1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 8]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Processor : AMD Athlon 64 X2 4400+ 64bit,dual-core
    Moederbord : ASUS A8N-SLI Premium max. bus 2000Mhz, 939 Socket
    Ondersteunt AMD Socket 939 Athlon 64FX/
    Athlon 64 X2/Athlon 64
    2x PCI Express x16, 1x PCI Express 1x, 3x PCI
    2x ATA 133, 4x SATA, 1x Floppydrive,
    1x Serieel, 7x USB 2.0, 2x PS2,1x Paralel, 1x FW, LAN gigabit (10/100/1000)
    4x 184-pin DDR DIMM ondersteund tot max 4GB, ondersteunt snelheid: PC2100, PC2700, PC3200
    Chipset NVIDIA nForce4 SLI

Geluidskaart : Realtek ALC850 - 7.1 kanaals
    Videokaart : ASUS EN7900GT / TOP / 2DHTV, 256MB
    Geheugen : 1024MB DDR DIMM (184-pin PC400, 2x 512MB)
    Cardreader : Interne multi cardreader zwart
    Harddisk : 250 GB - SATA - 7200 RPM - 16MB cache
    DVD-Rom : 16x 48x retail leest ook CD-rom's
    DVDRW : DVD brander DVDR+/-RW Dual Layer
    Behuizing : Nexus
    Bediening : Logitech G15 Gaming Keyboard

\o/. Als de 4400+ slecht leverbaar is, krijg ik de 4600+. Ook wordt gekeken naar het moederbord, of daarvoor nog wat nieuwers is.

2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Waarom nog socket 939 en geen AM2 (of Intel Core 2 Duo setup)? De 4400+ wordt al een tijd niet meer geproduceerd, dus de kans dat je die nog te pakken gaat krijgen is zeer miniem.

Je kan misschien ook beter 1x1GB RAM geheugen nemen i.p.v. 2x512MB. Dat zal veel makkelijker zijn als je van plan bent je geheugen uit te breiden van 2GB (wat ik voor zo'n setup als de jouwe toch aanraad).

Laatst bewerkt: 29 sep 2006
  3. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    True, maandag moet ik mijn order nog bevestigen. Zal wel even navragen. ^^

4. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Maar als je voor een AM2 of Core 2 Duo setup gaat, vergeet dan niet DDR2 geheugen te nemen i.p.v. gewoon DDR geheugen ;).

5. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Klink misschien raar hoor, maar weet je zéker dat je de goede Arctic hebt gekocht ?

Maat van mij had ook zoiets. De schroefjes pasten net wel door de normale gaatjes, maar de koperen heatsink zat niet goed op de GPU.

Met als gevolg; Overhitting, Artifacts, Crash's etc...

6. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    edit; ff wat uitgebreider gemaakt

Laatst bewerkt: 1 okt 2006
  7. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil op mijn grafische kaart( http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=JAXXNF ) een nieuwe koeler zetten, omdat de stock z`n kollere herrie maakt.
    Alleen heb ik echt geen flauw idee waar ik naar moet kijken, enigste dat ik weet is dat zalman een goed merk is...
    Dus mijn vraag: Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een nieuwe koeler voor mijn grafische kaart?

8. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Je hebt ook nog Artic, zijn ook zeer goede koelers ;) (vooral als het om stilte gaat). Deze zijn meestal (iets) goedkoper en moeten helemaal niet onderdoen voor de Zalmans en bovendien zien ze er imo knapper uit. Maar als ik op de site zie, heeft Artic (nog) geen koelers voor de 7600-reeks.

@Tco: Zover ik weet hebben de dvdspelers van een pc geen regiocode. Maar hier heb ik niet al te veel kennis over (is al te software matig voor mij :+).

9. Jorden Ajax

Jorden Ajax Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben vanplan mijn pc een beetje te verbouwen ( nieuwe videokaart/moederbord/processor ) heb al wat op het oog:
    V.K: geforce 7600GT 256mb gddr3
    P.: Amd Athlon 64 x2 3800+ sicket AM2
    Mobo: K9N SLI Platinum ( voor de toekomstige uitbreiding :p )

Budget +/- 450 euries, mijn vraag is dit een goede keus of weten jullie wat betere onderdelen voor bijelkaar 450 euro? BVD :thumbs:

10. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Ziet er goed uit :thumbs:.

Een iets duurder alternatief dat een betere CPU (met zeer groot overclock potentïeel, Allendale ftw :+) heeft maar wel geen SLI/CF mogelijkheid:

Intel Core 2 Duo E6300 (1866 MHz)€ 189,-
    Asus P5B (Intel® P965)€ 139,-
    GeForce 7600GT (256 MB GDDR:cool: € 139,-

Totaal: € 467,-

Maar je vergeet toch niet dat je voor beiden ook DDR2 geheugen nodig hebt (wat momenteel zeer duur staat, zeker het high-end).

11. Robbertje

Robbertje X360

Leuk Bevonden:
    0
    Als je voor € 450 een knap ding wilt zou ik voor Socket 939 aan ipv AM2. Dit om 2 redenen, je hoeft geen DDR2 geheugen te kopen en je kunt een AGP videokaart gebruiken ipv dat je een PCIe kaart moet hebben. De oudere mobo's die S939 ondersteunen zijn te vinden met AGP sloten en de AM2 niet meer.

Het voordeel van S939, is dat je dan een 4600+ kan nemen zonder duurder uit te zijn. En je bent niet verplicht oim een 7600GT van € 140 te kopen omdat je een PCIe kaartje nodig hebt, plus dat je het geheugen uit je oude bak kunt halen.

Er vanuitgaande dat je de PC niet voor gaming wou gebruiken, je kunt er wel mee gamen natuurlijk, maar als je alles eruit wilt halen zul je je budget moetn vergroten natuurlijk. Of je neemt dat van Pegas, maar dan moet je nog wel € 160 neerleggen voor DDR2 geheugen (1GB), datzelfde geld voor je eerder gegeven dingie :p.

12. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Idd, Geheugen dat ik een 2 maanden geleden heb aangeschaft is inmiddels 30 euro duurder is geworden8). Hell no dat die prijsstijging om vraag<>aanbod gaat. Gewoon meer moneymoney voor Kingston:)

13. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    @ Robbertje: Een socket 939 config is inderdaad redelijk interessant Als hij een fatsoenlijke AGP kaart heeft. Maar de socket 939 is helemaal niet meer future proof (zeker als je het bij AGP houdt, maar AM2 is ook al niet meer super future proof).

Met de 7600 GT valt wel te gamen moest je dat nog niet weten ;).

@ Errox: Die prijsstijging is niet alleen bij Kingston en het heeft wel te maken met vraag en aanbod (bij high-end toch). De high-end geheugenchips (pc6400 enzo) zijn namelijk moeilijk te maken waardoor de aantal chips laag ligt. Als je dan bedenkt dat nu zowel de Intel als de AMD systemen DDR2 nodig hebben en de meeste toch wel voor pc6400 gaan, is het wel logisch dat de prijs gigantisch stijgt.

Oh ja, mijn pc6400 kitje van G-Skill is €74 gestegen Oo.

14. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Idd, je kunt bij de AM2 socket ervoor kiezen om eerst een cheapy sempron te pakken en vervolgens (na 1 of 2 jaar) een dual core er in te bouwen. Hiermee heb je toch DDR2 en PCI-e en kun je toch een snelle, goedkope pc bouwen.

Ik heb zelf een 7600GT en daar kun je zeker wel mee gamen:)

Ik blijf het onzin vinden 8). Spijt dat ik niet gelijk 2GB heb gekocht destijds. ff kijken of ik niet nog een reep ergens heb liggen..

15. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn DDR667 CS4 OCZ setje is van 180,- naar 300,- gestegen;)

16. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Dat is wel overdreven hoog :eek:. Mijn 2GB DDR2 800 cs4 G-Skill kost "maar" +/- €350, welk maar €50 meer is tegen over die DDR2 667 kit. Ik zou wel weten welke te kopen dan :).

17. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Moet z'n moederbord wel 800Mhz ondersteunen

18. m_telkamp

m_telkamp = ViPeR NL360

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom? Hij kan hem ook gewoon lager zetten en je hebt altijd genoeg speling, als je bijv gaat oc-en ofzo. Denken aan de toekomst noemen veel mensen dat..

19. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
  20. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Zou persoonlijk een Tagan, Enermax of Zalman pakken. Coolermaster is ook wel goed hoor.. Iemand had hier laatst een lijstje met de beste & slechtste voedingen.

Heb zelf een Zalman 460B ofzo gekocht. Voornamelijk omdat deze standaaerd 4 sata aansluitingen heeft.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina