1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dr Zoidberg

    Dr Zoidberg WuWuWuWuWu

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Wacht sowieso even op de release van de Core 2 Duo met bestellen. Tegen die tijd heb je kans dat bepaalde onderdelen goedkoper zijn.
     
  2. Y3LLoW

    Y3LLoW Fear Me

    Berichten:
    221
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke dan wacht ik nog wel een dikke maand:{ Mjah dan heb ik wel een vette pc:9
     
  3. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje, wat betekend dat gene bij het rode streepje?

    [​IMG]

    B.v.d. _O_
     
  4. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Precies wat er staat :+.

    Deze optie toont de standaard HD resoluties in het menu, bijvoorbeeld 1280x720.
     
  5. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat bedoel ik niet, De standaard koelers die in de meeste cosumenten pc's terecht komen zijn normale box koelers, geen Zalman en dergelijke(iig niet standaard). Bij Intel zijn deze waardeloos om op te brengen/te installeren. Vooral het moederbord buigt bij veel dan die koelers gigantisch door wat naar mijn mening bij AMD processoren een stuk minder is. Bij AMD zijn deze een stuk fijner, hoewel sommige (met schroevendraaier dat lipje even naar vorenbuigen om vervolgens onder een plastic houdertje te komen) ook niet altijd even fijn zijn. Maar voor de meeste hoef je geen kracht of moeite te doen.

    (ligt natuurlijk wel aan de socket etc)
     
    Laatst bewerkt: 19 jun 2006
  6. 9Huntelaar9

    9Huntelaar9 PSN: Ch1merA1989

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    0
    nog effe iets leuks van AMD voor de Conroe
    ze zijn niet Dual-cores aan het testen, maar Quatro-Cores (4, dus)
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2006
  7. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Jah, AMD is van plan (en Intel ook) quadro-core CPU's uit te brengen in 2008 (misschien ook al begin 2007). Ook is AMD van plan om in 2007/2008 een nieuwe socket uit te brengen.

    De tecnologie blijft niet stilstaan, nu is hij zelfs zeer rap aan het vooruit gaan.
     
  8. 9Huntelaar9

    9Huntelaar9 PSN: Ch1merA1989

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    0
    maar is het slimmer om een AMD 5000+ of een Conroe te nemen? (Oktober, November)
     
  9. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Momenteel lijkt het het best om een Conroe te kopen als je afgaat op de previews. Maar voor de echte zekerheid zal het wachten worden op de launch,de reviews en reacties van de gebruikers.
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2006
  10. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    zoals sommige mss al weten, heb ik nieuwe mobo, voeding enz gekocht voor mij nieuwe Thermaltake swing kast :D alles is goed ingebouwd en werkt perfect (jaja ik kan het wel :9 ).
    Dit is het geworden :)
    [​IMG]
    alleen vind ik de witte dvd drive niet zo mooi en wil ik vervangen door een zwarte, de onderste is wel zwart en dat wil ik van de bovenste ook doen.
    Ik wil daarom een andere dvd drive kopen, precies dezelfde als de onderste (is een brander). Dan is mijn vraag (mss een domme :9 ) of ik 2 branders kan doen op 1 IDE kabel, en geen dvd-rom.

    die blauwe en rode lampjes zijn van de Zalman FanMate, aanstaande zaterdag komt er beneden een blauwe neon en boven een groene neon. :D (aan de zijkant dan :9)
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2006
  11. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Natuurlijk kan je 2 branders op 1 IDE kabel steken.
     
  12. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja en nee; ligt eraan hoeveel IDE-aansluitingen je op je moederbord hebt, hoeveel er nu al in gebruik zijn.

    Laten we het makkelijk zeggen, maar niet gegarandeerd; je kan maximaal 4 IDE-apparaten op een normaal mobo aansluiten, maar sommige mobo's worden nog maar geleverd met aansluiting voor 2 IDE-apparaten.
     
  13. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Inderdaad, maar er moederborden zijn op heden nog niet zoveel moederborden die dat hebben. Bovendien meen ik mij te herinneren dat ryan23 zijn moederbord gewoon was, dus 4 IDE-appareten mogelijk. Ook meen ik mij te herinneren dat ryan23 toch nog zeker 1 IDE HDD in gebruik had :+.
     
  14. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb idd 2 IDE Connectors, op de 1e zit 2x IDE HD aangesloten, op de 2e word het dan 2x DVD Drives (branders). :)

    dan mijn laatste vraag, ik heb de socket 478, op de processor zit een heatsink en daarop een koeler (kleine). Dan wil ik weten als ik de koeler er af schroef, of ik dan een andere koeler erop kan schroeven. zoals deze bv. of deze.. want ik weet niet of ik dan een 40x mm of 60x mm of 80x mm moet nemen? :) Ik wil hem ook nog aan kunnen sluiten op mijn Zalman Multi Fan Speed Controller (ZM-MFC1)

    edit// bij deze zie ik staan dat die perfect is om ook CPU te koelen, moet ik dus een 60x mm fan nemen om het te kunnen vast schroeven op mijn heatsink?

    edit// ik heb ff me cpu fan gemeten, hij is 7 cm (70mm) breed
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2006
  15. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    hallo.
    ik wil graag een game afspelen op me pc : red alert 2
    een simpel spel waar je amper een video kaart voor nodig moet hebben.
    maar mijn pc kan hem gewoon niet afspelen!

    ik heb ook geen video kaart , en er zit denk zo'n ingebouwd geval in.
    me pc gegevens zijn : intel pentium 3 , ~1,0 ghz
    windows xp
    geheugen 245 mb RAM

    ik wil een video kaart wel kopen tot 40-60 euro
    direct x versie : 9.0c


    edit : of weet iemand een goede pc voor weinig geld (ong 400 euro ) die wel games kan afspelen o.a. counter strike
     
    Laatst bewerkt: 27 jun 2006
  16. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan je ff doorgeven welk moederbord je hebt?

    Ik denk trouwens dat je een AGP-kaart moet hebben en dan roep ik ATi Radeon 9800 SE 128MB (AGP) rond de 60 Euro; ik geen even geen garantie dat die SM3.0 ondersteunt maar hij is wel DX9.0 compatible.


    *edit*
    Het lijkt me trouwens meer in de lijn der verwachting liggen dat je systeem het niet trekt. 256MB geheugen voor Windows, shared video-memory en dan ook nog een spel opstarten is vragen om moeilijkheden, in mijn ogen.

    *edit 2*
    Ik zie nu pas je vraag voor een andere PC voor 400 Euro. Wil je een eerlijk antwoord; zoek dan uit of je een AGP 8X slot in de PC hebt zitten. Zo ja, trek het huidige geheugen eruit, haal 1GB RAM en van je overgebleven geld een videokaart en snellere harde schijf.

    Ik denk dat je daar veel meer aan gaat hebben dan een nieuwe PC van 400 Euro want je processor is gewoon snel zat voor wat je wil gaan doen, alleen geheugen en videokaart zijn de bottleneck.
     
    Laatst bewerkt: 27 jun 2006
  17. auke

    auke Active Member

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    -Ik heb een geïntegreerde videokaart: Intel 82845G/GL/GV. Nu heb ik een nVIDIA GeForce FX 5200 gekocht en die doet het goed, maar als ik nu mijn pc opstart vraagt hij telkens of ik die geïntegreerde weer wil instaleren. Kan ik die geïntegreerde kaart weg halen of het op een andere manier oplossen?
    -Als je de pc opstart kan je meerdere accounts hebben waarbij je appart kan inloggen. Ik heb maar 1 account dus kan ik iets doen waardoor hij vanzelf op die inlogd?
     
    Laatst bewerkt: 27 jun 2006
  18. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    hoe kun je zien wat een AGP 8x slot is ??

    ik heb amper verstand van pc's ,, (in de pc dan )

    edit: ik kan een pc kopen voor 350 euro (excl btw) die nieuw is.
    gegevens :intel pentium 4 proccesor 512 met ht-technelogie (2,80 Ghz, 1 mb L2 chache , 800 fsb)
    windows xp
    512 ddr ram
    80 gb schijf
    niet echt slecht lijkt mij ??



    (dit staat in het dell krantje )
     
    Laatst bewerkt: 27 jun 2006
  19. 9Huntelaar9

    9Huntelaar9 PSN: Ch1merA1989

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een probleempje
    soms (1 op 5x) als ik mijn computer aanzet, en het beeld bij het bureaublad is, blijft de taakbalk donkerblauw en kan ik geen reet doen. (behalve Windows Taakbeheer en dus opnieuw opstarten)
    weet iemand wat er aan de hand is???
    Help please:'-( :'-( :'-(
     
  20. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    En dan de hamvraag; wat kost 'ie dus met BTW, met verzendkosten en met een goede grafische kaart (wat je initieel wilde kopen).

    To be honest; elke machine met minder dan 1GB RAM komt er bij mij niet in als PC. Sowieso niet vanwege de prestaties van XP icm een gemiddeld spelletje en zeker niet als PC waar je misschien ook soms wat foto's mee wil bewerken of iets dergelijks.

    *edit*
    Voor het benoemen & bekijken van je uitbreidings-sloten => MAX3400 in Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 7]
     
    Laatst bewerkt: 27 jun 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina