1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 9Huntelaar9

    9Huntelaar9 PSN: Ch1merA1989

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    0
    is dit wat?

    512 MB nVidia GeForce 7300GS
    ik wil een nieuwe computer en deze zit er standaard bij
     
  2. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    voor gamen niet zo geschikt, maar voor het standaard gebruik/photshop is ie wel goed.
     
  3. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Nutteloze kaart met nog meer nutteloos 512 mb geheugen:lol: 8)

    Nee, even serieus, een 7600GS/7600GT(125,-/175,-) zijn goede opties.
     
  4. 9Huntelaar9

    9Huntelaar9 PSN: Ch1merA1989

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zat er ook over na tedenken om een GeForce 7900 GTx 512MB te nemen
    maar is zijn geld waard?
    kan je er nog wel effe mee vooruit? (op High gamen)
     
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Als je het geld ervoor over hebt wel. De 7900 GT is prijs/kwalitatief gezien de betere keuze, maar presteert duidelijk minder dan de 7900 GTX.

    Je kan er zeker wel een tijdje mee vooruit! Er gaat straks natuurlijk wel veel veranderen met de komst van DirectX 10. ATI en nVidia komen uiteraardt weer met nieuwe DirectX 10 modellen enz...

    Maar als je terugkijkt naar de overgang van DX 8 naar 9, dan kan je best nog wel even vooruit met deze videokaart. Niet alle games zijn plots gebaseerd op DX10. Tegen de tijd dat de meeste (grote) games DX 10 vereisen, ben je toch weer toe aan een nieuwe kaart ;).
     
  6. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Hallo, ik heb wat vraagjes over SLi.

    Ik weet dat het een systeem is dat 2 videokaarten met elkaar verbind. Ik weet alleen niet wat nog meer van belang is, bijv. moederbord.

    Ik heb:

    http://www.asrock.com/PRODUCT/K8NF4G-SATA2.htm Moederbord
    GeForce 6600 Grafische Kaart
    2800+ Sempron Processor

    Ik zie dat er veel grafische kaarten tweedehands worden aangeboden, met name in de HTwereld. Een tweede 6600 kost me dus niet zoveel.

    Kan iemand me vertellen of een Sli opstelling op mijn systeem mogelijk is? Zo nee, wat is een beetje goed moederbord dat niet al te veel kost?

    Bvd,

    Sjoerd
     
  7. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Zowel met dat bord als met die processor is het gewoon niet waard/mogelijk om over te stappen op SLI.

    Ik zou daar mooi een ander bord achter hangen, zoals een Asus A8N-serie, 1 tot 2GB RAM en een fijne Athlon 3500+ o.i.d. (om maar in de AMD-sferen te blijven).


    @9Huntelaar9: weet je, neem meteen de 7950 GX2; daar kan je sowieso mee vooruit... Aan de andere kant; je stelt elke week ongeveer wel de vraag of die of die videokaart goed is; wanneer ga je ook eens zelf wat onderzoek doen??:{
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2006
  8. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Ok bedankt voor de snelle response!
     
  9. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ghehe, MAX3400 was me net voor :cool:.

    Maar post toch nog even m'n reactie:

    Je huidige moederbord ondersteunt helaas geen SLi. Er zijn weinig SLi moederborden te krijgen voor een socket-754 processor. Maar je zou deze kunnen overwegen: Asrock K8SLi-eSATA2.

    Hij is onder andere hier te koop: Alternate

    Zoals MAX3400 al voor mij zei, er valt weinig voordeel uit zo'n setup te halen. Het kost je een moederbord en een 2e hands videokaart, maar echt veel zal je er niet mee opschieten.
     
  10. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    De 7950 GX2 presteert volgens mij een stuk slechter dan een 7900GTX in SLI, klopt dit? Ook is de driver ondersteuning erg slecht.
     
  11. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    De driver is goed vooral de laatste 9X-versie. En ja, hij presteert minder goed dan een 7900GTX in SLI. Maar waar ik vooral naartoe wil, is dat vragen over videokaarten ook eens door mensen zelf worden onderzocht, dan Dhr. 9Huntelaar9 blijft constant kaarten door dit topic rossen, zonder ook maar 1 zichtbaar onderzoek van eigen kant.

    Hint: zet 4 7900GTX in Quad-SLI; dan weet je zeker dat je vooruit kan de komende tijd...:):
     
  12. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe, je hebt wel gelijk hoor!:)

    Even een vraag: Ik ga over 1.5 maand(duurt nog even, ik weet) een (game) pc kopen. Budget zal zo'n 1100 euro zijn, zonder randapparatuur. Waar ik eerst aan dacht was een Conroe van rond de 320 euro(de E6600 denk ik), en dan 2GB ram, een X1800XT 512 mb(alternate=319 euro), niet al te uitgebreid moederbord, standaard case, 250GB harddisk, goede voeding van rond de 70 euro, dvd writer van 35 euro ofzo(ook standaard ding).

    Maar nu er prijsverlagingen komen, zal de X2 3800+ waarschijnlijk rond de 150 komen te liggen, de dag na de introductie van de Conroe. Is het dan niet veel handiger om, ipv bovenstaande setup, de processor te veranderen in een goedkope X23800+(of een iets snellere), en ipv een x1800xt een 7900gtx te nemen?

    Volgens mij levert de laatste configuratie betere prestaties op dan de eerste, omdat de videokaart een stuk sneller is. En dan kan ik over een jaar altijd nog een nieuwe CPU kopen(ik ga uiteraard dan voor AM2), voor weer iets van 200 euro, omdat de CPU dan wel de bottleneck is.(in systeem 2)

    Ik denk dat je met een 3800+/7900gtx veel meer 3dmarks haalt. Iemand een mening?
     
  13. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    @TheProf82: mijn mening is om NU er niet over na te denken en pas over 2 maanden zowel je budget als dagprijzen naast elkaar te leggen, gemarineerd met wat gloednieuwe reviews van de mogelijke aanschaf...
     
  14. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu niet over nadenken is onmogelijk;), maar mijn vraag was eigenlijk gewoon: Welk van de twee systemen is sneller, de eerste of de tweede, en dan heb ik het over 3dmark/game performance.

    Ik denk er nu juist over na omdat de prijzen van vele AMD processors voor over 1.5 maand bekend zijn gemaakt, en de conroe ook. Als de videokaarten iets goedkoper worden, maakt dat dus opzich niet uit. Het was ook meer een voorbeeld.
     
  15. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    3D Mark performance: nooit op afgaan.

    Die AMD config zal iets beter presteren dan de Conroe (komt daar de graka). Alleen over een jaar zitten we bijna weeral bij een andere socket van AMD (die zou naar verluidt eind 2007/begin 2008 uitkomen) dus dan ga je misschien moeten upgraden voor een syteem dat al "oud" is.

    Wacht gewoon tot je de pc gaat kopen en kijk dan naar de prijzen (o.a. naar die van de Conroe).


    Btw, een 7950 GX2 presteert even goed als een 7900 GT in SLI, alleen heb je het voordeel dat je later naar quad-sli kunt gaan (mits de aankoop van een nieuw moederbord).
     
  16. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Ook jij bedankt voor je uitgebreide reactie.

    Stel dat ik die een nieuw moederbord koop, bijvoorbeeld diegene die jij me aanraadde, is het dan ook verstandig om een nieuwe processor te kopen (draai nu 2800+ sempron).

    Stel dat ik besluit tot aankoop van nieuwe hardware, wat zal mijn huidige nog waard zijn (nieuw gekocht in januari 2006).

    Ik weet er niet al te veel van af, maar dat was al duidelijk ;)

    Mvg,

    Sjoerd
     
  17. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, maar ik zal geen 7950GX2 kopen, tenzij deze een prijs heeft van 450 euro over 2 maanden, wat me onwaarschijnlijk lijkt. Ik wil voor CPU+GPU niet meer dan 650 euro kwijt:), liefst 600 ofzo
     
  18. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    @The Raptor: lees alsjeblieft even meer dan 1 antwoord... Ik heb je al een CPU aangeraden.

    En wat je huidige nu waard is? Voor je mobo en CPU zou je misschien net 100 Euro kunnen krijgen...
     
  19. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat zou wel beter zijn ja,

    De Sempron is niet bepaald de meest geschikte processor voor goede prestaties in games. Een Athlon 64 is aanzienlijk beter. Maar goed voor de Athlon 64 is het socket-754 platform reeds uitgefaseerd, en zal je er bijna alleen nog maar Semprons voor vinden (uitzonderingen daargelaten).

    Je zou eventueel kunnen overwegen om de overstap te maken van socket-754 naar socket-939. De prijzen van de single-core Athlon 64's zijn al sterk in prijs gedaald, en die zullen over een maandje weer een prijsverlaging genieten van zo'n 20 tot 30%.

    Bijvoorbeeld:


    Voor de processor kan je natuurlijk kiezen vanaf de 3000+ (€105,-).

    De nieuwprijs van het moederbord en de processor die jij nu hebt, is bij elkaar opgeteld ongeveer €125,-. Dus ik denk dat je er met een beetje mazzel tussen de €60,- en €80,- voor kan krijgen.
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2006
  20. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat wist ik niet. Ik weet wel dat de single core cpu's van AMD reeds in prijs zijn gedaald, maar ik dacht dat alleen de dual core's nog zouden dalen.

    Dus de 3700+ zou van 130 over 1.5 maand 110 kunnen kosten? Dat is echt gek, omdat je met die CPU elke game op z'n hoogst trekt(icm een goede gpu enz.)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina