1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 8]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Heb speciaal voor jouw de scores erbij ge-edit }:] :+.

    Maar het lijkt me wel dat jouw CPU voor deze kaart al een piepkleine bottleneckt vormt, dus ik denk dat je binnen een jaar of 2 (tegen dan zal je CF config wel niet meer zo goed zijn) ook ineens een nieuwe CPU mag kopen (dacht dat tegen dan er CPU's komen met 8 cores).

    Tuurlijk mag je blij zijn me je pc. Ik ben ook blij met mn pc (buiten met heel dat wireless internet gedoe hier) ;), alleen ga ik in januari moeilijk kunnen weerstaan om zo'n kaartje te kopen ipv een 360. Dat de 360 tegen dan maar goede packs heeft :+.
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2006
  2. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ja nou ja, dat zie ik dan over anderhalf tot 2 jaar wel weer. Je hebt goed kans dat ik in de tussentijd misschien ook weer een X360 aanschaf als ik merk dat mijn PC niet meer goed meekan. En dan later als ik het geld heb voor 2 DX10 kaarten en een nieuwe processor, upgraden als het echt nodig is. En laat me raden, dan mag er zeker ook weer gelijk een nieuw moederbord in ? :lol: :+
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2006
  3. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Nu je het zegt. Tegen dat is DDR3 geheugen waarschijnlijk ook al beschikbaar en dat ondersteunt je moederbord niet . Jaja, pc gaming is duur :+. Gelukkig bestaat er ook een kans dat je je moederbord gewoon een bios update moet geven ;).


    Een mini-review van de 8800 GTX tegenover een X1950 XTX.
    Dat ding is in de gebruikte games 85-90% sneller. Ook blijkt het onder load niet zoveel meer te verbruiken als een X1950 XTX, dus het verbruikt valt nog goed mee (de geruchten zeiden wat anders), zeker voor de performance.
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2006
  4. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Je blijft bezig he ? :+ ;)

    Ja PC gaming is duur, maar dat wist ik van te voren. Gelukkig kan m'n case en randapparatuur nog wel lang zat mee. Is er toch nog iets wat meekan en wat ik niet opnieuw hoef aan te schaffen 8)
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2006
  5. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach, als je je daar druk over moet maken... Zo is het altijd met technologie, wanneer jij wat koopt is het de volgende dag verouderd of in de aanbieding. Maak je daar voorlopig niet druk om zero, ga nu eerst maar is genieten van je eigen pc, en dat je NU alle games op Ultra High e.d kan spelen. Over 2 jaar is het weer helemaal anders, denk daar maar niet aan, heeft toch geen zin.
     
  6. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet ik, heb je ook dik gelijk in :) Pluk de dag noemen ze dat. Misschien ben ik er over 2 jaar al niet meer, zo kun je ook redeneren 8)

    Dat laatste klop ik bij deze ook gelijk weer ff af :+
     
  7. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Jah, maar ik ben nu eenmaal een sadistje :+.

    Nee nee, ik doe het gewoon omdat ik mij anders toch maar verveel 8) (en het heeft natuurlijk ook wat informatieve waarde).
     
  8. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Info is altijd goed :)
     
  9. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Pff, ik own iedereen met m'n state of the art X800 Pro :+ ghehe
     
  10. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe :+ Maar je hebt dan wel weer een X360 ;)
     
  11. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Pff, ik heb hier een Radeon 9000 liggen. Deze owned zelfs die 8800 GTX in SLI :+.
     
  12. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Hehe, misschien in een cluster 8) :+
     
  13. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    wat is nou de beste videokaart?
     
  14. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Tussen de 8800 GTX, X800 Pro en Radeon 9000? De 8800 GTX natuurlijk, heel ver gevolgd door de X800 Pro en de Radeon 9000... tja, dat ding valt gewoon in het niets.
     
  15. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    lol pegas :emo:

    nu ff serieus, ik zit te dubben over een videokaart......Een 7900 GTO is erg aantrekkelijk voor 250 euro, in een scheet zit hij gelijkwaardig aan de 7900 GTX volgens mij.....Heeft iemand een tegenhanger of misschien wel een betere kaart voor 250~300 euro?
     
  16. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Pak een x1900xt voor 250 euro van Asus inplaats van die gto. Kijk maar even in de benchmarks op www.tomshardware.com
     
  17. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Als je een X1900 XT 512MB kunt vinden voor jouw budget, daarvoor gaan. Anders hangt het er vanaf. Als je je kaart niet wilt overclocken, dan ga je het best voor ee X1900 XT 256MB. Ben je niet bang om je kaart te overclocken, ga dan voor de 7900 GTO en overclock deze. Zo krijg je gemakkelijk de performance van een 7900 GTX er uit.

    7900 GTX:
    Core: 650 MHz
    Geheugen: 800 MHz

    7900 GTO:
    Core: 650 MHz
    Geheugen: 660 MHz

    Als je de core wat overclocked en het geheugen redelijk overclocked (de kans dat je die 800 MHz haalt is klein) haal je gemakkelijk 7900 GTX performance.
     
  18. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    rivatuner :cool:
    zalmannetje erop klaar :cool:
     
  19. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar zit je dan met 5.6k in 068)
     
  20. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    De koelers van de 7900 GTO/GTX zijn hetzelfde en bovendien zeer goed. Een Zalman, Artic of een andere koeler zal maar weinig verschil geven en zo goed als niet meerwaarde geven.

    Sorry voor dubbelpost, maar dit is een totaal ander onderwerp (en er zit al wat tijd tussen).

    8800 GTS scores?

    Als deze echt waar zijn, vind ik het nog al teleurstellend. Ook zou het verschil met de GTX niet zo groot mogen zijn (denk ik). Dus ik heb echt mijn twijfels over deze scores.


    Ondertussen staat ook als de eerste 8800'en op Pricewatch. De goedkoopste GTX kost "maar" €555,22 en de goedkoopste GTS kost €426,32. Als het prestatieverschil tussen een GTX en GTS echt zo groot is, zou ik die meerprijs wel geven aan een GTX.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina