1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 8]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Ik kan me Yu-Gi-Oh kaarten nog wel verpatsen..

    Maar bijsparen ga ik echt niet doen want zit al meer dan een maand zonder eigen pc en ik wordt echt gek.
     
  2. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Ik snap echt niet wat je met zo'n kaart moet in zo'n oud systeem. Die kaart alleen zorgt echt niet voor de performance hoor.

    1: Je hebt AGP 4x.
    2: Je CPU cpu is echt té traag voor huidige games.
    3: Mobo, chipset, FSB zijn ook niet echt meer uit deze tijd.

    Je kan veel beter doorsparen voor een nieuwer systeem. Met die kaart behaal je door de rest van de specs echt niet meer uit je systeem.
     
  3. Majin

    Majin Bye bye~~

    Berichten:
    1.415
    Leuk Bevonden:
    0
  4. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Hehehe, mijn Inno3D FX 5600 staat nergens meer tussen lol. Vast weer zo'n zeldzame kaart...
     
  5. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Nee hoor, gewoon een oude reeks die bovendien gewoon crap was :).
     
  6. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Crap kun je wel zeggen ja.

    Zou ik uberhaupt wel verschil merken tussen een FX5600 en een x1900xt 8) :+
     
  7. Majin

    Majin Bye bye~~

    Berichten:
    1.415
    Leuk Bevonden:
    0
    ja....
     
  8. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Inderdaad, die FX5600 maakt gehakt van de x1900xt!
     
  9. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Niet veel, alleen dat je nu Direct X 9 zal kunnen draaien. :+

    De 5600 ondersteunt dat wel op papier, maar kan het in de praktijk gewoon niet aan. Zelfs de 5900 Ultra kan DX9 niet aan :+.
     
  10. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Nja is toch al een moo verbetering.

    P.S. Gaara is gaar en psychisch instabiel.
     
  11. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Dat is gaar is jouw mening, maar instabiel is ie niet (meer als je de manga leest). En wie weet is dat misschien wel een n eigenschappen die we gemeen hebben }:] :+.

    Ik begin wel te twijfelen, zou ik €70 meer neerleggen voor de 512MB versie van de X1900XT tegenover de 256MB versie?
     
  12. Majin

    Majin Bye bye~~

    Berichten:
    1.415
    Leuk Bevonden:
    0
    Gaara is tog dood in manga?
     
  13. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    572
    Zou de 7600 gs op een 300 watt voeding kunnen
     
  14. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Importeren.
     
  15. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Neen en dit is wel serieus off-topic. Dus naar het Naruto topic met ons Naruto gezwam :+.

    Hangt van de rest van het systeem af, maar de kans is klein.

    Vertrouw al die verzend firma's niet (zelfs "De Post" hier in België vertrouw ik niet helemaal) :+).
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2006
  16. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    572
    amd athlon 3500+, 768 mb (word 1024), 160 gig, x1300 kaartje :mad:
     
  17. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Hmmm, het zou kunnen werken moest je een zeer goede merk voeding kopen. Toch raad ik je aan om naar minstens 350W van een goed merk te gaan (400W van een goed merk om echt veilig te zitten).
     
  18. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Even wat puntjes rechtzetten hoor...

    -AGP4x is nauwelijk(1-2%) trager dan AGP8X. De 7600GS kan wel in zijn systeem. Tuurlijk, de CPU/RAM is een dikke bottleneck, maar de prestaties tov van zijn oude GF4 zullen alsnog dik stijgen!
    -PC van Pegas lijkt erg op die van mij. Betere CPU, iets mindere GPU. Zal stock wel ong. hetzelfde als die van mij presteren, en ik kan je vertellen, ik ben er tevree mee!
    -De 5600 raad ik 100% af. Supahmaster, je hebt niet echt veel verstand van pc's, realiseer je aub wat je doet. Stel je voor dat deze de 5600 had gekocht. Deze kaart is echt een slechte upgrade tov van de GF4. Tuurlijk, met een snellere processor haal je meer uit de videokaart, maar een 7600GS is wel mogelijk in zijn systeem, AGP 4 boeit niets. Hij moet wel aan een voeding denken.
    -Ik heb een Antec truepower 430 Watt, en met mijn systeem werkt dat gewoon. Terwijl de Core 2 Duo minder stroom trekt dan AMD CPU's! Ik heb 0 hangs gehad, of crashes. Alles werkt perfect! 430Watt is, mits van een a merk(tagan, antec...coolermaster raad ik min. 450 w aan), en als je niet teveel randapparatuur hebt, genoeg. zelfs 380 kan nog, maar dat is erg risky.
    -Pegas...ik zou de 512 mb versie nemen, mits je budget dit niet toelaat. Het hoge geheugen komt nu al van pas in bijv. Ghost recon: advanced warfighter. Met 256 MB kunnen de textures niet op high. Stel je voor dat dit vaker gaat gebeuren met games. En het is gewoon handig. De X1900XT is een kaart die wel weet wat je met 512 mb moet doen, unlike bijv. een 6200 turbocache8)

    Valt mee...http://www.azerty.nl/producten/prod...rossfire-2dh-512-mb-ddr3-pci-express-x16.html


    Denk na. Tuurlijk, alles is best oud. Maar geloof je zelf echt dat hij met een Geforce 4 dezelfde prestaties zal halen als met een 7600GS? Ik denk een prestatie verviervoudiging oid.

    http://tweakers.net/pricewatch/1331...(PCI-e-2xDVI-ViVo)-X1900XT-2DHTV-prijzen.html

    Daar zie je goedkope X1900-XT's!

    http://tweakers.net/pricewatch/1330...900-XTX-512MB-DDR3-(PCI-e-2xDVI)-prijzen.html

    Woot, dat is ook nice. Toch moet je dat niet doen. X1900XTX is maar iets sneller dan de x1900xt, paar procent. Nee, als je dan ehct high-end wilt, wacht dan eventjes voor de nieuwe ati's
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2006
  19. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik zou het opzich ook helemaal geen probleem vinden om RAM te kopen ,het probleem alleen...volgens mij ondersteund mijn Mobo niet eens DDR ram, alleen maar SD. En dat lijkt totaal niet meer te koop te zijn.

    http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=100

    Of ik moet het verkeerd zien,maar volgens mij geen DDR Ram support.

    Enneh....voor een nieuwe MObo gaan ....betekent toch ook gelijk
    gedwongen voor een nieuwe CPU gaan? Ik kan onmogelijk de AMDXP cpu los halen en in een nieuw mobo stoppen, zodat ik daar wel DDR RAM opkan draaien? vast een erg domme vraag,maar ach ja.....ik houd me er helemaal niet meer zo erg mee bezig.

    Maar ik wil gewoon vooral de wat 'oudere' games lekker kunnen draaien, HL2, BF:Vietnam,Gothic II,noem ze maar op. Ik hoef helemaal niet perse al die recente titels te spelen, daar is het mij helemaal niet om te doen.
     
  20. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Als dit naar mij bedoeld is, bedankt maar ik weet wel wat ik doe (buiten die 256 of 512MB waar ik over twijfel) :+. Bovendien zijn bijna al die winkels in Nederland en ik ga alles kopen in mijn vast pc winkeltje :).
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina