1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 8]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Eerste berichtje op mijn nieuwe PC. Vanacht met een omweg windows XP geinstalleerd. Moet ik nog iets speciaals doen op me nieuwe PC voor dat ik lekker kan gamen?

    Ik zal trouwens eens even me 3dmark06 score bekijken
     
  2. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan niet zomaar gaan gamen. Installeer eerst de nieuwste moederbord drivers van asus.com, dan de videokaart drivers van nvidia.com/ati.com, dan de nieuwste directx(9.0c), dan nog de AMD driver van amd.com(doe ik altijd voor de zekerheid), en dan kan je games gaan installeren.
     
  3. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke? Nederlandse winkels zijn best goedkoop hoor:+

    Mijn pc in mn specs kostte voor de behuizing(inclusief alles erin), muis en toetsenbord 1170 euro incl verzending oid. Viel mij best mee:thumbs:
     
  4. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    OK. Doe ik ng wel even :)

    Heb trouwens Widescreen hier. Zal ik hem op widescreen zetten of is dat niet mooi voor games?
     
  5. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Ga je je specs nog in je sig zetten? Dat is cool :cool:.
     
  6. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Voor de helft gedaan. andere helft doe ik later nog wel eens :)
     
  7. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Moet dat niet andersom? Ik doe het toch altijd zo, maar waarschijnlijk maakt het niets uit :).

    Heb eindelijk gekozen tussen de 256MB en 512MB versie van de X1900 XT en ik ga voor de 256MB versie. Bij 512MB zie je pas echt het verschil als je op een hoge resolutie speelt (m'n scherm kan maximaal 1280*1024), anders is ie gewoon een paar fps beter. Een paar fps te weinig beter om €70 extra uit te geven :+.
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2006
  8. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Ik moet voor me ouders een oude PC formateren omdat ik me nieuwe heb en zei mijn oude willen.

    Maar wil ik in Windows XP formateren dan staat er zoiets als: Sluit alle hulp programmas af voor je de schijf gaat formateren. Als ik dit doe lukt het nog niet. Is de enige manier om in dos te gaan formateren?
     
  9. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik weet niet exact hoe je in dos kan formateren (buiten c:/ format ofzo). Als je het zo doet formateer je de HD wel, maar word er geen nieuwe windows opgezet.

    Je kan beter formateren (best snel formateren) via de Windows cd, veel gemakkelijker imo.
     
  10. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    FDisk ?

    Of werkt dit alleen onder '98 ? :)
     
  11. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Dacht dat het ook nog onder XP werkt :).
     
  12. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Heeft er iemand een lijstje met goede Core 2 Duo S775 mobo's?
     
  13. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, dit heb ik allemaal niet gedaan. Mijn PC werd kant en klaar geleverd dus ik ben er vanuit gegaan dat alle nieuwste drivers al geinstalleerd waren. Heb nu al diverse games geinstalleerd en de prestaties zijn fenomenaal, dus het lijkt mij dat het goed is zo....
     
  14. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Bij die van jou is dat ook geen probleem nee, alles voorgeïnstaleerd.

    Maar hij had net eigenhandig zijn pc opnieuw geinstaleerd, waardoor er nog wat drivertjes nodig waren om de zaak stabiel te laten draaien :)
     
  15. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Asus P5B (Deluxe)
    Asus Asus P5W DH deluxe (of een andere P5W (DH)) (misschien nog bios update nodig)
    Gigabyte .. DS3/DS4/DQ6
    Msi P965 Neo-f
    Abit AB9 (Pro) (heeft momenteel nog wel bios update nodig)

    Biostar TForce P965 (budget moederbord)

    Je kan het beste eens naar de sites gaan van de fabriktanten, daar een moederbord zoeken en dan wat reviews of gebruikerservaringen zoeken.
     
  16. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah oke :)

    Even iets anders. Ik heb dus Windows XP Professional, maar bij het opstartscherm (als Windows moet laden) staat er gewoon Windows XP, de toevoeging "Professional" ontbreekt. Hoort dat zo of is m'n Windows niet helemaal goed geinstalleerd door de mensen van Informatique ?
     
  17. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Ok bedankt, probeer namelijk nog wat van de prijs af te halen zodat ik rond kom met m'n budget.
     
  18. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Asrock heeft ook Conroe moederbordjes en die zijn wel goed (zeker voor hun prijs). Op Anandtech staan er een reviews van een paar Asrock moederborden.
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2006
  19. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Mja, ik heb Home. En zie ook alleen Windows XP (met daaronder het laadbalkje)

    Het is zo volgens mij goed. Komt volgens mij door een update ofzo ? (SP2 ?)

    Kijk ff bij "Systeemeigenschappen" (rechtermuis op Deze computer) Daar kan je zien welke versie is geinstaleerd.

    Toevallig vanmiddag op school nog Server 2003 geinstaleerd, en daar staat wel "Server Edition" ofzo onder.
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2006
  20. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    K Thx!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina