1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 8]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    574
    www.completer.nl

    edit: Die celeron 351 3,2 ghz, Met welke AMD processor kan je die vergelijken kwa prestaties?
     
    Laatst bewerkt: 24 sep 2006
  2. WiresOUTLAW

    WiresOUTLAW ''screw you guyz''

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    als je moest kiezen tussen een ati 9600 pro 256 of een gforce 7300 GS 256 voor welke kaart zou je dan gaan (ik moet waarschijnlek binnekort deze keuze maken)
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2006
  3. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    7300 GS 256!!!

    ik heb nu een 9600 pro 256 mb... ben ik niet echt blij mee :p
    die 256 mb heeft sowieso geen zin op een 9600 pro. daar is hij eigelijk al te langzaam voor. de kloksnelheden van de 7300 GS 256 zijn ook sneller en hij heeft shader model 3
     
  4. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    We zijn het hier thuis nu eindelijk wel er over eens dat onze huidige PC aan z'n eind is. Wat gegevens over deze PC:

    Processor: Intel Pentium III-processor 866 MHz
    Geheugen (RAM): 128 MB
    Harde Schijf: 18.64 GB
    Videokaart: NVIDIA RIVA TNT2 Model 64/Model 64 Pro

    Ik, iemand die verder weinig verstand heeft van PC-hardware, kan zelfs nog zien dat dit niks is. Het is wel duidelijk dat er wat nieuws komen moet.

    Om het duidelijk te maken neem ik het vragenlijstje van de startpost maar even over:

    Wat is je budget?

    Exclusief monitor zo rond de 400 €.

    Waar wil je de pc hoofdzakelijk voor gaan gebruiken? Gamen, office, videobewerking, internet?

    Voor schoolgebruik (office), veel internet (surfen, plaatjes kijken (screenshots for example ;), streaming media kijken, (grote) muziek/video collectie aanleggen en kunnen vastleggen op CD/DVD. En het zou natuurlijk erg leuk zijn als hij ook nog wat redelijke games kan draaien, maar daar vrees ik voor met zo'n laag budget.

    Wat heb je al, en/of wil je hergebruiken?
    Eigenlijk is alles aan vervanging toe, beeldscherm, toetsenbord + muis, geluidsboxen. Heel eventueel zou het beeldscherm misschien 'hergebruikt' kunnen worden maar dat doet natuurlijk wel afbreuk aan een nieuwe PC (Daewoo, 32 bitc, max. resolution: 1152 x 864).

    Ik hoop dat er iemand is die hier wat mee kan, ik heb zelf al wat op internet gekeken en kom dan uit op zo'n standaard systeem van Dell voor 399,- € maar ik vroeg me af of het niet goedkoper kan. Dus bij deze :)

    Alvast heel erg bedankt _0/
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2006
  5. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Als ik mijn HD met 2 partities in een externe behuizing stop, en dan aansluit via Usb. Krijg ik dan ook de 2 partities als verwisslebare drive te zien ? Of leest 'ie alleen de actieve partitie oid ?

    Mss een hele stomme vraag hoor, maar moet het ff zeker weten voordat ik zo'n ding koop... Anders heb ik er nog niets aan :+
     
  6. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Die specs zijn idd niet al te best meer nee :+. Ik ga er vanuit dat je niet zelf een pc in elkaar kan zetten, dus een standaard systeem zou ok moeten zijn. Mijn broertje heeft deze: http://www.alternate.nl/html/product/details.html?artno=Sedv01&showTechData=true
    Prima ding, je kunt er nog een beetje op gamen (resolutie niet te hoog zetten), incl. Windows Xp Media Center dat al is geinstaleerd. Plug-and-play dus.
     
  7. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er goed uit :) Alleen prijs is ietsjepietsje hoog nog aangezien er ook nog keybord, muis etc. erbij moet. Maar in elk geval bedankt :)

    (Wat voor games draait de pc dan ongeveer?)
     
  8. Majin

    Majin Bye bye~~

    Berichten:
    1.415
    Leuk Bevonden:
    0
    PC ziet er wel goed uit maar de grafische kaart is nogal slecht
     
  9. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad. Onboard kan je 0% mee gamen. Wil je een beetje gamen, denk dan aan de 109,- kostende 7600GS
     
  10. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik ben op zoek naar een nieuwe grafische kaart.
    Bugdet: 100-150 euro
    Soort: AGP

    Ik zat zelf te denken aan de 7600GS, bijvoorbeeld deze:
    http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=JAGY5A

    Of raden jullie een ander merk (Club3D, MSI, XFX etc.) aan omdat het kwaliteitsverschil der mate groot is. Overclocken doe ik niet aan.

    Alvast bedankt :)
     
  11. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Kom zojuist terug van Informatique. Vreemd genoeg deed ie het daar wel gewoon :confused: Ze hebben voor de zekerheid daarna het hele ding nog maar eens uit elkaar gehaald, stof weggehaald (voor zover aanwezig natuurlijk), en weer in elkaar gezet....en toen weer meegegeven.

    Het meest frappante is nog dat ik hem nu thuis weer op exact dezelfde manier heb aangesloten, en voila....hij doet het.
     
  12. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Sorry, maar daar moest ik toch stiekem wel om lachen ;)

    Maar gelukkig. Hij doet het weer :D
     
  13. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, grappig vind ik het eigenlijk nog niet eens. Zeer vreemd, dat wel.
     
  14. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    best grappig is het toch wel :+ je Pc is herboren! :cool: 8)
    veel plezier verder :)
     
  15. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    idd grappig. ben je dan toch een kabeltje ofzo vergeten?:confused: Kan me het bijna niet voorstellen...wat was er anders deze keer bij het aansluiten?(:lol: )
     
  16. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is het hem nou juist, ik heb alles op exact dezelfde manier aangesloten....en nu doet ie het gewoon :confused: :+

    It's like magic 8) Maar goed, voorlopig kan ik weer lekker gamen :cool: Bedankt voor jullie steunbetuigingen so far :b: ;)
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2006
  17. Olifunf

    Olifunf Runnin on Acid

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    16
    Mijn broertje wil voor ongeveer 900 euro een gamepc kopen... Ik denk dat dit niet mogelijk is aangezien hij de nieuwste online games met volle settings vloeiend wil kunnen draaien. Maar om toch maar aardig te zijn zou ik het fijn vinden als iemand een pc van 900 euro kan samenstellen en dan heb ik het alleen over alle dingen in de kast. muis toetsten bord en beeldscherm heeft hij zelf al. Alvast bedankt.
     
  18. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Mijn specs zo ongeveer :). Alleen ik stop er wss zelf een harde schijf bij die ik al heb.
     
  19. Robbertje

    Robbertje X360

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit zelf ook aan een nieuwe PC te denken en ben op dit gekomen, waarschijnlijk ook handig voor je broertje ;)

    Let er wel op dat de CPU bij HWT vandaan komt omdat het € 36 goedkoper is dan bij Alternate, daar betaal je dan wel € 6 verzendkosten extra bij maar dat maakt nog steeds € 30.

    De tweede prijs is met dubbele verzendkosten, dus voor zowel HTW, als voor Alternate.

    Nu het favoriete onderdeel, de setting afkraken. Dus wat zou jij wel en niet doen, of anders doen dan wat ik daar neer heb gezet en ik gedachten heb om over een paar maanden te kopen?

    Ik wacht dus nog een paar maanden en dan zal het geheugenrampje ook weer voorbij zijn. Geheugen is namelijk 30-70% gestegen in vergelijking met vorige week. Dit geld in ieder geval voor DDR2 geheugen wat bij deze setting nodig is ivm de nieuwere technieken.

    Ik hoop dat je broertje er ook wat aan heeft en voor wat hij over houdt kan hij nog een voeding kopen mocht hij die niet hebben of een voeding van 350 Watt hebben, ik raad je 520Watt aan als hij toch een nieuwe nodig heeft, dit kost je misschien € 50. Een leuke kast kan hij er ook nog omheen bouwen mocht hij blut willen worden :p.

    Maar even over wat ik hier neer heb gezet, is dit een beetje wat als game-pc?

    @Olifunf:
    Mocht je het in een overzicht willen hebben doordat je belangstelling hebt, dan kan dat. Heb alles in Excel staan met nog meer andere onderdelen om te vergelijken. Sorry als het geen Intel is maar ik wil nou eenmaal een AMD hebben en geen Intel Conroe ;).
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2006
  20. SupahMaster

    SupahMaster Guest


    Dude, De E6400 is goedkoper en heeft een stuk betere prestaties als een 4600+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina