1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 8]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Je hebt dus 2 drives als ik je goed begrijp ?

    Zoja, doe dan de een op master. En de andere op slave. Bij voorkeur de speler op master, en de brander op slave, als deze direct boven elkaar zitten. (Dit omdat een brander erg veel hitte produceerd bij hem branden van dvd's)

    Nu sluit je bijde drives aan op de IDE kabel. En moet het werken.
     
  2. The Fonz

    The Fonz Active Member

    Berichten:
    239
    Leuk Bevonden:
    0
    IDE is dat platte ding ofzo (A)?
     
  3. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    [​IMG]

    Zet de jumpers zoals in mijn vorige post. Ik kan je helaas niet vertellen hóe deze moeten staan omdat dit per brander verschillend is.
     
  4. The Fonz

    The Fonz Active Member

    Berichten:
    239
    Leuk Bevonden:
    0
    jaja dit is duidelijk genoeg;)...thnx. Dus ik moet het witte pinnetje bij de dvd speler op master drukken?

    Alvast bedankt!
     
  5. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Bij je oude zat die jumper op "Cable Select" wat betekent dat Master en Slave door de kabel wordt bepaald.

    Als dat van McSparkle niet werkt, zet de jumper dan ook op cable select (CS) en steekt de aansluiting voor de Slave erin (staat meestal op de kabel of pak gewoon de aansluiting die in de vorige zat, waarschijnlijk de middelste).
     
  6. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Update nummer zoveel rondom mijn PC gebeuren.

    Vandaag naar Informatique gebeld en de medewerker wist mij te vertellen dat ze na diverse tests nog steeds geen mankement hadden kunnen vinden :mad: De voeding gemeten, in orde. Videokaarten waren in orde, de monitor leek in orde....alles leek in orde. Voor de zekerheid heb ik nogmaals benadrukt dat de problemen (beeldcorruptie en spontaan uitval) zich op willekeurige momenten voordoen, niet applicatie gebonden zijn enzovoorts.

    Ze zouden vandaag en morgen nog 1 grote test doen (wat ik me bij "1 grote test" moet voorstellen weet ik niet maar goed) en dan zou ik morgen teruggebeld worden over de stand van zaken. Ik weet niet, maar ik heb er een hard hoofd in zo onderhand. Heb mezelf voorgenomen de koop te ontbinden als het antwoord van Informatique wederom luidt dat men niks voor mij kan betekenen. De input, monitor en speakers kan ik opzich wel houden omdat daar niks mis mee is en ik daar wel dik tevreden over ben, mits ze de monitor in ieder geval voor me willen omruilen voor een ander exemplaar.

    Ben daarom ook al wat verder aan het kijken gegaan, voor het geval ik dus elders voor een PC moet gaan kijken. Ik had het al eerder over de MyCom omdat dat een zaak is die hier gewoon in Den Bosch zit en dus lekker dichtbij is als ik weer ergens problemen mee krijg. Ik ga geen risico's meer nemen op dat gebied. Heb op hun website het volgende systeem weten samen te stellen :

    MyCom Basissysteem 4 € 104,45
    1 AOpen QF50C
    3 Assemblageklik

    --------------------------------------------------------------------------------

    Basis onderdelen
    1 Intel Core 2 duo E6600 € 369,00
    1 ASUS P5W DH DELUXE,Sk775,PCIe € 235,00
    1 LegitiemeLegitieme Windows XP is authentieke Windows-software met een geldige licentie van Microsoft die legaal is geïnstalleerd. Ga naar www.microsoft.com/genuine voor meer informatie over de speciale voordelen voor legitieme Windows-klanten. Microsoft Windows XP Professional NL € 159,95
    1 Corsair TwinX 2048MB DDR2 € 339,00
    1 WD Caviar SE16 500GB € 209,00
    1 ASUS EAX1950XTX/HTVDP/512MB € 469,00
    1 LG 16-speed DVD-Rom speler Zwart € 18,95

    --------------------------------------------------------------------------------

    Opties
    1 LG 16-speed DVD±ReWriter DL | Zwart, GSA-4163B € 42,95
    1 Creative Sound Blaster X-Fi Fatal1ty FPS € 229,00

    --------------------------------------------------------------------------------

    Totaal: € 2.176,30

    Dat is wat ik dan kwijt ben voor een nieuwe PC, exclusief de randapparatuur want die heb ik dan dus nog. Lijkt me opzich een mooie prijs en goede onderdelen, en dan hou ik nog een dikke som geld over. Als iemand echter nog betere suggesties voor bepaalde onderdelen van de site van MyCom af kan halen hoor ik ze graag :)
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2006
  7. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou het als ik jou was gewoon doen! Je bent een van de weinige, geloof me, die gewoon pech heeft met online webshops, dat is erg jammer voor je. Ik denk dat jij gewoon je pc moet kopen bij de winkel om de hoek, en geloof me, dit raad ik niet snel aan, gezien de prijzen. Voor 300,- minder bestel je zoiets online, maar aangezien je al veel geld bespaart maakt dit niet zo bijster veel uit. De pc is een krachtige pc, en voldoet aan de eisen die jij stelt, high-end gamen. Ik zou gewoon de Informatique pc omruilen, en zoiets aanschaffen.

    Maar wat mij te binnen schoot. Stel je voor dat Informatique het echt uitbundig test en echt niets vind. Misschien is het een factor thuis, dus hoge temperatuur, kachel bij pc, weet ik veel wat. Maar dat dus hierdoor je thuis anders functioneert dan bij de informatique.
     
  8. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Een warmte probleem lijkt me zeer sterk. Ik heb wel een kachel op mijn kamer maar die staat nooit aan. De lucht die uit de systeemkast kwam was ook steevast altijd koel. En de PC is ook weleens gewoon uitgevallen binnen 2 uur na het opstarten van Windows, waarbij ik niet gegamed heb of iets anders gedaan heb wat de PC zwaar belast.

    Stopcontactprobleem heb ik ook uitgesloten, want mijn speakers zitten in hetzelfde stopcontact en die vertoonden geen kuren. Ook mijn PS2 en leen TV staan nu aangesloten op datzelfde stopcontact en ook dat werkt feilloos. Bovendien is het enkel de PC die uitvalt, alles in huis blijft gewoon werken dus het is ook niet de groep die overbelast raakt ofzo.

    Het is allemaal erg, erg vreemd. Het "mooiste" van alles is nog dat je zowat zelf een schuldgevoel zou krijgen van dit alles, omdat zij niks kunnen vinden en ik dus schijnbaar spoken zou moeten zien :eek:
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2006
  9. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Mooi systeem, maar ik dacht dat je terug een Stacker 830 ging nemen (noemt op de site wel een Stacker 831 Oo)? Ook heb je weeral een CF moederbord, wat je toch niet meer gaat gebruiken denk ik ;).

    Cooler Master Stacker 831 Behuizing € 229,00
    Zwart 3,5" Sony diskettestation € 6,95
    Corsair 2048MB DDR2 5400C4 € 319,00
    ASUS P5B-E PLUS € 175,95
    Intel Core 2 duo E6600 € 369,00
    LG 16-speed DVD±ReWriter DL | Zwart, GSA-4163B € 42,95
    2x Western Digital 320 GB harde schijf € 199,90
    Sapphire ATI X1950XTX,512MB € 459,00
    Corsair ATX Voeding (HX 520W) € 107,95
    Microsoft Windows XP Professional NL € 159,95
    Bijdrage verzend- en verzekeringskosten € 9,00

    Totaal: € 2.078,65

    Optioneel:
    LG 16-speed DVD-Rom speler Zwart € 18,95 (ik snap niet waarom je een brander als optioneel nam?)
    Creative Sound Blaster X-Fi Fatal1ty FPS € 229,00 of

    Totaal: € 2.326,60

    Ik zou die DVD speler erbij nemen, want die €20 zal het toch niet maken. Ik zou ook geen aparte geluidskaart (zeker geen met een front bay) nemen aangezien je maar met een 2.1 setje zit.

    Ook zie je 2 HD's van 320GB die juist iets goedkoper uitkomen dan 1 van 500GB. Verder zie je ook een moederbord met maar 1 PCI-E slot, een deftige voeding en wat goedkoper RAM omdat ik denk dat je toch niet gaat overclocken.

    Waarom is het systeem dan duurder? Dat komt door die Stacker 830 die toch zo'n 4 maal duurder is dan die Aopen case. Ook die aparte voeding doet de prijs wat stijgen, maar deze is beter dan degene die in die Aopen case zal steken (waar er überhaupt geen in zit denk ik :+).


    Maar het is te hopen dat je gewoon je huidig systeem kan terug krijgen (alhoewel, dan heb ik dit allemaal voor niks getypt :+).
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2006
  10. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik heb gewoon die standaard "PC bouwer" van de MyCom gebruikt en daarbij waren de mogelijkheden wat beperkter/vooraf bepaald :eek: Maar jouw samengestelde systeem ziet er wel wat beter uit idd :)

    Ergens hoop ik nog wel dat Informatique mijn huidige PC in orde krijgt....maar aan de andere kant zal het me ook aan m'n reet roesten als ik na het terugkrijgen van m'n geld naar de MyCom moet stappen (of desnoods als ik m'n geld niet terugkrijg m'n huidige systeem ruilen voor een vergelijkbaar iets zoals hierboven maar dan bij Informatique zelf) voor een "stapje achteruit" qua specs. Hou ik wel weer een som geld over wat ik ergens anders voor kan gebruiken. Maar goed, morgen weet ik als het goed is meer. Dank je Pegas :)
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2006
  11. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Het is te hopen dat je je pc terug krijgt nadat Informatique het probleem heeft opgelost. Of als je je systeem gaat inruilen bij Informatique dat die pc dan zonder problemen is :+ ;).

    Oh ja, bij dat systeem van hierboven staan wel geen assamblage en installatiekosten van Windows bij (kost zo'n €50). Moest je bij Mycom gaan bestellen, zou ik eerst is ff bellen om te vragen hoe je dat erbij moet vermelden.
     
  12. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Je gaat dan met het mycom systeem wel een stapje terug in de snelheid, maar zoveel scheelt het niet eens. Beide pc's trekken op dit moment alles op het allerhoogst. En zodra dat niet meer zo is, is directx10 al uit, en mag je nog crossfire hebben, het zal directx10 niet ondersteunen. Dus misschien is het maar beter zo, en dan, over zo'n half jaar tot een jaar een directx10 kaartje van 400,- erin steken, zodat je weer een hele tijd vooruit kan. Het is sowieso veel handiger om een systeem te kopen wat op dit moment alles goed trekt, maar niet al te duur is, in plaats van 2x zoveel uit te geven, omdat je met het eerste nog zat geld hebt om up te graden, en je dus jaaaaren met een pc kan doen, in plaats van een pc met supersnelle specs, maar oude technieken(over een paar jaar), waardoor je met een state-of-the-art pc toch niet alles zal kunnen doen.
     
  13. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Zojuist gebeld door Informatique....men kan helemaal niks, noppes, nada constateren. Nja dan zal er wel een of andere klopgeest op mijn kamer ronddwalen die er zijn hobby van gemaakt heeft om met mijn PC te klooien.

    De medewerker ging nu overleggen of de mogelijkheid bestond dat ze toch preventief onderdelen gaan vervangen. Ik zal dalijk zelf nog even terugbellen om te vragen of het misschien iets software-matigs kan zijn....ik weet het ook niet dus ik ben maar wat aan het vissen.

    Zoals het er nu naar uitziet wordt er dus helemaal niks met mijn PC gedaan en ruilen of geld terug bestond niet tot de mogelijkheden. De medewerker had het over een externe factor bij mij thuis, aangezien daar bij hen alles werkt. Nou dan mogen ze een monteur bij mij langs sturen want ik zou bijgod niet weten wat die externe factor dan zou moeten zijn.

    Bah, ik ben dit echt beu. Ik heb verder ook niet veel verstand van rechten, maar er moet toch iets zijn waardoor dit in orde komt ? Het mag toch niet zo zijn dat ik nu met een dure PC zit die niet goed functioneert, en dat maar moet slikken ?
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2006
  14. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm. Misschien moet je eerst gewoon formatteren. Zoveel werk is het niet, ik ben er in ieder geval na een aantal uur wel mee klaar. Misschien was het gewoon een conclift met software!
     
  15. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet jij trouwens zeker dat er geen CrossFire ondersteuning komt voor DX10 kaarten ?
     
  16. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Tuurlijk komt er CF voor DX10, maar dat veranderd niet dat jouw CF config geen DX10 config is. Bovendien, als het waar is (woensdag zullen we het weten) zouden bij de nieuwe grafische kaarten elke CPU een bottleneck zijn. Moest dat waar zijn en jij wilt ooit upgraden naar een DX10 kaart (in CF of niet), dan zou je best ook ineens je CPU moeten upgraden die jouw toch wel €1000 heeft gekost.
     
  17. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm oke, lekker is dat dan :{ Nja dat betekent dat ik voorlopig dan nog geen upgrade doe, ook niet eind 2007....omdat ik daar dan simpelweg het geld nog niet voor heb. Twee nieuwe grafische kaarten en een nieuwe processsor, jezus zeg. Ik dacht dat die processoren wel ff meegingen maar blijkbaar dus niet.

    Ik heb in de tussentijd weer even teruggebeld naar Informatique. Ze gaan nu toch preventief het moederbord en de grafische kaart(en) vervangen. En dan maar afwachten waar dat op uitloopt....

    PC's....ik had er nooit aan moeten beginnen.
     
  18. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Het is gewoon een gerucht hé, nog niets is bewezen dat de hedendaagse CPU's echt een bottleneck gaan vormen.

    Als je ooit gaat upgraden kan je ook gewoon maar 1 grafische kaart kopen hé. In begin 2008 zal je een kaart kunnen kopen voor €300 die waarschijnlijk beter is dan jouw huidge kaarten in CF en als je bovendien op een hoge resolutie blijft spelen zal de CPU niet zo'n grote rol spelen (buiten voor physics enzo). Dus al bij al zal dat nogal meevallen ;).

    Hmm, ik denk dat "ik had nooit zo'n dure pc moeten kopen" beter past. Zolang je je bij de high mid-end onderdelen blijft is pc gaming best doenbaar, maar het is en blijft duurder dan console gaming.
     
  19. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het niet erg dat ik er zoveel geld aan uit heb gegeven, dat heb ik bewust gedaan om voorlopig vooruit te kunnen. De problemen die ik ermee heb vallen me alleen zwaar tegen. En dat een upgrade in de toekomst (naar twee DX10 kaarten in CF en dus misschien een nieuwe processor zoals jij zegt) erg duur gaat zijn wist ik ook van tevoren. Maar dat heb ik er best voor over, en upgraden zal ik dan ook alleen doen als het echt nodig is.

    Al met al wist ik dondersgoed dat PC gaming een dure hobby is, zeker als je een beetje regelmatig up-to-date wilt blijven. Maar aan de andere kant, console gaming was voor mij ook onbetaalbaar de laatste tijd dus jah :+
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2006
  20. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Hoe ben je er eigenlijk in geslaagd om console gaming onbetaalbaar te maken? :eek: :+

    Jij zegt een uprade in de toekomst naar terug 2 kaarten en misschien een nieuwe CPU. Maar je kan ook perfect gaan voor 1 kaart en een CPU of misschien zelfs gewoon voor maar 1 kaart. Het is niet omdat je nu CF gebruikt, dat je dat moet blijven gebruiken hé ;).
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina