn Turion vandaar).

Iemand trouwens ervaring met dit moederbord, processor en of opmerkingen over mijn "beta-setup" :+? Las namelijk dat dual-core niet werkt (vereist biosupdate begreep ik, geen probleem maar goed wel iets om te weten).

8. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    @Z3R0: als je de offerte opvraagt bij iemand die verstand heeft van zaken, heb je liever het geheugen uit dat artikel nodig; PC4200 blijkbaar op 533MHz (ik moet echt beter lezen af en toe). Owja, het volledige artikel staat op http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&articID=472 met vermelding van geheugen-merk, snelheid en timings.

@ErroX: Je AM2 is echt beter af met keihard PC6400 geheugen en waarschijnlijk met CL4 of CL5, dat maakt dan niet zoveel meer uit zolang de timings maar zo laag mogelijk kunnen. Ook hiervoor geldt; win advies in want ik heb net 2 dagen lang voor iemand anders ook geheugen uit zitten zoeken en daar wordt je niet vrolijk van.

@ErroX: en wat werkt er niet qua dual-core, volgens jouw "informatie"?

@ErroX: als je een dergelijke setup bij elkaar zoekt, ben je in mijn ogen beter af met een 7600GS of een X850Pro. Kost een tientje meer maar de prestaties zijn er ook naar (zowel op 2D als 3D gebied).

9. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    ok ik heb een recht toe recht aan antwoord nodig..
    AGP -- 7600GS DDR-II 256MB 12 pipelines vs 6800XT GDDR3 256MB 8 pipelines (128bit).. welke is beter en wrm?

ik heb me hellemaal de #$%&^% gezocht de afgelopen week, vind alleen maar sites met vreemde talen.. :mad:

edit// jah ik weet ik gedraag me als een '$#^$&' over al die grafische kaarten, maar hiermee heb ik ff snel een antwoord nodig. :)

10. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Die antwoorden heb ik je vorige week of anders een paar weken terug ook al gegeven in dit topic. Teruglezen is een vak en anders de startpost (ergens onderaan: grafische kaarten linkje en dan op die pagina even goed kijken want deel 2 is ook al online).

*edit*
    No offence hoor, maar ik probeer je een klein beetje eigen initiatief te laten ontplooien om bepaalde info te vinden. Alle begin is moeilijk maar als je de betreffende artikelen begrijpend leest, kan je over een niet al te lange periode ook mensen aan nieuwe VGA-kaarten helpen.

11. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    Die op die startpost heb ik niet gzn! heb alleen een weekje met google gezocht, en u/je hebt niet vertelt welke beter is, u/je hebt gezegd dat ik dat onder hand moest weten en steeds moest terug lezen voor tips. Maar ik probeer al een tijdje een duidelijk antwoord te vinden over welke nu beter is..

Beide 256 MB, beide 128 BIT, de ene met DDRII de andere met GDDR3, de ene 12 pipelines terwijl de andere maar 8 heeft.. Ik vind dan ook nergens een antwoord van: ..... is beter dan ..... omdat etc

En volgens mij denkt iedereen hier dat ik hier me vragen stel en dan weer verder ga gamen ofzo, maar ik zoek/kijk/lees altijd voordat ik een vraag stel, als ik het niet hellemaal zkr weet of het nog een beetje onduidelijk is dan vraag ik het hier ff. Ik weet veel over GPU's en andere info over de computer (ja ik meen het) maar sommige dingen maken me aan het twijfelen (soms te vaak) en dan post ik hier ff me vraagje. Misschien dat ik het hier post alsof ik niks heb opgezocht, maar dat heb ik dus wel gdn. Ik zal in de starterpost ff die link over de grafische kaarten doorlezen, hopen dat ik hieruit mijn antwoord kan vinden..

12. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Oki, hier een antwoord in de vorm van .... is beter dan ....: ;)

7600 GS:
    Shader Operations: 4800 Operations/sec
    Pixel Fill Rate: 3200 MPixels/sec
    Texture Fill Rate: 4800 MTexels/sec
    Vertex Operations: 500 MVertices/sec

6800 XT:
    Shader Operations: 2600 Operations/sec
    Pixel Fill Rate: 2600 MPixels/sec
    Texture Fill Rate: 2600 MTexels/sec
    Vertex Operations: 325 MVertices/sec

En Gaston, hebben we een winnaar vandaag?\o/ :)

13. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    bedankt! :b: :) , dan ga ik toch voor de 7600GS.
    Maar mag ik vragen waar u/jij dit heb weten te vinden? Ik heb me wel een hele weekje rot gezocht maar geen goede resultaten. =(

14. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
  15. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Is het zo moeilijk om twee reviews op te zoeken, te kijken naar de 3DMark resultaten, deze te vergelijken en de conclusie te trekken?

(tuurlijk kan dit niet zomaar, maar als het verschil >10% is, is de snelste gewoon meestal de snelste:))

16. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    owh nu zie ik het, bedankt Max3400!

@TheProf82, ik typ te ingewikkelde dingen, ik doe er dan bv bij Agp version etc. dan vind ik echt niks :mad:

edit. typ a 7600GS vs 6800XT 128 bit agp version eens in bij google, check de 1e link :9

17. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    @ryan23: in principe zijn de volgende onderdelen de laatste tijd het "snelst", in deze volgorde:

BIT-rate (256bit of 128bit)
    Geheugen-type (DDR3 of DDR2)
    GPU (Van hoog naar laag aftellend in nummering)
    Aantal pipelines
    Aantal shaders
    Interface (PCI-16, PCI-4, AGP)

Er zijn in sommige gevallen uitzonderingen te bedenken maar ik denk dat dit een aardige leidraad is.

@TheProf82: Reviews van 2 verschillende sites zijn meestal twijfelachtig vanwege een verschil in de rest van systeem-componenten. En verder; niet iedereen heeft toegang tot de ORB van Futuremark en dan wordt vergelijken ineens een stukje moeilijker (ben zelf ook dagen bezig geweest om uit te zoeken of 7900GT in SLI sneller was dan mijn huidige 7800GTX. Het leek erop van wel tot ik een Aziatische site vond die bijna mijn systeem had staan en daar maakte de 7800GTX gehakt van de 7900GT's).

18. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Dat laatste is best gek, de x1900xt is weer sneller dan de 7800GTX 512(waar je het neem ik aan over hebt), dus volgens jou is een x1900xt een stuk sneller dan 2*7900GT? Ik denk het niet

19. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Dat hangt van af van game tot game, hoe hun SLI/CF support is, welke resolutie en is AF en/of AA ingeschakeld. Daarom is een multiple-GPU systeem met een single-GPU systeem vergelijken niet echt simpel en is het dus best om bij 1 artikel te blijven (zoals MAX3400 zei).

Gaat het om allebij en single-GPU systeem dan moeten de kaarten niet in het zelfde artikel staan, maar zorg er dan wel voor dat in alle artikels er genoeg dezelfe benchmarks instaan.

20. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2746&p=4

Maar dit gaat dan ook om een test van GPU + MEM bij elkaar... En daarin komt inderdaad mijn 7800GTX niet beter uit de bus dan de 7900GT SLI. Toen ik research deed, keek ik vooral naar race- en shooters en niet settings met HDR of 8xAA.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina