1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 9]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    577
    Als hij echt een pentium 3 bedoelt dan moet ik echt lachen :D

2. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk vooral niet een paginaatje terug\o/

3. SupahMaster

SupahMaster Guest

Kan iemand me advies geven over wat koeling. Ik ga waarschijnlijk morgen ( mits ik een voorschot krijg want ik heb mijn 360 spellen nog niet verkocht ) een X1900XT kopen ( via Ebay, 150 euro ). Welke koelers kan ik dan het beste pakken? Heb nu nog maar één zielig 80mm kast koelertje 8), en dat is denk ik niet genoeg :+.

Laatst bewerkt door een moderator: 25 nov 2006
  4. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Toevallig, dan begin ik ook maar meteen over koelers:
    Op mijn 7600 gt xxx zit een lawaaierige stock koeler, had er geen problemen mee totdat ik er net achter kom dat mij gpu, na lang aanstaan en veel gamen 58 graden word.
    Ik weet er niet veel van, maar is dit een tempratuur om je zorgen over te maken?

5. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    @ Supahmaster: De Artic Cooling Accelero X2 of de Zalman VF900.

@ Gemini NL: 58° is misschien een graad of 3 "te warm" en dus niet echt iets om je zorgen over te maken ;).

Als je toch een andere koeler wilt is de Zalman VF900 een goede oplossing.

6. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn x1900xt wordt meer dan 80 graden:eek:

7. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Mooi dan hoef ik me geen zorgen te maken :)
    @ Theprof: oef, das wel heel erg heet!8)

Laatst bewerkt: 25 nov 2006
  8. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Meer dan 80°C is voor een X1900 misschien ook iets te veel, maar zolang het leunt naar de 80°C en niet naar de 90°C is het niet echt is om je zorgen voor te maken. De X1900 is nou eenmaal een warme GPU.

9. SupahMaster

SupahMaster Guest

Ik heb het over kast koeling.

10. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er twee en die worden hoogstens 60-65 graden. 70 kan trouwens ook nog wel, maar 80 graden of meer heb ik ze echt nog niet zien worden :eek:

Laatst bewerkt: 25 nov 2006
  11. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    @Supahmaster: Een casefan dan? Van welk merk maakt niet echt uit, tenzij je stille wilt. Dan raad ik je een Nexus Silent Fan aan (Papst is zwaar overrated).

@ Zero: We hebben het hier over wanneer de GPU juist zwaar heeft gewerkt. Niet als ie als een kwartier in Windows ligt te draaien, want dan wordt die van mij nog geen 60°C.

12. SupahMaster

SupahMaster Guest

Dan ga ik wel voor Sharkoon LED Fans _O_

EDIT: Welke maten en hoeveel koelers heb ik nodig? ( Bijv, 1x 120 mm, of 2x 80mm? )

Laatst bewerkt door een moderator: 25 nov 2006
  13. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Hangt van je case af. Probeer voor minstens 2 fans te gaan: 1 aan de onderkant vanvoor (intake) en 1 aan de bovenkant vanachter (outtake), maar oudere cases "ondersteunen" dit misschien niet.

14. SupahMaster

SupahMaster Guest

Mijn case is niet zo oud hoor. Maar die vanvoor is toch vóór de HDD's? Klinkt wel logish, want warme lucht stijgt op.

Achter heb ik er al een, maar die zal ik maar vervangen dan. Zijkant hoeft niet, want die zit er toch niet op :+.

Dan denk ik dat ik dit doe: Voor: 120mm, achter: 80mm. Kosten: 20 euro. *)

15. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Probeer voor vanachter ook een 120mm moest dat er in passen. Hoe groter hoe beter en stiller ;).

16. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    beter heb je iets meer intake dan outtake, zuigt je kast niet uit de kleinste kiertjes stof aan ;)

belachelijk beleid trouwens op HCC bij de Testbank daar. Ik ben lid dus mag daar me troep laten testen, zit geen beperking aan.......dacht ik. Ik heb een moederboard en Processor gekocht.....aangezien ik mijn videokaart en mijn geheugen op internet bestel hield ik het daarbij. Ik kom daar aan: "ik wil dit laten testen". Zegt zon mannetje vet enthousiast, goh u bent de 1e die de conroe laat testen hier.
    Die man alles uitpakken --> in elkaar zetten, vraagt ie: "heeft u ook geheugen en videokaart gekocht?"
    ik het verhaal uitleggen met me gelimiteerde videokaart enzo, zegt ie: "ow geen probleem regel ik wel even een pci express kaartje en wat geheugen. Staat ze chef ofzo erachter: "doe dat maar niet"
    Ik zo: "hoezo niet?"
    "Ja dat risico willen we niet nemen, straks gaat de videokaart of geheugen kapot"
    zegt het mannetje dat me hielp: "het moederboard is splinternieuw!!"
    "Nee dat risico is te groot"
    ik: "waarom hebben jullie een testbank dan? stel je voor dat die man daar met zijn usb hub heeft zitten te kutten zodat je kortsluiting in je pc krijgt"
    "nee dat geld niet."

kneuzen daar echt :x :emo:

Laatst bewerkt: 26 nov 2006
  17. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Moest zijn case nu niet openstaan zou ik akkoord gaan :+. Maar nu bedenk ik me eigelijk dat het bij een opencase niet zoveel uitmaakt aangezien de airflow voor het grootste deel toch wegvalt. Dus het maakt niet echt veel uit wat hij er gaat insteken :).

18. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    taped ie de kiertjes dicht :+

(psst herken je dit: Pegas system: Casefans 3x120mm (2 in, 1 out))

luister je dus toch :+

Laatst bewerkt: 26 nov 2006
  19. SupahMaster

SupahMaster Guest

Kan ook :)

20. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Zoals ik in mn vorige post al zei zou ik akkoord gaan moest z'n case niet openstaan :).

En euhm... ik heb de Stacker 830, daar zijn de zijkant een rooster zodat er via daar ook lucht binnen en uit kan. Dus die overdruk zal bij mij iets minder effect hebben :+.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina