1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Kan je gemakkelijk zelf zien hoor. Pak maar een paar links van de startpost en zoek daar naar benchmarks vande 7900 GT(X).

Het enigste verschil tussen die 2 kaarten is dat de GTX 512MB geheugen heeft en dat ie iets sneller geclocked is. Maar als je een 7900 GTX kunt veroorloven raad ik je aan achter een goedkope Radeon X1900 XT te zoeken. Deze presteert over het algemeen even goed als de 7900 GTX (en in Oblivon een pak beter).

2. Olifunf

Olifunf Runnin on Acid

Leuk Bevonden:
    16
    Nou sorry maar ik heb ff gechecked en die kaart van jou is niks beter dan de 7900 GTX alleen de Radeon X1900XTX is beter maar die kost aanzienlijk meer. De radeon X1900 presteert iets beter dan de 7900 GT en is toch 100 euro duurder

3. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Het gaat hier over de X1900 XT, niet de XTX. De X1900 XT vind je al voor €339.Bovendien als je de 7900 GTX kunt betalen, kan je ook de X1900 XT betalen.

IK weet niet welke benchmarks jij hebt bekeken, maar deze kaart is even goed als de 7900 GTX (buiten in OpenGL games). De X1900 is zelfs beter als je de OpenGL games buiten beschouwing laat. Bovendien is de X1900 heer en meester kwa performance in Oblivion :). Dus als je niet meer OpenGl games speelt speelt dan Direct 3D games, raad ik je de X1900 XT boven de 7900 GTX aan.

Begrijp me niet verkeerd, de 7900 GT is een zeer goed kaart en momenteel heeft ie de beste prijs/prestatie verhouding. Maar de 1900 XT ligt zeer dicht in de buurt (misschien heeft die zelfs wel de beste prijs/prestatie verhouding?). Als je bovendien misschiein van plan bent een 7900 GTX te kopen, kan je beter een X1900 XT kopen aangezien deze dezelfde prestatie bied voor een goedkopere prijs.

4. Olifunf

Olifunf Runnin on Acid

Leuk Bevonden:
    16
    Sorry ik heb ff nog eenk eer nadere dingen gechecked en wat je zegt klopt. Het is wel heel aantrekelijk zon 1900 XT voor maar 100 euro meer maar ik zit er misschien aan te denken om nu nog met een 7900 GT door het leven te gaan en dan straks als hij niet meer goed meekan (wat ook nog wel even duurt) gooi ik er een tweede in :).

5. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Als je de X1900 XT te duur vind, moet je zeker voor de 7900 GT gaan :).

Maar let wel op met dat SLI gedoe. Ten eerste moet je een SLI moederbord hebben (weet niet welk jij hebt). Ten tweede, je zal dan al waarschijnlijk een 2de handse 7900 GT moeten kopen tegen de tijd dat één 7900 GT niet meer echt meekan.

Bovendien lijkt SLI niet echt de moeite waard, tenzij je echt op hoge resoluties gaat spelen. Ook denk ik als één 7900 GT niet meer meekan, dat 2 ook niet meer echt gaan kunnen volgen. Maar dit is gewoon wat ik denk en dus (nog) niet bewezen :+.

6. Olifunf

Olifunf Runnin on Acid

Leuk Bevonden:
    16
    Asus P5W DH Deluxe, 975X (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394a)

Voila mijn moederbord :)

Ga denk ik toch voor die Ati ga maar morgen eerst goed in de winkel informeren hoelang zon 7900 GT spellen op vol kan blijven draaien en je hebt gelijk ik ga geen 1900 resolutie spelen dus een tweede is doelloos :D. Als die 7900 GT nog voorlopig meekan met de games die op komst zijn dan neem ik die en anders ga ik voor de Ati. Echt het gaat zo snel met die videokaarten :confused:

Laatst bewerkt: 4 aug 2006
  7. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Dat is een Crossfire moederbord. Crossfire is voor 2 Radeon kaarten, dus een 2de 7900 GT bijsteken kan je dan wel vergeten :x.

De X1900 XT zal waarschijnlijk niet veel langer meegaan dan de 7900 GT hoor :). De X1900 XT geeft je gewoon een betere prestatie in de hedendaagse games en waarschijnlijk ook iets betere prestatie in de toekomstige games.

Jah, de grafische kaarten zijn het snelst groeiende stukje technologie in een pc. Toen ik mijn 7800 GT had gekocht was nog geen second later de 7900 GT al op de markt en dat voor een lagere prijs :):.

Laatst bewerkt: 5 aug 2006
  8. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat moederbord heb ik nodig :)
    Anyways, deal met de kennis ging dus niet door....maar heb op Alternate (wederom samen met Arjan :cool:) een nieuwe config weten te maken :thumbs: Even nog de puntjes op de ie-tjes zetten en dan post ik um zometeen nog !

EDIT : Oke, komt ie :

Behuizing : Lian-Li PCV2000 (met 2 extra 80 mm casefans)
    Voeding : Tagan TG600-U25 Dual
    Besturingssysteem : Microsoft Windows XP Professional
    Moederbord : Asus P5W DH Deluxe
    CPU : Intel Core 2 Extreme X6800
    Geheugen : Kingston ValueRAM DIMM 2 GB
    Geluidskaart : Creative X-Fi Fatal1ty Edition
    DVD Drive : Plextor PX-760SA
    Videokaarten : (2x) ATI Radeon X1900 XT in Crossfire
    HDD : (2x) Western Digital RaptorX
    HDD : Western Digital Caviar SE

Monitor : Samsung SyncMaster 244T
    Input : Logitech Cordless Desktop Laser MX3000
    Speakerset : Logitech Z-2300

Totaalprijs : 4540,34 excl. BTW, excl. assemblage, excl. verzenden.

Valt me nog mee :) Alleen de voeding en het geheugen zijn veranderd naar gelijkwaardige onderdelen die wel op Alternate te krijgen waren. De rede dat ik voor de X1900 XT's ben gegaan is omdat de X1900 XTX niet in Crossfire editie te bestellen was op Alternate en ik in 2007 toch m'n videokaarten wil gaan upgraden naar DirectX10 versies.

9. Olifunf

Olifunf Runnin on Acid

Leuk Bevonden:
    16
    Hmm maar 1 Geforce 7900 kan er toch wel in??? Dan neem ik denk ik maar die Ati kan ik er daar altijd nog een tweede van ingooien als de games weer grafisch stukken beter gaan worden. God als ik heel eerlijk ben twijfel ik nog steeds :D

10. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Tuurlijk gaat er 1 7900 GT in :).

Zoals ik al zei: als 1 7900 GT niet meer kan meegaan, zullen er 2 waarschijnlijk ook niet meer echt mee kunnen gaan. Hetzelfde gaat voor de X1900 XT. Maar dit is natuurlijk nog altijd wat ik er zelf van denk :+.

11. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net mijn nieuwe pc binnen, met een AMD X2 4600+, 2*1GB ram, X1900XT. 5600 3dmarks in 3dmark06 zonder overclock. :thumbs:

12. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gefeliciteerd en veel plezier met je nieuwe aankoop :b:

13. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    @ Zero: Ziet er goed, alleen weet ik niet of het geheugen gaat werken op het moederbord. En waarom neem je 2 fans van 80mm bij je case als er plaats is voorzien voor 120mm fans die bovendien er al bijzitten (als ik alternate moet geloven)?

Als het waar is dat de X1950 XTX en Crossfire versie een adviesprijs krijgen van €399 dan komt je dat goedkoper uit dan een X1900 in CF. Want die CF versie van de X1900 is nogal redelijk hoog geprijsd.

@ TheProf82: Proficiat, veel plezier en wacht nog maar met het oc'en tot in de winter :p.

EDIT: Zero, kan je wat meer informatie over dat geheugen geven?

14. Olifunf

Olifunf Runnin on Acid

Leuk Bevonden:
    16
    Mooie set-up Zero maar ik zou die Processor toch echt veranderen naar een 6700 of 6600 die draaien niet veel slechter (processors zijn toch voorlopig nog veel te snel) en zijn toch stukken goedkoper kan je 500 tot 800 euro schelen wat toch een lekker bedrag is en je bent niet veel slechter uit

15. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Whehe, ik zeg net al tegen Arjan....weer niet goed, kan ik dalijk weer opnieuw beginnen 8) Maar hij is bezig info te zoeken over het geheugen ;) Die 2 extra fans zijn trouwens just in case, voor die 28 euro extra ga ik niet moeilijk doen.

Krijg der nu toch wel een beetje een punthoofd van :+

16. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Oké, het gaat dus om dit geheugen: klik!.

Wat zou er dan niet goed aan kunnen zijn? Misschien dat ik er overheen kijk :cool:.

Het moederbord kan een VDimm leveren tussen de 1.8V en 2.4V. Het geheugen vereist 1.8V bij de gespecificeerde latencies.

17. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Idd, het zou moeten werken :).

18. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mooi, dan laat ik het bij deze config....blijf niet aan de gang, haha 8)

Dat wordt leuk Crysis spelen straks :cool:

EDIT : Het wordt trouwens toch weer een iets andere config :+ Ik ga um niet posten want hij is gewoon totaal gelijkwaardig aan die andere, het enige verschil zijn de merken van bepaalde onderdelen aangezien ze niet van Alternate maar van Informatique gaan afkomen....wat me in totaal weer een euro of 300 extra gaat schelen \o/ Kan ik voor 50 euro gelijk pixelgarantie bijkopen bij Informatique voor die monitor, iets wat jammer genoeg bij Alternate niet kon :)

Met een beetje mazzel ga ik volgende week de bestelling plaatsen ! :cool:

EDIT 2 : Die Intel Core 2 Extreme X6800 processor die ik er straks in ga hebben, dat noemen ze als ik het goed begrepen heb dus een "Conroe" ? Ik heb die term al meerdere malen voorbij zien komen hier en op andere sites, heb echter nu pas in de gaten dat ik straks dus ook een "Conroe" in m'n PC heb zitten |:- O-)

19. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    De Conroe is gewoon een naam voor alle Core 2 Duo's, zo werd de Core 2 Duo voor de verandering van naam genoemd. Het is de tegenhanger van de sempron8)

Kan trouwens ook niet wachten op Crysis. Als het goed is kan ik hem op high spelen:D

20. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Potje online knallen dan maar tegen die tijd ? :b:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina