1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DC Vogelaar

DC Vogelaar Happy Hour

Leuk Bevonden:
    0

Op de site van Alternate staat dat die processor socket 939 is, en wat is trouwens het verschil tussen socket 939 en AM2, is AM2 sneller en beter, want dan kan ik beter zo'n processor nemen

2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Oeps, mijn foutje. Ik dacht dat het een X2 4000+ is :+. Toch raad ik je aan om voor AM2 te gaan met een dualcore processor. De X2 3800+ lijkt me goed :).

AM2 is niet bepaald sneller, maar deze socket heeft nog toekomst terwijl socket 939 een doodlopende straat is.

Laatst bewerkt: 11 aug 2006
  3. 9Huntelaar9

9Huntelaar9 PSN: Ch1merA1989

Leuk Bevonden:
    0
    ja dat snap ik ook wel, maar als je nou met die PC bij bijv. Azerty een paar honderd €'s goedkoper uit ben.
    bijvoorbeeld de processor die is bij Informatique €1054 en bij Azerty € 963,13,
    dat scheelt alleen al met de processor €90,87.
    dus dan kan je toch veel beter de producten bij bijv.Azerty bestellen,
    en als ze daar een artikel niet hebben een vergelijkbaar artikel nemen (of mischien ietsje beter) en dan ben je echt gewoon honderden €'s goedkoper uit,
    en dat kan je dan weer investeren in nieuwe onderdelen.:thumbs:

4. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb op verschillende sites gekeken. Het is voor mij van belang dat alle onderdelen uit dezelfde winkel komen aangezien ik het systeem wil laten assembleren. Tuurlijk kan ik alle onderdelen los bestellen bij de sites waar ze die het goedkoopst hebben, maar dat schiet in mijn geval niet op. Informatique was tevens weer goedkoper dan Alternate in mijn geval.

5. 9Huntelaar9

9Huntelaar9 PSN: Ch1merA1989

Leuk Bevonden:
    0
    en als je nou bij verschillende sites bestelt en dan zelf in elkaar zet
    en anders als je niet weet hoe dat moet, het laat doen door iemand die je kent. dan bespaar je echt honderden euro's

6. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat probeer ik dus uit te leggen, ik kan zelf geen PC in elkaar bouwen. Ken tevens ook niemand in mijn directe omgeving die dat voor me kan doen. En op een bedrag van meer dan 5000 euro ga je niet moeilijk doen om een 100 euro meer of minder, tenminste, ik niet.

7. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3

Het is echt HEEL erg makkelijk. Daar zul je nog verstelt van staan, het enige lastige zouden de USB poorten kunnen zijn. Ik heb het laatst nog gedaan en er zit altijd een handleiding bij van hoe en wat! Het is je eigen beslissing en ik snap dat je ook als er iets stuk is ook gelijk bij 1 leverancier aankan kloppen enz, maar van die paar 100 euro kan je weer andere leuke dingen kopen dacht ik zo! :cool:

8. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja tuurlijk, begrijp ik helemaal....ik waardeer het ook wel dat jullie me willen helpen zoveel mogelijk geld te besparen hoor ;) Maar het is denk ik ook een stukje gemak wat erbij komt kijken, en ik ken mezelf, heb twee linkerhanden :+ En idd, het liefste haal ik gewoon alles bij een leverancier vandaan, mocht er iets stuk gaan dan weet ik waar ik moet zijn :)

9. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3
    k dan is het goed :cool:

10. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Altijd als ik hier kom krijg ik zo'n zin om geld uit te geven [​IMG]

11. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Idd en gvd die moederbord connectoren. Gelukkig heeft Asus (en vast ook andere) een opzet stukje "ontwikkeld". Dan prik je alle kabels daarin om deze vervolgens in z'n geheel op het moederbord te prikken.

Maar meestal prik ik die kabels er gewoon in terwijl de pc aanstaat. Werkt perfect en je maakt er niks mee kapot ofzo (low voltage meuk, en als jij andere ervaringen hiermee hebt.. dan heb je gewoon geen magische vingers:+).

12. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    telt een neefje met schroevendraaier ook ? :mad:

kutjoch "Wat is dit?" :x

13. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Mwah, gewoon iemand met een onderzoekende geest :+. Zoiets moet je juist stimuleren, is goed voor z'n ontwikkeling :cool:.

14. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Ik geloof dat je onder andere de kabeltjes bedoeld voor de aan/uit ledjes, HD leds, de aan-knop en reset-knop ?

Dat is in principe niet zo moeilijk. Bij de meeste kasten zijn de power- en hdled's Groen en Oranje. De bijbehoorende kabels zijn wit/oranje en groen/oranje. De aan uit knop is meestal roodzwart en en de reset knop zwart/wit. Misschien is het voor mij makkelijker omdat ik heb nu al 100'en keren heb gedaan. De audio kabel heeft vele kleurtjes. en de usb/firewire wordt wel aangegeven op het moederbord.

Als je een keer (met goede hulp) een kast in elkaar zet, "verleer" je dit eigenlijk nooit meer.

15. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Oh ik heb er geen moeite mee hoor. Ik ben expert met de K8MM van MSI. Die kan ik geblinddoekt en met handen op de rug in elkaar zetten:+. Alleen altijd lastig als er nieuwe/andere mobo's komen. Nu we overgaan op AM2 is het weer ff kennismaken met de nieuwe moederborden. Waar zitten de connectoren, waar prik je dit, waar hoort dat, hoe zit het met die nieuwe kasten.. etc. Gelukkig ondersteunen we 754 borden nog een tijdje dus kom ze nog wel tegen.

Anyways, meestal prik ik ze er gewoon in. Mocht het niet goed werkt kun je het altijd nog veranderen.

16. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    laat het hem dan ff onderzoeken op een moederboard wat niet onder spanning staat en waar ik niet mee bezig ben :emo:

17. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Hoe kan ie dan zien wat het effect is als het moederbord niet aangesloten is? :+

18. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3
    Scherp :emo:

Gewoon kijken of er vonkjes vandaan komen denk ik. :)

19. Majin

Majin Bye bye~~

Leuk Bevonden:
    0
    ik was van plan een nieuwe computer te kopen + de sunbeam transformer die heeft nogal veel fans enzo maar welk moederbord heeft veel van die 3pin connectors? en wou een amd athlon +3000 venice of +3700 san diego erin doen

of kun je die 3 pin connectors ook splitsen?

20. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    ja der zijn ook splitters maar het beste is een 3-pin -> molex. dan kan je ze rechtstreeks aan je voeding hangen en moet je niet te veel energie via je moederbord opeisen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina