Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 9]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    nee nee juist precies andersom!

2. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt voor een groot gedeelte gelijk maar je vergeet wel 1 te vermelden, bij een nieuwe OS worden vaak ook ge-optimaliseerde codes geintroduceerd waardoor ondanks dat de footprint van het OS op de hardware zwaarder is, toch een betere application perfomance gerealiseerd kan worden (bv bestaande game draait beter op vista ivm nieuwere versie directx).

3. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    andersom dan heb je op je toetsenbord en muis zelf ps/2

dat zit op ieder moederboard, een groene en een paarse ingang

4. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraag mbt een nieuwe videokaart.

Ik heb een Asus Geforce PCI-e op het oog. Op de website van Asus zelf word ik echter niet helemaal wijs van de verschillen. Ik wil een goede (geen superieure) kaart, maar begrijp niet helemaal welke typen het meest modern zijn.

De 8xxx range valt sowieso af, mijn budget is max 150 euro (give and take)...

Ik richt me op de 7xxx range, hierbij een aantal onduidelijkheden:

# Is de 7800GTX een oud model? Ik zie het ding maar weinig op pricewatches terugkomen. Nu is er een 7800GTX Top kaart te koop voor 150 euro. Is dit een goede keuze? Of is dit dus een ouder model, waardoor het wellicht beter is om een nieuwere te nemen?

# De 7900GS is nog enigzins betaalbaar, maar die lijkt qua specs niet zoveel beter als de goedkopere 7600GT

# Een veel voorkomend verschil is het aantal Bits...de 79xx is vaak 256 bit, de rest 128...is dit een groot verschil qua grafische kracht?

# Ik speel niet eens zoveel games, maar wil wel een degelijke kaart. 2x dvi voor 2 schermen, lijntje naar tv, lijntje naar xbox etc....kijk veel films etc via de pc..maargoed het gaat mij meer om de beste prijs qualiteit verhouding...

Mijn voorkeur gaat nu uit naar de Asus GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI ) EN7600GT/2....die kost ongeveer 130 euro ofzo...

Als ik voor een paar tientjes extra een veel betere kaart kan kopen (bv. de 7800GTX Top, of 7900GS) dan is dat het overwegen waard...

Hopelijk kan iemand mij op weg helpen. Heb tweakers en de asus site doorgezocht, maar niet gevonden wat ik zocht....(wel veel meningen, maar geen vergelijkingen)...

5. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    De 7800 GTX en 7900 GS zijn allebij beter dan de 7600 GT en de 7800 GTX is de beste van alle 3 (was nog een ultra high-end kaart in zijn tijd). Dus ik zou voor de 7800 GTX gaan omdat het prijsverschil blijkbaar zeer klein is (ook al is een 7600 GT genoeg om aan jouw vereisten te voldoen).

Voor zou je het zelf nog een willen zoeken naar benchmarks een klein tipje: de 7800 GTX 256MB presteert praktisch hetzelfde als de 7900 GT 256MB.

Laatst bewerkt: 10 dec 2006
  6. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat om de volgende kaart: Asus GeForce 7800 GTX 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) N7800GTX/TOP/2DHTV € 159.95. Ik zie er ook 7800 kaarten tussen staan die vele malen duurder zijn....

Ik ben er nog niet helemaal uit. 190 voor de goedkoopste 7900gs is te duur... Ik zie op tweakers vooral heel veel 7600gt kaarten terugkomen...op zich lijkt me dit wel wat...

DikkieD

7. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    De goedkoopste 7600 GT die ik op Pricewatch zie staat kost €123,39. Voor die €37 meer zou ik voor de 7800 GTX gaan moest je van plan zijn af en toe is een modern game te spelen.

Check benchmarks waar ze de 7600 GT met de 7900 GT (+/- = 7800 GTX) en oordeel zelf of het €40 extra waard is.

8. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    jaaa dat kopt, alleen mijn draadloosapparaatje voor muis en toetsenbord heeft een USB ingang...

9. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Okies, ik neem dan dus die 7800, mits ze het apparaat tijdig kunnen leveren..(maar 1 winkel verkoopt die kaart...)...

Nu de rest van de HW maar eens bepalen...ik had dit in gedachten:

Core 2 Duo E6600
    1 GB DDR2 pc5300 @ 553 Kingston
    Asus P5B Deluxe
    Antec Sonato II incl. voeding 450w
    Arctic freezer 7
    Simpele Audigy Creative
    Seagate Barracuda 7200.10 320Gb
    Asus 7800GTX

Iemand nog suggesties?

10. SupahMaster

SupahMaster Guest

Waar :eek:. 170 pleuris voor een 7800GTX? Daar even over nadenken hoor..

11. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nevermind die kaart..ik vermoed dat het om een foutieve aanbieding ging...de kaart is nl. onvindbaar op de website van de goedkoopste aanbieder op T-net..

12. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Die E6600 is misschien wat overkill voor wat jij je pc gaat gebruiken, maar het is en blijft de beste que prijs/prestatie ;)?

13. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Als je wil kan je ook gaan kijken naar een 2e hands 7800..

14. deNeut

deNeut Narf !

Leuk Bevonden:
    3
    Goededag,

ik weet niet of het de goede thread is om deze vraag te stellen maar deze kwam het dichtst bij volgens mij. Ik heb nu een internetkastje staan in de meterkast en vanaf daar loopt de kabel naar onze pc toe. Als ik mijn xbox 360 aan wil sluiten op internet moet eerst de kabel voor het internet (pc) eruit en kan dan pas mijn 360 kabel erin. Wat is de makkelijkste manier (en goedkoopst) om die 2 te delen ? Ik zelf ken alleen een router, maar ik heb ook wel eens van de termen hub en/of switch gehoord, kan iemand mij een tip geven ? Bedankt.

15. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Fout topic/subforum, maar goed ;)

Switch/hub is hetzelfde princine als een router. De andere manier is Internet Connection Sharing. Je trekt een crossed UTP cable van je pc (de netwerkkaart) naar je 360 terwijl de internetkabel ook in de pc steekt. Het enigste nadeel hiermee is dat je pc moet aanstaan om met de 360 online te kunnen gaan.

Check dit voor meer info. Die FAQ staat ook in het subforum waar je moet zijn voor verdere vragen ;).

16. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :D

Op zich hadden we het alleen over de kracht van een videokaart en de taken die ik daarmee doe :D

Met de 6600 hoop ik een kleine 15 programma's (waaronder photoshop, videoeditting, winrar etc...) tegelijk te kunnen gebruiken zonder dat de pc over zijn nek gaat...Maargoed, dannog is de 6600 wellicht wat overkill. Ik wil echter inderdaad direct goed zitten qua processor...ff geen upgrades meer...

Laatst bewerkt: 11 dec 2006
  17. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Om die 3 taken alleen als samen te draaien denk ik dat je beter voor een quad-core CPU kan gaan ($$$).

Ga maar voor de E6600, want je zal die extra cache nodig hebben. Alleen denk ik niet dat die 3 taken samen echt vloeiend gaan.

18. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :D
    Ik had al begrepen dat de core 2 duo niet lekker overweg kon met de CS2 versie van Photoshop...mijn oom had er nl. nogal last van...alles werkte als een dolle, maar cs2 haperde...

19. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Ik denk dat eerder Photoshop CS2 nog niet zo goed overweg zal kunnen met de C2D dan andersom. Maar CS2 werkte bij mij zeer goed, of was dat nog op mijn vorige pc :confused: (op mijn laptop, een gewone CD werkt het wel goed).

20. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Hoho een switch/hub kan GEEN internet delen!

Kut dus

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina