Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hehe.. Nee bedankt:p. Had ff snel geheugen gepast wat dit moederbord slikt. Sommige Kingstons weigeren dienst. Vandaar:)

Hmm neem het in overweging. Maar videokaart maak ik me het minst druk om. Is immers voor een stabiele pc waarop ik goed voor school kan werken aan vanalles en nog wat. Grafische dingen voer ik eigenlijk niet uit. Misschien Age of Empires 2/III etc. Daar heb ik de Xbox360 voor:).

*edit 36312* Die X850Pro is zelfs goedkoper:eek:. Had vooral die 1900 gepakt wegens de koeling. Luidruchtige videokaart koelers zuigen. Case koeling zit wel snor dus die kaart kan het makkelijk aan.

Btw mijn informatie? waar heb je het over?:confused:
    Als je Intel vs. Amd bedoeld, hmm.. Ik dacht dat het prestatie verschil tussen de conroe's en AM2's wel mee zou vallen. Bij bepaalde spellen doen ze beter? Daar dacht ik aan. Maar zoals gezegd heeft dat voor mij niet echt meerwaarde. Dus een loze opmerking van mij kant eigenlijk

Laatst bewerkt: 3 aug 2006
  2. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Uhm right, ik heb dat hele artikel doorgelezen maar nogmaals....teveel hocus-pocus verhaal voor mij :confused: Kon trouwens ook geen specifieke type/merknamen vinden, maar dat kan aan mij liggen. Weet je wat, dit soort stuff is allemaal te moeilijk voor mij....ik hou het wel gewoon bij de configuratie zoals ie was.

Trouwens, de mail naar die kennis had al aangekomen kunnen zijn maar om een of andere vage rede kreeg ik een bericht van Hotmail dattie niet bezorgd kon worden. Ik denk dat ik een verkeerd emailadres gekregen heb, morgen nog maar eens proberen :mad:

3. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, je zei ergens dat dualcore niet goed zou werken of iets dergelijks? Of heb ik nou weer verkeerd gelezen (het was ook wel een erg drukke dag op werk).

*edit*
    Doet mij vermoeden dat je met DDR2 @ 667MHz je AM2-CPU achterstelt aan de verouderde S939 qua snelheden.

Mmmm... Of verkeerde artikel of de namen op pagina 1 zoals GSkill en PQI (in het tabelletje bij PC4200) zijn je niet opgevallen?

Als ik even snel reken, kan het je bijna 100 Euro schelen t.o.v. PC8500 maar de keuze is uiteindelijk natuurlijk geheel aan jou.

4. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke kan zijn dat ze me niet zijn opgevallen, dat geef ik toe. Maar ik zal heel eerlijk zijn : op basis van het totaalbedrag wat die PC straks ongeveer gaat kosten ga ik niet wakker liggen over een 100 euro meer of minder ;) Als ik er maar gewoon dik mee kan gamen, op 1920x1200 en met alle toeters en bellen aan :cool: Ik waardeer je advies enorm en ik vind het tof dat je me helpt eventueel geld te besparen, maar ik ben nog een beetje te noob om alles te snappen. En die PC gaat hoe dan ook duur worden, dus geld speelt nu een wat minder belangrijke rol :)

5. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hmm.. Ken m;n eigen bericht al niet meer:+. Anyways volgens mijn "informatie" zou iemand op alternate niet kunnen werken met een Dual Core processor. Nja is weleens vaker. Vaak genoeg gehad dat een (bijvoorbeeld) 3300+ niet op een bepaald type (oud) moederbord werkt (start telkens opnieuw op, you name it). Bios update doet meestal wonderen.

Maar goed, als ik er maar beter Virtual PC door kan gebruiken vind ik het goed. Nu hapert m'n muis big time bij het opstarten van een 2de virtuele pc.

6. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    :lol: En terecht; kwaliteit mag best wat kosten.

Als je maar 1 ding onthoudt: over een paar maanden moet ik nieuw spul en dan verwacht ik ook advies van jouw kant...:) :b:

Klopt! Zelfs borden die voor een dual-core geschikt zijn, snappen het af en toe niet. Heb hetzelfde gehad met een A8N-SLI Deluxe i.c.m. een X2-3800+. Bord was bij levering voorzien van BIOS 1.003 terwijl pas vanaf 1.007 ofzo de CPU werd herkend als zijnde dual-core.

Maar het bord wat jij hebt uitgezocht moet zonder problemen de AM2-CPU snappen!

7. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat eerste : Precies, zo denk ik er ook over :thumbs:

Dat tweede : Haha, ik zal het proberen 8) Wie weet....misschien dat deze aankoop mijn interesse in PC's op den duur dusdanig aanwakkert dat het leidt tot een opleiding ICT. En dan komt die kennis als het goed is stukje bij beetje steeds meer ;) :cool:

8. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Pc is verzonden vanochtend\o/

9. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    ik wil een nieuw moederboord en wildeze proccesor erbij.

nu zit ik te kijken in het rijtje van moederboorden , maar is het handig om 2x pci-e te nemen of is het niet echt nodig en waar moet ik opletten met moederboorden.

10. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Niet doen. Met die processor zal een niet al te groot budget hebben, dus als je SLI gaat draaien zal je processor toch de bottleneck vormen!

11. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    Zou het met deze dan wel goedkomen?

12. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Gezien het budget wat grumpiestocean de laatste tijd niet bekend maakt, lijkt het erop dat er niet veel te kopen valt. Ik denk dat een AMD64-3500+ en een moederbord met een enkele PCI-16 slot meer dan genoeg is. Zoals TheProf al zei: dergelijke CPU's zijn gewoon te langzaam om een mooie SLI-opstelling aan te sturen en helemaal op 2 x16-sloten want niet veel moederborden bieden dat goedkoop aan.

*edit*
    Als SLI je niet direct wat zegt, koop dan geen SLI-moederbord en bespaar wat geld voor een dikkere CPU of meer RAM.

13. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    als ik nou alleen een moederboord, en CPU en videokaart wil.
    Kan ik dat dan hebben voor 350-400 euro?
    ik hoef geen super zware games te draaien, alleen cs:confused:ource,half life,rome total war (is redelyk zwaar)

14. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Kan makkelijk.

7600GT, dan heb je nog 400-170=230 euro over! 130 voor CPU en 100 voor moederbord:):D

15. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    zeg dan meteen wat voor soort games :+
    Rome total war kon mijn overgeclockte en unlockte (8 pipelines) 6200 nog aan, niet alles op high dan ok :9

ff iets samen stellen voor 350-400. :9
    Prijzen vanuit gaan op Alternate.

CPU: AMD Athlon™ 64 3700+ (boxed, 'San Diego' )
    GPU: Asus Radeon Extreme AX800XT/2DHTV
    MOBO: MSI K8N Neo4-FI

Dit komt al op het bedrag van €407,-. (ex. verzendkosten)
    Omdat ik zie dat je CS:confused:ource en Half Life graag wilt spelen heb ik maar voor een Ati kaart gekozen, die presteren (toch) wat beter in de Source games dan nVidia (?)
    je hebt geen ram gezecht dus die ook niet erbij gdn :cool:

TheProf82 was me voor :cool:

16. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    By the way: Asus m2n-e: 90,-
    Asus 7600GT: 153,-
    Geld over: 153+90=243. 400-243=157!

Dus een X2 3800+ zal OOK mogelijk zijn!:D

Maar...

Je vraagt niet om geheugen. Ik ben dan ook bang dat je je oude geheugen wilt gebruiken, wat DDR zal zijn denk ik(en dus niet compatible met AM2, dat vereist DDR2).

Dus dan zal je een goedkoper moederbord moeten nemen, voor zo'n 60,-(gezien je niet al te hoge kennis zal je geen overclocker zijn). Dan houdt je dus 187 euro over ipv 157. EN hievan kan je dan een socket 939 3800+ kopen, en blijf je <400, met een lekker systeem. Wel beveel ik 1GB hierbij aan, DDR400 minstens.

17. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Helaas pindakaas....maar ik heb vandaag van die kennis te horen gekregen dat hij me niet kan helpen bij het samenstellen van mijn gekozen configuratie. Rede ? Mijn gekozen onderdelen waren te duur, daar kon hij niet aankomen via zijn dealers |:- :lol:

Nja dan zal ik nog ff moeten wachten met de aankoop. Heb op dit moment ongeveer 4000 euro bij elkaar gespaard, maar das helaas nog net niet genoeg....

18. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    mwha voor 4000 kan je leuke pc bouwe hoor;)

19. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet ik, maar wat ik in gedachten heb komt op net iets meer uit ;)

20. Olifunf

Olifunf Runnin on Acid

Leuk Bevonden:
    16
    hey ik ben met max zijn info gaan kijken en hij rade een XFX GeForce 7900 GT 256MB DDR3 aan. Deze blijkt games als Oblivion vol te kunnen trekken op een enkele hapering in het open gebied na. Maar toen zag ik de Asus GeForce 7900 GTX 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI-I) EN7900GTX/2DHT maar deze is bijna 150 euro duurder. Maakt het veel verschil kwa grafisch vermogen als ik de duurdere koop of kan ik nog wel een lange tijd met 256 zeer goed vooruit???

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina