1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Ok thanks!

    Ik lees alleen net ook dat van de zomer dus die nieuwe Intel processors uitkomen. En de prestatieplaatjes grafiekjes zien er erg veelbelovend uit.

    Werkt deze bovengenoemde hardware ook met Intel?
     
  2. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ja, je moet alleen een andere processor (raad je dan de Core 2 Duo E6600 aan) en moederbord (nog te zien welk) nemen.

    Prijs zal waarschijnlijk ongeveer gelijk zijn maar met waarschijnlijk een betere prestatie. Die Core 2 Dou zal waarschijnlijk wel pas vlot beschikbaar zijn in september.
     
  3. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Hmm, okay.

    Thanks voor de info tot zover :).

    Even kijken of die Intel een beetje van de grond komt qua levering en dan de definitieve samenstelling maken.
     
  4. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Max, als je mijn post leest, dan lees je dat je vanaf 730 euro al een lekkere mid-end game-pc hebt, met een 7600GT(vanaf 24/7 dus)

    Dat jij zulke achtelijk hoge bedragen noemt geeft aan dat je:
    -of bij mycom winkelt8)
    -of ontiegelijk hoge eisen stelt

    Nee, 1000 euro heb je een heerlijk systeem. En als jij zo graag een Fx60 wilt, koop dan een opteron en clock heb tot een FX-60 over.|:-, of wacht op de Conroe E6600 (316,-), die de Fx60 ownt.
     
  5. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    @TheProf82: lees nou eens terug ipv mij constant allerlei dingen toe te roepen die van geen kant kloppen; http://forum.xboxworld.nl/showpost.php?p=1899326&postcount=104

    Er staat duidelijk: snelle computer rond de 750 Euro en dan kom jij aansjouwen met "vanaf 730 euro al een lekkere mid-end game-pc" en "Nee, 1000 euro heb je een heerlijk systeem". Dan schiet je toch het advies voorbij wat door iemand wordt gevraagd voor "snel en 750 Euro" want we weten allebei dat een 7600GT niet in de categorie snel thuishoort.

    En misschien jammer/vreemd, maar ik winkel niet bij de MyCom of aanverwante zaken want daar hebben ze sowieso de helft van de onderdelen niet die ik in een PC wil hebben en ik heb inderdaad hoge eisen en daaraan verwant een veeeel hoger budget van rond de 3000 Euro voor een systeem dan wat men hier regelmatig neerzet /budgetteert voor een nieuwe PC.
     
  6. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Hmm beter, had begrepen dat dit alleen telde voor de 939 sockets en andere wazige meuk. Verkeerd gelezen denk ik:). Dan word het i.p.v een am2 3800+ een am2 4x00+ X2 _O_

    En voor de rest; Als je slim bent en/of geluk hebt koop je allerlei OEM meuk/groothandels meuk. Niet iedereen heeft toegang tot een groothandel maar tja, een pc van 1500 euro bij (voorbeeld) bij mycom kost inkoop misschien 750 euro, misschien lager :).
    Uitspraak onder voorbehoud, ligt aan componenten etc
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2006
  7. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    @ErroX: de marges van PC's (Dell, HP en andere grote handelaren buiten beschouwing) ligt rond de 15%. Dus een gemiddelde PC kost 1000 Euro inkoop en gaat voor 1150 de deur uit.

    Wat men vaak vergeet, en wat dus een tipje was van mij, is shoppen in het buitenland. Voorbeeld; de nieuwe Raptor 150GB van Western Digital kost me $290.- en dat is ongeveer 235 Euro. Kijk je dan in de goedkoopste webshops van NL, dan betaal je 271 Euro. Bestel er een paar (ook voor bekenden misschien) en voor die besparing kan je mooi een DVD-brander kopen of je RAM-geheugen vergroten. Door goed te shoppen haal je die marge van 15% terug en kan je dus buiten NL tegen NL-inkoopprijzen een PC bestellen.

    Hetzelfde geldt voor moederborden, geheugen uit Azie, processoren en HDD's uit Amerika en monitoren uit Zuid-Europa.

    Garantie, denk je dan? Ja, klopt, je kan niet direct een defect onderdeel inleveren bij de winkel om de hoek maar om verder te gaan met Western Digital; je serie-nummer is je garantie-bewijs. Aanmelden online, opsturen naar Duitsland en binnen een week heb je een nieuwe. Probleem? Voor mij geen; alle data-opslag is redundant uitvoerd (RAID1).

    Nog een tip: wil je goedkoop een nieuw systeem? Let op aanbiedingen in de buurt rond het eind van zomer en eind van het jaar; de tijden voor producenten om nieuwe produkten aan te kondigen waardoor huidige voorraden snel in prijs dalen.

    Allerlaatste tip: wil je toch in NL iets kopen? Stel je systeem samen via www.tweakers.net/pricewatch , tel bij je winkelmandje uiteindelijk 2 tot 5 % op, print het uit en ga naar de winkel om de hoek. Afdingen is in NL misschien niet alledaags maar veel handelaren zullen je best tegemoet willen komen tussen de prijs die jij berekend hebt en de prijs die zij vragen. Dit geldt niet voor kant-en-klare systemen zoals HP (zie Dynabyte), de Dixons-huismerken etc, maar om de computer-bouwers om de hoek.

    Een PC is niet duur; het lijkt alleen duur omdat 99% van de mensen niet weet waar ze moeten kijken en wat ze kunnen maken. En bestel je toch bij webshops; BEL ZE om meerdere onderdelen voor een iets lagere prijs te onderhandelen. Niet geschoten is altijd mis!!!
     
    Laatst bewerkt: 15 jun 2006
  8. Edris

    Edris Gamechick

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    0
    en dan de algemene prijsdaling januari-februari nog niet vergeten!!!
     
  9. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb de laatste paar berichten even verwijderd. Het onderwerp ligt een beetje in een grijs gebied, maar uiteindelijk wordt het toegepast om de privacy van iemand anders te schenden.

    Deze thread gaat dus over het stellen van vragen m.b.t. de aanschaf van nieuwe pc's c.q. onderdelen, en dus niet over software.
     
    Laatst bewerkt: 15 jun 2006
  10. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    ik heb de P4s800D-X moederbord (net 1 dag nieuw).
    maar elke keer als ik opstart geeft die melding ''overclocking failed!''. maar ik heb niet eens overgeclocked :confused:
    ook als ik opnieuw opstart in windows dan gaat die uit, aan maar dan geen beeld meer en maakt die piepgeluidjes, ook kan ik mijn 2e harde schijf (S-ATA) niet zien, windows word geboot van af een IDE scijf. any1 know how to fix? :)

    edit// die foutmelding is inmiddels weg, het lag aan de nieuwe 256 MB RAM bankje van MDT, kingston kan er waarschijnlijk niet goed mee werken.. Ik ga die dan ook ruilen voor een 256 MB RAM bankje van Kingston. Die Sata schijf ga ik ruilen voor een andere IDE zodat ik Master en Slave heb.. (Sata 2e keer dat mis gaat, drivers als goed is alleen op floppy en heb geen floppy-drive.)
     
    Laatst bewerkt: 15 jun 2006
  11. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Je kan via een omweg wel de SATA drivers in een Windows installatie integreren, zonder gebruik te hoeven maken van een diskettestation. Zoek op Google of op Tweakers maar eens naar 'unattended installatie'. Er zijn hele goede en complete guides te vinden.
     
  12. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    bedankt voor je reactie, ik ga nu ff zoeken of ik er wat over kan vinden :)
    anders word het zaterdag alsnog omruilen =(
     
  13. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Klik!!

    Deze manier is lekker eenvoudig, en werkt prima :thumbs:
     
  14. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Of je leest je handleiding want USB wordt ook gezien als boot-device... Geen idee of dat meteen floppy-emulation inhoudt.
     
  15. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Volgens mij niet, want er wordt specifiek naar een diskette station gezocht tijdens de installatie van Win XP. Het USB apparaat wordt niet eens herkent als een locatie waar je de drivers kan selecteren.
     
  16. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier niet; tenminste... Op werk hebben we een aantal HP's staan die gewoon je USB-device omnummeren naar A of B tijdens het opstarten en door Win2K3 gewoon worden bezocht op zoek naar drivers.

    Het ligt er maar net aan wat het moederbord kan qua legacy-emulation; voor zover ik weet zoekt Windows naar "boot-devices" en niet specifiek "floppy-drive" of "CD-speler".
     
  17. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
  18. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.250
    Leuk Bevonden:
    2.885
    Ben opzoek naar een muziek ding voor de pc.. Ik dacht zelf gewoon aan een 2.1 omdat meer overbodig is voor me kamer denk ik.
    Het is alleen voor muziek dus niet voor games.
    Heb zoon 80 euro.
    Of waar moet ik naar kijken, alleen de Watt (RMS) ?

    Enhet liefst wel een lekker bass..

    deze leek mij zelf wel aardig :
    http://www.empc.nl/index.php?page=56&sub=Produktinformatie&Id=12560
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2006
  19. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    die is erg goed, ik heb hem beluisterd in Alternate, daar stonden tien stuks speakers en kon je muziek laten afspelen om de verschil te horen.
    wegens geld gebrek had ik deze gekocht. maar die Logitech Z-4 2.1 is beter.
     
  20. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb het ook niet over Dell, HP of packard hell PC's. Zelf bouw, groothandels prijzen en met geluk (als je het kan verantwoorden) zonder btw. Dat heb je sowieso beter spul en niet allemaal van die vage moederborden etc.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina