Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 9]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    thnx ff downen! :)
    hoe kan ik zien met die agp slot en (120) mhz enzo? :eek:

2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Kan je in die programma's zien, toch in 1 er van. Heb er ooit eens 1 geprobeerd (ik denk dat het Clockgen was) en daar stond dat bij ;). Maar ik ben wel helemaal niet zeker dat het 120MHz is hé, ik zou dat eens opzoeken als ik jouw was.

EDIT: het is dus niet 120 MHz. Het blijkt maar tot 99 MHz te gaan :+.

66 MHz is de standaard waarde en Nvidia kaarten zouden in theorie die 99 MHz moeten aankunnen. Ati kaarten zouden als problemen hebben bij 67 MHz.

Let op! Het verhogen van de AGP snelheid kan je grafische kaart kapot maken. Als het dat niet doet, geeft het je een klein beetje meer prestatie :).

Laatst bewerkt: 22 nov 2006
  3. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    ok, :) dan weet ik dat alvast voordat ik alles opblaas :9
    ga ik morge middag ff mee 'knutsele' :cool:

4. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Veel geluk dan morgen en hopelijk maak je niets kapot :b: (lees misschien ook mijn edit in de vorige post, moest je die nog niet gelezen hebben).

5. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43

dat staat toch apart in je bios? AGP Mhz en CPU Mhz?

6. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Normaal wel, maar bij merk pc's kan dat wel eens niet zo zijn.

7. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    aha, even vraagje over je geheugen.
    Ik neem de asus p5b deluxe. En ik snap op dit moment vrij weinig meer van alle soorten geheugen die er zijn. Wat kostte jouw geheugen? en zijn het 2 reepjes?
    Is het een merk?

8. Q-BasiX

Q-BasiX Back 2 BasiX

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil eventjes melden dat ik mijn Sparkle 7600GS 256mb AGP kaart binnen heb:D

vanavond in mn pc zetten en genieten!!:D

9. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Have fun :cool:

10. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    DDR2 geheugen nemen. Zien dat je moederbord het voltage kan geven aan het geheugen (ik heb de P5B en die kan van 1.8 tot 2.2 dacht ik). Voor de rest kan je gaan voor pc5400 of hoger als je wilt gaan oc'en.

Die van mijn zijn de G.Skill pc6400 4-4-4-12 HZ, gekend als zeer goed geheugen voor te oc'en met een "milde" prijs (iets meer dan €250).

11. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Om hierover op terug te komen, ben op een probleem gestuit:
    Ik wou vandaag de pci kaart die in het motherboard zat vervangen door de 6500. Dus ik wil die 6500 erinstoppen, in een slot dat mij een agp leek, maar nee, het past niet! Ik sta echt voor een raadsel, want het lijkt mij geen pci-e slot(in een 8 jaar oude pc :confused: ).Het is licht grijze en er staat iets bij van ISA expansion slot. Kan iemand bij uitleggen wat dit is?

En dan punt 2. Hoewel ik nu toch van mammiebord moet wisselen zou ik toch graag willen weten van welk formaat het is. Aanemende dat ik die pc niet aan kan zetten, hoe moet ik er dan achter komen?
    Dat was het weer voor zover:9

P.s. msn adressen van de kenners hier zijn welkomO-)

12. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    haha ik ga me geheugen niet overklokken hoor :p maar PC 3200 ~ 6400 kunnen er dus allemaal in, dat is mooi

13. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Een ISA slot is de voorganger van een PCI slot, zeer oud dus.

Formaat zal waarschijnlijk gewoon ATX zijn of micro ATX. Als je het type en merk niet weet, zal je een meter moeten pakken en meten (daarna googlen).

Ook belangrijk is dat je de socket weet voor moest je van plan zijn er een "nieuw" moederbord voor te kopen.

Neem geen DDR2 PC2 3200, dat is gewoon weg dom. Als je voor DDR2 gaat, gaat dan op z'n minst voor pc2 5400 (of 5300) Value RAM of voor pc2 4200 moest je echt niet genoeg geld hebben.

Laatst bewerkt: 23 nov 2006
  14. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    Heb gister ook deze kaart gehaald:cool: Erg leuke kaart voor de prijs:thumbs:

15. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb zelf PC4200 genomen, puur omdat ik dacht dat ik niet zou overklokken, en dat PC4200 synchroon loopt met m'n Allendale.

Helaas begon mijn geweten al meteen op de eerste dag te knagen omdat ik toch wilde overclocken. Ga dus gewoon maar voor PC5300/5400. Baat het niet, schaad het maar een héél klein beetje.

En trouwens, zo duur is het prijsverschil 4200-5300 niet. Pas bij 5300-6400 word het prijsverschil groot.

Hier is trouwens de QVL van de P5B Deluxe: http://www.asus.com/999/download/products/1295/1295_10.pdf

Laatst bewerkt: 24 nov 2006
  16. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
  17. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Goede keus!

Lekker prijsje trouwens..

18. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Oeh besef me net: morgen richting de hcc beurs :D.
    Was nog wel wat van plan aan te schaffen, ff goed nadenken ;)

Edit; Spoedvraag:
    Ik wil een moederbord + processor kopen voor mijn "projectje".
    Ik dacht dus aan pentium 3(inclusief koeler), misschien iets beter? + een atx moederbord met agp. Alle andere onderdelen heb ik hier nog liggen. Maar ik heb geen flauw idee wat ik hier aan kwijt ben... Kan iemand een schatting voor me maken?

19. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Pentium 3? Grapje zeker.

Hoeveel wil je kwijt?

20. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb een Asus P4S800D-X (S478.) mobo.
    Ik probeer Mijn niewe samsung S-ATA 250 GB aantesluiten en winxp pro erop teinstalleren. Ik heb hiervoor ook een usb floppy drive gekocht (NEC UF0002), Ik heb de RAID drives erop gezet van de mobo cd, en bij winxp install druk ik op F6. Maar hij ziet mijn usb floppy drive niet?? terwijl in windows (op mijn IDE HD) hij hem wel ziet.. Ik heb in de bios (AMI) USB legacy support wel aan staan, maar hoe kan win xp pro install mijn usb floppy drive zien?? :mad:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina