1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zeg ik toch? De grote merken buiten beschouwing is de marge rond de 15% en niet 100% zoals in jouw MyCom-voorbeeld. En voor webshops ligt de marge rond de 7%.
     
  2. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Oh, haha:). Nja was extreem voorbeeld:+
     
  3. Y3LLoW

    Y3LLoW Fear Me

    Berichten:
    221
    Leuk Bevonden:
    0
    Zelf heb ik dit in elkaar gezet:

    Moederbord:
    Asus P5WD2-E Premium , omdat ik las in het Core 2 Duo forum dat dit een goed moederbord was voor de Conroe. En omdat ik veel vertrouwen heb in Asus.

    Behuizing:
    Thermaltake Behuizing Matrix VX , omdat ik dit een mooie kast vind met window. Hij is erg licht(lanparty ). Standaard 2 keer 120 mm.

    Voeding:
    Tagan Voeding TG480-U15 (EASYCON) 480 Watt , omdat het gewoon een goede voeding is.

    DvDbrander:
    NEC ND-4550A Bulk, Zwart , gewoon een goedkope gepakt. Deze zal bijna niet gebruikt worden.

    Geheugen:
    Corsair TWIN2X2048-6400 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 5 , hier kan ik wel wat ondersteuning van jullie kant gebruiken, omdat ik hier niet zo veel van weet.2 Gb lieft niet duurder dan 240 euro.

    Harde Schijven:
    WD Caviar Special Edition 250 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Serial ATA II/300 , is goed genoeg!

    Processor:
    Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, 1066 MHz , omdat deze mooi in mijn budget ligt, en hij erg goed uit de tests komt.

    Processorkoeler:
    Zalman CPU Koeler CNPS9500 AT Koper , omdat ik een stille pc wil en omdat hij goed schijnt te koelen.

    Videokaart:
    Connect3D VGA Radeon X1800XT 256 MB , omdat ik een Ati kaart wil(vanwege Crosfire mobo) en omdat dit mij een goede kaart leek.

    Monitor:
    Samsung 740BF , omdat ik deze al heb gezien bij een vriend, en hij past mooi in het budget.

    Dan laat ik hem ook nog in elkaar zetten en dan kom ik op een totaalprijs van: 1715 euro. Ik heb dan wel een hoger budget maar vind dit eigenlijk een goede prijs.

    Eisen:
    Gamen(BF2, CSS) Ik heb zelf al een mx518 en toetsenbord. Speakers en headset heb ik ook.
    Het gebruikelijke (Internet, branden, Word)
     
  4. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik ga de poster hierboven niet helemaal quoten.


    Maar kun je misschien de prijs per onderdeel erbij zetten? :) Ben zelf ook op zoek naar een nieuwe pc, en dan kan ik even puzzelen met het budget. ;)
     
  5. Dr Zoidberg

    Dr Zoidberg WuWuWuWuWu

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan moet je nog even wachten, want hij is nog niet uit.
     
  6. Y3LLoW

    Y3LLoW Fear Me

    Berichten:
    221
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar je kunt hem pre-orderen. Kom op niemand verstand van pc's hier?:9

    Kijk bij salland als je zelf een pc wilt samenstellen.
     
  7. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Idd, de Conroe zal nog wel even duren. Hij komt uit op 24 juli, maar zal naar alle waarschijnlijk pas goed beschikbaar zijn eind augustus/begin september. Daarom is het gewoon dom om nu al een pc te pre-orderen die je pas binnen 1of 2 maanden zal hebben. Tegen dan zullen de andere onderdelen waarschijnlijk al wat goedkoper zijn en misschien al betere voor dezelfde prijs als nu.


    CPU koeler: Ik raad je eerder de Artic Freezer 7 Pro aan. Deze kost de helft van de Zalman en is even goed.

    Grafische kaart: Als je Crossfire wilt, zal je de 1900 reeks moeten kopen of een 1800-Crossfire 2de hands. Want een 1800-Crossfire wordt niet meer gemaakt en is is de kans dus klein dat ze er nog 1 verkopen.

    Monitor: Misschien beter de 730BF nemen. Ik heb namelijk gelezen dat bij de x40BF reeks wat meer last heeft van ghosting, ondanks hun lagere responstijd.

    De rest van het systeem ziet er goed uit ;).
     
  8. Y3LLoW

    Y3LLoW Fear Me

    Berichten:
    221
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke bedankt hier heb ik wat aan.:thumbs:

    Over de beschikbaarheid, het schijnt dat ze voor eind augustus toch echt wel goed beschikbaar zijn hoor;) En als ik nu pre-order heb ik kans dat hij 23 Juli al op de deurmat staat.

    Naar crosfire kijk ik niet zo, want ik upgrade liever over een jaar weer naar 1 betere kaart.
     
  9. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Idd, je hebt dans dat hij eind juli voor je deur staat. Maar je hebt ook de kans dat hij er dan niet staat.

    Als je CF niet gaat gebruiken, kan je even goed een Nvidia kaart nemen. Maar die 1800 XT is ook een goede keuze :).

    Je kan dan misschien ook beter een Nforce 4/5 moederbord nemen (denk dat de 5 nog niet uit is voor Intel). Deze presteren algemeen iets beter dan hun ATi concurrent.
     
  10. Dr Zoidberg

    Dr Zoidberg WuWuWuWuWu

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Euh, ik werk bij Intel......dus ik zal het wel weten ;)
     
  11. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    X1800XT is een lekker kaartje, en de directe concurrent van de 7900GT. Omdat vaak wordt gevraagd welke nou "beter" is, zal ik even wat voor- en nadelen opnoemen van beide kaarten

    X1800XT
    + Betere Image-Quality
    + Beter in games zoals CoD2, Oblivion, Battlefield 2, Half-Life 2, FEAR
    + HDR+AA(High Dynamic Range + Anti Aliasing, twee effecten die samen een alleen nog maar mooier resultaat tonen)
    - Luide koeler
    - Slecht overclockbaar

    7900 GT
    + Goede overclockbaarheid
    + Beter in games zoals Doom 3, Quake 4, Serious Sam, Far Cry

    - Minder goede image-quality
    - Geen HDR+AA

    Ben je dus een fanatieke overclocker, dan is de 7900GT verstandiger. Speel je veel Call of Duty 2, en draai je je pc liever op stock-speeds, dan is de X1800XT jouw ding. Beide zijn goede kaarten, en natuurlijk zijn de 'N-Vidia games' zeer goed te spelen met een X1800XT, en vice versa.

    Er is dus niet echt een winnaar, het verschilt per gebruiker. Overigens een tip: Alternate verkoopt de X1800XT met 512 mb geheugen voor maar 319,-! Dit 512 mb geheugen geeft de kaart voordeel bij hoge resoluties, en de kaart is hierdoor iets beter voorbereid op de toekomst.
     
  12. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Lekker nutteloze opmerking; als je bij wijze van spreken schoonmaker bent, wil nog niet zeggen dat jij weet wanneer welke fab cores gaat uitleveren...|:-

    Het verbaast me trouwens constant dat mensen met een deadline een PC willen kopen en dan met onderdelen aan komen sjouwen die (nog) niet leverbaar zijn op moment van de deadline. Maak eens een keuze tussen iets nu kopen en post dan je vraag. Als je een onderdeel wil wat er nog niet iets, verschuif dan je deadline en post niet ofzo.:):
     
  13. Y3LLoW

    Y3LLoW Fear Me

    Berichten:
    221
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar je kunt de Conroe nu al pre-orderen:9

    Ik heb lang genoeg gewacht hierop, nu mag het toch eens gebeuren.
    Bedankt voor de tips mensen.
     
  14. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    @ TheProf82: Het verschil in beeldkwaliteit zie je alleen als je alles gaat uit vergroten en soms als je er echt op let.

    Far Cry draaien beiden kaarten zeer goed want geef toe, of je nu 120 of 110 fps hebt; Wat maakt het uit

    Bij de 1800 staat HDR+AA alles pluspunt, wat uiteraard klopt. Alleen wordt het aantal fps dan ondermaats en daarom imo een overbodige extra bij deze generatie kaarten.
     
  15. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Ben trouwens wel benieuwt waarmee Intel mee op te proppen komt kwa koeler. Want de laatste waren gewoon om te huilen:\
     
  16. Dr Zoidberg

    Dr Zoidberg WuWuWuWuWu

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Heel veel informatie is classified en sommige zaken hoor ik ook niet meteen. Daarom reageer ik ook bijna nooit op forums wat betreft zaken rondom Intel. Het is soms ook zo dat sommige zaken op het laatste moment worden gewijzigd en dan is het ook zo lullig als ik daar al uitspraken over het gedaan op internet.

    En nee ik ben geen schoonmaker bij Intel, ik ben Retail Channel Representative voor zuid-, midden- en oostnederland, dan zou je toch bijna zeggen dat ik het een en ander af zou moeten weten van releases van processoren etc. ;)


    Wat betreft de cooling, de goedkoopste variant kan passief gekoeld worden.
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2006
  17. Y3LLoW

    Y3LLoW Fear Me

    Berichten:
    221
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou James Bond. Als ik mijn Conroe 2.4 GHz nu bestel, wanneer zal ik hem hebben denk jij?:9 :b:
     
  18. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    +
    =
    geen antwoord, lijkt me zo...

    Net zo min als ik uitspraken zou mogen doen over de produkten die mijn bedrijf levert op IT-gebied...
     
  19. Y3LLoW

    Y3LLoW Fear Me

    Berichten:
    221
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou je mij misschien kunnen zeggen of het slim is als ik mijn nu pc bestel?:9 Dus met Conroe ja.

    Als iemand anders goede argumenten heeft hoor ik ze graag!
     
  20. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Wacht gewoon tot dat hij uit. Dan kan je misschien ineens zien voor een ander moederbord, zoals bij voorbeeld een Nforce 5 moederbord. Deze zullen waarschijnlijk iets beter presteren dat hun ATi tegenhanger.

    En wie weet gaat de prijs van het geheugen misschien wat omlaag :b:.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina